11.1.2017 20:55:33 Delete
Re: Matematika ZŠ - pojmy - procenta
Šuplíku,
jo, spadám do téhle koncepce, rovnice v první třídě si pamatuju a i mám ty pracovní sešity
.
Ale vzorce právě od nikoho jiného moc ne, i když je fakt, že třeba i můj muž je zná a taktéž mu byla zamlčena trojčlenka (spíš ten pojem), takže to bude, jak píšeš.
Ale stejně si myslím, že se nedá paušalizovat, že vzorce jsou "pro blbce" (tedy jen mechanické dosazování, aniž se musí přemýšlet), protože právě to spojení číslo a správné písmeno je většinou kámen úrazu. Takže kdo nechápe obsah toho vzorce, tak si nikdy nemůže být jistý, že to dělá správně a pak je to tedy věc náhody. A na tu zase až tolik lidí spoléhat nechce, takže podvědomě tento způsob počítání nepřijmou a nejde jim.
Naopak lidem jako jsem já (a já si o sobě fakt nemyslím, že bych byla tupá, abych tupě dosazovala do vzorců) vzorce pomáhají, zrychlují proces tam, kde podstata je jasná, zestručňují zápis. Já měla vždy problém si vzorce pamatovat, ale jakmile jsem měla přehled, spočítala jsem skoro cokoliv. Vzorce jsou systém. Musíš vědět, co je za tím, aby ti ten systém k něčemu byl.
Odpovědět