Slonisko, nejen pravopisem živ je člověk
Dám pár tipů, pokud půjdeš za učitelkou. Předmět český jazyk a literatura je komplexní, se skládá ze tří částí - mluvnice, sloh a literatura. V hodnocení by dle didaktiky čj měly být zastoupeny 1:1:1. Já se snažím nejproblematičtější část předmětu, tedy mluvnici, kompenzovat literaturou a slohem. Ve vašem případě bych trvala na více hodnocených aktivit ve slohu a literatuře. Kantoři to nemají rádi, protože se to špatně hodnotí, hodnocení bývá subjektivní a hlavně je s tím moc práce. Mluvnice se opravuje a hodnotí bez problémů, jak na běžícím pásu, proto také nejvíce známek je z mluvnice. Trvej na zvýšení hodnocených aktivit ve slohu a literatuře. Rozhodně bych nešla na to zhurta, protože ve slohu a literatuře jde možná snadněji děcko potopit než v té mluvnici. Každopádně bych operovala diagnozou z PPP a vzhledem k diagnoze bych poprosila o zadání prací či přezkoušení v L a S. Literatura: zkoušení z lit. teorie či historie, práce s textem-rozbor, recitace, referát, četba - čtenářský deník. Sloh: přestylizování textu, drobné slohovky navíc - školní nebo domácí. Do celkového hodnocení se započítává také, jak žák pracuje v hodině, hodnotí se pravidelnost domácí přípravy (pokud mají domácí úkoly), lze ohodnotit i vedení sešitu (nemyslím písmo, ale celkově pořádek v sešitě, zda má komplexní zápisy). Toto vše, co jsem vyjmenovala, já kromě mluvnice hodnotím. Nikdy jsem nenechala propadnout žáka z ČJ, vždy jde dostrkat aspoň na 4, pokud trochu využije záchranných možností. Důležité ale je, aby hoch v hodinách pracoval a neotravoval, neprovokoval. V takových případech nemám důvod házet záchranné kolo. Musí totiž chtít i žák, ne jen já.
Prosím omluvte chyby a překlepy, nechce se mi po sobě číst, tolerujte prosím unavenou češtinářku...resetuji hlavu při pátku. Děkuji.