| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Deváťáci na ZŠ a nezájem o výuku cizího jazyka

 Celkem 56 názorů.
 arantxa 


Téma: Deváťáci na ZŠ a nezájem o výuku cizího jazyka 

(14.2.2013 14:48:04)
Většina z vás ví, že jsem "začínají" učitelka španělštiny, která bohužel vyfasovala třídu, z které se na SŠ budou učit tento jazyk jen dva žáci, takže zbytek to už od pololetí nezajímá. S tím jsem tak trochu počítala, a proto jsme tam zařadila dle mého zajímavá témata nákupy oblečení, jídlo a sporty. Spolupráce fungovala, byly jsme dohodnutí, že dokud budou pracovat v hodině, tak je nebudu tolik zkoušet a testy, že napíšeme tři za pololetí. Bohužel jeden z nich jsme se rozhodla psát včera - pouze slovíčka na oblečení(předem ohlášený) a oni prostě, že ho psát nebudou, ať jim dám 5. Od včerejška na hodině nic nedělají, většina z nich nemá ani ŽK ani pomůcky, nějaká 5 ani poznámka je nezajímá. Ještě vtipkují, kolik jich do konce školního roku dostanou. Po škole je nechat nemůžeme, takže jsem opravdu bezmocná a už fakt nevím, co dělat.... představa, že to takhle bude vypadat další 4 měsíce, tak mě brzy trefí šlak. Dokonce je příští týden má přijít navštívat rodilá mluvčí ze Španělska, která by jim měla povykládat o své zemi, zvyky atd. a oni jsou ještě navštvaní, že je to nezajímá a že raději nepřijdou do školy, rodiče prý jim napíšou omluvenky. Není to poprvé, co jsem něco zařizovala (flamencové vystoupení, ochutnávku tradičních jídel s přednáškou přímo od kuchaře, který vařil ve Španělsku) a oni prostě dorazili třeba 4 z celé třídy. Kolegyně mi říkala, že jim mám pohrozit propadnutím, ale oni moc dobře ví, že u nás není další ročník španělštiny a že z jednoho předmětu propadnout mohou.
 Xantipa. 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 14:51:00)
Tak netuším, jak postupovat, ale na druhou stranu - hodně by mě štvalo se učit jazyk, který nechci a ani dál nevyužiju. Proč mají tento jazyk?
 arantxa 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 14:53:39)
Museli se dohodnout celá třída na jednom jazyku a většina třídy chtěla španělštinu a až pak zjistili, že se tento jazyk na moc SŠ a hlavně na účilištích, kam jde většina neučí. Ono je to celkově problematická třída, co se týče chování. Čtyři žáci měli v pololetí dvojku z chování.
 Zufi. 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:01:07)
Některé se nechtějí učit NIC.
 Xantipa. 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:02:44)
To jistě - jenže začít učit španělštinu v devítce - není to divný? Tedy myslím - pokud děti začaly se španělštinou v devítce.
 arantxa 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:04:53)
Ono začali už loni.Škola je jazyková a jazykové třídy začínají druhý cizí jazyk v 6 a ty nejayzkové v 8. Oni jsou samozřejmě nejazykoví.
 Xantipa. 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:32:31)
Já nevím - zkusit přestat bojovat, kdo s koho a pokusit se domluvit. Vím, je to těžký, když i rodiče jsou proti - ale - dnes jsem byla řešit ve škole školní projekty u mého dítěte na první stupni. Učitelka se rozzuřila, že na to většina třídy kašle a udělejte si je, kdy chcete. Takže - jak kdy chcete, jsou to malý děti. Taky bědovala, že na to rodiče kašlou. Vyjádřila jsem pochopení, ovšem taktéž jsem se rázně ohradila proti tomu, aby byly trestány všechny děti. Tak uvidím, co se bude dít.
 Elíláma 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:13:08)
No přesně, já se španělsky učila půl roku a nelituju, základní fráze jsem ve španělsku využila a je dobrý znát základy z pár jazyků, člověk pak líp rozumí takové té řeči nohama-rukama a navíc to rozvíjí mozek. Já se zas nechtěla učit matiku a tak jsem to nesměla bojkotovat.

