Vedle v diskusi o dělení TV padlo, že dělění TV je přirozené, protože holky by nebavilo hrát fotbal a kluky by nebavila gymnastika.
Ale je vůbec v pořádku, aby se celé hodiny hrál fotbal nebo cvičila gymnastika?
Jak to vlastně má s tím tělocvikem být? Má se tam člověk naučit nějaké techniky, nebo se ta hodina má využít k tomu, aby se nějak hýbal?
Pamatuji si, že mně moc časté hodiny typu "zahrajte si vybiku" vadily hodně, protože se tím člověk nic nenaučil - pokud vám to nešlo, tak vám to učitel nevysvětlil, což vedlo zas k tomu, že vás to nebavilo.
Podobně s různýma skokama do výšky apod. - zpětně mám dojem, i když možná zkreslenej, že se to jen známkovalo, ale "netrénovalo" ve smyslu, že by vám někdo řek, a procvičil s vámi, jak to udělat technicky, abyste skočili třeba o kousek výš nebo dál.
A že mi to chybělo, protože člověk měl občas pocit, že je tam za nesportovního blba, a to v něm lásku k pohybu asi moc nevzbudí. Předpokládám tedy, že cílem TV by mělo být i trochu "postrčit" toho člověka, aby se mu pohyb začal líbit a aby celoživotně aspoň trošku sportoval, a to stylem "tady skoč do dálky, na jedničku je x cm, tys skočil na trojku, nazdar, další" asi moc nepůjde
Jak by se tedy TV měl "správně" ve školách učit, jak je to podle osnov, a je dělení na holky a kluky opodstatněné, nebo je to jen sexistickej nesmysl?