| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ

 Celkem 42 názorů.
 Carlin 


Téma: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 7:35:19)
Dobré ráno,
chtěla bych znát názory vás, kdo máte nebo jste měli někdy co do činění s muzikou. Obzvláště po přečtení diskuze o odporu k hraní kvůli lidušse.
Ježíšek vyslyšel notné prosby a donesl digitální piáno, takže obě děti (4 a 10 let), které si ho moc přály, se začnou učit hrát.
Váhám mezi klasickou výukou v ZUŠ a soukromou hudebkou (v zásadě soukromým učitelem). Soukromá se řídí heslem, aby to děti bavilo. Takže žádné etudy, žádné učení not, rytmu, žádný Bach,..., rovnou si zahrát oblíbenou písničku, hraní nejprve podle písmenek (ne not). Na techniku a teorii dojde až později, když už to dítě při hraní využije.
Trochu si říkám, že kdyby měl synek opravdu talent (myslím, že něco tam bude, ale jsem asi nekritická matka), aby se tímto "populistickým" přístupem nezazdil u hraní lidovek a nezavřel si dveře dostat se dál. Na druhou stranu v ZUŠ by si odporem k nudným etudám mohl zazdít cestu k muzice úplně.
Když sepíšu klady a zápory:
Soukromá výuka:
+ zábavnost
+ časová nenáročnost (jen jedna hodina týdně)
+ bez dojíždění
- významně vysoká cena
- možnost zanedbání techniky a fixace špatných návyků

ZUŠ
+ důraz na techniku
+ příjemná cena
+ znalost teorie
- dojíždění
- dvě hodiny týdně
- nezáživnost a nuda

Vím, že každopádně záleží na konkrétním vyučujícím, ale toho osobně neznám ani nemám reference ani v jednom případě. Soukromá hudebka nabízí, že když se po dvou prvnívh hodinách rozhodneme, že to pro nás není vhodné, můžeme výuku zrušit.

Tak jak byste se rozhodli vy???? ~d~
 Apolena. 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:08:09)
Carlin,
dcera chodí do ZUŠ a výuka rozhodně není nezáživná a nudná.
Hraje na kytaru, první rok se děti učí vybrnkávat písničky, po roce přibírají akordy. O etudách jsem fakt neslyšela :-).
Na teorii se těší, protože tam je prý vždycky legrace. A asi fakt je, smích je slyšet až ven.
 alena 
  • 

Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:32:44)
Ahoj, tak syn ZUŠ také chodí, také kytara. Už v 1. roce na konci byla etuda na zkoušky + lidovka. Další rok Bach a Mozart + další písnička. A syn začíná kytaru pomalu ale jitě nenávidět. Od dalšího roku jsme mu slíbili přechod do kulturnho centra na jejich hodinu. Nauku mají také zábavnou.

Druhý si přeje hrát na piano, zrovna to začínáme řešit a vlastně to stejné co zakladatelka. U nás v ZUŠ je u digitálního piana podmínka kladívková mechanika!

Carlin mohu se zeptat, co jste pořídili? Byli jsme ve 3 obchodech a všude doporučili něco jiného ...
Díky
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:01:31)
Koupili jsme Yamaha YDP 141, kladívkovou mechaniku to má. Se stoličkou a sluchátkama to přišlo na necelých 21.000,- Mé úspory jsou v tahu, ale nadšení dětí z "klavíru"~z~ bylo veliké.
 Jaana2 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:21:10)
mám obě zkušenosti:
dcera začínala na flétnu , nejdřív klasicky, ve školce, pak chodila na hodiny k jedné píučce ( v podstatě soukromé hodiny), jako jo, něco se naučila, ale co pak dál? Takže aby se fakt naučila, tak LŠU - jenže - nebyla zvyklá se učit noty - právě jak píšeš, hrála písničky, co ji bavily, musela do nauky od 1. stupně, což ji otravovalo, protože tam byly malé děti, po nějaké době se muselo rozhodnout, co dál ( zobcovka je spíš jen příprava), vybrala si další nástroj sama, ale porotže prostě nebyla "chycená drápkem", tak si nakonec stejně vybrala sport a s hudbou sekla ( a to nebylo o tom, že by neměla talent na muziku)
u syna jsem byla poučenější - začal chodit rovnou do LŠU hned jak to bylo možné, nauku zvládají malé děti nějak přirozeně, teď bude z flétny přestupovat v pololetí na další nástroj ( je mu 9). Velkou výhodu v LŠU vidím v tom, že jednak to mají s dětma zmáknuté, jak s nimi pracovat a motivovat je, pořádají vnitřní koncerty pro rodiče a případně pro veřejnost, kdo chce, chodí třeba hodně důchodkyně - celá parta, kdy při vystoupení děti přehrávají co se naučily, vždy cky je to z nějakého oddělení ( tj. dechové, kyterové, zpěv atd) zvlášť, aby děti už od začátku viděly, jaký ta hudba může mít i smysl ( tedy potěšit nejen sebe ale i druhé). V naší LŠU je několik orchestrů, kde se může uplatnit v podstatě každé dítě, které něco už umí. Taková možnost při výuce soukromým učitelem není. Určitě má i toto své výhody, ale osobně jsem za LŠU. Pravda je, že u nás je hodně dobrá.
 Zd a tři 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:29:31)