Nasázela bych jim pětky, nechala bych jim dát 5 na vízo a neřešila to, i když můžou z 1 předmětu propadnout, je to jediné logické vyústění odmítnutí testu/nedostatečných 3 známek ze 3.
 Xantipa. 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:01:33)
Tak AJ je na všech středních školách, takže v tomto ohledu by byl bojkot naprosto mimo. Já jsem ale byla na základní škole proti druhému jazyku a podařilo se mi přesvědčit vedení školy a tento jazyk je mezi volitelnými předměty.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 17:44:50)
Jestli se nepletu, nově bude druhej jazyk na druhym stupni povinnej.
 Tragika 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 17:50:36)
Jeno, nepleteš se, ale druhý jazyk se nebude vyučovat od deváté třídy.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 17:57:57)
Tak ono myslim nikde není řečeno, od kdy se má vyučovat. U jiných předmětů to taky není daný. Dáno je jen kolik hodin se má odučit za celej druhej stupeň. Pokud vím, toho druhýho jazyka se má odučit 6 hodin, což znamená buď 6 hodiny týdně jen v devítce, nebo 3 hod týdně v osmičce a 3 v devítce, nebo po dvou v sedmičce, osmičce a devítce nebo si škola zvolí jinou kombinaci dle libosti...
Je to prostě na škole.
Já teď sestavovala rozvrh a zatim to vidim na osmičku a devítku, ale ještě uvidim.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 18:03:16)
Aha, tak beru zpět. Koukla jsme do novýho RVP a je tam, že druhej cizí jazyk začíná nejpozději v osmý třídě (může dřív, ale nesmí později).
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 18:06:26)
A je tam zajímavá formulka:
Vzhledem k posilování významu výuky cizích jazyků musí škola daných 6 disponibilních hodin využít pouze pro výuku Dalšího cizího jazyka, nebo v odůvodněných případech pro upevňování a rozvíjení Cizího jazyka.

Takže asi bude možnost, aby děti, který sotva zvládají češtinu a jeden cizí jazyk měly navýšen ten jeden jazyk (aby aspoň ten jeden zvládly pořádně). Představuju si výběr, kdy půlka třídy má druhej jazyk a půlka třídy navýšenej první. Pokud tohle bude možný, tak jsem pro.
 irlev 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 19:25:33)
Jj, přesně takhle. Hodiny se budou moct využít i pro stávající jazyk.
 Delete 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 19:35:38)
JENO,
jestli je to tam takhle, bylo by to fajn, akorát se bojím, že to stejně většina "přeloží" jako že musí mít druhý cizí jazyk všichni ~7~.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 20:16:12)
Tak ono kdo ví, co jsou odůvodněný případy a kdo o tom rozhoduje... To se asi teprv ukáže...
 Xantipa. 


Re: deváťáci na ZŠ 

(15.2.2013 9:53:54)
Zajímavý mi přišlo ve třídě syna, že další cizí jazyk si vybraly jako volitelný předmět děti, kterým to ve škole moc nejde, kdežto konverzaci ve stávajícím jazyce /tedy v AJ/, si vesměs vybraly děti s výborným prospěchem jak v AJ, tak celkově s odůvodněním, že aspoň něco budou umět lépe než jiní a že pak se jim bude snadněji nabírat další cizí jazyk.
Jinak jsem zvědavá, jak pak se stejným požadavkem uspěju u druhého syna a zda se mi podaří vedení přesvědčit o možnosti stejného postupu v případě cizích jazyků.
 Monika 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:03:48)
jako fakt, myslím teda ty rodiče??? A já myslela, že dneska všichni ví, jak jsou cizí jazyky důležité (minimálně teda Aj) a naopak všude vidím, jak rodiče dávají děti na Aj pomalu dřív než umí mluvit česky a platí za kurzy kolikrát skoro víc, než si můžou dovolit ... Že děti v pubertě jsou schopny bojkotovat cokoliv (zvlášť, když to dělá celý "kolektiv"¨, to je mi jasné, ale rodiče ...
 Delete 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:21:11)
Oni si možná neuvědomují, že i když jsou přijatí, budou muset doložit závěrečné vysvědčení z deváté třídy, že ročník ukončili. A to neukončí, pokud budou mít na vysvědčení pětku ze španělštiny. I když nepropadnou, budou muset k opravkám a jejich nástup na střední šoly a učňáky bude ohrožený (no u těch učňáků méně, ale i tak).

