20.6.2017 9:50:04 . .
libiku, "Slupko, samozřejmě, že z každého jedince lze vymáčknout víc než přirozeně předvádí. To, že to dělají jen někteří, zajišťuje různorodost. Osobnost a její možnosti spoluvytváří prostředí, v němž se vyvíjí. Někde je zakořeněna maximální kázeň a výdrž, někde ne, nemůžeš měnit celé rodiny do sedmého kolene.
Skuteční géniové své poměry překročí sami, ostatní nechť jsou přirození.
Vy jste makavé prostředí, super, ale vaše cesta..
"
To jsme se nějak nepochopily
Nějaké vymačkávání vůbec nepřichází v úvahu (ani jedno dítě k tomu není vhodný typ, jsou každé jiným způsobem svéhlavé), jen a pouze "nebránit v rozletu", což by klasická základka s frontální výukou oběma dětem dělala, jelikož ani jedno není ten skutečný génius, který by dokázal překročit prostředí a poměry. Jsou jen takové vysoce nadprůměrné, nikoli geniální.
Makavé prostředí ohledně školy... no,
jedno dítě je přirozeně pracovité, pilné, záleží mu na známkách, učí se od chvíle, kdy dostalo možnost (prima 8lg) dosud, kdežto
druhé dítě je totálně líné na "povinnosti", přirozeně ochotné dělat jen co ho baví.
Výchovy a prostředí a podpory se jim dostalo obdobných (každému obsahově trochu jiných dle jejich povahy, zájmů, pořadí v rodině atd...).