Mája+kluci 07, 11 |
|
(17.4.2022 15:22:23) Ahoj, na poslední chvíli nám kvůli komunikační chybě vypadla asistentka pro syna k přijímačkám na osmiletý gympl. On chce PZ jen vyzkoušet, stejně by nenastupoval, není zralý emočně a sociálně (má AS). Takže o nic nejde. Ale přecijen bych byla raději, kdyby tam měl někoho, kdo mu pomůže nezmatkovat atd. Jsou nějaké konkrétné požadavky na osobu asistenta? Vím, že rodič to být nesmí, to mi říkali v SPC. Smí to být jiný rodinný příslušník, třeba ta babička? Naše babička dřív i pár let učila, takže má pedagogické zkušenosti, ale hlavně je rozumná a na dítě má pozitivní vliv z hlediska uklidnění. Netušíte někdo prosím, jak to je?
|
babi_ |
|
(17.4.2022 15:26:37) Netuším, ale držím palce.
(Prostudovala bych příslušné pokyny, vyhlášky, pravidla, směrnice...)
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(17.4.2022 15:33:38) Díky, babi_, jak píšu, je to jen pokus, hodně jeho spolužáků (skoro všichni) přijímačky dělá, tak to chtěl zkusit taky. Má nějaká úlevová opatření a raději bych, aby byl pod dohledem, ale i kdyby to úplně zvrtal, tak se nic neděje. On je mimořádně chytrý, třeba Logickou olympiádu zvládl bez asistence i krajské kolo se slušným umístěním, ale emočně by ten tlak a šrumec na 8G nejspíš nezvládal. Necháme ho ještě 2 roky dozrát a pak zkusíme 6G, tentokrát i s přípravou a na vážno
|
|
|
Irena Kabanova |
|
(17.4.2022 15:32:08) Proc jen zkouset? Bud tam chce, nebo nechce. Zkusit si muze po prijimackach v klidu doma a asistovat mu muze, kdo chce.
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(17.4.2022 15:36:52) Děkuji za odpověď k věci Vadí tam to dítě něčemu? Zkoušet doma není v žádném případě totéž, jako projít celou tou procedurou v jiném prostředí. On právě tohle potřebuje trénovat. Doma nic nenatrénuje a že není blbej vím i bez toho
|
Lada2 |
|
(17.4.2022 16:00:41) takových zkoušejících je poměrně dost, nechápu to. Stojí to peníze a čas těch škol.
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(17.4.2022 16:17:51) Lado, já zase nechápu to drilování dětí na PZ třeba rok dopředu. Za nás se prostě šlo na přijímačky a kdo na to měl, ten se dostal, žádné veletoče, přípravné kurzy a rodičovská snaha. Já se takto dostala na 8G i na úzce výběrovou třídu 4G, kam jsem přestupovala. Příčí se mi představa, že v PZ dostanou víc bodů děti, které do zblbnutí trénují daný typ úloh (ono se to v těch Cermat testech furt točí na jedno brdo, teď jsem absolvovala několik testů na nečisto se starším na 4G, tak vím). A vůbec, co by byl podle tebe oprávněný zájem, aby mělo dítě právo se PZ zúčastnit? Tak snad může přijít každý a jestli jich přijde 250 nebo 300 je dle mého na nákladech dost podobné a aspoň si škola může vybrat
|
Lada2 |
|
(17.4.2022 16:30:57) tak myslím ty rodiče, jak je to tady. I když se děcko dostane, jsou rozhodnutí, že tam nepůjde. A čím víc dětí, tím víc tříd a učitelů při přijímačkách, musí se to tisknout, pak se to skenuje a odesílá. To se neudělá samo.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(17.4.2022 19:53:40) Nevím jaký rok je u tebe "za nás", ale za mne, začátek osmdesátých, se na přijímacky připravovalo. Ne rok, ale tak půl roku. Běželo doučování z matiky i z češtiny a pořád se to procvičovalo.
|
Kleia |
|
(17.4.2022 20:49:12) I za mě - konec osmnesátých let, se na přijímačky připravovalo. Z matiky si pamatuju, jak jsme počítali "Bělouna", ten sepsal celou sbírku úloh.