Takže já bych jim oznámila, že vzhledem k tomu, že to byli oni, kdo porušili dohodu, tak i já ji ruším, a začala bych s testy každou hodinu. Krátké, jednoduché, snadé na opravování, a fakt každou hodinu....když napíšeš tři testíky, z nichž spousta z nich jeden vynechá, budeš ty za tu špatnou a budeš tlačená dát jim lepší známku, protože chyba bude na tvé straně (málo známek). Pokud ale ty budeš mít podklady pro 15 známek a oni jich budou mít třeba pět, pořád je to dost na uzavření známky a navíc bude jasné, kde je problém....
Nevěřím, že většina by si nechala tu pětku nasolit, takže je šance, že alespoň někteří makat začnou....a pak je šance, že se chytí i zbytek....
 Tante Ema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 16:22:14)
Taktak. Jediné možné řešení takové prekérky.
A žádné srandičky typu besed a ochutnávek, ale tvrdý opruz s důsledně kontrolovanými domácími úkoly, testy, zkoušení, známky, známky. Na zapomínání ŽK byste měli mít ve škole jasně dané sankce, takže zapsat a dodržet a bohužel je ještě třeba u nenosičů minimálně na čtvrtletí písemně informovat rodiče, lepší je i častěji a poslat to doporučeně, pro to musí na poštu ("Vážený pane/paní, vzhledem k tomu, že Vaše dítě nenosí do školy ŽK, dovoluji si vás informovat o jeho prospěchu..").
Vůbec se s nimi nedohadovat.
Jinak devátá třída je jeden z nejhorších výmyslů našich "reformátorů".
 Kamisi 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 17:08:29)
Tante, jaký by tenhle přístup měl konkrétní přínos pro ty děti?
 Delete 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 19:27:17)
Kamisi,

těm dětem to nedá nic....ale učitelce to pomůže nezbláznit se. Bohužel, jak jsi poznamenala v jiném příspěvku, je to důsledek známkování jako takového, ty děti už jsou deferomované a člověk nadšený pro věc to za půl roku nezachrání a vlastně se sám zničí, pokud se to bude pokoušet změnit. Protože za půl roku, navíc za ten poslední půlrok, kdy ta děcka už opravdu mají pocit, že na ně nikdo nemůže, to už prostě nezměníš....
Je to činze zoufalství...

Ale vlastně něco by jim to dát mohlo....že může být výhodnější dodržet, co se domluví....že si nemůžou dělat, co chtějí a myslet si, že si před nimi každý sedne na zadek.....že ne každý nadšenec je bezzubý ubožák...že akce většinou vyvolá reakci...

Pro tyhle děti už je to dost málo, co jim to může dát....ale těm budoucím, které jednou bude arantxa učit, to bude víc....protože ona nepřijde (snad) o to nadšení a chuť těm dětem dát něco navíc, učit je nejen samotný jazyk....
Druhé pololetí deváté třídy přináší těžká rozčarování a je moc smutné, když učitel končí ve třídě s tím, že jediné, čeho dosáhl, že mu všichni kálí na hlavu....Jedna osoba nedokáže napravit to, co systém páchal devět předchozích let....
 Tante Ema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 21:00:27)
Delete už ti dala vyčerpávající odpověď za mě.
Já bych dodala jen, že i deváťáci potřebují hranice. Vlastně stjně naléhavě jako mladší děti.
A že by tyhle situace nemusely nastávat, kdyby naše školství pracovalo jinak,především se skutečnou a ne jen pseudomotivací.

Ale pokud bys měla nějakou v praxi osvědčenou radu, jak tyhle situace řešit, sem s ní. Tenhle postup je totiž hodně namáhavý a frustrující hlavně pro učitele.
 Kamisi 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 21:34:33)
Tante, Delete, já chápu, že z pohledu učitele je to na bednu. Taky ale nemá smysl vydávat energii tam, kde o ní není zájem.
Jak píšete samy, za tenhle stav může celý systém školství, nadšení mladé učitelky nezmění to, co se po devět let dělo špatně.

