v v |
|
(21.10.2014 14:34:32) Ale podívejte se, co už umí tato malá holčička, je jí 5. http://www.youtube.com/watch?v=j4M2RsqZZsQ http://www.youtube.com/watch?v=wr7Anh7IRJA http://www.youtube.com/watch?v=DbDH6yDob30
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.10.2014 14:38:40) ani se dívat nebduu,
vzpome ň si, když tovje dítko bylo mladší - kamarádky holčička byla v roce bez plínky, můj syn nechápal ještě ve skoro 5 letech kamarádky holčička začala mluvit ve 3 letech, mj syn v 8 měsících kamarádky holčička ukazovala první pápá a podobně v 9 měsících, můj syn v 6 kamarádky holčička chodila v 10 měwících, mlj syn v roce špatně seděl
a tak se dá pkračovat, zkus si tma doplnit svý dítě a uvidíš, že nenajdeš dvě děti ,tkerý bvy byly stejný ve všem
mám tři děti, tři kluky, a liší se i oni, proč je všechny průměrovat? já jsme naopak proti prlměru a jsme pro podporu nadaných i nenadaných, každý ať má to, co ptořebuje, halvně aby byl spokojený
tak nevyšiluj a netrap sebe i dítě zbytečnostma
|
v v |
|
(21.10.2014 14:40:27) Ale pusť si to video. Zdá se Ti, že ta holčička to dělá ráda a dobrovolně nebo že je to na popud matky?
|
jentak | •
|
(21.10.2014 14:41:20) Nepustím, neboť je mi to úplně jedno.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.10.2014 14:42:17) nejde mi to spustit, ale ono je to v tomto věku celkem jedno, jsou děti, který udělají cokoli, aby měl maminka radsot, takže pak to vypadá, že něco dělají rády, i když to dělají na popud matky
na druhou stranu moje starší kluky to učení taky bavilo a baví, ale kolik je školáků, kteří se těší už v červnu na září? :))) takoví jsou oak opravdu nadšení ze čtení a matematiky, najdou se mezi námi, a to je dobře, ale většina je normální :))
|
v v |
|
(21.10.2014 14:44:10) Jde to normálně spustit. Ta maminka vychovává holčičku ve stylu Montessori a ta holčička už umí hodně věcí.
|
Pam-pela |
|
(21.10.2014 15:22:45) Pražando, každé dítě je jiné...každé taky bude bavit něco jiného. Některé děti určité úkoly vyžadují, tříbí si logiku, paměť atd, některé umí hafo písniček, tancují, hýbou se...některé vytváří ručičkama, staví stavebnice...to je dáno povahou dítěte a tím, k čemu inklinuje. Rozvíjela bych ho v tom, na co je dobré, a klidně si ho u toho můžeš na video nahrát.
A jen mi to nedá - okolo 10. roku jsem si uvědomila, že neumím nic perfektně...že umím od všeho něco - trochu zpívat, trochu hrát na nástroje, trochu malovat a kreslit, ve škole jsem tak nějak lepší průměr, že umím trochu psát básničky, trochu tancovat.....a strašně mě štvalo, že v ničem nevynikám - o mně by určitě rodiče žádné video netočili . Když se kouknu zpět, jsem ráda, že to tak mám - protože de facto mohu dělat cokoliv...mám veliký záběr uplatnění se - ale v ničem nejsem úplně skvělá...myslím, že to tak má většina lidí...a že je to fajn.
|
Pam-pela |
|
(21.10.2014 15:25:36) ...někteří rodiče si skrz děti něco dokazují, to je taková známá věc, místo, aby vynikli sami, strkají do toho děti....tvarují je podle sebe, ne podle jejich předpokladů a ambicí...dávala jsem si vždycky pozor, abych se zrovna tomu vyhnula. Na tyhle malé lidi bude ještě kladeno spousta zátěže během života, je fajn, že si v pěti letech zatím mohou hrát, být bezstarostní a užívat si her podle svého, ono to dost brzo skončí .
