Kafe |
|
(3.1.2016 19:43:26) Skřete - dítě bych přendala na jinou školu. Můj malý si velmi nesedl s pí učitelkou ve školce, trvalo mi rok, než jsem ho dostala jinam a za ten rok děsně sešel - přestal mluvit (tzn. prohloubila se jeho dysfázie), přestal jíst, kvůli tomu přestal růst.
|
Skřet |
|
(3.1.2016 22:20:40) Mam trochu strach s prestupem. Musím najit skolu,kde si budu jista, ze to nebude stejne. Prestup pujde jen za cenu dojizdeni. Navic ma tam kamarady a hned tak jine jinde si neudela, znam ho.
Reknete mi jeste s motivaci.
Musi -mel by člověk davat prvnakovi motivaci???
Me to prijde divne, kdyz prineses jednicku dostanes bombon. Ten by preci mel mit motivaci vlastni?? Chtit umet cist a psat...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 22:30:48) motovace bonbonem je blbost, v první třídě je bohužel tak zklamaný, že motivací mu bude jedině dobrá škola, což teď orpavdu nemá, takže hledej, začni hned, ptej se, co by dělali ve školách s děckem, který ztratilo motivaci, hledej třeba i v alternativách - chytrý děcko se tam neztratí a motivace by se tam najít dala určitě, dojíždění je sice problém, ale dá se to přežít, máš-li jak dojíždět a nebude-li vadit, že ho někdo musí vozit, navíc je to minimálně do konce 5. třídy, pak teda 8G že přijde o kamaráda je prostě fakt, který je přebitý tím, že přijde o ty ostatní, starší syn těžký introvert taky přišel o jedinýho těžce získanýho kamaráda, skamarádili se v pololetí třetí třídy, syn na konci roku odcházel, počítali jsme každý den, kolikrát tam ještě musí, no a nechtělo se mu, ten kamarád ho mrzel. Kamarád odcházel jinak během prvního pololetí 4. třídy, takže ono je to takový nejistý, vázat se na kamaráda
|
|
Federika |
|
(3.1.2016 22:33:08) proč to bereš takhle? Bonbon... Mám prvňačku, pravda, ona je celá taková namotivovaná, pak je to jednoduchý, ale v řínu jsme měnili školu a te´d vpodstatě nedostává známky,ani bonbony a stejně ji to baví. Chválím, kupuju jí hezký knížky, povídáme si o škole-a teda taky se stane, že se jí něco nelíbí nebo ji něco nebaví. Je dobrý o tom mluvit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 22:35:02) Fed, nemá známky? alternativa? jaká? dost mě to zajímá, nejen z pohledu rodiče, zajímá mě, co táhne, o co je zájem, co lidem vyhovuje, ráda bych možná časem založila vlastní školu
|
Federika |
|
(3.1.2016 22:42:03) Není to vyloženě alternativa, je to malá křesťansky založená škola (moje děti nejsou věřící), s milým přístupem,tutorským programem, funguje tam naprosto skvěle komunikace mezi rodiči a učitelem. Známky prvňáci nemají, jen jedničky spíš za ...jak to označit, výjimečný věci Děti tam nejsou porovnávaný mezi sebou, nesoutěží věčně, jedou podle svýho tempa. Je jich míň ve třídě a není tam hluk. Mám tam ještě páťáka, tam se na "hluk" poptám, nicméně řeší soustředěnost dětí, momentálně třeba tím,že bude blokový vyučování, s většíma pauzama na běhání venku, hraní, odpočinek,tak,aby pak po dětech mohli vyžadovat lepší soustředěnost.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 22:48:02) takže jako klady jsou komunikace s rodiči a víc pohybu (a tím pohody pro vyučování) pro děti, jo, s tím bych souhlasila, to bych taky chtěla - zatím se setkávám s takovým nezájmem škol o komunikaci s rodiči, že jsem měla pocit, že divná jsem já, když tu komunikaci vyžaduju
|
Federika |
|