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(17.4.2022 21:19:25) My jsme se na přijímačky připravovali, mela jsem i doučování z matiky, 1982.
|
|
|
Okolík |
|
(17.4.2022 21:03:52) Májo, promiň, ale vy to děláte dokonce 2 roky dopředu Jinak - asi záleží na tom, zda je asistentka nějak zaregistrována na svoje jméno, pokud ne, nejspíš ji babička může nahradit. Zkus napsat e-mail řediteli, třeba si to přečte a odpoví ti. Pokud ne, ať to babička zkusí v úterý ráno vykomunikovat...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 21:16:33) pro některý děti je dobrý zkusit si to nanečisto, dokážou v neznámých podmínkách reagovat hodně nepředvídatelné, letos to zkusí, podívá se na průběh a prostředí a za dva roky nebude problém
otázka je, co kdyby se dostal
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(17.4.2022 21:38:26) Ale mohl by si to zkusit obyčejně a ne blokovat učitele a další místnost.
|
TaJ |
|
(17.4.2022 22:07:25) Inko, to máš na jednu stranu pravdu, možná, kdyby si to zkusil obyčejně, bez asistence, tak by zjistil, že to dokáže i bez podpory...a nebo taky ne a nadělalo by to víc škody, než užitku...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 22:25:13) inko, co znamená obyčejně?
pokud je to dítě se speciálními potřebami, pak potřebuje tento způsob a bude ho potřebovat i za dva roky
|
TaJ |
|
(17.4.2022 23:26:13) Yuki, právě, já osobně bych neriskovala poslat tam dítě, byť jen na zkoušku, bez podpory...jako jo, je možný, že by to zrovna náhodou i zvládnul, ale ta možnost, že by to nedal, je moc velká na to, abych s tím zkoušela nějak experimentovat a totálně ho odradila do budoucna. U nás to bude aktuální za 2 roky a počítám, že taky nějakou tu podporu bude mít, určitě minimálně nějaký ten čas navíc, ostatní uvidíme...
|
CisloPi |
|
(18.4.2022 8:55:37) T, ale pokud J dosud nemá z PPP papír (mám pocit,že jsi jednou psala, ze jste ho nechtěli skatulkovat) tak o žádný čas navíc žádat nemůžete. Natož o asistenta.
|
TaJ |
|
(18.4.2022 9:39:27) CisloPi, on je vedený v SPC, se kam pořád ještě docházíme, původní dg má VD, ale postupem času to vypadá spíš na AS...to oficiálně nemá potvrzené...jinak nám paní v SPC říkala, že minimálně ten čas navíc by mu dali.
|
CisloPi |
|
(18.4.2022 9:45:05) Tak to je fajn.
|
TaJ |
|
(18.4.2022 9:51:17) ČísloPi, to jo...on je v SPC od 3,5 let doteď, navíc je v logo třídě a to by bez toho ani nešlo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(17.4.2022 22:00:19) Okolíku, tak oni to sice budou mít dokonce ty 2 roky dopředu, ale ono to jaksi jinak ani nejde, pokud si to chce kluk zkusit...když přijímačky na gympl jsou jen z 5., 7. a 9.třídy, ne?...kdyby to šlo příští rok, tak by to třeba zkusili pak... Zas já to chápu, zvlášť u dítěte s AS, že si to chce vyzkoušet v reálném prostředí, aby pak věděl, co čeho jde...mám podobné dítě taky a vím, jak je pro něj přínosné, vědět přesně, jak co bude probíhat a ideálně mít možnost si to vyzkoušet.
|
|
Alena |
|
(17.4.2022 23:30:31) "Májo, promiň, ale vy to děláte dokonce 2 roky dopředu" napadlo me to same :)
|
TaJ |
|
(17.4.2022 23:43:55) Aleno, jenže to není to samé, jako drilovat příklady a zadání 2 roky dopředu...tady jde prostě o to prostředí, situaci, zkusit si, jak to tam chodí, jak se v tom prostředí bude cítit...to není o tom, jestli ovládá látku, kterou bude ke zkouškám potřebovat. A když je teď v páté, tak asi těžko si bude přijímačky zkoušet příští rok v šesté, když se na gymply dělají v 5.,7. a 9.třídě, ne?
