neznámá |
|
(15.4.2022 13:48:53) Na druhou stranu, většina těch videí, kterou děti pověsily na net nebyla úplně od věci, ať se jednalo o neprofesionální jednání ze strany učitele nebo naopak různá šikana od dětí. Kdyby nebylo mobilů, pravděpodobně by se neodhalilo nic.
Souhlasím s názorem, že ve třídách by měly být kamery a učitel by měl projít nějakými psychotesty. Učitel dítě ovlivňuje hodně, v dnešní době možná víc než rodič, který je v celý den v práci a večer už na dítě tolik času není. A přitom většina z nás potkala učitel, který by učit neměl a dovolání nějaké spravedlnosti je nemožné.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.4.2022 15:13:20) neznámá, děti umí učitele záměrně vytočit tak, že se chová neprofesionálně, umí využít situaci, umí využít začátečníka, umí využít člověka v nějaké těžké osobní situaci... a toto potom zveřejnit, naprosto cíleně zařízená a natočená situace
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(15.4.2022 15:35:33) Hele, byl by to argument v případě policajta nebo záchranáře? Že ho lidi umí schválně vytočit a pak natočit a skandalizovat? Asi ne, co.....
|
K_at |
|
(15.4.2022 16:49:15) Kopřivo, a myslíš, že policista má stejný výcvik jako učitel? Resp.naopak. Má učitel cokoliv, co se podobá výcviku policisty? A jsou policisté běžně x hodin denně v úzké interakci a malém prostoru s desítkami osob z naprosto různorodých prostředí? A ještě v postavení, kdy vše musí zvládnout pouze za použití slov? Když bude někdo urážet a provokovat policistu, má on předpokládám možnost dotyčného nějak umravnit. Dle situace různými způsoby. Co může učitel? Poznámku, 5? Haha.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.4.2022 17:48:37) kat, dočítám až teď, vidím víceméně stejnou reakci
prý by mohli být učitelé taky veřejní činitelé, že by byla aspoň nějaká teoretická ochrana před útoky všeho druhu
Na středních školách by mohli mít v povinné výbavě aspoň obušek, policista ho má, nebo by mohli být vždycky dva, to policisti i záchranáři bývají, i když jsou na jednoho, učitel musí jen slovy zvládnout třicet lidí a běda mu říct třeba sprostý slovo
|
K_at |
|
(15.4.2022 18:13:49) No, myslím, že pokud ve škole dojde na "bojovou linii", je už pozdě. Školy mají (jen tipuju) minimální možnost dokopat rodiče k jakékoliv spolupráci (byť malé a neochotné). Nemají možnost žáka operativně vyloučit. Dokopat ho k sezením u odborníka. Myslím, že některým typům dětí by vyloženě prospěla škola a la vojenský camp. Učení, praktické dovednosti, režim a hodně pohybu. Jednoduchá struktura velení a vedení, jasná pravidla. A zároveň i možnost se fyzicky vyšťavit, naučit se usměrnit sílu, vztek, energii. Ale to je nereálné. A nebo - prostě větší individualizaci předmětů na ZŠ - větší možnost nějakých dílen, výtvarky, práce se dřevem, šití, vaření, jednoduché mechanické opravy třeba. Prostě naštvaný frustrovaný dítě by mohlo najít líp něco, co mu dává smysl a co mu jde. Prostě ne každý potřebuje kompletní balík všech předmětů na ZŠ.
|
Ina z Radešína |
|
(15.4.2022 18:18:12) K_at a Yuki, určitě by bylo lepší mít v každé třídě dvě osoby. proč se ale potom řada učitelů tak intenzivně brání přítomností asistenky/asistenta, který by jim "viděl pod ruce".
