Půlka psa a Mariko, jsem úplně zapomněla, že se to tu řešilo.
Navíc mě nenapadlo, že to tak překroutíte obě dvě. No aspoň jste se obě pobavili, když už nic jiného.
špatně pochopeno.....asi jsem to měla rozvést hned, ale já v noci spím a nepíšu na rodinu. A nechtělo se mi nic psát a vidím, že to byla velká chyba.
Jsem nemyslela, učit o UFO. To ani omylem, ale věci které ty záhadologové doložili v laborkách a písemnostma co vyhrabali kdesi, ty lidi co to umí číst to přečetli a je to ověřené. Doložené. Žádné možná.
Viasat history je plný dokumentů. Žluté H jak kdy a někdy jsou tam taky hezké. Ale je jich tam poslední dobou míň a míň. Momentálně tam frčí kování nožů, což baví manžela a syna.
Naskenovali zarolované a přečetli se(technologie to už umožňuje). A je toho dost co je 100% jinak a jsou to celkem běžné věci.
kusy dějepisu: změnit, některé ty věci byli postaveny v jiné roky, laboratoře ověřili(státní , nebo vysokých škol, převážně USA a Anglie) - bohužel je to starší, prostě vytisknout ty aktuální poznatky
něco se postavilo nějak jinak, než se nám tvrdí, sloužilo to jinak a k něčemu jinému, takže zase nic tak moc co by někoho pohoršovalo. A co není 100% bych do učebnice nezařadila.
Jen namátkou nad čím se pozastavuju už pár let, někde dokonce i desetiletí.
Vikingové- dokument, nevím kolik měl dílů-6 možná 8. Ale prostě to co nám kdy kdo řekl, nebyla vůbec pravda, když to přeženu, tolik blábolů v učebnici, že to snad ani není možné.
Tak vykopávky dokázali najít něco, na místech kde to nikdo nečekal, co je úplně jinak. Našli pohřbené lodě a v nich další věci, které to dokládají, mapy o kterých si mysleli, že by mít nemohli a měli je, na tyhle místa nemohli doplout, ale byli tam, kudy se přesně dostali do vnitrozemí, jak to, že tam byli a tak hluboko(protože se našli další lodě na kterých to šlo a uměli je stavět líp, než jsem si mysleli). Dokonce ani ty obrázky jejich vzhledu, nejsou dobře co jsou v učebnici.
Prostě se nejspíš kdysi udělali ty učebnice podle jakýchsi legend.
Velikonoční ostrovy- tam je ta historie nějak jinak, už k tomu mají právě zarolované a přečnené jakési lestro, které se našlo. Z roku 2019, nebo 2020. Tomu shání poslední laboratorní zkoušky.
Třeba pyramidy, ty v Egyptě postavil někdo jiný ten co to měl postavit se do ní jen nastěhoval, jsou starší a ještě to nejsou ty nejstarší, že některé byli jen prototypem, který se nepovedl, museli to přepočítat a začít jinak. Půlka těch Faraonů nebyla tak stará jak se učí, ale úplně jinak, když to zrengenovali a udělali v nich v PC lidi, tak zjistili, že umřeli nějak jinak, než je v učebnici. Ty rodiné vztahy díky genetice se též změnili.
Tomu se v té učebnici věnovalo takového času a půlka toho je nyní jinak.
Eroze: Sfinga- už je doloženo, že to je od vody a né od písku jak je v učebnici.
Ty nejstarší pyramidy jsou prostě jinde- těch států kde jsou je víc a některé jsou i pod vodou, třeba jen v učebnici zmínit, že jsou i jinde a kde.
V učebnici dějepisu měli kluci ty šutry a v nich je třeba kladívko, šrouby, lebku prostřelenou a podobně. A podobně, dávno to je z laborek předatováno, tak to vyhodit úplně, než to tam mít blbě.
A druhá světová válka. A pak se otevřel archív tu a tam a zase tady a našli se dokumenty, filmy původní sice ve špatným stavu, ale jsou tu. A v učebnicích to není. proč? Proč nevíme, že vylodění proběhlo i na jihu Francie, že bylo neméně důležité.
A tak dále a tak dále.
zěměpis:
aktualizovat ty výšky pohoří, které se pořád mění a pořád se to po dětech chce z hlavy vědět a v písemkách dětí jsou správně, jen hodnoty 20let staré.
Ostrovy mizí a zase se objevují a ty slepé mapy občas matou. Mapy jsou zastaralé.
Mě stačila kdysi vlastivěda staršího. Měl zmáknutou bývalou Jugošku na co a kdy se rozpadla a učebnice jim zamrzla v jiném čase starším, než bylo to aktuální. Z hrůzou jsem tu učebnici loni viděla u někoho doma a ty děti se z ní učí a píší písemky.
A co mě teda zaráží, rodič" no asi vědí proč to po nich chtějí" (když to není aktuální a to jsou fakta)
Půlko, viděla jsi asi málo dílů, některé jsou divné jedou v teoriích. Ale X dílů je jen z laborek kde nad tím sedí vědci, takže žádný vymýšleči pohádek, skenují rentgen a podobné vymoženosti, jako mikroskopy a podobně. Pitvají to chemicky. A to když pak vidíš tak si říkáš, proč se aspoň toto nezmění.
Prostě tyhle bláboly. Nic víc nic míň.
Takže jediný problém, který mám, že se to učí neaktuálně. A na tyhle předměty je přežitek mít učebnici.
Někde na určitém místě by se to aktualizovalo, podle věrohodných zdrojů- práce univerzit a vědců, státních institutů, jak jsem popsala výše, by se sebrala a když by šla paní učitelka učit, vytiskla by si to téma aktuální. Poslala ho dětem e.mailem a bylo by.
Stejně od korony chodí děti do školy s mobilem(protože půlené jazyky se učí odděleně přes Wifi, aby rodiče nenadávali, že se míchají), tak by ho měli místo učebnice.
A nebo ty předměty neučit tak jak se učí, to znamená, zpaměti se našrotit téma, ale vyhledávat. Jenže jak by se zkoušelo. Byla jsem t už dávno poučena, že nejde zkoušet tak, aby to bylo z toho co komu najde google.