|
Okolík |
|
(18.4.2022 0:15:22) TaJ, existují přece zkoušky nanečisto. Fakt není nutné těmito pokusy 2 roky předem zatěžovat školu (místnost + učitel navíc) ...
|
TaJ |
|
(18.4.2022 0:28:09) Okolíku, to vím, že existují zkoušky nanečisto...ale je u nich je také možný asistent, nebo nějaká úprava?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 12:59:23) u zkoušek nanečisto není sám v jiné místnosti, ale ani je každá škola nedělá
jsou děti, který potřebují nezávazně připravit na to, co je čeká
mimochodem zrovna tento přístup, který tady mnozí prezentují, je přesně o tom nepochopení speciálních potřeb...
|
TaJ |
|
(18.4.2022 13:08:40) Yuki, přesně, ty děti jsou chytré, ale mají prostě nějaké speciální potřeby, které bohužel většina lidí nechápe (pokud nemají takové dítě doma). A neznamená to, že kvůli tomu na tu školu nemají...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 13:13:27) ten kontrast s nepochopením na vedlejší diskusi mě zaujal, ale ani moc nepřekvapil, spíš to vypovídá o vnímání školy jen z vlastního pohledu
jsou děti, který by ty přijímačky bez psychické přípravy "jenom" nezvládly a pak jsou takový, který by třeba prorazily dveře, řvaly jak zvíře, dělaly si díry kružítkem do těla nebo jakkoliv jinak rozhodily všechno a všechny kolem sebe, a přitom můžou klidně mít iq nad 150
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.4.2022 14:26:06) Když se někdo chová jako šílenec měl by být izolován i když má IQ 150
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 14:37:00) proč izolovat? stačí naučit ho postupně zvládat těžký situace, to jsou takový situace, který běžný děti zvládají samy od sebe, ale některý se to potřebují naučit moc nepomůže izolovat někoho, kdo se poškozuje, izolace nikoho nenaučí zvládat situace
zato člověk s vysokým iq a s dobrým vedením může časem být naprosto samostatný a ještě být přínosem
když ho budeme izolovat jako dítě místo učení se situacím, bude potřebovat izolaci navždycky, to chceme?
ale to se těžko chápe tomu, kdo nezažil
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(18.4.2022 14:50:11) Přesně tak, starší syn byl v napjatých situacích docela nezvladatelné dítě celý předškolní a prvostupňový věk. Soustředěnou prací (hlavně mou vlastní a díky asistenci ve škole) z něj vyrost velmi pohodový a vyklidněný deváťák, na kterém nikdo nepozná, že má problém. Snad jen v hodně stresových situacích může vybuchnout, ale to i mnohý "zdravý" dospělý. Prostě ta námaha nese ovoce a i pro společnost musí být mnohem prospěšnější, pokud tyto chytré děti s nějakým hendikepem začnou časem fungovat úplně normálně. Akorát pro mnohé je to holt "vymýšlení extrabuřtů" a "proč s ním děláte takové ciráty, jen ať dělá hezky to co ostatní"
|
TaJ |
|
(18.4.2022 15:25:44) Májo, mám úplně stejnou zkušenost s naším 14letým...taky by někdo mohl říct, že jsem si pro něj vymýšlela extraburty, když jsem si prosadila speciální školku a pak malou logo třídu...i když by podle mnoha lidí zvládnul i klasickou...konec konců i tady mi hodně lidí dřív psalo, že ho moc ochraňujeme, jenže zpětně vidím, jak se vyplatilo, že jsme mu dopřáli klidnější prostředí, méně stresu a speciálnější přístup... vidím, jak rok od roku dozrává a zvládá v pohodě i situace, které by dřív byly nemyslitelné...a o tom ty speciální potřeby jsou... jenže kdo má doma dítě, které všechno zvládá tak nějak mimochodem a hned se dokáže přizpůsobit, tak tohle prostě nemůže pochopit.