(3.1.2016 22:52:08) ten "pohyb" je v programu, kterej se bude uskutečňovat te´d od druhýho pololetí, na základě zkušeností partnerských škol podobnýho typu ve Španělsku a Anglii.Ale je fakt, že obecně jsou děti nějakou tu třetí, čtvrtou hodinu, kdy mají jen pět minut sotva na ten záchod, unavený a nesoustředěný. Dokázala bych o tomhle tématu tebou mluvit hodiny. komunikaci a jakousi "atmosféru" ve škole považuju za základ, pokud je dítě,rodič a učitel tak nějak vnitřně naladěnej na stejný vlně, jde to vždycky všechno v klidu a pohodě, člověk pa nemusí řešit kraviny a soustředí se na podstatný věci.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:03:43) Fed, já přesně vím, jakou školu bych chtěla :) a je to o komunikaci z velké časáti a pohodě z té části zbývajíví, prosotě je dině to je prostředí, kde se dají očekávat výsledky, ne výsledky okamžitý k testu srovnávaní znalotí stejně starých dětí, ale výsledky pro to děcko do života, ale to je zatím hudba budoucnosti
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:05:32) jo, tak nějak a ono to jde, když se chce... Ačkoli samozřejmě nějaký problémy se vždycky vyskytnou, znáš to" není na světě člověk ten,aby se zavděčil lidem všem..." Každej rodič má trochu jiná očekávání , ale právě proto musí fungovat ta komunikace...
|
|
MJana |
|
(3.1.2016 23:08:14) jak nám říkali v PPP, děti to neusedí celou hodinu, měli by měnit polohy, tedy si třeba jít sednou na koberec, tam jim dát jinou práci pro změnu činnosti, dělat tzv. kroužek ve třídě - posedět popovídat si, zhodnotit chování... Z doslechu znám jen jednu třídu, kde se toto děje.
|
|
|
Dooly. |
|
(4.1.2016 11:53:23) Yuki, tuhle skolu zalozila moje spoluzacka z gymplu, se svym manzelem. Jsou uspesni a na uvodni strane maji hned vety o spolupraci..
treba by te mohli inspirovat
http://bodlakapampeliska.webnode.cz/zakladni-informace/
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2016 12:02:32) Dooly, díky, sháním informace, mám strach začít, ale strašně bych chtěla
|
Dooly. |
|
(4.1.2016 12:27:43) Yuki, chapu. On je to asi opravdu projekt nadlouho a hlavne - tam tim zije cela rodina, nevim, jak by snasel tvuj manzel, kdybys po odpolednich a vecerech manazerovala a pres den ucila? To jen takova mala technicka
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2016 12:43:14) já bych manžela zapojila, je to současný manažer, bývalý učitel, tak ho nebudu šetřit :))
ne, vážně, kluci už jsou dost velcí, manžel by mě podpořil, včera jsme to znovu načali, prý je dobře, že jsem to ještě nevzdala - jjasně, nai jeden z nás netuší, co by to obnášelo, ale to nevadí, takových akcí už bylo, včetně dětí :))) do toho taky člověk leze a většinou netuší, co ho čeká :)
|
Dooly. |
|
(4.1.2016 13:09:22) Yuki,tak v tom pripade je to ideal! :-.) Zkus jim treba napsat o nejake info, nebo poprosit o schuzku,myslim,ze by byli i ochotni do zacatku dat par dobrych rad podobnym nadsencum jako jsou oni sami..
|
|
|
|
|
|
|
MJana |
|
(3.1.2016 23:14:32) jj to chození kdysi na chodbě školy do kola asi mělo nějaké opodstatnění. Ale za tu 5 min přestávku toho asi moc nestihnou.... Mohli by být ve školách třeba ty válecí a sedací vaky... alespoň
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:18:42) U nás mají chodby, venku hřiště uvnitř tělocvičnu,kterou využívají i na hraní, mimo tělocvik..
|
MJana |
|
(3.1.2016 23:27:34) tutejn to máte super, to by se mi líbilo. My sice máme takové ty koberce na skákání panáka, ale co ví od dcery, stejně musí být o přestávce ve třídě....
|
|
|
Delete |
|
(3.1.2016 23:34:58) Tutenstein,
to je sen .