já léta chodila skoro denně do hudebky, moc ráda. Je fakt, že tam byli úžasní učitelé i děti. Myslím, že určitý dril neuškodí nikomu, naopak myslím, že se mi mnohokrát hodil. Jak již někdo psal, v zuš je většinou možnost různých koncertů, hraní v souborech, orchestrech (to byl pro mě hlavní motor - hrát jen doma v obýváku a na hodině, to by mě asi kleplo..).
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:07:09)
Díky tobě, i Jaaně2 za příspěvek. S tím hraním v kapele / orchestru máš asi pravdu, to je nesporná výhoda a nenapadlo mě to. Koncerty pořádá i tato soukromá škola.
Trochu se bojím u dcery (10 let), aby to nedopadlo jako s dcerou Jaany2. Musela by na nauku s prťaty a mohlo by se stát, že s muzikou sekne úplně (taky dělá trochu i sport a tři roky hraje na flétnu - učí jí moje kamarádka).
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:22:12)
Milado, díky za příspěvek.
k té technice, zábavné nauce a dalšímu - to prostě asi záleží na konkrétním učiteli, a to prostě dopředu nevím. Jen ta pravděpodobnost (že to bude zábavné, technicky správné) je u soukromé a ZUŠ různá, ale taky ne stoprocentní - viz ta nevidomá paní učitelka.

Počet hodin myslím, že soukromě je klavír jednou týdně a ne v ZUŠ jednou klavír a jednou nauka. S dojížděním jsou to teda dvě zabitá odpoledne namísto jedné hodiny v obci bydliště.

To digitální piáno máme koupený, takže pokud by ho ZUŠ neakceptovala, tak tam prostě chodit nebudeme. Ale snažila jsem se vybrat dobře a radit se (má kladívkovou mechaniku, pedály, klasickou velkost kláves,...)
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:45:38)
Dcera chodí do ZUŠ šestým rokem, hraje na klávesy - rozhodně to není nudné, hraje plno skladeb, které ji skutečně baví. A ta technika potřeba stejně je...
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:16:04)
To ráda slyším.
Asi stejně nakonec skončím na tom, že záleží na konkrétním učiteli, a ten může být v ZUŠ skvělý a zábavný a soukromý nudný a bez šťávy, a nebo naopak. A dopředu to asi nezjistím ~d~.

Jediné co vím je, že když přestane dítě chodit k soukromému, bude mít soukromý míň peněz, zatímco když se vykašle na ZUŠ, učitele se to nedotkne. Tudíž se dá předpokládat, že soukromý má větší motivaci, aby to dítě bavilo a udržel ho u hraní.
 Zd a tři 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:23:31)
Jenže jedna věc je motivace učitele a druhá je jeho určitý charisma učitele, to mívají i učitelé v hudebce.
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:32:08)
No jasně, jenže to je pořád to samý: dopředu nevím, ke komu se dítě dostane. A že bývají v hudebce i hrozný učitelé, to ze zdejších příspěvků i vyprávění vím taky.