|
Konzerva |
|
(18.4.2022 17:01:23) No problém vidím vtom,když dítě potřebuje větší klid a vyhýbat se stresu,ale jiným dětem svým jednáním stres samo způsobuje.
|
|
|
|
Okolík |
|
(18.4.2022 16:26:02) Yuki, nezlob se, ale popsala jsi dítě, které se chová tak, že je nebezpečné sobě i ostatním. Takové chování je nepřijatelné a do běžného kolektivu by takové dítě mělo přijít, až se bude umět ovládat. Což samozřejmě nesouvisí s dítětem zakladatelky, ani s dětmi, které potřebují nějakou podporu, ale neubližují sobě ani okolí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 20:31:00) Okolíku, nepsala jsem, že to všechno to jedno dítě udělá, ale výčet toho, co všechno by udělat mohlo, každý dítě zareaguje jinak
fakt mě přestává bavit zdejší způsob
|
Okolík |
|
(18.4.2022 21:27:01) Yuki, chyba je na tvém vysílači. Podívej se znova na to, co jsi napsala.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 21:39:32) Okolíku
jsou děti, který by ty přijímačky bez psychické přípravy "jenom" nezvládly a pak jsou takový, který by třeba prorazily dveře, řvaly jak zvíře, dělaly si díry kružítkem do těla nebo jakkoliv jinak rozhodily všechno a všechny kolem sebe, a přitom můžou klidně mít iq nad 150
někde píšu, že toto všechno by děla jeden a ten stejný žák?
většinou ten, kdo řve, mlátí kolem sebe, ten si nedělá sám sobě díry do kružítkem, už to by mohlo stačit k pochopení smyslu
|
Okolík |
|
(18.4.2022 21:56:21) Yuki, tak jak jsi to napsala to vypadá, že ano, že to vše dělá jeden žák. Nikde není spojka nebo, až na konci "nebo jakkoliv ....". Ale i kdyby ne, kdyby to byly 3 různé projevy různých dětí. Copak si to ostatní děti zaslouží, aby byly svědky něčeho takového? Je to nerozhodí? Já chápu, že to ty děti (agresivní) mají těžké, i jejich rodiče a učitelé. Ale myslí někdo taky na ostatní děti? Mně to při mojí zkušenosti připadalo, že ne. A ten jejich spolužák dělal tohle všechno a ještě napadal ostatní.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2022 0:04:21) Okolíku, takových děti není naštěstí moc, ale jsou, je potřeba s nimi pracovat tak, aby se naučily jednat jinak
mám teď jednoho takovýho, má AP, od první třídy udělal obrovský pokrok, třída si na něhi zvykla, nikdo ho neprovokuje, nikdo mu ani za záchvat nenadává, pořád se učí zvládat nejen učivo, ale i sám sebe
pro třídu je to těžký, ale od toho tam mají ap, která jim zase pomůže jinak, je tam pohoda
to dítě nedělá nic z toho pořád, AP už dobře pozná, kdy je lepší s ním odejít, kdy je lepší dát mu jinou práci, kdy může pracovat s ostatními
co s takovým dítětem mají dělat rodiče? v místě bydliště není žádná jiná škola, kde by mohlo být, specka je pro děti s mentální retardací, navíc je 30 km daleko
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 20:33:36) Takové chování je nepřijatelné a do běžného kolektivu by takové dítě mělo přijít, až se bude umět ovládat.