Já mám k dispozici prostor, do kterého se vejde 15 lavic, první lavice jsou 1,5 m od tabule, poslední jsou stejně daleko od zadní stěny se skříněmi (skříně tam být musí, není jiný úložný prostor). Mezi lavicemi jsou uličky 60 cm zúžené o aktovky na háčcích, od stěn jsou krajní lavice 30 cm max.
O přestávkách nesmí na chodbu, jen na wc a zpět, je tam schodiště a jedny dveře vedle druhých - 4 třídy, dvoje wc, 3 kabinety (ne pro učitele, všechno sklad pomůcek a učebnic, v jednom z nich máme stůl a židle a slouží i jako sborovna pro 1. stupeň, takže je tam provoz), úklidová místnost. Šířka chodby je tak na 4 žáky vedle sebe, ale kvůli těm dveřím tam vlastně skoro není prostor, kde by se dalo bezpečně být a něco dělat.
Do šaten a ven je to na min. 10 minut (máme vyzkoušeno, chodíme na tělocvik do vzdálené tělocvičny), navíc kolem školy není na nějaké větší "venčení" vhodný prostor .
Ta škola prostě nebyla stavěná na 2 - 3 paralelky po 30 dětech .
|
MJana |
|
(4.1.2016 8:49:12) Delete, u nás kdyby bylo 30dětí, tak je to také tak, ale tím že je jich jen 18 tak tam vznikl prostor pro koberec. Ale letos nacpali prvňáky do jedné třídy, je jich tam 30. Nechápu proč opět neotevřeli dvě třídy. Místo druhé první třídy je nějaké SPP. No myslím, že rodiče jak to zjistili na začátku roku, tak museli být dost naštvaní. Já bych tedy zuřila...
|
|
|
TaJ |
|
(3.1.2016 23:36:29) Tuten, máme to podobně, chodby krásně barevné, jsou tam válecí koutky, ve třídě mají koberec s hračkami, na chodbě pingpongový stůl...
|
|
|
MJana |
|
(3.1.2016 23:22:43) to máte fajn, já vždycky lituji toho, že dcera chytla tu starou vychovatelku v družině. Ta mladá s jiným oddělením je jednou týdně s nimi v tělocvičně. Ti naší jen sedí ve třídě, příp. jdou do parku....
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(3.1.2016 22:50:19) Yuki,
tak u mě taky nejsou motivací k práci známky...
Pracuju převážně s oprávněnými požadavky, prostě tohle je nutné udělat, takže se to udělá, spolu zkusíme vymyslet jak, aby to k něčemu bylo...
Dále pak, že každý by měl pracovat, jak nejlépe umí, ať už proto, aby to nemusel dělat znovu (protože pořád platí to, že to nebo ono musí udělat tak, aby to k něčemu bylo), nebo proto, abych já si nemyslela, že něco neumí a nenudila ho opakováním toho samého, naopak ale nemá smysl podvádět, protože pak si myslím, že něco umí, nutím ho dělat něco dalšího, a ono se to dřív nebo později vrátí a už nebude prostor to dohánět...
Hodně času věnuju tomu vysvětlování, proč to nebo ono po nich chci...
Většina dětí chce mít vše co nejlépe, chce ukázat, co umí, chce dělat to nebo ono, i když to úplně neumí (chvíli to trvalo, ale už se nikdo nikomu nesměje, když mu něco nejde, nebo když, tak vědí, že je zle)....
Známky chtějí hlavně rodiče bezproblémových dětí, ostatní se bez nich obejdou, i když si to ze začátku neuměli představit.
Mám tam i děti, které se bez známek musely naučit fungovat, ale zatím se mi daří najít jiný způsob, jak z nich dostat, co z nich dostat chci. Na jednu holku funguje to, že pokud to neudělá pořádně, tak to bude dělat znovu (o tom, že to umí, nemám pochybnost, na to fakt známky nepotřebuju, stačí sledovat...), na jinou zase stačí vhodně zvolená činnost nebo typ úkolu...
A i ten největší lempl, co si s ničím hlavu neláme, tak prostě chce umět a rozhodně mu není jedno, když se ho zeptám, jestli si myslí, že to nebo ono nezvládne lépe...
