Je v osmé třídě, když si na začátku školního roku nadepsal stránku v žákovské "vítvarná víchova", bylo mi jasné, že ani tento rok nebude snadný. Jen jsem tak nějak doufala, že si letos oddechnu (loni jsem připravovala na přijímačky staršího syna) a další učicí kolečko budu mít až příští rok. Bohužel jim letos změnili učitelku, jejich původní odešla a rodiče si vyžádali "přísnou a tvrdou", co učila už snad prarodiče dnešních školáků. Každý den píšou diktáty nebo desetiminutovky a než jsem se stačila rozkoukat, tak v ŽK přibyla hezká sbírka pětek
.
Snažila jsem se přijít na to, s čím má problém a vypadá to, že
1.nezvládá věci, na který nejsou pravidla,resp. jsou ale jsou založená spíš na jazykovém citu (tj. klasicky předpona vy/vý, je/ě a spol.)
2. i ve věcech které umí občas udělá chybu - nepozornost, přepíše se...
Ve zprávě z PPP má dysgrafii, dysortografii ale ne v takové míře aby měl IVP, platnost končí v lednu, už je objednaný na kontrolní vyšetření.
Budou třídní schůzky, půjdu tam, ale jinak moc nevím co s ním, různá procvičování doma děláme, ale nemám pocit, že by si z toho něco odnášel.
Celkově hloupej není, z ostatních předmětů má většinou jedničky, dvojky (z češtiny měl loni trojku), tak mi přijde škoda, aby mu čeština zkazila vysvědčení a možnost přijetí na nějakou slušnou střední školu.
Asi to není vysloveně žádost o radu, jen jsem si chtěla srovnat myšlenky, snad jedině kdybyste někdo znal nějaký jednoduchý a hlavně jednoznačný pravidla na takový ty zapeklitější jevy, že bych si je někam napsala a zkusila mu postupně natlouct do hlavy.