Přidat odpověď
Na jednu stranu, proč ne, ale ztratilo by to ten vyrovnávací efekt, nemohlo by tam být 10 - 15 dětí, staly by se z toho běžné školní třídy, jen pro o rok mladší děti.
Navíc by to zkomplikovalo už teď dost obtížnou situaci s prostory, kdy školy nemají místo ani pro prvňáky, takže jsou ve třídách po třiceti.
Ještě mi došlo, že je další důvod, proč mnohé školy přípravku nechtějí, znamená to tptiž další ŠVP, což jsou desítky hodin práce navíc, navíc pro člověka, který s RVP PV nemá žádnou zkušenost, nemá zkušenost ani s výukou v mateřince, takže to chce úzkou spolupráci s tím, kdo s tím předškolním vzděláváním zkušenost má. No a tím, že přípravku vedou spíše speckaři, kteří nemají zkušenost s žádným RVP, tak ti běžnému koordinátorovi ŠVP ve škole moc nepomůžou.
Já dělala ŠVP pro přípravku jako svou závěrečnou práci a ač jsem měla roky zkušeností s ŠVP pro základku, tak tohle byl docela mazec a bez koordinace s kolegyní z přípravky a mojí kamarádkou bych to asi plácala těžko. Ona je ta struktura naprosto jiná.
Ale to je jen na okraj, spíš komplikace, kterou se někomu nechce řešit, než nějaký důvod, proč by to nešlo.
To ty prostory a počet dětí ve třídách jsou závažnější a těžko řešitelný problém.
Předchozí