Povinnost dát jim známky na vysvědčení mi to všechno akorát kazí .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:02:06) Del, kdyby bylo rozumných učitelek víc, nebylo by ptořeba řešit pořád dokola nespojoojený prvňáky :( a nejen prvňáky, i ty další
ale občas najdeš děcko ,který by třeba od druihé třetí třídy bylo spokojený v tom kolektivu, kde začalo, ale než se toho dočká, nž to zvládnou i ti ostatní, tak toho jednoho absoliutně otrávíš a je lepší změnit působiště, prootže představa čekání do druhé třídy a nejistý výsledek k tomu, to je nad únosnou míru - samozřejmě vím, že někdy se sejde třída absolutně úžasná a jindy absolutně nemožná, já sama bych svýho syna přehlásila nejradši hned na jistou školu, kterou znám, jenže zrovna jeho ročník je nepoužitelný, ročník pod a nad je úžasný, ale tento fakt ne a není to třídní, její bývalá třída je taky úžasná - prostě mít děcko v tomto kolektivu, dala bych ho jinam a svoje tam dát nechci - jistě, i oni to časem třeba zvládnou, třeba, ale co do té doby? někdo nemá čas čekat, prootže už potřebuje dělat víc, než se učit sedět vlavici
|
Delete |
|
(3.1.2016 23:09:14) Yuki,
no některé kolektivy to nezvládnou .
Plus přesně, co vyhovuje jednomu, nesedne druhémum a často, dokud to nevyzkoušíš na vlastní kůži, tak to nezjistíš.
Přendavat dítě opakovaně jinam také není nejlepší.
Znám to, někdy je to dost bezvýchodná situace. A učit doma každý nemůže .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:13:40) přecházet na jinou školu víckrát je blbost, já se tomu zatím bráním, odolala jsme už letos snahám syna odejít, nakonec si to sedlo, ale je fakt, že kdyby se situace vyhrotila, nezůstane tam, i když by to byl přechod už podruhé, co se dá dělat. ale jsou právě děti, kterým nesedne ten kolektiv, není pak nutný je v něm nechat, je lepší najít jim trochu jiný podmínky, ale hledá se těžko a většinou jsou dobrý školy obsazený nad limit a ochotně berou spíš ty horší školy, což je jasný
já mám bohužel zkušensot takovou, že jsme kluky dávala dva ze tří na jinou školu právě kvůli třídní učitelce, jednou to bylo až na hraně šikany ze strany učitelky, podruhé absolutní neochota pochopit děcko a pohodlnost, která vedla k tomu, že ze syna udělala toho, kdo může za všechno, dokonce to ve své jednoduchosti přiznala, nebylo proč tam zůstávat, bohužel začalo to právě u obou problémem s učitelkou a až ten vedl k problému se spolužákama, dost smutný, pokaždý jiná třídní učitelka, ale stejná škola
i to se může stát, jednou to byla třetí třída, jednou už první
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:17:29) když vezmu třeba jentoho nejstaršího, tak ten chodil do jedný školky,do druhý školky,do třetí školky, pak šel do první třídy jinam, do druhý tříd jinam, po pátý na osmiletej gympl, po dvou letech na šestiletej gympl a te´d přechází zase jinam, vždycky tak nějak podle potřeb a nikdy mě nenapadlo, že by to nějak vadio. letos jsem vzala oba mladší ze školy,kam už pár let chodili, u syna lehce zvažujeme osmiletej gympl..já na přestupech, pokud je považuju za funkční,nic špatnýho nevidím...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:21:07) to měníte školy dost často, u nás se měnila jednou školka, jinak jsme byal schopná si to s učitelkou vyříkat a ohlídat, pak jsem měla štěstí na školu a teď teda tajně doufám, že nejmladší taky za dva roky odejde na 8G, aspoň to teď tvrdí, chce, zatím se snaží a jestli na to bude mít, ať jde, i když si to u něho představit neumím blbý je, že pokud nepůjde na 8G, není kam na lepší školu, jsou všechny stejně blbý, zas tak velký výběr a konkurence tu není, aby bylo kam přejít s dobrým výsledkem
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:24:08) já jsem si nemusela nic vyříkávat, te´d jsem pravda brala děti ze školy proto,že se ta škola začala ubírat pro nás trochu jiným směrem, než bych chtěla,ale nikde jsem problémy neměla, ani děti, prostě jsem už chtěli něco jinýho..