A psychotesty a supervize? Mám radost, že je - konečně - vnímají jako potřebné i samotné učitelky . Je to první nadějný krok ke změně.
|
K_at |
|
(15.4.2022 18:24:47) Ino, často jen obava z neznámé situace. Z toho, že budeš mít na hrbu dalšího člověka, kterého musíš nějak zpracovat.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.4.2022 18:28:25) Ino, nevím, kde se ještě teď brání asistentům, naopak se bráníme tomu, aby nám je brali, myslím, že máš hodně zastaralou představu
co se týká supervizí, už dlouho si o to říkám, už dlouho vyplňuju do různých dotazníků, že to chci, už dlouho je mi to houby platný
|
K_at |
|
(15.4.2022 18:33:29) Jsem si zcela jistá, že ve velké části školských zařízení netuší, co obnáší supervize. U nás taky ne. Já to zcela přesně taky nevím. U asistentů ve třídách - je to třída od třídy. Hrozně individuální. Já mám jedinou zkušenost, nic moc. U kamarádky je někdy asistent větší problém než žák. Vodit za ruku, všechno do podrobností dodat, vysvětlit, naučit, zorganizovat.
|
|
|
Ina z Radešína |
|
(16.4.2022 6:43:36) Yuki, s asistenty mám v okoli opacnou zkusenost. Patří pod Vaší ZS i školka? A pokoušel se tam někdo z rodičů umístit dítě z asistentem? A co druhý stupeň zš? Opravdu se nenajde kolegyně, která dobu vedení vydupe, že u ní v hodině nebude?
"Napad" s obuškem v hodině přesně ilustruje nutnost psychotestu. Takže mame: poradny výběr podložený vyšetřením = nedostane se k dětem každý, nutnost proškolení na zvládání konfliktních situací, včetně praktického nácviku, kamery ve třídách, supervizi.
Jen jsem sepsala do jednoho příspěvku, na čem se tady shodli rodiče i ucitele.psychotesty nebudou stačit jen na začátku kariéry, samozřejmě. Jakmile budou mít životy děti stejnou vahu jako účastníků silnicniho provozu,zavedou se testy pravidelne. Konečně se tak přestane brát vyhoreni jako nedílnou součást školství.
|
K_at |
|
(16.4.2022 9:27:04) Ino, tak hlavně aby za ty vyhořelé učitele byl ihned kvalitní zástup. Mmch nevím, proč by život dětí měl mít menší cenu. To jsou tedy taky řeči. Ono by leckdy v základu stačilo, kdyby se celkově ve školství přestalo na situace s problematickými žáky - nebo vztahy - hledět způsobem "učitel to přece musí zvládnout, je to UČITEL". Aneb vševědoucí pedagog s kouzelnými schopnostmi. Jinak ještě - Yuki, uznej, že to s tím obuchem je fakt přes čáru. Ve chvíli, kdy dojde ve škole k průseru, myslím opravdu průser, ti tohle nepomůže. A teda ani si moc neumím představit, jaké školení s praxí by dokázalo připravit na ty rozličné varianty situací, které mohou nastat. Zcela jistě ale vím, že leckde chybí možnost hodit okamžitě důsledky chování žáka zpět na rodinu. Chybí ten prostor pro "vaše dítě se neumí chovat slušně, tady ho máte, a vy to vyřešte". Což jde jen někdy.
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 9:31:45) Tak ano, do školy jsme chodily všechny. A za mé docházky nějaké násilí proběhlo, ale vždy jen mezi žáky, nebo ze strany učitele. Obušek je totální ptákovina. Bylo by dobré, aby byla ve škole ochranka. Ale finančně by to daly asi jen velké školy.
|
K_at |
|
(16.4.2022 9:43:06) Menší třídy co do počtu žáků = větší klid, menší stres z nahuštěného prostoru. Možnost pohybu i přes den. Nebo možnost si zalézt naopak chvilku do klidu. 2 lidé na třídě. Jasná pravidla pro děti a učitele i rodiče - pokud se ti něco nelíbí, máš problém, jsi vítán. Ale v určité formě sdělení. Možnost podpory psychologa atd. Takže celkem utopie. Nějaký volný prostor pro třídní a děti,aby byl čas si jen povídat. Být spolu třeba i po částech třídy. A vidět se i jinak, než jen ve výuce.
