Kdyby tohle přineslo po prvním měsíci ve škole moje dítě, udělala bych to, že bych se nejdřív přesvědčila, jak učitelka učí, protože je tu kromě možnosti, že učí tak, jak píše hodnocení a pak by bylo rozumné dát dítě z její péče pryč,ještě jedna možnost: učitelka není zrovna motorový pilník a tam, kde ví, že je to víceméně zbytečné, se nenamáhá. Slovní hodnocení je totiž pracná věc (určitě pracnější, než psaní frází) a většinu rodičů přitom nezajímá, nerozumí mu nebo ho dokonce považují za druh obtěžování. Chtějí jedničky nebo aspoň smajlíky, hodně smajlíků a když už něco psát, tak to, co napsala vaše učitelka. Komplimenty.
Pokud bych zjistila, že učitelka pracuje obstojně, promluvila bych si s ní a pro příště vyžádala skutečné hodnocení, protože nepotřebuju, aby mého potomka obdivovala, anóbrž ho učila.
Jinak variantně to, jak dítě prosperuje, jde zhruba posoudit i domácí inspekcí "výstupů"
.