Delete |
|
(1.10.2015 21:17:17) Moniko,
to, co zakladatelka požaduje, mi přijde naprosto normální. Moje hodnocení prvňáků loni v září:
....pilně pracuje na zadaných úkolech. Jeho tempo je spíše pomalejší, ale snaží se zadané úkoly plnit pečlivě. Problémy má se zachycením zadání úkolu, možná až příliš se spoléhá na to, že mu bude zadání znovu zopakováno a vysvětleno. Při čtení písmen M a A si ještě není příliš jistý, a ne vždy dokáže určit jejich pozici ve slově. Bezpečně se orientuje v počtu do 5, umí porovnat množství, ale chybuje ve znaménku pro porovnávání. Zná některé dopravní značky, ví, jak se bezpečně chovat na ulici i ve škole. Ve výuce výchov je aktivní a dodržuje pokyny. Ke spolužákům se chová pěkně, většinou je příjemně naladěný a pozitivní.
....pracuje na zadaných úkolech s kolísavou pozorností a soustředěností, nechá se snadno od práce vyrušit. Jeho tempo práce je spíše pomalejší. Pozná všechny tvary písmen M a A, ale není si jistý v určování jejich pozice ve slově. Orientuje se v počtu do 5, umí porovnat množství, v používání znamének pro porovnávání si ale ještě není jistý. Pozná některé dopravní značky, ví, jak se bezpečně chovat na ulici i ve škole. Při výchovách pracuje podle pokynů, snaží se dosáhnout požadovaného výsledku. Se spolužáky většinou dobře vychází, i když někdy má tendenci být hrubý. V tomto směru se nechá snadno ovlivnit okolím.
25x od konce září každý měsíc .
|
00 |
|
(1.10.2015 21:25:40) děkuju, čekala jsem, jestli se ukážeš
|
|
Monika |
|
(1.10.2015 21:30:27) No, tak když to zvládáš ... Jsi asi učitelka - hrdinka, doufám, že to ocení dostatečný počet osob, zejména dětí a rodičů a že tě to nadšení nezničí. Ale osobně bych nic takového od učitele/ky neočekávala a nevynucovala, zejména ne v případě bezproblémových dětí, když už, tak ať věnuje víc energie těm náročnějším. Máme (teda syn ) úžasnou učitelku, která nic nehrotí, děti nestresuje, když je potíž, napíše rodičům e-mail a pozve na konzultaci, na dotazy reaguje, bez dotazů žijeme v režimu "žádné zprávy - dobré zprávy" a všichni jsou spokojení.
|
Delete |
|
(1.10.2015 21:47:02) Moniko,
no v září jsem se rozepisovala u všech, každé dítě bylo "nový objev". Později už se začala délka sdělení lišit, u dětí bez problémů bylo spíše stručnější, přesto ale zachycovala všechny vyučované předměty. U dětí, kde se vyskytl problém, se kromě popisu objevovalo i doporučení, jak řešit, co zkoušet.
Jinak samozřejmě e-mail, sms, potkávali jsme se při vyzvedávání dětí po obědě nebo z družiny (měla jsem družinu ve třídě), ale to šlo většinou spíš o mimořádné situace nebo o situace, kdy si rodič nebyl jistý, jestli je dítě tam, kde má být. Nebo se jen chtěl ujistit, že je vše v pořádku.
|
|
Delete |
|
(1.10.2015 21:49:18) Moniko,
jo a moje kolegyně z paralelky dělala totéž na podobné úrovni, i když zdaleka není takový alternativec jako já.
Nepovažujeme se za hrdinky, opravdu si myslíme, že takhle to má být.
|
|
|
Kafe |
|
(1.10.2015 21:31:00) Delete - a s tím se fakt vypisuješ? Přijde mi to zbytečné. Asi bych to ani nečetla celé, zejména pokud je to každý měsíc. Jak dítě umí počítat a písmenka poznám i sama doma. Spíš bych ocenila to hodnocení ze zadání a informaci o tom, jestli dítě je v něčem pozadu či napřed a případně jak se chová ke spolužákům.
|
Delete |
|
(1.10.2015 21:40:12) Liško,
pokud má hodnocení nahradit známky, a jak asi víš, já se při užívání známek v první třídě hodně cukám, tak musí být na známky převoditelné. Je to jak s těmi jedničkami, rodiče obvykle ví, jak na tom dítě je, tak proč dávat jedničky, dvojky, trojky?