|
Pam-pela |
|
(21.10.2014 15:27:25) ...a jak jsi psala, že neumí základní věci, myslela jsem, že myslíš - jídlo, pití, hygienu, prostě samoobslužnost. Byla bych ráda, že mám dítě ok v tomhle směru opravdu základních věcí .
|
svynka+2 |
|
(21.10.2014 15:30:00) ...a jak jsi psala, že neumí základní věci, myslela jsem, že myslíš - jídlo, pití, hygienu, prostě samoobslužnost.
Presne takto som to z názvu pochopila i ja.
|
jentak | •
|
(21.10.2014 15:31:11) Taky jsem si to tak myslela - že se neumí např. sám obléknout, sám najíst a prostě - ty základní věci.
|
|
|
Kafe |
|
(21.10.2014 15:31:13) Pam-pelo - taky mě napadlo to samé, po přečtení názvu tématu.
|
|
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(21.10.2014 18:01:14) pam-pelo, mám to naprosto stejně, od všeho trochu - hudební nástroje, zpívání, malování, pohyb, škola lepší průměr (vyznamenání) dneska mě hodně znýmých (/je mi 34) říká že mám skryté talenty.. pracuju na úřadě, ale vyrábím krásné marcipánové dorty, ručně ozdoby, umím ušít kde co na stroji, hraju dětem na klávesy, maluju obličeje na karnevaly.. a tak bych mohla pokračovat.. ničeho se nebojím a do všeho se pustím a vyzkouším.. u něčeho setrvávám /třeba ty dorty/ a něco pozvolna opouštím.. ale výjimečná jsem v ničem snad kromě němčiny (kterou nás taťka drtil od malinka a měla jsem brzo možnost rodilého mluvčího) fakt nevynikala..
|
Pam-pela |
|
(21.10.2014 18:50:13) Beruško, já na to přišla taky až před deseti lety...cca až ve tvém věku , to, co umím jsem považovala za samozřejmost a tak nějak "nic moc" - až jsem přišla na to, že někdo má úzce specializovaný talent, což je fajn, ale někdy omezující...kdežto já si můžu vybrat i co do různých povolání - čím se živit...a co do koníčků. Ale jako malou mě opravdu trápilo, že vlastně nic pořádně neumím...moje mamka mě vůbec nechválila, a když přede mnou pochválila jinou holčičku s nějakým talentem, tak mě to fakt mrzelo . Prostě každá máma má jiné měřítko "úspěchu" u dítěte. Ale přesně jak říkáš, umím šít, plést, zdobit, zvládnu i technické práce, baví mě i obchod, psychologie, lidské tělo a všechno možné, a říkám si, co všechno se ještě stačím naučit a "užít"....že mi na to ten jeden život nestačí.
Na druhou stranu moje pětiletá vnučka ovládá chytrý mobil a pevný disk u přehrávače (nebo jak se to jmenuje) líp než já - to mi nejde, to mě vůbec nebaví ...
Jo, kdo ví, jak na tom budu naši pětileťáci za 40 let, co na nich doba bude žádat...
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.10.2014 14:46:20) kolik jim je let? u nás se to u prvního zlomilo někdy ve 12-13, takže si r´říkám, že je nromální, jen mu to dýl trvalo :)))
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.10.2014 14:50:59) tak to máš ještě naději, že bduuou taky normální :))))
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.10.2014 14:45:07) já ti poradím - zkus si sepsat, co miluješ na svým dítěti, v čem je fakt dobrý, čím ti dělá radost
a pak třeba, co bys chtěla, aby umělo líp
a pak si zkus říct, za co bys ty druhý věci vyměnila, za něco z toho prvního seznamu
možná přijdeš na to, že to vůbec není podstatný, jestli umí nebo má znalosti školáka v 5 letech
|
|
|