Re: Dokáže waldorfská škola zaujmout chlapce, který už ve 4,5 letech čte?
Ještě něco bych chtěla napsat.
Neseděla jsem ve třídě tvé dcery, ale viděla několik ukázkových hodin na WŠ, včetně výuky v první třídě.
V epoše češtiny neprobírá učitel jen češtinu. Stejně jako i v jiných epochách je bráno učivo v souvislostech a prolínání všech předmětů toto zaručuje.
Konkrétně já jsem v češtině během epochy viděla i výtvarku, kdy děti modelovaly písmena z vosku a různými technikami je kreslily. Také na matematiku došlo. Děti počítaly kolik je ve slově hlásek a kolik písmen, o kolik písmen je které slovo delší, či kratší, než to předešlé ( tzn.sčítání a odčítání, aniž by děti zaznamenaly dril).
Už jsi o svých pochybách ( absence jednoho předmětu celý měsíc a následné zapomínání učiva), řekla učitelce?
Jak argumentovala?
Vadí ti, že dítě nemá učebnice. Mě zase vadilo, že starší syn učebnice měl a nikdy je neotevřel.
Děti na WŠ učebnice mají. Jsou to ty sešity, které si vytváří sami. Jsem přesvědčená o tom, že když si učebnici sama vytváříš, daleko víc si pak probrané učivo pamatuješ.
To ostatně platí i o vyučování v epochách. Neskáčeš z jednoho předmětu na druhý, stylem -dnes to probereme a zítra z učiva napíšeme písemku.
Viděla jsem pár ,,učebnic,, z vyšších ročníků a zírala jsem na ně s otevřenou pusou.
Absence známkování.
O čem vypovídá známka? O tom, jak jsem se dnes vyspala, zda mě bolí zub, nechápu učivo, které jsme probírali, jsem dnes v dobré kondici.....?
Není každý den posvícení.
Už by jsme měli pochopit, že učení se ,,pro známky,, je mimo mísu. Učivo musím chápat, vnímat v širších souvislostech, pamatovat si ho déle, než do příštího zkoušení, mít ho tzv. zažité, abych pak mohla získané vědomosti aplikovat v životě.
Tohle mi žádná známka nezaručí. Písemné hodnocení je pro mne více vypovídající. Díky němu vím, zda mé dítko v dané disciplíně prospívá, co mu jde víc a co méně.
Když je tvé dítko nemocné, nemáš se čeho chytit? V naší WŠ (předpokládám, že i v té vaší), mají rodiče s učitelkou schůzku každý měsíc.
Učitelka je (mimo jiné) seznámí s látkou, kterou bude další měsíc probírat.
Každý rodič má také na učitelku telefon a ona je vždy ochotná podat chybějící informace.
Odpovědět