|
|
|
Pawlla |
|
(16.4.2022 10:20:15) "Zcela jistě ale vím, že leckde chybí možnost hodit okamžitě důsledky chování žáka zpět na rodinu. Chybí ten prostor pro "vaše dítě se neumí chovat slušně, tady ho máte, a vy to vyřešte"
Kat a co když ten žák se takhle projevuje jen ve škole? Není spíš na místě zjišťovat, proč se tak chová? Může mít problémy s učitelem, s kolektivem. Jako opravdu některé výroky učitelů nechápu. Ty si představuješ spolupráci rodič x škola jako, že to na rodiče hodíš a máš klid???
|
K_at |
|
(16.4.2022 10:34:21) Pawllo, ne, to si skutečně nepředstavuji. Jde pouze o některé situace, kde je problém opravdu napříč vyučováním a rodiče, kteří místo aby projevili zájem o spolupráci, mají plnou pusu řečí. Takže minimálně alespoň dokopat je ke stolu a pochopení situace, že kecama nevyřeší nic, pokud nechtějí chodit dítě 2x týdně vyzvednout do výuky a doma s ním plnit učivo. Rozhodně to však není patent na všechno. Jen na některé situace.
|
Pawlla |
|
(16.4.2022 10:41:51) "Pawllo, ne, to si skutečně nepředstavuji."
Tak proč to tak píšeš?
Já si uvědomuju, že působím dost zaujatě vůči školství, ale já pořád vnímám, že ve školství jsou ty hranice, co si kdo může dovolit, značně posunuté. Už jsem to i psala, v době, kdy moje děti chodily do školy, jsem si vyslechla několik výroků, které by podle mě v jakémkoliv jiném oboru, kde se pracuje s lidmi, neprošly a zažila lidi, kteří se v jiné boru neuplatnili. A tady teda taky někdy perlíte.
|
K_at |
|
(16.4.2022 10:46:37) Pawllo, no tak platí to jaksi i ve směru rodiče - škola. V zájmu dětí je alespoň minimální spolupráce na všech stranách. A pokud ti někdy rodina hází klacky pod nohy, což dítě odnáší také, tak nemáš většinou vůbec páku na to, je aspoň trochu postrčit k tomu, že je v zájmu děcka i jejich, aby alespoň trošičku kooperovali. Jestli jsi nebo nejsi zaujatá, to je mi asi celkem fuk. Jsem zvyklá za ty roky tady na ledacos.
|
Pawlla |
|
(16.4.2022 10:52:47) Kat, ale to je oboustranné. Mě třeba bylo řečeno kdysi na škole syna, že nejsou povinni s rodiči komunikovat a to je jen jeden případ z mála. Každopádně si odporuješ, protože teď sice píšeš o spolupráci, ale tvůj původní příspěvek byl o hození problému na rodiče.
|
K_at |
|
(16.4.2022 11:13:16) Pawllo, ano, v některých situacích "hidit" problém na rodiče. To lze provést ale různými způsoby komunikace. Jinak já vůbec nevylučuju existenci úplně hrozných až nebezpečných učitelů, blbých škol, ředitelů, šikany ze strany vyučujícího atd. Ano, školy někdy neumí komunikovat. Zametají problémy a přehlíží je. A nebo úplně naopak. A totéž si +- dosaď na stranu rodičů.
|
Pawlla |
|
(16.4.2022 11:58:57) Kat, opravdu si nemyslím, že "hodit problém na rodiče" je způsob komunikace
|
K_at |
|
(16.4.2022 11:59:52) Pawllo, nedomnívej. Tvá věc.
