Firenza |
|
(5.11.2013 21:59:15) Blíží se čas Vánoc ( ano i těch komerčních ) a tak vložím téma, které možná bude zajímat i ostatní. Nemám to ze své hlavy, ale z jednoho zahraničního časopisu ( cizí obdoba "Maminka" a spol.). Přečetla jsem si obsáhlý a dobře napsaný článek o dětech, reklamě, komerci, penězích, a nejvíc mě zaujaly dvě myšlenky: Pokusím se srozumitelně parafrázovat: 1. Proč jsou TV reklamy ( zejména u dětí) tak úspěšné ? vysvětlení : Protože neprezentují ty "věci samotné", ty nejsou sami o sobě "lákavé",ale ukazují "atraktivní situace ", které máme všichni (děti i dospělí ) rádi : VŽDY je tam : parta kamarádů hrajících si spolu, skupina kamarádek hrajících si spolu v parku , oslava , rodina společně jedící u stolu, hrající si na zahradě, děti dovádějí s rodiči, všichni společně vyrážejí na rodinný výlet.....atd. VŽDY je tam nějaká lákavá, společná aktivita. A tu my chceme-ne ten výrobek. A na tomto principu to funguje. Takže pokud mentálně oddělím "lákavou" aktivitu od výrobku-výrobek přestává být atraktivní. A naopak - "lákavou aktivitu " mohu podniknout i bez výrobku. 2. Jak vysvětlit dětem, že na ten a ten výrobek nemám peníze a nekoupím ho? Rada: důležité je, aby během vysvětlování, když dětem rodiče odmítají koupit výrobek , byla "vina" na výrobku a ne na rodičích. Říkat:" Ne, tento výrobek nemá takovou hodnotu, kterou požadují zaplatit. Jeho cena neodpovídá jeho hodnotě/kvalitě/užitečnosti. Je příliš nadsazená". A neříkat: " Ne, JÁ nemám peníze na tento výrobek, je pro mě moc drahý. Nemohu si ho dovolit " "Vina" za neuskutečněnou koupi leží pak u výrobku ne u rodiče a dítěti tím není podsouvána myšlenka "...moji rodiče za nic nestojí, nejsou schopni toto pořídit... " Jak jsem koupila, posouvám dál-názor si udělejte sami
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(5.11.2013 22:08:36) "Ne, tento výrobek nemá takovou hodnotu, kterou požadují zaplatit. Jeho cena neodpovídá jeho hodnotě/kvalitě/užitečnosti. Je příliš nadsazená". Tuhle větu se musím naučit.
|
Anni&Annika |
|
(5.11.2013 22:14:09) no tak to je snad celkove...malokdy ma vyrobek hodnotu tu, za kterou se prodava...a je jedno, o co se jedna. Tuto vetu doma i pouzivame. Ne v tom smyslu, ze bychom nemohli koupit, ale v tom smyslu, ze proste nebudem domu kupovat kazdy predrazeny sunt. Uz tak jich mame doma dost. A me uz ani nebavi, kdyz dite neco nutne potrebuje, ja to koupim a kdyz dojdem domu, tasku s veci polozim do predsine a ta tam zustane /i nekolik tydnu/ dokud ji nevybalim a nezaradim mezi hracky. V posledni dobe prepinam TV na KIKA...to je detsky program bez reklam. Nevim ovsem, zda neco takoveho existuje i v cechach.
|
|
Tiba | •
|
(6.11.2013 7:36:39) U nás tahle věta i se školením jak je reklama jen finta jak z nás chtějí dostat peníze a že nebudeme tak hloupí nenecháme se manipulovat a radši si pojedeme na výlet či cokoliv jiného užitečného zabírá většinou taky. Občas je to trošku náročnější, ale až na malé vyjímky děti nechávají reklamu bez odezvy. Už dokonce si to takhle říkají mezi sebou "to je jen reklama to ne".
|
|
|
Lilila |
|
(5.11.2013 22:13:57) Tak bod dva si musím zapamatovat Přiznávám, že doteď jsem používala spíš argument, že nemám tolik peněz.