kde se to má naučit? to jako že se to naučí samo? izolovaný od ostatních? právě proto, aby se to naučilo v kolektivu mívají tyto děti asistentky, právě proto mají podpůrná opatření, právě proto si některý potřebují něco zkusit nanečisto s vědomím toho, že o nic nejde, protože stres je potřeba dávkovat, jednou je to stres z neznáma, ten už podruhé nebude a ono zvládne stres ze zkoušky
|
Okolík |
|
(18.4.2022 21:24:05) S agresivním dítětem ve třídě dětí mám své zkušenosti, bylo to strašné. Spokojené bylo (možná) jen to agresivní dítě a i o tom dost pochybuju. Všem se ulevilo, když nakonec mělo domácí školu a chodilo jen občas a na přezkoušení. Jak už bylo psáno - opravdu není v pořádku, aby takové dítě uvádělo do stresu a nemožnosti se soustředit zbylých 32 studentů gymnázia. Ano, bylo jich i s ním 33 + jeho asistentka. Teprve, až napadnul i ji a zranil ji, škola začala zvažovat, že se ta inkluze moc nepovedla ... Promiň, po této zkušenosti mě těžko někdo přesvědčí, že agresivní dítě patří do běžné třídy. Nepatří. Je nutná psychoterapie, spolupráce s odborníky, psychiatrem a dalšími, případně vhodná medikace.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 21:40:09) ta psychoterapie a medikace je součástí toho všeho
|
|
|
Konzerva |
|
(18.4.2022 21:33:19) Yuki,tomuhle dítěti se musí stres dávkovat a co ty ostatní děti ? Ty s ním mají stres pořád. Kdo pomůže jim?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 21:42:51) Konzervo, ty ostatní děti zvládají většinou ten stres zvyšovat, jak postupně přichází, málokdo to opravdu nedává, to jsou výjimky, ale ty děti s AS třeba, ty to fat mají těžší
problém teď nastal po covidu, kdy se přestal postupně zvyšovat ten školní stres a naopak klesl, a pak stoupl mnohem výš, než kde byl před tím, některý děti s tím mají problém, ale zase ne všechny, ono hodně záleží na spoustě okolností, včetně (hlavně) rodiny ale to je jiná kapitola vlastně toho stejnýho
|
Konzerva |
|
(18.4.2022 22:34:03) Yuki to nechápu. Jako že když se bude ostatním dětem stres zvyšovat,tak to všechny zvládnou az donekonečna?
Mé dítě nemá zádnou poruchu ale je citlivé na zvuky. A vadí mu i běžný hluk ve třídě, ruší ho to,nedokáže se soustředit. A když je ve třídě vic ruďivých věcí,tak už se nesoustředí vůbec. Co s ním? Kdo pomůže jemu?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2022 0:09:35) myslíš, že všechny děti mají stejnou schopnost zvládat každou situaci? někde je prostě hranice, za kterou je diagnóza, pokud ji dítě má, zvládá něco jinak, nebo to nezvládá vůbec a potřebuje pomoc
většina dětí to zvládá, naštěstí
pro případný nejasnosti, mám hypersenzitivní dítě, což souvisí s jeho AS, u druhýho zase s nerovnoměrným vyvojem, proto třeba nechodili na školní divadelní představení, velká hlasitost a hlavně blikání světel byl takový zdroj stresu, že po divadle nebyli schopni druhý den jít do školy
takže vím, o čem to je, problém byl i normální hluk ve třídě, ale pořád jsou na tom jiní hůř
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.4.2022 0:10:39) a co se týká stresu, tak ten pochopitelně prožíváme všichni, a musíme to zvládat, je dobrý se to naučit ve škole
|
Konzerva |
|
(19.4.2022 9:13:12) Takže deti bez diagnóz a úlev stres prostě zvladat musí,je to jejich problém, zatimco na dítě s papírem se ohledy brát musí.
|
Buřt |
|
(19.4.2022 9:47:15) Problém je v tom, že v realitě není žádná ostrá dělící čára - ty ptřebuješ podpůrná opatření a ty ne - je to spektrální věc, každé dítě je individuál a v něčem je třeba napřed a v nečem by mu prospěla podpora. Někomu vadí hluk ve třídě, jiný by ocenil trochu času navíc, skoro u každého bychom něco našli. Jenže je tu ostrá dělící čára ze strany poradenských pracovišť - ty papír dostaneš a nárok máš a ty ne. A samozřejmě bude dost dětí, co jsou blízko té čáry a papír a tím pádem nějaké úlevy nedostanou ... jenže tohle asi nemá řešení, to bychom skutečně museli každé dítě pojímat individuálně a na to nejsou ani lidi ani prachy.