|
|
|
|
Ina z Radešína |
|
(16.4.2022 12:01:06) Škola, že není povinná s rodiči komunikovat? Toto je fakt hláška měsíce :-(. Bohužel, spousta ředitelů si to i nadále myslí. A přitom, oficiální doporučení České školní inspekce, z poslední výroční zprávy je takové:
Zaváděním systému sdíleného vedení (distributive leadership) umožňovat učitelům, žákům i rodičům podílet se na rozhodování ve škole. Posilovat tak týmové vedení školy, které bude jasně stanovených cílů a vizí dosahovat společně. ■ Systematicky zabezpečovat požadovanou úroveň kvalifikace pro učitele i vedení škol. Motivovat pedagogy k dalšímu rozvoji a prohlubování kvalifikace. ■ Podporovat učitele ve vzájemné spolupráci a ve vzájemném profesním rozvoji (například v realizaci týmové výuky, poskytování zpětné vazby v návaznosti na hospitace, zapojení do společných aktivit napříč různými třídami i různými předměty, účasti na společném vzdělávání apod.). Snažit se o zvyšování spolupráce učitelů i v méně konvenčních oblastech, například v mimoškolních aktivitách a ve spolupráci s učiteli dalších škol. ■ Podporovat učitele ve směrování vlastního profesního rozvoje, nicméně v souladu s cíli a potřebami školy. Zintenzivnit další vzdělávání pedagogů zejména v tématech uplatňování moderních vzdělávacích metod ve výuce, v hodnocení a sebehodnocení žáků.
Mimochodem, doporučuji zprávu přečíst, veselá není.
|
K_at |
|
(16.4.2022 12:04:35) Jojo, ať žije ČŠI. Hezké rady a úkoly.
|
|
Pawlla |
|
(16.4.2022 12:06:24) Ino, jo, taky moje první reakce byla otázka, jestli vědí jaký je rok. Samozřejmě, že jakmile člověk začne na tu spolupráci tlačit, tak to najednou jde. Ale ne každý rodič má na to, aby to sáhodlouze řešil. Ale já už se nedivím ničemu, když tady padají návrhy na nošení obušků atd.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(16.4.2022 13:29:36) Vrrrtaku, myslím, že jsi byla svatá. U vás je to velký špatný. Znám to z obou stran. Za naprosto nehorázné považuji to, že rodiče nemusí sdělovat výsledky vyšetření. Že nemusí řešit nic. Prostě NIC. Mrtvý brouk. A vy si poraďte. A hlavně dítě ať si nějak poradí. To, co uvedla Yuki, je extrém. Ale prostě ve školství jsou děti, které ohrožují výrazně všechny včetně sebe. A opět, .jak může mít zákonný zástupce právo nedělat nic?! Jak vůbec můžeme chtít, aby si tohle řešily školy - nějak, s někým? Já znám tu agresi jen v nárazových situacích. Ne že by se mi vždy netajil dech - kostky, šutr, bouchání hlavou o zem spolužákovi, afekty několikrát za den, mlácení sebou o zem, procházení přes děti, hračky (neuhnu, běžím, kam dupnu tam dupnu, neuhnu), mlácení bundou s kovovým zipem kolem sebe (blbej zip, dostat s tím přes prsty nebo do obličeje bolí celkem dost). Někdy to člověk už čeká, někdy prostě vůbec není šance vytušit nebo zasáhnout před.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 13:37:57) Kat, on to až takový extrém nevídaný není, vystřídala jsem dost škol během dětství potomků, a čím větší město, tím větší pravděpodobnost, že tyto děti chodí někam třeba na specku, nebo aspoň do školy, kde je ten psycholog, který si s tím poradí
ale vesnický školy, daleko na dojíždění pro děti, mají i ty děti, který by jinak byly právě na těch praktických a speciálních školách
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2022 23:05:39) vrrtak, my měli takové "štěstí" na učitele, že to snad ani není možný. občas si říkám, že kdybych to sepsala, tak by mi to snad ani nikdo neřešil. Byly doby, kdy se z toho nehroutily jen naše děti, ale i já, fakt to bylo šílený. Měli jsme pak opravdové štěstí, teď je nejmladší na velmi vstřícné škole, je to fakt úleva.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 23:10:58) já jsem řešila problémy svých dětí od školky, protože nejsou standardní, škola obecně neumí pracovat s dítětem, který se hodně odlišuje, a je jedno, jestli je to chování nebo nadání
