10.7.2019 9:54:09 Lassiesevrací
Re: Výjimečně nadané děti - nárok na finanční podporu
Děkuji Sally a ostatním za zajímavé téma.
Není mi to úplně cizí. Syn není geniální, ani vyjímečně nadaný. Jen v některých oblastech trochu jinde.
Co se týče "jinakosti", řešili jsme problém se spolužáky, ale největší sodu dostával od třídní učitelky. Pokud jde o komunikaci s vrstevníky, s tím by zase až takové problémy neměl, pokud zrovna komunikovat chtěl. On si o přestávkách rád čte, spolužáky to zneklidňovalo a tak mu škodili. Když došlo na tahání za vlasy a facky, řešilo se to v ředitelně. Dříve jsme, bohužel, jen tušili, ale nevěděli přesně, co se tam děje. Syn o tom doma nemluvil, přišel s tím jeden jeho spolužák.
O 8G jsme uvažovali jen krátce. Ze zdravotních důvodů a také z důvodu celkové nevyzrálosti jsme se dohodli, že to necháme být. Nevím, co vše přispělo k tomu, že se syn rozhodl jinak, v lednu ale přišel s tím, že by PZ rád zkusil. Třídní mu před třídou řekla, že na to nemá, že je moc pomalý. Nejen, že přijatý byl, ale ještě celkem s rezervou. S přípravou jsme mu tedy trochu pomohli, nešel tam jen tak bez ničeho. Žádná gratulace ze strany třídní, pouze údiv, jestli si fakt myslí, že to zvládne. Do konce školního roku musel poslouchat věty typu "ty máš na lavici ještě češtinu, co chceš na tom gymplu dělat". Nebo četli nahlas, syn to přečetl rychleji a pak nevěděl, kde čtou a opět:"Ty nedáváš pozor a to chceš na gymnázium?!!!". Doslova jsme stříhali metr.
Měl IVP, do PPP nás dotlačila sama učitelka, která pak ale nebyla schopná napsat do formuláře, proč ho tam posílá. Napsala jedno slovo: Pozornost. Dále se žádný zázrak nekonal. V PPP zjistili, že syn je v něčem hodně nad průměrem (logické myšlení, prostorová orientace, naučené znalosti, rychlost čtení s pochopení textu...), v sociální oblasti průměr (není marťan a s vrstevníky by neměl mít problém). Podpora žádná, nevěděli jsme, co ve škole dělají, strategie učitelky byla, že syna začala úplně ignorovat. A shazovat před třídou. A zase - dozvídali jsme se to od spolužáka, syn mlčel.
Jsme teď na venkově, máme tu 4 děti. Užívají si to všichni, blbnou společně, ale přesto 3 z nich spolu tak nějak víc drží. Syn se totiž některých "her" nechce zúčastňovat. Jsou to různé "čelenže"🌴🙂 , většinou vymyšlené pubertální dcerou. Syn nemluví sprostě,nerad oslovuje cizí lidi, což se neslučuje s takovou zábavou, tak si dělá svoje. Čte si v karavanu o bezobratlích. Taky nelže a nepodvádí. Na PZ dokonce nechtěl zaškrtávat nic, co bezpečně nevěděl, žádný pokus- omyl, že by to byl přeci podvod...
Za sebe nechci nic navíc, jen ho podpořit. Aby to moc nedrhlo. Preferovala bych lepší základku, kdyby bylo po mém.
Odpovědět