|
Buřt |
|
(19.4.2022 9:49:04) Jinak souhlasím s Konzervou, že je nutné brát v potaz i pocity dětí, které s těmi specifickými žáky pak tráví čas. Pokud se skutečně někdo chová nepřijatelně, je agresivní a obtížně zvladatelný a děti z něj mají strach, tak prostě ve třídě být nemůže. Není možné vystavovat celou třídu pocitům strachu a ohrožení.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(18.4.2022 0:20:19) A proc by to nebylo podobne? Proste nacvik neceho, co jde hur. Navic kdyby se slo na zkousky na 8g (jsou pro deti urceneho veku radove obtiznejsi a narocne na zralost oproti 4g) nadrilovat, padaly by u zkousek same stobodove hranice a to se nestava. Ja to v obou pripadech vnimam jako pripravu. A souhlasim s tebou, ze to muze byt dost riskantni experiment pro emocne labilni dite v pripade neuspechu.
|
TaJ |
|
(18.4.2022 0:26:08) Aleno, ale pro mě je to dost rozdíl, pokud jde o dítě, které má kvůli nějaké dg. nárok na určité úlevy a úpravy u zkoušek.
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(18.4.2022 20:35:39) "Za nás se prostě šlo na přijímačky a kdo na to měl, ten se dostal, žádné veletoče, přípravné kurzy a rodičovská snaha."
Já se připravovala na přijímačky ještě před vznikem 8G A příprava probíhala, počítal se Běloun.
|
Liaa |
|
(18.4.2022 20:36:49) Přesně tak, Běloun mi v druhé půlce 80. letech zničil rok života.
|
|
|
|
Okolík |
|
(17.4.2022 20:55:34) Dítě s asistentem potřebuje samostatnou místnost a vytíží dalšího zadávajícího učitele. Taky to nechápu, když nemá skutečný zájem o přijetí. Gymply jsou při přijímačkách nabité k prasknutí...
|
|
Marika Letní |
|
(18.4.2022 20:23:09) "takových zkoušejících je poměrně dost, nechápu to. Stojí to peníze a čas těch škol."
Já to chápu naopak úplně. Jinak než na zkoušce naostro si ten tlak a prostředí prostě nevyzkouší. Peníze a čas škol to stojí tak jako tak a spousta dalších věcí, výlety, pomůcky a kdovíco jestě. Tak to je.
|
|
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(17.4.2022 16:09:28) Mému žákovi v devitce vypadla asistentka, nabídla jsem se asistovat u PZ z matiky, znal mě, neplašil přede mnou. Rodiče se zeptali na dané škole, tam s tím neměli problém. Jen jsme tam na něj byly dvě - já přepisovala postupy, pomáhala držet kruzitko a pod. a místní pedagozka dohlížela asi na mě, abych mu neradila. Každá škola se může rozhodnout jinak, zeptala bych se na té konkrétní.
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(17.4.2022 16:12:42) Děkuju za odpověď, zkusím se zeptat, ale PZ je bohužel už v úterý, tak nějak není prostor to moc řešit. Asi to holt bude muset zvládnout, nebudeme to komplikovat
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 19:51:11) moji kluci mají PO, jsou v místnosti se zkoušejícím sami, u přijímaček teda byli tři, ale maturant nemá na gymplu nikoho dalšího s PO, tak kvůli němu musí být o dalšího učitele navíc a taky další volná místnost
to jen k organizaci, rozhodně neříkám, že to nemá zkusit, ptala bych se na tom gymplu
co budete dělat, kdyby ho vzali? pokud jste vybrali gympl, kde by mohli být vstřícní, kde třeba mají už zkušenost, bylo by mu tam možná líp už teď, taky mám hraničního AS, neumím si ho představit na normální škole
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 19:53:41) až teď dočítám, že jsou přijímačky už v úterý, tak to bych to zkusila s babičkou, co jinýho zbývá, než zkusit
babička učitelka se domluví, aspoň budete vidět, jak gympl řeší komplikace, to není špatný
|
|
|
|
Alena |
|
(18.4.2022 0:32:13) Tohle jsi cetla? (ze stranek Cermatu) "Konkrétní osobu, která má funkci podporující osoby při konání jednotné přijímací zkoušky vykonávat, je nutné předem domluvit s ředitelem střední školy. Určení konkrétní osoby, která bude vykonávat tuto činnost, je plně v kompetenci ředitele školy. Zákonný zástupce či jiná blízká osoba uchazeče by tuto funkci měli vykonávat jen ve zcela výjimečných případech." Je to proste na rediteli skoly, napsala bych ted o prazdninach, co nejdrive.
