9.3.2017 19:15:29 Majákova
Re: Tak jsem to tu slízla - Jak byste si představovali hodnocení?
Heleno, já to samé musím řešit v čj. Taky ještě hraje roli typ porucha, zda má dítě jen "zdravotní znevýhodnění", nebo již IVP, popřípadě jestli pracuje pod vedením PA. Obecně to ale řeším tak, že např. diktát (pokud má dítě dysorthografii) s ním nejprve celý projdu vetšinou v AND hodině. Píše pomalu větu po větě, všechny jevy si vysvětlíme. Pokud proběhne tato příprava diktátu, hodnotím pak diktát podle běžné kalsifikační stupnice. Dítě již bylo zvýhodněno důkladnou přípravou na diktát. Pokud dítě s poruchou píše něco bez přípravy a nedopadlo by to dobře (velká chybovost), tak práci vůbec neklasifikuji.
Největší problém s tím zvýhodňováním dětí je ten, že PPP sice v papírech doporučí zvýhodňování dítěte, ale už nikde není určeno jakým způsobem a hlavně do jaké míry. Pak dochází ke konfliktům s rodči, kteří se domnívají, že jejich dítě by mělo být mnohem více zvýhodňováno, učitel se naopak domnívá, že dítě zvýhodňuje dost. Je to težké. Vždyť i jednotlivé knihy didaktik mají různé hodnotící tabulky pro diktáty, ani zda není jednota, jak diktát hodnotit, myslím u běžných žáků.
Odpovědět