5.11.2013 21:59:15 Firenza
Děti a TV reklama
Blíží se čas Vánoc ( ano i těch komerčních ) a tak vložím téma, které možná bude zajímat i ostatní. Nemám to ze své hlavy, ale z jednoho zahraničního časopisu ( cizí obdoba "Maminka" a spol.). Přečetla jsem si obsáhlý a dobře napsaný článek o dětech, reklamě, komerci, penězích, a nejvíc mě zaujaly dvě myšlenky: Pokusím se srozumitelně parafrázovat:
1. Proč jsou TV reklamy ( zejména u dětí) tak úspěšné ? vysvětlení :
Protože neprezentují ty "věci samotné", ty nejsou sami o sobě "lákavé",ale ukazují "atraktivní situace ", které máme všichni (děti i dospělí ) rádi :
VŽDY je tam : parta kamarádů hrajících si spolu, skupina kamarádek hrajících si spolu v parku , oslava , rodina společně jedící u stolu, hrající si na zahradě, děti dovádějí s rodiči, všichni společně vyrážejí na rodinný výlet.....atd. VŽDY je tam nějaká lákavá, společná aktivita. A tu my chceme-ne ten výrobek. A na tomto principu to funguje. Takže pokud mentálně oddělím "lákavou" aktivitu od výrobku-výrobek přestává být atraktivní. A naopak - "lákavou aktivitu " mohu podniknout i bez výrobku.
2. Jak vysvětlit dětem, že na ten a ten výrobek nemám peníze a nekoupím ho?
Rada: důležité je, aby během vysvětlování, když dětem rodiče odmítají koupit výrobek , byla "vina" na výrobku a ne na rodičích. Říkat:" Ne, tento výrobek nemá takovou hodnotu, kterou požadují zaplatit. Jeho cena neodpovídá jeho hodnotě/kvalitě/užitečnosti. Je příliš nadsazená". A neříkat: " Ne, JÁ nemám peníze na tento výrobek, je pro mě moc drahý. Nemohu si ho dovolit " "Vina" za neuskutečněnou koupi leží pak u výrobku ne u rodiče a dítěti tím není podsouvána myšlenka "...moji rodiče za nic nestojí, nejsou schopni toto pořídit... "
Jak jsem koupila, posouvám dál-názor si udělejte sami
Odpovědět