|
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(18.4.2022 11:52:57) Díky všem za odpovědi, teď si teda připadám dost provinile, že tak nepěkně využíváme české školství upřímně, mám na zřeteli hlavně vlastní dítě a jeho prospěch, nenapadlo mě, že by to mohl někdo vnímat až tak negativně. Přišlo mi, že dětí, které jdou zkusit štěstí, je tam povícero a o jednoho víc nebo míň nic neřeší. Samostatnou místnost v podpůrných opatřeních nemá, ale i kdyby - ty školy jsou stejně v době přijímaček prázdné, žáci mají exkurze apod. No ale asi se nad sebou budu muset zamyslet Díky Yuki a TaJ za pochopení, je to opravdu o tom, že nepotřebuje trénovat znalosti, ale právě tu práci pod tlakem se vším všudy. Doma ani "nanečisto" to není ono, dítě moc dobře ví, že o nic nejde... Obecně se obávám, že jsme s MM velmi nezodpovědně zkřížili problematické geny a našimi dvěma syny školství nepěkně zatížili, oba AS s asistencí, kvůli staršímu byla prý před 4 lety dokonce snížena kapacita výběrové třídy z 30 dětí na 28. Jdu si kleknout do kouta na hrách a posypat se popelem...
|
TaJ |
|
(18.4.2022 12:00:01) Májo, já si myslím, že bez ohledu na to, co tady někdo pise, tak ve finále, pokud by se jednalo o jeho dítě, tak mu půjde taky hlavně o to, aby mělo šanci na úspěch...a ohledy na školu půjdou stranou...
|
|
CisloPi |
|
(18.4.2022 12:12:00) Májo
|
|
Okolík |
|
(18.4.2022 12:55:19) Jednoduchým výpočtem zjistíš, že ty "prázdné školy" obvykle znamenají, že do školy, kde normálně sedí třeba 500 žáků po 2 je třeba umístit např. 300 žáků na přijímačky sedících po 1. Dítě s asistentem musí mít samostatnou místnost, jinak by rušili ostatní uchazeče. Jinak souhlasím s tím, že každý rodič mysli především na blaho svého dítěte, problémy školy jsou až daleko za tím. Sice nechápu, co je na tomhle postupu pro dítě až tak prospěšného (píšeš, že je nezralé - bála bych se, aby mu to nepodkopalo sebedůvěru), ale funkční řadu jsem poskytla
|
TaJ |
|
(18.4.2022 13:04:22) Okolíku, ale Mája na začátku psala, že syn sám chce ty PZ zkusit...a nehodlá na gympl teď jít, tudíž ví, že o nic nejde, takže mu jde asi hlavně o to, vyzkoušet si tu reálnou atmosféru...
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 13:03:21) Májo, ten čas navíc právě znamená to, že bude i v jiné místnosti, aby ho nerušili ti, kdo budou odcházet dřív, taky aby z toho nebyl nervózní
a pokud bude mít asistentku, ať je to kdokoliv, aby to nedělalo nějaký konflikty, ale taky aby to nerušilo ty ostatní
není to žádná mimořádnost, školy s tím počítají
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(18.4.2022 14:45:09) Yuki, díky za odpověď, mně bylo řečeno, že se dávají do jedné třídy děti s 25% navýšením, děti s 50% navýšením atd. V SPC se nás výslovně ptali, jestli potřebujeme samostatnou místnost a ta byla zavrhnuta takže jsem předpokládala, že bude ve třídě se stejnými dětmi. uvidíme, jak to ráno bude, půjdem s předstihem a zkusíme něco domluvit
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.4.2022 14:47:47) je možný, se máte děti s různým navýšením času spolu, to zase neznám já
každopádně žádný stres, zítra to zkuste, oni si všichni zvykli na to, že ze dne na den může někdo onemocnět a potřebuje zastoupit někým jiným, nebude to problém
|
|
|
|
|
|