Jak bych to řešila... Nejsem učitelka a nevím, co přesně je nutné dodržet. Pokud je nutné, aby měli určitý počet známek z konkrétní látky, nezbývá než jim ty pětky nasázet, ale ne s naštváním nebo z pocitu pomsty, ale s vysvětlením, jaký popsala Delete. Je totiž rozdíl ve formě, jakou se to podá.
Využila bych následující hodiny k vysvětlení, kam jejich chování může vést a i bych jim vysvětlila, že já jako učitelka musím taky dodržovat pravidla (o kterých děcka možná nemají ani páru), že si nemůžu dělat co chci, a jestli oni nehodlají vůbec spolupracovat, tak můžou taky propadnout a jestli takovou zkušenost potřebují, tak jim jí ráda umožním.

Prostě bych jim to polopatě vysvětlila. I když si o sobě myslí kdoví co, jsou to pořád děti, které je potřeba vést a ne se na ně nasírat. I když chápu, že trpělivost učitele má své meze.

Asi bych na místě učitelky s nimi chtěla dělat a probírat věci, které je můžou zajímat, třeba jak si představují školu kam se hlásí, co od ní očekávají. Co by chtěly v životě dál dělat, jestli o tom přemýšlí.
To se ale bohužel netýká španělštiny no.
 Tante Ema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 22:00:39)
To, co píšeš o vysvětlování atd., tak to dělá každá učitelka a ani to nemusí být extranadšenkyně, tvoje představa o učitelce coby mstivé gorgoně předem naštvané na děti, je - nic v zlém - mimo. Téměř každý, pokud už není vyšinutý, vyjde raději v klidu a po dobrém.
Ten problém je jiný, než si představuješ, praxe vypadá jinak a je jen logické, že kdo to nepordělal, neumí si to představit. Já jsem to taky nedovedla, dokavad jsem to sama neprožila.
A paradoxně - když se ti podaří zvládnout takhle zvlčilou třídu, tak na konci roku ti přijde delegace s pugétem, že děkují. Takže něco jim to evidentně přinese.
Oni nejsou zvědaví na podbízení, to poznají na míle daleko a ztrestají nemilosrdně.
A normální lidskou slušnost a laskavost neumí v situaci, ve které v té chvíli jsou, ocenit (samozřejmě že pár dětí jo, ale ty jsou v takových třídách v těžké defenzivě). Tu považují za slabost hodnou pohrdání. Což mají z domova. To samozřejmě neznamená, že učitel slušný být nemá, to je přesně naopak.
Jestli znáš knížku Jungle před tabulí, tam je to celkem pěkně rozebráno a není to od učitelky ~;)
 Lída + 4 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 19:19:01)
Tante, proč si to o devítkách myslíš??? Přijde mi to trochu zvláštní, za nás teprve začínala možnost jít na gympl i z osmičky, takže mi přijde devítka celkem normální. ~;) A když chodila na základku moje ségra, devítky se zrovna znovu zaváděly - takže to vydrželo necelejch dvacet let.
 Tante Ema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 20:54:45)
Protože ty děti jsou na základní školu už moc velké. Potřebují jiné metody, jiný režim, jiné klima.
Taky je velmi špatně, že byla zrušena desetiletá povinná školní docházka. Nebyl to sice dokonalý systém, ale dával víc šancí vlastně všem.
 Lída + 4 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 21:05:21)
Tante, pamatuješ si, jak to vypadalo třeba na učňácích za dob desetiletý povinný školní docházky??? Obvykle se tam našla skupinka dětí, co neměly zájem se cokoli učit, ale nebylo možný je vyhodit, protože pořád ještě plnily povinnou docházku... Bylo to ještě mnohem horší než to, co dneska místama vyvádějí deváťáci.
 Tante Ema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 21:39:37)
Nedělám si iluze, ale přesto si myslím, že to byl lepší systém.
Jinak je ale pravda, že povinná školní docházka je systém, který asi začíná dosluhovat.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 21:42:19)
Což o to, školní docházka povinná není, povinný je jen vzdělávání, ale je fakt, že domácí vzdělávání si volí vesměs rodiny, který jsou co se týká vzdělávání abnormálně odpovědný. Rodiny těch nejvíc demotivovaných žáků jsou většinou trochu jiná liga...
 Tante Ema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 22:04:23)
Hlavně je to tak, že domácí vzdělávání si můžeš zvolit, když chceš, ale nemůžeš být k němu odkázán, pokud vzdělávací pokusy školy systematicky torpéduješ.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 22:28:06)
což je škoda...

