| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Odklad školní docházky

  (?)
[<<Předchozích 50] Názory 5160 z 6947  [Dalších 6887 >>]
Agniezska 123320
7.3.2024 17:03:02
2,5??? To zcela urcite ne.
Vítr z hor 100046
7.3.2024 14:04:47
“ přípravky jsou konečně otevřené pro všechny, kdo je potřebují pro vyrovnání vývoje”

U nás už v důsledku předchozích změn není žádná, jak jsem psala.
Delete 8214
7.3.2024 13:07:50
"Co je podle tebe JINAK, než jak jsem napsala? Co znamená původně? Kdy? A jak to bylo řešeno?"

No jinak bylo právě to, proč ty přípravné třídy vznikly. Tedy ještě před tím tvým A.

"Cílem přípravné třídy v roce 1997 bylo předejít neúspěchům romských a ostatních dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v začátcích vzdělávacího procesu."

V roce 2004 tam přibyla ta možnost i pro ostatní děti. A teprve pak se stanovilo procento, kolik z nich musí být ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.

Pak v roce 2017 zmizela nutnost toho sociokulturně znevýhodněného prostředí, ale přibyla povinnost odkladu školní docházky, a teď asi tři roky zpět tu podmínku zase zrušili a přípravky jsou konečně otevřené pro všechny, kdo je potřebují pro vyrovnání vývoje.

Vítr z hor 100046
7.3.2024 11:48:42
"To bylo jinak. Původně byly přípravky pouze pro děti z nepodnětného prostředí. Potom se to na nějakou dobu rozvolnilo pro všechny, ale pak to bylo omezeno na děti s odkladem školní docházky."

Co je podle tebe JINAK, než jak jsem napsala? Co znamená původně? Kdy? A jak to bylo řešeno?
Byl stav A, který se změnil podmínkou nepodnětného prostředí na B, ten se pak změnil změkčením podmínek (OŠD je vždy snadnější sehnat v dostatečném množství) na C. Ty píšeš pouze o B a C.

Cca v roce 2011 jsem byla u toho, když byla stanovena podmínka minimálního počtu dětí z nepodnětného prostředí, což mělo být doloženo papírem ze školského poradenského zařízení.
Před tím však přípravné třídy při školách v okresním městě normálně existovaly a tato podmínka nebyla. Ředitelé byli touto podmínkou najednou postaveni do situace, kdy nevěděli, zda se najde dostatek dětí k naplnění této podmínky, takže nemohli plánovat a závazně přijímat do přípravné třídy ještě v dubnu (zápisy byly v lednu). Začali je tedy rušit.

Ve výsledku je tu přípravka pouze v jedné soukromé škole (placená). Další nejbližší přípravka je ve vedlejším okrese (dojíždění autem cca 45 min) nebo v Praze.
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 39806
7.3.2024 9:42:59
delete, tak je jasné, že by to byla celá velká změna koncepce... ale co se prostor týče, zase by se uvolnila ta místa v mateřinkách ~t~
ale máš pravdu, co se týče toho vyrovnávacího přínosu... tam by pak stálo za zvážení, jestli opravdu každé dítě potřebuje přípravu na zš - nějak mám dojem, že většina dětí ani ne... tedy by bylo na zvážení, jestli je pro dítě potřeba přípravka nebo jestli může rovnou do 1. třídy (tak jak to bylo před zavedením povinného roku v mš)...
(a co se týče švp - k tomu se nevyjádřím, to pro mne spadá do kategorie "tajemství funkčnosti systému" ~:-D)
Delete 8214
7.3.2024 9:07:10
Na jednu stranu, proč ne, ale ztratilo by to ten vyrovnávací efekt, nemohlo by tam být 10 - 15 dětí, staly by se z toho běžné školní třídy, jen pro o rok mladší děti.

Navíc by to zkomplikovalo už teď dost obtížnou situaci s prostory, kdy školy nemají místo ani pro prvňáky, takže jsou ve třídách po třiceti.

Ještě mi došlo, že je další důvod, proč mnohé školy přípravku nechtějí, znamená to tptiž další ŠVP, což jsou desítky hodin práce navíc, navíc pro člověka, který s RVP PV nemá žádnou zkušenost, nemá zkušenost ani s výukou v mateřince, takže to chce úzkou spolupráci s tím, kdo s tím předškolním vzděláváním zkušenost má. No a tím, že přípravku vedou spíše speckaři, kteří nemají zkušenost s žádným RVP, tak ti běžnému koordinátorovi ŠVP ve škole moc nepomůžou.
Já dělala ŠVP pro přípravku jako svou závěrečnou práci a ač jsem měla roky zkušeností s ŠVP pro základku, tak tohle byl docela mazec a bez koordinace s kolegyní z přípravky a mojí kamarádkou bych to asi plácala těžko. Ona je ta struktura naprosto jiná.
Ale to je jen na okraj, spíš komplikace, kterou se někomu nechce řešit, než nějaký důvod, proč by to nešlo.