neumíme to, protože nám nikdo během studia neřekl, že vůbec existují a už vůbec ne, jak s tím pracovat, učíme se za chodu, já bych taky teď reagovala jinak na všechny ty, který jsem neměla zvládat dřív je to chyba našeho vzdělávacího systému pro učitele a je to chyba toho, že učitelé nemají podpůrný profese kolem sebe
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 10:15:25) Vrrrtaku, nejsem si jistá, ale nebránila ses odchodu ze školy? mám dojem, že jsem ti to radila hned po prvních zmínkách o vaší škole, teda pokud si to nepletu, já si nic nepamatuju, kdo tady co píše
taky za sebou mám zkušenost s tím, kdy si učitelka neustále stěžovala na moje dítě, prvňáka, který třeba zakopnul na schodech, spadl a přitom shodil někoho dalšího, prý to udělal schválně, dítě se symptomy adhd pak jsme došly tak daleko, že jsem se jí zeptala, jestli náhodou není můj syn takový problém, že i kdyby nebyl ve škole, tak by za všechno mohl, tak prý jo, protože už jsou z něho všichni nervózní to bylo naposledy, co jsme spolu mluvily, změnili jsme školu
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 11:11:45) Vrrtaku, znám to všechno velice dobře, ta nechuť měnit školu z pohledu dítěte je normální a pochopitelná, mají to tak téměř všichni, máme za sebou i ten problém s časem a dojížděním, ale to je bohužel cena za lepší školu
ale jsem ráda, že změnil
|
|
|
|
|
|
|
|
..mira.. |
|
(16.4.2022 20:03:20) "Jde pouze o některé situace, kde je problém opravdu napříč vyučováním a rodiče, kteří místo aby projevili zájem o spolupráci, mají plnou pusu řečí. Takže minimálně alespoň dokopat je ke stolu a pochopení situace, že kecama nevyřeší nic"
Tohle je opravdu silné sdělení. Já vnímám ve školství jako obrovský problém takovýhle přístup k ostatním - rodičům a dětem (dokopat je ke stolu, kecama nic nevyřeší apod.). Nejde o to, že bych si myslela, že bys to takhle těm dětem či rodičům řekla, jde mi o to, že vůbec takhle přemýšlet spolupracující a vzájemně chápavé prostředí nanavozuje. Já mám pocit, že takhle by se nemělo o klientech, pacientech, žácích atd. mluvit ani přemýšlet, ani za zavřenými dveřmi, nejen v přímé komunikaci. Prostě jako ve zdravotnictví není ta otravná bába se žlučníkem ze sedmičky (ani na zavřené sesterně, ani v nevyslovených myšlenkách), ale je to paní Vomáčková, kterou něco trápí a potřebuje pomoc a trpělivost, i když její problém s tím, že jí nedávno umřel manžel a děti málo vozí vnoučata a ona je proto dost nepříjemná a odměřená k okolí, vyřešit nemůžu. Věřím, že ten přístup musíme změnit všichni prvně ve svých vlastních hlavách a naučit se myslet jinak.
|
K_at |
|
(16.4.2022 20:18:00) Miro, s dovolením, myslíš to dobře. Ale ve své hlavě a pro sebe si budu myslet úplně cokoliv chci já. A klidně to bude hromada fakt ohavných věcí. Proč? Protože jsem jen člověk, a moje emoce a názory a frustrace musí někudy ven. Ať už ve formě myšlenek, nebo to vyventiluju doma do zdi, v práci na WC, nebo s kolegyní, která ví, o co jde. Proč? Abych potom byla schopná jednat slušně. A jo, smiř se s tím, že jsou rodiče, které musíš dotlačit k něčemu, protože slušně a vstřícné a mírně jsi to zkusila už 5x a ono nic. A sorry, můj "klient" je dítě. Ne rodič. A pokud je možnost, že "dokopu" rodiče k něčemu, co nakonec bude pro dítě pomocí, tak to sakra udělám. Možná budu důrazná, přímá, a ve výjimečných případech možná i ostrá. Nikoliv hrubá či netaktní. Rodič je dospělý člověk, který si musí nějak poradit. On si tu pomoc může nějak zařídit. Dítě si nezařídí bez rodiče skoro nic.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 12:21:04) Pawlo, hodně často se žák chová agresivně nebo jakékoliv špatně ve škole právě proto, že je pro něho škola tím jediným bezpečným místem, kde si může dovolit upustit svou frustraci jenže bez souhlasu rodičů nemůže ani k psychologovi, který by s tím pomohl
neřešitelný problém
|
Pawlla |
|
(16.4.2022 15:13:31) Yuki, ano to může být. Ale i v tomto případě nelze řešit problém "hozením na rodiče" jak psala Kat, na kterou jsem reagovala.