|
|
fisperanda |
|
(5.11.2013 22:14:50) Mně to přijde celý stupidní, promiň. Ještě, že takový bláboly nečtu, občas si říkám, že si na dlouhou cestu koupím časák, ale pak stejně radši čučím z okna, a vidím, že dobře dělám
|
Jarmilka. |
|
(6.11.2013 1:33:08) A tak pozor, jasně, jsou to laciné clanky, ale čerpají ze zdrojů psychologie reklamy a mají pravdu, ale objevili Ameriku, ano je to tak, tadaaaa pro ty, co to nevěděli, dětská reklama je psycho, raději nečumět z okna, ale děti nechat čumět z okna než na reklamy...
|
|
|
Inka | •
|
(5.11.2013 22:17:14) Asi jsem divná, ale mně spíš ty situace v reklamě připadají trapný a od koupi výrobku nebo služby spíš odradí. Takhle se snad nikdo normálně nechová a nemluví.
|
Lilila |
|
(5.11.2013 22:20:06) Jo, většina reklam soudnýho dospělýho spíš odradí. Ale bod dva budu používat při průchodu hračkářstvím s dětmi ... a ani u toho nemusíme sledovat reklamu.
|
Alraune |
|
(6.11.2013 11:02:15) Ale neodradí... reklama není jen ten první plán, je to soubor různých vlivů, když to vezmeš do důsledků, tak je reklama i v učebnicích, reklama jsou bonusy, doporučení, reklama je v diskusích, prostě všude. Promo filmů, knih, to je taky reklama, spotřebitelské testy to samé.
|
angrešt |
|
(6.11.2013 15:53:51) To j eprávě to. Reklama je kdeco, komplex. Televize jde prostince přes první signální, ale ani televizi nemít (taky ji nemáme) to neřeší, reklamy vylézají z kdečeho, jsou vynalézavě propojené s oblíbenými předměty, na jedné hračce už je reklama na jinou hračku atd. ...
|
|
|
|
|
Alenka.Alča |
|
(5.11.2013 22:19:18) Za mě dobrý , kolikrát mě to už také napadlo, že výrobek v reklamě spojují s příjemnou situací. A tu větu o výrobku se musím také naučit nazpaměť
|
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(5.11.2013 22:23:02) Tak ta jednička mě nenapadla a je pravda, že to na děti hodně působí a tyhle reklamy jsou opravdu na hračky, které jsou jinak na prd. Bod 2 - dceři jsem říkala, že to všechno není tak jak to vidí v reklamě, i když občas se tam objeví něco, co opravdu funguje a dcera tomu zase nevěří, ptž v reklamě prý pořád lžou :o) Ale že nemám peníze jsem nikdy nepoužívala, spíš řekla, že to je opravdu blbost (např. Psí hovínko
|
|
ivaxx |
|
(5.11.2013 22:26:43) U nás funguje naprosto účinná obrana proti reklamám v televizi - prakticky ji nezapínáme. Když děti chtějí vidět film (zřídka), pouštíme jej na DVD.
|
|
Siren |
|
(5.11.2013 22:58:25) Že je cena výrobku k němu neadekvátní používám, už si na to děti i zvykli. Některý reklamy jsou vyloženě uhozený, třeba před chvílí-jak ženy chodí s pracím prostředkem na párty.... Fakt trapárna na entou-pro mě.
|
|
Líza |
|
(6.11.2013 5:32:00) Šuplíku, přesně. Reklama lže je i náš slogan a vzhledem k tomu, jak moc systematicky jsem ho používala, neměly děti problém to přijmout.
|
Finis + 2011+2014 |
|
(6.11.2013 15:21:43) Aha, dobrý slogan. Já taky řeším, jak skloubit to, že dvouleťákovi nedávám sladkosti a snažím se to - velmi složitě a těžce - prosadit i u zbytku rodiny a přitom stačí zapnout televizi a je to samá reklama na naprosto zbytečné sladkosti a ještě osoby v reklamním spotu tvrdí nesmysly typu "plná sklenice mléka" a že bez Bebe sušenek není možno začít den a kdesicosi.
|
|
|
Kamisi |
|
(6.11.2013 8:26:39) Ono už samotné slovo "reklama" tu lež obsahuje. Re-klam-a = opakovaný klam.
|
Finis + 2011+2014 |
|
(6.11.2013 15:28:28) No my jsme se kdysi ve škole učili, že je to z latinského nebo italského "reclamare" - znovu přivolat sokola. Používali prý sokolníci. Doufám, že to příliš nepletu
|
|
|
|