oni by si to rodiče těch největších rozcapenců rozmysleli, jestli chtějí mít takovýho miláčka doma... a možná by pak přitvrdili v motivaci ke vzdělávání ve škole...
 Kamisi 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 22:51:11)
Jeno, nechci kecat, ale myslím si, že ještě pořád platí povinná školní docházka. I domácí vzdělávání pod ní spadá, je podřízené stejným osnovám jako školy.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(15.2.2013 6:00:05)
Kamisi, docházkou jsem myslela docházení do školy. Dítě do školy chodit nemusí, musí se jen vzdělávat (a tím se myslí, že musí zvládnout učivo (výstupy) rámcovýho vzdělávacího programu stejně jako děti, který chodí do školy).
Je pravda, že někteří rodiče doma vzdělávaných dětí provozujou v podstatě školu doma, ale většina se učí úplně jinou formou a někteří i tzv unschoolingem - neboli rodič to nechává přirozenému vývoji (třeba číst, psát a základní počty se zdravý dítě naučí běžnym doptáváním na to, co ho zajímá i bez cílený výuky - stačí v něm tu potřebu neušlapat).
Alespoň tak to chodí u dětí, jichž jsem třídní (mám 25 domácích školáků). Přezkoušení ze zákona probíhá dvakrát ročně, ale není dáno kde - většina dětí přijede na návštěvu do školy, ale některé navštěvuju i doma, takže ti do školy opravdu nedorazí, jak je rok dlouhej.

Přikládám ukázku vysvědčení domácí školačky (třetí ročník), ze kterýho jde odtušit, jak nadstandardně funguje rodina:

Milá X,
v českém jazyce si čteš dětské knihy podle vlastního výběru. Ráda se vracíš ke starozákonním příběhům. Společně si čteme mýty o stvoření světa a legendy, které souvisí se starověkými civilizacemi. K Tvým oblíbeným patří O Gilgamešovi a o japonské sněžné ženě Yuki Onně. Naprosto Tě uchvátily čínské básně. Po inspiraci těmito texty píšeš své vlastní. Chammurapiho zákoník jsi doplnila vlastním paragrafem, zkusila jsi napsat vlastní báseň a dokončuješ příběh o dívce jménem Alar Los. Ve svých textech aplikuješ gramatiku, kterou už znáš, včetně vyjmenovaných slov po B, L a Z. Seznámila ses s klínovým písmem, egyptskými a mayskými hieroglyfy, s čínským a japonským písmem, indickým, fénickým, řeckým písmem a latinkou.
V matematice vyhledáváš příklady s násobením, protože násobilka je Tvoje oblíbená matematická operace. Indické násobení jsi hned pochopila a užíváš ho při řešení slovních úloh. Orientuješ se v čtvercové mřížce, v různých tabulkách a schématech. Řešíš algebrogramy, i když jsou obtížné, zaokrouhluješ, písemně sčítáš a odčítáš dvou a trojmístná čísla, pracuješ se závorkami. Úspěšně si poradíš také se slovními úlohami o čase.
V projektech ses zabývala nejprve vesmírem. Velký třesk a jiné teorie o vzniku vesmíru, galaxie, hvězdy, planety, měsíce, to všechno Tě zajímalo, o všem jsi přemýšlela a zkoušela sis to představovat na základě různých pokusů. Objevila jsi řecké báje v souhvězdích, římské bohy ve jménech planet a souvislost s anglickými názvy dnů. Pak ses zaměřila na planetu Zemi a její nejstarší historii. Dozvěděla ses, jak Pangea souvisí s jednotlivými světadíly a pohybem zemských desek. Víš, jak vznikl indický subkontinent a s ním i Himaláje. Zajímal Tě vývoj živočichů a rostlin a v blízkém okolí jsi nalezla zkameněliny pravěkých tvorů. Další okruh se týkal člověka. Z nejstarších lidí Tě okouzlil Ötzi, jehož zmrzlá mumie byla před lety nalezena v Alpách. Tak jako on jsi vyráběla pazourek, boty z kůže, luk a šíp, křesala oheň. Odlévala jsi kovové šperky do formy podobně jako lidé v době bronzové a železné. Následovaly starověké říše. V Mezopotámii jsi zalévala visuté zahrady pomocí kladky, stavěla babylónskou věž. V Indii ses seznámila s Buddhou a jeho myšlenkami, uvařila kari s cizrnou, sestavovala vodní hodiny a měřila čas. Čína Tě inspirovala k vytvoření deskové hry „Hedvábná stezka“ a na ní jsi pochopila, jak a s čím starověké říše obchodovaly a jak se zároveň se zbožím rozšiřovaly vědomosti, náboženství, příběhy, pohádky. Čína a Japonsko s výrobou papíru a lampiónů, které jsme pouštěli na Nový rok, Inkové s kipu, Mayové se svými pyramidami, čísly a kalendářem, stejně jako Aztékové s plovoucími ostrovy rozšířily tvé znalosti o starověku. Mayská dětská hra Patolli, egyptské vahadlo a loď z rákosu, Archimedův šroub, římský dům, keltské sídliště a hodně dalších pokusů a projektů Ti pomohlo pochopit různorodost těchto starých civilizací.
Také náplň v předmětu Umění a kultura je ovlivněna tématy vesmír, pravěk a starověk. Poslouchali jsme zvuky a hudbu, kterou asi slýchávali v těchto časech, vyrobili jsme několik hudebních nástrojů - bubínek a keltskou harfu. Hraješ na piano, ráda tančíš a hledáš vyjádření v pohybu. Pracovala jsi s nejrůznějšími materiály, z hlíny vyráběla pečetní válečky a destičku s klínovým písmem, ze sádry formu na odlévání kovů, jindy jsi sádru použila jako podkladový materiál pro malbu. Z papíru jsi vystřihovala japonské kirigamy a lampiónek, motala mumie z toaletního papíru, z provázku drhala jako Inkové, z kamene jsi vykouzlila pravěký přívěšek s dírkou vyvrtanou pazourkem a různé kamínky a korálky jsi použila na řeckou mozaiku. Všechno Ti přineslo radost.
Tělesná výchova se samozřejmé také inspirovala pravěkem a starověkem. Naučila ses střílet z luku jako pravěcí lidé nebo lukostřelci v Egyptě, cvičila jsi jógu, zkoušela jsi některé z olympijských sportů. Po vzoru starých Mayů jsme hráli míčové hry nebo běhali štafetu jako běžci v Peru. Začala jsi pravidelně před výukou běhat 400m, chodíš na lezeckou stěnu, jindy zase plavat, a tak si zlepšuješ svoji fyzickou výkonnost.
Některá historická témata jsi probírala i v angličtině. Rozšiřuješ si slovní zásobu, pohotově reaguješ v rozhovoru, čteš encyklopedie v angličtině, sleduješ pohádky, dětské filmy a historické dokumenty v originále. Dokonce také telefonuješ s rodilým mluvčím.
X, pracovala jsi každý den po malých kouscích, ale dohromady je to velký kus práce. Stejně tak pracuješ i na sobě, učíš se vycházet se sourozenci a při tom nezapomínáš sama na sebe. Je důležité umět říct, co si myslíš, co cítíš a jednat podle toho. Brzy budou pololetní prázdniny, jsou sice krátké, ale užij si je, hraj si a raduj se.



Je fakt radost s takovýma rodinama spolupracovat.
Jinak značná část dětí v domácím vzdělávání u mě ve třídě jsou děti s poruchami autistického spektra (vysocefunkční autismus, aspergerův syndrom apod.) - neboli děti, který z našeho školskýho systému prostě vypadávaj - inteligencí obvykle patří na základku, ale ta jim většinou neumí zajistit podmínky pro integraci (asistenty, IVP) a posílá je do specky, kde není dostatečnej prostor pro vědomostní rozvoj. Takže rodiče volí domácí vzdělávání částečně z donucení, přesto ho realizujou na velmi vysoké úrovni.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(15.2.2013 6:06:34)
Jen dodám, že tahle rodina dělá stejné celoroční téma, které děláme i ve škole - letos je to historie od pravěku po současnost, proto je tam tolik historie. Loni bylo celoroční téma zeměpisné (kontinenty), příští rok bude příroda (biotopy ČR, biomy světa)...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: deváťáci na ZŠ 