|
K_at |
|
(16.4.2022 15:28:17) Pawllo, "hození na rodiče" je stručný a přikrý popis množiny mnoha možných způsobů řešení a komunikace problému s žákem, který vyústí v to, že se prostě musí angažovat nějak rodič. Nebudu to tu pitvat do detailů, to mě nebaví. Výsledkem by mělo být stručně shrnuto "vaše dítě - vaše část odpovědnosti".
|
Pawlla |
|
(16.4.2022 15:44:35) Kat, já chápu, že se z toho snažíš vybruslit, ale to co jsi napsala tak vyznělo. Pokud pod pojmem hodit problém na rodiče myslíš spolupráci, pak máš divný způsob vyjadřování.
|
K_at |
|
(16.4.2022 15:46:57) Pawllo vybruslit? Ani omylem. Stojím si za tím, co píšu. Vím, co myslím, jak to myslím. Ano, může to být zavádějící. A ne, jsou situace, kdy je potřeba říct věci úplně přímo. I rodičům. Samozřejmě slušně, ale bez VYTÁČEK.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 15:52:48) Pawlo, co je to podle tebe "hození na rodiče"?
děcko má problém doma, ve škole je proto agresivní, nespolupracuje... my samozřejmě nemůžeme vědět, co se doma děje, pokud nám to dítě neřeklo vidíme, že je problém, snažíme se ho řešit ve škole, nejde to, zavoláme rodiče, abysme to probrali spolu rodiče řeknou, že doma problém nemají, samozřejmě, nemají chuť si nechat nahlídnout domů, a že si máme poradit
co bys dělala na místě učitele?
|
K_at |
|
(16.4.2022 15:58:25) A nebo vyloženě zdravotní problém. Já dítě jaksi k lékaři nevezmu. Vy jste rodiče, vaše dítě má problém, nikdo jiný, než vy, ho řešit nemůže. Musíte VY!
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 16:34:52) rodič je zákonným zástupcem dítěte, to znamená, že rozhoduje, chodí s ním ke všem odborníkům, jako je doktor nebo psycholog, včetně ppp, má zodpovědnost za chování dítěte, a to i ve škole nebo na školní akci, když třeba dítě rozbije okno, je to zodpovědnost rodiče, že ho blbě vychoval, ne učitele jen to rodiče neradi slyší
takže pokud má dítě problém, nemá kdo jiný to řešit než rodič ideálně samozřejmě ve spolupráci se školou, ale bez rodiče to nejde, protože právě on je odborníkem na svoje dítě
|
K_at |
|
(16.4.2022 17:22:32) Vrrrtaku, jenže ty máš dítě s diagnózou (prostě u něj je třeba s tím počítat, a ty jsi spolupracující rodič). Vem si situaci, kdy dítě bude mít obtíže jako tvůj syn. A ty jako rodič budeš dělat a řešit - NIC. Budeš říkat, že dítě je doma ok. My žádný problém nemáme a nevidíme. Tečka.
