Carlin |
|
(4.1.2011 7:35:19) Dobré ráno, chtěla bych znát názory vás, kdo máte nebo jste měli někdy co do činění s muzikou. Obzvláště po přečtení diskuze o odporu k hraní kvůli lidušse. Ježíšek vyslyšel notné prosby a donesl digitální piáno, takže obě děti (4 a 10 let), které si ho moc přály, se začnou učit hrát. Váhám mezi klasickou výukou v ZUŠ a soukromou hudebkou (v zásadě soukromým učitelem). Soukromá se řídí heslem, aby to děti bavilo. Takže žádné etudy, žádné učení not, rytmu, žádný Bach,..., rovnou si zahrát oblíbenou písničku, hraní nejprve podle písmenek (ne not). Na techniku a teorii dojde až později, když už to dítě při hraní využije. Trochu si říkám, že kdyby měl synek opravdu talent (myslím, že něco tam bude, ale jsem asi nekritická matka), aby se tímto "populistickým" přístupem nezazdil u hraní lidovek a nezavřel si dveře dostat se dál. Na druhou stranu v ZUŠ by si odporem k nudným etudám mohl zazdít cestu k muzice úplně. Když sepíšu klady a zápory: Soukromá výuka: + zábavnost + časová nenáročnost (jen jedna hodina týdně) + bez dojíždění - významně vysoká cena - možnost zanedbání techniky a fixace špatných návyků
ZUŠ + důraz na techniku + příjemná cena + znalost teorie - dojíždění - dvě hodiny týdně - nezáživnost a nuda
Vím, že každopádně záleží na konkrétním vyučujícím, ale toho osobně neznám ani nemám reference ani v jednom případě. Soukromá hudebka nabízí, že když se po dvou prvnívh hodinách rozhodneme, že to pro nás není vhodné, můžeme výuku zrušit.
Tak jak byste se rozhodli vy????
|
Apolena. |
|
(4.1.2011 8:08:09) Carlin, dcera chodí do ZUŠ a výuka rozhodně není nezáživná a nudná. Hraje na kytaru, první rok se děti učí vybrnkávat písničky, po roce přibírají akordy. O etudách jsem fakt neslyšela . Na teorii se těší, protože tam je prý vždycky legrace. A asi fakt je, smích je slyšet až ven.
|
alena | •
|
(4.1.2011 8:32:44) Ahoj, tak syn ZUŠ také chodí, také kytara. Už v 1. roce na konci byla etuda na zkoušky + lidovka. Další rok Bach a Mozart + další písnička. A syn začíná kytaru pomalu ale jitě nenávidět. Od dalšího roku jsme mu slíbili přechod do kulturnho centra na jejich hodinu. Nauku mají také zábavnou.
Druhý si přeje hrát na piano, zrovna to začínáme řešit a vlastně to stejné co zakladatelka. U nás v ZUŠ je u digitálního piana podmínka kladívková mechanika!
Carlin mohu se zeptat, co jste pořídili? Byli jsme ve 3 obchodech a všude doporučili něco jiného ... Díky
|
Carlin |
|
(4.1.2011 9:01:31) Koupili jsme Yamaha YDP 141, kladívkovou mechaniku to má. Se stoličkou a sluchátkama to přišlo na necelých 21.000,- Mé úspory jsou v tahu, ale nadšení dětí z "klavíru" bylo veliké.
|
|
|
|
Jaana2 |
|
(4.1.2011 8:21:10) mám obě zkušenosti: dcera začínala na flétnu , nejdřív klasicky, ve školce, pak chodila na hodiny k jedné píučce ( v podstatě soukromé hodiny), jako jo, něco se naučila, ale co pak dál? Takže aby se fakt naučila, tak LŠU - jenže - nebyla zvyklá se učit noty - právě jak píšeš, hrála písničky, co ji bavily, musela do nauky od 1. stupně, což ji otravovalo, protože tam byly malé děti, po nějaké době se muselo rozhodnout, co dál ( zobcovka je spíš jen příprava), vybrala si další nástroj sama, ale porotže prostě nebyla "chycená drápkem", tak si nakonec stejně vybrala sport a s hudbou sekla ( a to nebylo o tom, že by neměla talent na muziku) u syna jsem byla poučenější - začal chodit rovnou do LŠU hned jak to bylo možné, nauku zvládají malé děti nějak přirozeně, teď bude z flétny přestupovat v pololetí na další nástroj ( je mu 9). Velkou výhodu v LŠU vidím v tom, že jednak to mají s dětma zmáknuté, jak s nimi pracovat a motivovat je, pořádají vnitřní koncerty pro rodiče a případně pro veřejnost, kdo chce, chodí třeba hodně důchodkyně - celá parta, kdy při vystoupení děti přehrávají co se naučily, vždy cky je to z nějakého oddělení ( tj. dechové, kyterové, zpěv atd) zvlášť, aby děti už od začátku viděly, jaký ta hudba může mít i smysl ( tedy potěšit nejen sebe ale i druhé). V naší LŠU je několik orchestrů, kde se může uplatnit v podstatě každé dítě, které něco už umí. Taková možnost při výuce soukromým učitelem není. Určitě má i toto své výhody, ale osobně jsem za LŠU. Pravda je, že u nás je hodně dobrá.
|
Zd a tři |
|
(4.1.2011 8:29:31)
já léta chodila skoro denně do hudebky, moc ráda. Je fakt, že tam byli úžasní učitelé i děti. Myslím, že určitý dril neuškodí nikomu, naopak myslím, že se mi mnohokrát hodil. Jak již někdo psal, v zuš je většinou možnost různých koncertů, hraní v souborech, orchestrech (to byl pro mě hlavní motor - hrát jen doma v obýváku a na hodině, to by mě asi kleplo..).
|
Carlin |
|
(4.1.2011 9:07:09) Díky tobě, i Jaaně2 za příspěvek. S tím hraním v kapele / orchestru máš asi pravdu, to je nesporná výhoda a nenapadlo mě to. Koncerty pořádá i tato soukromá škola. Trochu se bojím u dcery (10 let), aby to nedopadlo jako s dcerou Jaany2. Musela by na nauku s prťaty a mohlo by se stát, že s muzikou sekne úplně (taky dělá trochu i sport a tři roky hraje na flétnu - učí jí moje kamarádka).
|
|
|
|
|