(15.2.2013 6:10:42)
A tady je vidět, jak probíhá přezkušování - abyste si nemysleli, že děti přijdou do školy psát písemky nebo tak něco:
https://picasaweb.google.com/110022899038757097693/DomaciVzdelavani?noredirect=1#5835951425704117906

Jsou to teda jen fotky ze školy, u dětí doma jsem nefotila.
 Vítr z hor 


Re: deváťáci na ZŠ 

(23.2.2013 18:38:51)
Jeno, to je nádherný.... ~R^
 Yuki 00,03,07 


Re: deváťáci na ZŠ 

(27.2.2013 20:08:46)
Jeno, co to udělá s takovou X, když přijde do 6. třídy běžné základky nebo do primy běžnýho gymnázia?
musí nutně trpět a nechápat, proč to najednou je všechno jinak, bohužel, ono by se dalo takto jako se učí X učit i na základkách, ale nebudou tak učit učitelky vystudovaný před 50 lety, ani ty vystudovaný před 10 lety a naučený na sezení v lavicích a zákaz napsat 4. řádek v písance, když povolily napsat jen tři řádky
 Lída + 4 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 21:49:35)
Tante, já si naopak myslím, že ten nápad s desetiletou školní docházkou byla naprostá šílenost a musel to vymyslet někdo ne zcela příčetnej. ~d~ Výsledky byly dost tristní. Touhle verzí prošla například moje sestřenice...
 Tante Ema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 20:54:45)
Protože ty děti jsou na základní školu už moc velké. Potřebují jiné metody, jiný režim, jiné klima.
Taky je velmi špatně, že byla zrušena desetiletá povinná školní docházka. Nebyl to sice dokonalý systém, ale dával víc šancí vlastně všem.
 Mrej 


Re: deváťáci na ZŠ 

(15.2.2013 14:50:22)
přijatí nejsou, ale k přijímačkám s nimi jde vysvědčení z pololetí 9.tř., takže logicky na to kašlou. A pokud je to na jazykovce ta nejazyková třída (tj. ti méně snaživí), je to práce skoro jak za našich časů na učňáku v dvouletém uč.oboru. Tam dělali pedagogy pokud možno jen chlapi, protože ta sběř nebyla ke zvládnutí.
 vokounek 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:21:34)
Radu nemám, musíš ten půlrok přežít. Jedině, kdyby někdo z vedení jim přišel rázně domluvit. Vůbec si myslím, že deváťáci už nemají na základce co dělat.Je to celý postavený na hlavu.Od pololetí už mají všechno na háku, ví, že se všicPřesluhujou.Všichni se někam dostanou a to je blbě. Nemají žádnou motivaci, žádnej bič nad sebou.Je jim už patnáct a mají jistotu klídku, že ze zálkadky je nemůže nikdo vyrazit.Je to často utrpení pro učitele, nemá žádný páky, co s problémovými klacky, který na všechno kašlou.
 Mar. 
  • 

Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 17:54:42)
Za nás byla základka jen do osmičky, ale bylo to přesně jak píšeš - jak věděli jsme že jsme přijatí na SŠ, měli jsme to na háku stejně jako tebou popisovaní deváťáci.
 Mrej 


Re: deváťáci na ZŠ 

(15.2.2013 14:52:29)
ano, potvrzuji. Já byla "přechodový ročník". Jediný rozdíl, že my z osmičky jdoucí jsme se vypnuli až v dubnu po přijímačkách, protože koho nepřijali, pokračoval v devítce. A tam se vypínali už 1.února.
 sylvaina 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:24:14)
Vtipkovat můžou, otázkou je, jak se budou tvářit, až ty kule dostanou...
 Eržika. 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 15:50:32)
Sylviano, to si přijdou na úču stěžovat rodiče... ~d~
 Kamisi 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 16:22:07)
No jo, to je výsledek systému, ve kterém se děti učí pro známky. Ve chvíli, kdy je nepotřebujou, na všechno hodí bobek. ~7~
Tuhle situaci ti nezávidím. Ty děcka za to v podstatě nemůžou. Bylo by fajn, kdyby rozumně přistoupili na tvojí dohodu, ale to jim momentálně hrdost nedovolí.