Rodiče mají právo být informováni o průběhu vzdělávání svého dítěte. Považuju takto předávané informace za smysluplnější než řady čísel. Tím, že to píšu, neupírám rodičům jejich práva. Jejich povinností je se o výsledky vzdělávání zajímat. měli by to číst a většinou čtou. Při schůzkách i individuálních konzultacích jsem se ptala, jestli chtějí něco změnit. No a ne, no, vyhovovalo jim to, zvykli si velmi rychle.
Taky za mnou někteří začali chodit pro rady a doporučení, jak na to nebo ono. Důvěřují mi a já zase vím, že s dítětem pracují. Taky se jich vždy ptám, jak to vidí oni, jak dítě pracuje doma atd.
Takto fungující spolupráce mi vyhovuje.
|
Chloé |
|
(1.10.2015 21:42:53) Delete, sebe nepocitej. Ty ses uplne jinde a sama to vis. Od ucitelky zvykle na znamkovani mi prijde hodnoceni ok, vsak ona se casem vypracuje. Mas muj hluboky obdiv.
|
|
|
|
Alena | •
|
(1.10.2015 21:45:16) Jsem tvuj fanousek, to myslim vazne. Ale chtela bych se zeptat - povazujes tohle kazdomesicni psani za velky prinos? Musi ti to sezrat hrozne casu. My mame hodnoceni po ctvrtleti a to jeste v 1.a 3. sebehodnocenim deti, ktere doplni ucitelka a pak porovnavaji svuj pohled na vec. Vysvedceni jsou u nas dlouhe, peclive zpracovane elaboraty a je zajimave az dojemne je cist. Ale mam pocit, ze patri detem. Pro me jako rodice je mnohem prinosnejsi veci konzultacni hodina, primy rozhovor o diteti zadne lejstro nenahradi a bohate to staci jednou za ctvrtleti. Jsou ty zmeny natolik patrne, ze se vyplati neco psat kazdy mesic? Neni to pak devalvace tykovych zprav?
|
Delete |
|
(1.10.2015 22:04:27) Aleno,
ne, opravdu jsem přesvědčená o přínosu takového hoédnocení a zejména v první třídě. Ty změny každý měsíc byly u některých dětí obrovské. U některých ne, ale u jiných zase třeba první tři měsíce bylo potřeba se vídat skoro denně. Ta zpráva jednou měsíčně je takový dobrý kompromis, že v případě rodícího se problému máš ještě čas s tím něco udělat, a zase tam, kde je vše v normě, tak je to tak akorát na ujištění se, že se opravdu nemusíš obávat.
Ostatně, jak je to dlouho, co tu byla debata o tom, že jsem si dovolila poznamenat, že někteří rodiče bezproblémových dětí stály frontu po dvouhodinových třídních schůzkách, jen aby se ujistili, že je vše opravdu OK? A bylo to 14 dnů po začátku školního roku, v druhé třídě...a já jsem byla ta špatná, že mi to přišlo zbytečné .
|
Chloé |
|
(1.10.2015 22:09:50) Delete, za spatnou jsi nebyla, neber si to, vazne Vzdyt vis, jak to tady chodi. Myslim, ze kdyby prnacci zdejsiho osazenstva meli jako ucitelku Tebe, tak si budou blahoprat
|
|
Alena | •
|
(1.10.2015 22:09:59) Pokud neznamkujes a jinak se s rodici vubec nevidas, tak me mesicni zprava prijde ok.
|
Delete |
|
(1.10.2015 22:20:27) Aleno,
psala jsem, že jsem se s nimi vídala buď při předávání na dozoru v šatně (minimálně 1x týdně) nebo denně při vyzvedávání v družině, pokud rodiče přišli před tím, než se družina slučovala a přecházela do jiné budovy.
No a od začátku měli moje telefonní číslo a možnost se kdykoliv domluvit a potkat se. Někteří chodili i před vyučováním (teď se to nesmí, máme je prý vyhazovat ).
Jinak to zářijové hodnocení se psalo hodně špatně, člověk ještě ty rodiče neznal, děti znal chvíli, prvňáky a vůbec takhle malé děti jsem měla poprvé, takže jsem sama neměla jistotu, jak by na tom měli být a musela jsem být hodně opatrná, co napíšu. O to důležitější bylo popisovat ten stav, člověk prostě jen psal, co viděl.
|
|
|
|
|
|