Pochopitelně může být hroznej i ten soukromej.
 remus 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:47:00)
Dcera chodí soukromě, alae ne sama na hodinu, je jich tam 6, takže hrají ve skuponě, normálně sse učí noty, nauku, rytmus, ale mají to vše v jedné hodině, takže nemusí hodinu koukat a poslouchat nauku, což mě osobně v hudebce také nebavilo. Jinak tu někdo psal, že flétna je jen přestupní, to není vůbec pravda, já si ji vybrala jako halvní obor, ze soprávnové jsem pak přešla na altovou, tenorovou, basovou, dcera by chtěla příčnou, tak pokud jí to vydrží, tak jí ta hudebka stejně nemine, ale ne teď, až bude větší. Jo a koncerty a různá vystoupení mají také, vystupuje i ve škole na různých akcích.
 Jaana2 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:50:32)
Tinus myslela jsem základní zobcovku, na které děti začínají. Z té to je právě odrazový můstek ( ať už na větší flétnu, příčku nebo třeba na trubku apod)
 remus 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 8:56:40)
To ano, já také, altová flétna je zobcová, zobcová flétna je sopraninka, sopránka, altová, tenorová, basová, většinou děti začínají na sopránku, ta je opravdu nutná, pokud chtějí hrát na dechový nástroj, ale není nutné přestupovat, já dělala zkoušky normálně na altové flétně. Dera chce příčnou ,ale teď jí chytla altka, tak uvidíme, jde jí to, hraje i do písniček, ale nemyslím si, že by byla nějaký super talent.
 remus 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:00:09)
Mně se tapříčná taky hrozně líbila, ale na zobcovku jsem chodila s kámosškou, vystupovaly jsme na různých akcích, doprovázely děti ze školky a nechtěla jsem toho nechat, proto jsem tu příčku odpískala, jinak dceři rozumím, já chodila na klavír, čtyřhru, zobcovou flétnu, duety, doprovázet děti do školky, takže jsem byla víc v hudebce než ve škole a umíš si asi představit ty hodiny domácího cvičení~8~, abych to všechno uměla~t~, jsem opravdu zvědavá na dceru, kam jí to požene, příští rok by mohl začít i syn, také ho to baví.
 ivaxx 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:11:29)
Obě děti chodí do ZUŠky na flétny a housle. Se starším synem jsme začínali po DDM a soukromé lidušce na flétnu a brzy toho nechali - ne, že by se nenaučil nic, ale získal i spoustu špatných návyků.
V ZUŠce jsou oba moc spokojení. Mívají často vystoupení, konzerty a dost je to i motivuje. Rozhodně nehrají pouze etudy (na flétny vůbec, na housle prakticky vůbec a když už ano, tak melodické a v min. množství), přitom ty pokroky jsou u obou obrovské - jak tu padlo, je to o učitelích.
 ivaxx 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:12:59)
Ještě k nauce - děti ji zatím nenavštěvují, učí se co potřebují na hodinách, nebo doma. Jen bude muset syn složit zkoušku, ale to, doufám, nebude zas až takový problém. Příští rok už chodit bude a i se na to těší. Mají ji moc pěkně vedenou.
 Líza 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:19:02)
Dala bych ho k soukromému učiteli na tohle pololetí, protože to se už v ZUŠce dost pravděpodobně nechytáte, a od září bych se rozhodla podle efektu.
 Líza 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:21:18)
Jinak, jedno moje dítě chodí soukromě na klavír, přesně tak, minimum etud a stupnic, hodně zábavy, pomalé tempo, virtuoska z ní nikdy nebude, ale ani takový ambice nemáme - ona ani já - prostě si umí zahrát a má základy, co jsem moc ocenila, že se naučila během prvního půl roku sama hledat melodie a k nim doprovody. Nejsou tam vystoupení, koncerty apod.
Druhé dítě chodí do ZUŠ na housle a je to dost náročné, ale ona je hudebně fakt hodně dobře vybavená a je hodně motivovaná. Miluje veřejný vystupování, kterýho se jí dostává plnýma hrstma.
Na nauku nechodí, má individuální plán, takže jen dvakrát do roka se něco naučí a oni ji z toho vyzkouší.
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:34:08)
To zní téměř ideálně :-). Oboje je vlastně skvělé, jen každému sedne něco jiného. Tak to jsem zvědavá, jak to rozlousknu u nás.
 Líza 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:40:08)
Ještě k té učitelce, která nevidí, jak má dítě ruce: starší chodí na klavír k nevidomé učitelce a ona si na ty její ruce prostě sahá a naprosto perfektně ví, co dělá holka blbě se zápěstím a s prstokladem.
 Jedůfka / 99,00 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:24:32)
U nás je to kombinované. Kluci začali v ZUŠce - mladší kytaru a bicí, starší klavír. Musím říct, že je to jako všude - o konkrétních učitelích. Je pravda, že v ZUŠce se musí dodržovat jakési osnovy, ale třeba učitelka klavíru dá vždy synovi vybrat a i když jsou to různé etudy, jsou pěkné a syn, přestože v běžném životě zaměřený na hudbu typu rap a hip-hop, na klavír chodí čtvrtým rokem a rád. Nikdo ho nenutí hrát lidové ani vánoční písničky, prostě má jistou možnost volby a paní učitelka je úžasná. Na nauku nechodí, dělá 2x za rok zkoušku, první roky byly pro něj brnkačka (ale to má každé dítě jinak, on byl v nauce naprosto samostatný a stačilo se mu na všechno podívat a okamžitě věděl), teď už je to ale opravdu těžké, navíc v době pololetních písemek, takže je to záběr.

