22.3.2011 0:47:30 š.
Martino, děkuji za odpověď… i když bych řekla, že tam budou i jiné důvody… Jsou i jiné školy, kde se nepoužívají učebnice a nemusí být nutně alternativní, /V případě nemoci nebo mimořádné dovolené je přece konzultace s učitelkou, ona by měla dodat tipy, co během nepřítomnosti procvičovat, případně se naučit z vlastních zdrojů, neměl by být ani problém předat osobně nebo e-mailem nějaké pracovní listy nebo odkazy…/
To samé s absencí známek.. Mimochodem, jaké emoce máš na mysli, že dceři při absenci známek chybí? Strach, co bude, když dostane pětku? Důležitý je přece pokrok a touha dítěte se vzdělávat dál a ne známky.. Ale nevím, já mám zatím zkušenost jen s prvňáčkem, /to ostatně ty taky/, možná ve vyšších ročnících mi ty známky taky začnou chybět
U prvňáčka člověk přece jen snadno vidí, co umí a co ne..
Budu ráda, když přidáš i nějakou další zkušenost, např., jak píšeš, že učitelka řekla dceři, že se neměla podepisovat, to by mně osobně taky vadilo… v tomto případě má být dítě pochváleno za pokrok, za to, co umí… a ne mu to zakazovat..
Ostatně mně například „rozčílilo“ i když kamarádky syn, v obyčejné základce, v první třídě, dostal dvojku z počítání, přestože měl všechny příklady správně, ale neměl to hezky napsané… to je podle mě příklad slípky, která by neměla učit, protože v tomto případě /pár příkladů v první třídě v prvním pololetí!!!/ se přece ještě neklade důraz na nějakou celkovou prezentaci projektu a dítě to může snadno odradit..
Tragiko - ty jsi měla možnost více náslechových dní ve waldorfských školách? Nebo jen klasicky jako většina veřejnosti na dni otevřených dveří.. protože upřímně, při tom dni otevřených dveří toho člověk zase tolik nevidí…