Nemůžeš tu návštěvu ze Španělska uspořádat pro osmáky?
 Tragika 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 16:46:06)
Trochu se vžívám do role rodiče, který má doma budoucího učně, co prolézá školu s odřenýma ušima. No a v devitce mu povinně napaří španělštinu? Trochu mimo, ne?
 Mr. Miçkey 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 19:43:32)
Nojo, ale to je klasika... u nas to bylo posledni mesice na gymplu, pisemny-rozhodujici maturity jsme psali extremne brzo (v pulce brezna, letos je maji skoro o mesic pozdeji), ale do cervna jsme meli chodit dal do skoly- s.ali na to vsichni, kdo prisel, byl vetsinou podnapilej, ukoly nedelal nikdo- nasi tridni to jednou dozralo a donesla nam opakovani matematiky pro 7. tridu~t~ Proste pokud jde jen o znamky/body, v momente kdy je mas, tak mas vse na haku... a to jsme byli vsichni vyrazne starsi nez ti devataci, ale ten mechanismus asi obecne funguje...
 Kapradina 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 16:54:02)
Chápu, že je strašně demotivující učit ve třídě, kde o tvpu výuku nemá téměř nikdo zájem. Základní škola se po odchodu nadaných žáků na gymnázia stává školou zbytkovou a je mi jasné, že u žáků, co mají čtyřky se těžko vzbudí zájem o učení se čehokoliv. Asi bych se poohlédla po jiném místě třeba zrovna na nějakém gymnáziu nebo střední škole, kde snad úroveň žáků bude někde jinde a z toho i tvá radost z učení. ~x~
 Ivatema 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 18:16:29)
Základní škola se po odchodu nadaných žáků na gymnázia stává školou zbytkovou???
Obě naše děti chodily na skvělou základku, obě měly pořád samé jedničky a ani jedna nešla na gympl místo druhého stupně. Na druhém stupni jich zůstalo plno i těch lepších a na gympl šli až po deváté třídě. Co tedy bylo na té škole zbytkového?
Mladší si dokonce udělala přijímačky a přesto zůstla na základce. Ve třídě je pořád plno jedničkářů.
 Z+2 


Re: deváťáci na ZŠ 

(14.2.2013 18:03:00)
Zkusil bych svolat mimořádné třídní schůzky a tam to odprezentovat. Máš podporu vedení školy?

Z nějakého důvodu si zkoušejí revoltu a kam až se dá zajít.

Zkusil bych se zamyslet proč si vybrali tvůj předmět a zkusil bych si promluvit s jednotlivcema a zjistit co by očekávali.
 štěpánkaa 


Re: Deváťáci na ZŠ a nezájem o výuku cizího jazyka 

(23.2.2013 18:29:07)
není pravda, že mohou z jednoho předmětu propadnout. nemohou, pokud je budeš klasifikovat 5, tak musejí dělat reparát a nebo nebudou mít ukončené základní vzdělání. a pevně doufám, že bez ukončeného základního vzdělání je na SŠ nemohou nechat nastoupit k výuce a to ani v případě, že budou přijati. dokonce stačí, kdybys je (kvůli nepřítomnosti na hodinách) neklasifikovala~d~
jinak tedy přeju pevný nervy a pevně doufám, že tohle čtou i zastánci cizích jazyků na ZŠ - ať jich je co nejvíc. pak to tam vypadá takto~d~ (někde, samozřejmě)
 say 
  • 

Re: Deváťáci na ZŠ a nezájem o výuku cizího jazyka 

(1.3.2013 9:51:53)
Vím jistě, že u nás na okrese přijali na SŠ dívenku, která měla na konci devítky pětku. Byla to zemědělka s maturitou. (moje dítě to nebylo~:-D).
 štěpánkaa 


Re: Deváťáci na ZŠ a nezájem o výuku cizího jazyka 

(1.3.2013 10:47:22)
pokud je to pravda, tak to je strašná degradace vzdělání~a~

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.