Mladší chodil do ZUŠky na bicí, je tam jediný učitel a jeho postup nám nevyhovoval, takže jsme ho dali soukromně a je to obrovský rozdíl - synův přístup ke hře se zlepšil o 200%, což se samozřejmě odráží i v tom, jak pokročil.
Na kytaru chodí stále do ZUŠky, nicméně moc ho to nebaví, postupuje tudíž daleko pomaleji, protože dokud jednu skladbu nezvládne, nemůže začít další. Nebaví ho přehrávat stupnice a co je největší překážka - to je nauka. Jeden rok chodil na nauku přímo v ZUŠce, ale byl z toho strašně otrávený, takže teď se jí učí taky doma, ale je to fakt řehole a kazí mu to chuť ke hře na nástroj, chce kytary nechat.

Celkově si myslím, že by se hudební teorie měla vyučovat jiným způsobem, děti jí mají vytrženou z kontextu, moc nerozumím, proč to tak je. Většina dětí z té ZUŠky stejně na konzervatoř nepůjde a pokud ano, dá se teorie doučit cíleně v pozdějším věku. Navíc v těch prvních ročnících je alespoň v naší ZUŠce výuka nauky zaměřená především na menší děti, našim klukům přišel ten přístup silně infantilní, i když jim bylo 7-8 let.
 Jedůfka / 99,00 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:30:55)
Jo a co se týče soukromé výuky - někteří učitelé koncerty pořádají - před Vánoci si syn užil i vystoupení na "rockovém" koncertě s kapelou. V ZUŠce byly přehrávky na bicí tak 1x do roka typu - zahraj etudu podle not. Tady prostě hráli písničky s celým doprovodem - úžasná zkušenost i efekt. ~:-D
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:38:48)
V téhle soukromé se také pořádají koncerty, takže tohle by nechybělo. Synovi bude v září čerstvě 5, takže nauka by pro něj asi byla zaměřená správně. Horší by to bylo s 11-ti letou dcerou. Tu by to asi otravovalo a navíc snad začne (když udělá příjmačky) chodit na gymnázium, takže by toho bylo hodně nového (těžkého) najednou.
 Apolena. 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:45:37)
Carlin,
no tak se na tu konkrétní ZUŠ nebo konkrétní zkušenost se soukromým učitelem prostě někoho zeptej. Není nad osobní zkušenosti.
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 10:15:34)
To bych moc ráda, ale nikoho, kdo by tam chodil neznám. Asi si tu založím nové téma na tu konkrétní ZUŠ a učitele.~d~

Pokud by mi někdo řekl, že jeho dítě to v této ZUŠ moc baví a i nauka je pro děti zábavná a těší se tam, tak asi neváhám (ten cenový rozdíl je značný).
Jediné mínus by bylo to dojíždění dvakrát týdně (nástroj a nauka), ale to by se třeba dalo zajistit jinak.
 Jarma (dvě děti) 
  • 

Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 10:23:21)
To se někdy povede. My máme hodinu klavíru a nauky hned za sebou.
 Jarma (dvě děti) 
  • 

Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 10:24:16)
A taky je možné na nauku nechodit a skládají se jen jednou za pololetí zkoušky. Dítě se to naučí doma samo.
 Mana. 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 9:55:58)
Ono asi taky hodně záleží na ZUŠce. Syn chodí 4.rokem na kytaru, chtěl sám, nejdřív ho to bavilo, teď je to jen dril a nesnáší to. Nauku mají extra nezáživnou, každou hodinu písemka nebo diktát, tu nesnáší ještě víc. Koncerty žádné nemají, takže jak byl dřív natěšený každému předvádět hru na kytaru, teď odmítá zcela. Už jsem vážně začala uvažovat, že ho dám někam soukromě, aby se trochu oklepal a vzpružil a pak zas do ZUŠky.
Podle mě s talentem je to relativní, můj syn hudební talent má, nicméně běžný, určitě z něj nebude profesionál, takže bohatě stačí, když se naučí slušně hrát, přehánět to nemusí. :) Jeho bratranci chodí do prestižních ZUŠ a je to značný rozdíl, jsou to ovšem děti profi muzikantů, takže mají i každodenní domácí dril a je to strašně znát. Syn když cvičí čas od času se strejdou, tak se zlepší o sto procent.
Otázka je, co jim dá soukromý učitel. Další bratranec (nehudební) hrál jen na kroužku na kytaru a je to na nic, umí jen akordy a táborákový písně a to ještě nic moc. Nemá pořádný základ. A to asi těžko dožene.
 Jarma (dvě děti) 
  • 

Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 10:05:14)
Máme taky digitální piano s kladívkovou mechanikou a dcera chodí třetím rokem do ZŠU. Nemůžu si stěžovat. Máme tedy skvělou učitelku a s dcerou si sedly. To je asi nejdůležitější. Dcera na hodiny chodí ráda. Učí se podle not, hraje etudy, ale i písničky a různé skladbičky, není to rozhodně nuda, dceři se to, co hraje líbí. Osobně jsem pro hrát pod vedením zkušeného učitele a klasicky, aby dítě dostalo správný základ, naučilo se noty, techniku, dynamiku... Máme i různé koncerty a přehrávky. Hodina je jednou týdně. Jednou týdně hudební nauka - to dceru moc nebaví, ale není až taková hrůza, aby to neskousla.
 Červená řepa 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 11:04:30)
Ale ono opravdu nejvíc záleží na konrétním učiteli, a je jedno zda učí v zuš nebo soukromně. Nejde zobecňovat přístup k výuce celé školy. Tedy aspoň si to nedovedu představit. V naší zuš se noty učí od začátku-jak kantor sám, tak na povinné hudební nauce, ale je fakt že to není nějak příšerný dril. CO se týče špatné techniky a zafixování špatných návyků, tak to je u nás v jednom případě právě v zuš (a zrovna na nástroji který bych bývala byla preferovala).
Já bych se rozhodovala jedině podle referencí na konkrétního kantora který bude dítě učit. Cenu za sokromého bych si nemohla dovolit, takže bych volila jistě ZUŠ. Tempo a náročnost výuky hodně ovlivňují i rodiče podle toho jak s dítětem doma cvičí a jak rychlé dělá pokroky. Podle toho pak přizpůsobí výuku i kantor (kromě toho že odhadne dispozice dítěte).
 Veverka16 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 11:18:20)
Mé děti taky chodí do ZUŠ,mají skvělou paní učitelku,minimálně jednou měsíčně večírek nebo nějaké jiné vystoupení,jezdí na soutěže,paní učitelku milují - neměnila bych.Dojíždíme do ZUŠ přes 80 km~;)
 Veverka16 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 11:19:14)
jo a na nauku nechodí,učím je doma a chodí jednou za pololetí na přezkoušení - 2x týdně tam jezdit takovou dálku nemůžu...
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 11:34:03)
Téééda, tak to musíte mít úplně skvělou paní učitelku. Jen za dopravu dáte plno peněz!
Zkusím tedy zjistit nějaké další informace o těch učitelích. Souhlasím, že to je to nejdůležitější.
Nevím moc, jak na to, když nevím, koho se zeptat, ale zkusím to.
 Marťa11 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 12:05:54)
k nám chodí učitel domů, platím 300 Kč hodinu i s dopravou, kluka (8 let) to baví moc, hraje od října a na Vánoce nám hrál obouruč 4 koledy... prostě vidí hned výsledek, hraje co ho baví a zároveň se učí teorii a skoro o tom neví... učitel je absolvent konzervatoře, mladý chlap... s dětma to umí, takže my spokojenost...