|
|
|
TaJ |
|
(3.1.2016 23:23:38) Federiko, tak to obdivuju, že to děti v pohodě zvládají...u nás je každá změna velký problém, než si někde opravdu zvykne tak, aby byl v pohodě, tak mu to trvá i několik měsíců...
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:24:55) já bych řekla,že u nás každá změna děti posouvá dopředu..Víc zkušeností a tak
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:28:39) můj introvert by to taky nedal, nebo aspoň hodně neochotně a pracně, ale ti dva další asi v pohodě, změna je život, ale někdo potřebuje klid a zajetý pořádky
no, mít kluky tam, kde byli ještě před pár lety, asi bych taky neviděla důvod k dojíždění a starostem s tím spojenýma, škola se taky změnila, ale naštěstí to už řešit nemusím, nevím, kam bych je dala, kdyby z té školy měli odejít, fakt nebylo kam jinam, uvažovala jsem o domácí škole, když ten mladší z nich byl mezi 4. a 5. třídou, ale on chtěl zůstat, tak zůstal, v tomto věku už dokáže říct, co chce a kde je mi líp
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:30:13) přiznám se, že zrovna u toho prvního jsem "změny" úplně na začátku dost řešila, byla jsem přesvědčená o tom, že to nedá, že to bude těžce nést.. A pokaždý jsem byla překvapená, ty děti jsou všude jako ryby ve vodě, to jen já jsem si dělala starosti...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:33:51) u nás ta změna přišla pro introverta asi o kousek později než měla, ale zvládl to, byl pak v pohodě, víc než změna školy mu pak vadila změna učitelky v té škole, ale zase si poradil, s přechodem na 8G si taky poradil výborně, líp než mladší extrovert, protože je míň nenormální, ono jde hlavně o to, do jakýho kolektivu se děcko dostane, k jaké třídní - a to kupodivu i na tom gymplu, i když je s třídní minimálně a děcka jsou už velký, špatná třídní dokáže divy :( a to je takových okolností, že uhlídat všechno se prostě nedá
malý šel do jiné školy po první třídě, k učitelce, která byla strašně fajn, jenže pak se nějak změnila a teď jsme ráda, že už není třídní, i když ho učí, ale ne všechno, a kvůli ní - kvůli které jsme tam šli - jsme málem hledali jinou školu
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:38:33) to se může stát. Taky se dá těžko počítat s tím,že ti na nějaký škole nebude vadit vůůůbec nic , jde o to, abys celkově měla příjemnej pocit a podotýkám znovu-i ty V logu tý naší současný škole stálo (te´d je tam něco jinýho):" škola,do které chodí rádi děti i rodiče".. A to je podle mě důležitý, mají bejt spokojený děti,mají bejt ale spokojený i rodiče, pak to klape..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:42:13) ta škoal se mi líbí, asi nenapíšeš, kde to je?
|
Federika |
|
(3.1.2016 23:44:44) Yuki, já tady dávala nedávno odkaz na youtube, zadej si -pro lepší představu na youtube "zš navis"....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:46:26) dík, mrknu na to zítra, dobrou
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2016 23:16:07) no a jinak odjakživa tvrdím, že jediná škola, kde budu jako rodič na 100 % spokojená je ta, kde si svoje jedno děcko budu učit já sama, protože už při dvou to není stoprocentní
je to o hledání kompromisů, samozřejmě, ale člověk má nějakou mez, za kterou není schopný nebo ochotný jít a tu je ptořeba zajistit - a to jako rodič i jako dítě školou povinný, prootže to děcko v tom prostedí musí být 5 dní v týdnu, 4-8 hodin denně, 9 let, strašný, pokud je mezi lidma, se kterýma si nerozumí a nechce s nima být
|
|
|
|
|
|