To ty prostory a počet dětí ve třídách jsou závažnější a těžko řešitelný problém.
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 39806
7.3.2024 8:09:19
delete a právě proto by se mi líbilo, kdyby ta přípravka prostě převzala funkci předškolního roku v mš... odpadly by tím tyhle nejistoty, a přípravka by byla opravdu přípravkou...
je fakt, že u nás to vyšlo dobře s nejmladší dcerou v tom, že "naše" škola ten rok otevírala přípravku poprvé a tím, že je to pražská sídlištní základka, tak se ta třída naplní snadno případně i z dalších zš v okolí...
Delete 8214
7.3.2024 7:06:37
"Přípravné třídy jsou skvělé, ale před pár lety byly brutálním tažením státu takřka zlikvidovány a ani po změkčení podmínek se již v původním počtu neotevřely. Stát dal jako podmínku, že do přípravných tříd je možno doporučit pouze děti z nepříznivého prostředí - v nějakém minimálně nutném počtu, doplnit bylo možno i dětmi z běžného prostředí."

To bylo jinak. Původně byly přípravky pouze pro děti z nepodnětného prostředí. Potom se to na nějakou dobu rozvolnilo pro všechny, ale pak to bylo omezeno na děti s odkladem školní docházky.

Nyní už je to zase pro všechny, ale pořád je tam podmínka "vyrovnání nestejnoměrného vývoje". Prostě jde o podpůrné opatření, nikoliv o běžnou alternativu k předškolnímu roku ve školce.

No a pro většinu škol je každoroční proces žádostí a schvalování otevření přípravného ročníku příliš velkou nejistotou. Když se přípravka nenaplní na 10 dětí (může i na 9 pokud je zřizovatel ochotný to místo doplácet), visí ve škole minimálně jedna místnost a jeden pedagog bez využití. Speckař sice může vést třeba nápravy, ale to mu nikdy nenaplní úvazek, učitelka z mateřinky může do družiny, ale to by tam musel zrovna někdo vypadnout.

Zrovna v té škole, kde jsem do loňska působila, se letos naplnila přípravka "násilím". I když tam má už tradici a skvělou učitelku, tak nebýt "známostí" v PPP, která napsala doporučení více než třem bezodkladovým a zcela bezproblémovým předškolákům - příbuzným a známým jedné z kolegyň, přípravka by nebyla a učitelka by musela skončit.
A protože nejsou místa ve školce, začíná se s přípravkama kalkulovat jako s dalšími třídami pro předškoláky jako takové. Takže bude tlak na rodiče starších dětí, aby si "to" v poradně zařídíli.
Vítr z hor 100046
7.3.2024 6:47:31
Vytrvalý rodič, který odklad prostě CHCE, se takovou maličkostí nedá odradit. Zajde si k lékaři, který doporučení vystaví a poradna se nebude dohadovat. S papírem třeba od neurologa, že dítě má ze školy nervy, pročež začalo koktat, doporučení k OŠD vystaví, i když dítě prošlo testem, čte, počítá do 1000 a ovládá malou násobilku.


Moje děti taky testem prošly, ale že byly nedonošené a opravdu opožděné, tak asi z žádnými zářnými výsledky. Jsou červnové, ale četly ve dvou jazycích, tak co by nakonec v té školce ještě dělaly. Mohla jsem to řešit před endokrinologii, kde byly "léčeny" pro malý vzrůst (pod 3. percentilem), ale tehdy jsem neznala cynická pravidla odkladu školní docházky. Věřila jsem, že to dítě je tak nějak celkově individuálně posouzeno.

Věděla jsem jen, že "něco je blbě". Pak se to v průběhu školní docházky ukázalo, porucha pozornosti. Při dalších testech byly v poradně hrozně překvapeni, jaký holky udělaly pokrok v oblasti inteligence, že to prý není možný. No bodejť, v rámci své vlastní individuální situace byly při nástupu do školy těžce pod svými možnostmi, tedy v rámci svých možností hodně nezralé, ale IQ se přepočítává na technický věk. Jenže nějaká individuální nezralost se neřeší (Prošel? Prošel. Tak ať jde.).
Otázka je, kdybych byla tenkrát šťouravá matka, jestli by ten odklad skutečně pomohl.

Prvních pár let bylo dost perných, nakonec to dohnaly a ještě jsem byla ráda. Když totiž přišel covid, bylo pro ně dobře, že byly už na gymplu. Stihly to o ten jeden rok.
babi_ 48341
7.3.2024 6:44:27
Magrato, v necelých pěti, nebo necelých šesti?

EDIT: je možné, že někde dělám chybu, řekni kde, jsem z toho jelen. Pokud by dceři při nástupu do školy bylo pět, tak


v první třídě v říjnu by jí bylo 6. Je to tak?

Dítěti narozenému v září s odkladem by bylo v říjnu 8 let a 1 měsíc. Rozdíl 2 roky a 1 měsíc.

Dítě v říjnu s odkladem 8 let, rozdíl přesně 2 roky.

V listopadu s odkladem a dál by rozdíl byl menší než dva roky s postupujícími měsíci méně a méně, až srpnovému dítěti s odkladem by bylo v říjnu 7 let a 2 měsíce, tedy rozdíl 1 rok a 2 měsíce.

Tedy v případě, že by všechny děti měly odklad a dcera šla předčasně, byla by mladší o 1 rok a 2 měsíce až 2 roky a 1 měsíc.

Od červencového dítěte bez odkladu by ji dělily 3 měsíce.

Co mám špatně ~t~


[<<Předchozích 50] Názory 5160 z 6947  [Dalších 6887 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.