a navíc je to pohodlnější, když ho nemusím nikam vozit...
 Leny+3 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 12:10:33)
Dcera chodí 3.rokem do ZUŠ a rozhodně tam není dril ani nuda, chodí tam moc ráda, hraje i v orchestru, učitelky jsou výborný, hraje i koledy, moderní skladby, všechno. Ono hodně záleží, jestli chceš, aby se naučili jen si zahrát doprovod k písničce, pak stačí soukromý učitel, nebo jestli chceš, aby byli hudebně vzdělaní, pak rozhodně ZUŠ, nauka je potom hodně důležitá, aby se naučili hrát bez problému z not. Takže rozhodovala bych se hlavně podle tohoto~;)
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 12:31:02)
No mě se zdá, že to "hudební vzdělání" se dá celkem dobře doplnit i později. Všechny ty intervaly, stupnice, transpozice,... to podle mě leze daleko líp do hlavy, když je člověk starší a ví, že se to chce naučit, protože se chce hudbě víc věnovat.
Když je člověku 5 let, tak si chce zahrát "Není nutno" a nějaké hraní z not sonáty F-moll ho nebere, natož tříčtvrťový takt. prostě chce zahrát tu písničku, kterou zná.
 Carlin 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 12:58:42)
Já mám právě dojem, že předškoláci můžou chodit na přípravku = nauku, ale nemůžou chodit hrát.

Nicméně, to co jsem napsala o 5-ti letých se podle mě týká i těch 7-mi letých.

Ale jinak souhlasím, že jde o ten účel. Jestli to je jen brnkání písniček, nebo hudební vzdělání. U starší dcery myslím, že zahrání písniček je přesně to, co od toho čeká ona i já. Syn je ještě malý, tak tam to není tak jasné, ale zatím by mu stejně šlo o ty písničky a ne o vzdělání.
 Dream 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 16:17:07)
Milado, u nás také chodí předškoláci na nauku. Myslím, že tam v podstatě zpívají, tleskají, rytmizují...nicméně chodí. A např. mi u nás nechtěli zapsat dceru ve 3. třídě na piano. Musela by začít naukou a zobcovkou. Což odmítla, chtěla přece piano...
Asi to je přece jen trošku jiné u každé ZUŠky, přestože nějaký metodický pokyny držet musejí.
My to nakonec vyřešili tím soukromým učitelem a spokojenost je na obou stranách. Určitě záleží na osobnosti toho daného učitele. Co se týče věcí z nauky, učí se je dcera průběžně při hraní tak, jak je potřebuje. Hned je zúročí, tím pádem lépe se je učí. Ale možná je to nástroj od nástroje, jak psala Líza.
Asi bych se pobavila s daným učitelem jaké jsou tvoje představy, představy dcery, syna, zeptala se ho na jeho metody, příp. poprosila, zda by ses mohla přijít na nějakou jeho hodinu podívat. My to v podstatě necháváme na dceři (dnes už 11) a učiteli, dcera si sama vybírá co chce hrát, on se snaží zakomponovat i věci, které jsou nutné, ale třeba ji vyloženě neberou...nutné prostě jsou a bez nich by nepokročila dál. Nemáme vůbec žádné problémy a dceru stále piano moc baví, hraje si sama. Samozřejmě neočekávám, že se bude hudbou živit a že z ní bude virtuos, na to je příliš pohodlná.
 Líza 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(4.1.2011 13:41:44)
Carlin, to asi záleží na nástroji, když já jsem hrála na klavír, tak bych podepsala to, co píšeš o teorii, která se dá doučit později, ale dcera hraje na housle a spoustu té tehdy zdánlivě zbytečné teorie uplatňuje v praxi už teď, a to je v druhém ročníku.
 krabice 


Re: Soukromá hudebka versus výuka v ZUŠ 

(31.1.2011 16:48:57)
Záleží na tom, co od toho očekáváte. U nás soukr. hudebka není. Syn hrál 2 roky na flétnu a loni přešel na klavír. Oba učitelé jsou fajn. Cvičení ho baví. Hraje skoro každý den. Dělá ještě hokej. Tak se nám někdy nechce. Ale to spíš já nejsem důsledná. Ale očekáváme od toho zábavu, vztah k hudbě a příspěvek k celkovému rozhledu. Jednou týdně mají hud. nauku (teorie). Taky si nestěžuje. Ve třídě jich je 5! Zpívají, vytleskávají, učí se noty. O vánocích vystoupení i s naukou. Ukazovali malým v přípravce nástroje a vykládali, co se na hodinách hraní učí. Tak se mu tam líbí. Dokonce tvrdí, že ho klavír baví víc, než hokej. Jsme zatím spokojeni. Asi bych zkusila ZUŠku. Pokud by byl problém, dá se změnit učitel nebo přejít na soukromou. Ten problém řešíme s dcerou. Chce hrát na nástoj jehož vyučující nám moc nesedí. Uvidíme, jak to dopadne :-)

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.