|
K_at |
|
(16.4.2022 17:29:17) Co třeba situace, kdy dítě evidentně má PAS a ADHD. A rodiče budou naprosto odmítat komunikaci, spolupráci. Nebo dítě, které dělá ve třídě prostě bordel. Je agresivní k dětem, ničí věci, pokud se pokusíš ho nějak zastavit, je ochotný se s tebou rvát, nebo sebou mlátit po zemi, řvát, kopat, házet věcmi. A rodiče jsou dotčení, nemají problém. Ty víš, že se dítě podobně jeví i doma. Na malé obci se věci prostě donesou. Jenže to jim říct nemůžeš. Takže co??? Takže NIC.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 18:49:00) ospod... nemám dobrou zkušenost z žádné strany, nepomáhá nikomu
|
|
|
..mira.. |
|
(16.4.2022 20:28:33) Kat, myslím, že člověk, u jehož dítěte se začíná jevit problém, potřebuje svůj čas, projít si jistými fázemi - "třeba z toho ještě vyroste, třeba to nebude tak horké, třeba je to jen období, póza, vliv špatných kamarádů, cokoli, třeba se to nakonec nepotvrdí." Tihle lidé potřebují podporu, potřebují se někde volně nadechnout a cítit, že nejsou sami proti všem, že nedělají všechno blbě a že jim někdo věří, potřebují se někde vyventilovat a podepřít, než seberou odvahu k hledání cest k řešení, každýmu to trvá různě dlouho, než se sebere. A když tohle mají, spíš seženou sílu na řešení problému. Jsou-li konfrontováni, zaseknou se, cítí se naprosto opuštění a proti všem, daleko hůř hledají sílu k řešení a daleko déle popírají. Samozřejmě by bylo ideální nezamrznout a řešit okamžitě, ale po planetě chodí spousta nedokonalých bytostí, co se s velkou láskou stali rodiči, ale osud jim nadělil karty trochu jinak, než je průměr, oni se s tím teď perou jak nejlépe dokážou a snaží se obstát v náročných situacích jak nejlépe a nejrychleji mohou, i když samozřejmě dělají chyby. To každý rodič. A věřím, že ty tomuhle rozumíš, že šok z nečekaného situace, vývoje, problému, může člověka na chvíli zkamenět. I rodič musí mít právo si chvíli zoufat, než se zvedne a jde dál. Takový člověk, rodič, nepotřebuje soudit, potřebuje pomocnou ruku, pochopení a nesoudit za to, že má nějaké pocity, za který se někdy i sám stydí. Takže ne NIC, právě, okolí právě může strašně mnoho, jen je na to potřeba někdy jít z jiné strany. Ale věřím, že ty tohle víš.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 20:35:49) miro, sice super, ale pro změnu to vypadá, že tobě vůbec nedochází, kdo všechno jsou rodiče dětí, nejsou to vždycky vstřícní lidi, já u některých doufám, že přijdou střízliví, že si laskavě udělají čas mezi pivem a cigaretou na to svoje dítě a ano, tyto rodiče potom musím dokopat ke spolupráci
samozřejmě si uvědomuju, že aby takový rodič přišel, musím já udělat něco, co neuměl třeba předchozí učitel, musím být maximálně vstřícná k tomu mi většinou pomáhá znát osud rodiny ale pořád jsem to já, komu záleží na dítěti v tuto chvíli víc než jeho rodiči a to mě nevýslovně štve
přesto si nemůžu dovolit nic víc než tomu rodiči poděkovat za to, že přišel a zajímá se o svý dítě
nepřipadá ti to trochu na hlavu? copak doktor děkuje rodiči, že přivedl nemocný dítě? ale nám nic jinýho nezbývá, pokud chceme nějakou spolupráci začít
|
|
K_at |
|
(16.4.2022 20:36:53) Miro, jenže ta škála problémů je různá. A je rozdíl mezi rodičem v nouzi, a mezi rodičem, co tě bude mistrovat, ale sám neudělá nic. Nebo tě ignoruje, protože nějaká kráva učitelka..... Těch variací je mnoho. To je celé. A zase - někdy ten čas nemá to dítě. Protože než rodič něco vstřebá, objedná se, něco začne řešit, je rok v háji. A dítěti utíká třeba vývojové období. A vždycky říkám, ve školce máte ještě čas, řešte to ještě před školou. Ať už do 1.trudy víte, co je potřeba.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 21:01:33) já jsem minulý týden měla jednání s rodiči dítěte s adhd, před pár lety mi tvrdili, že doma problém nemají, samozřejmě, doma mají dvě děti, můžou se přizpůsobit a tak to dělali, akorát to chtěli i po škole, což samozřejmě nejde
teď říkali, že doma je kluk stejný jako ve škole, neposlouchá a je drzý Ve škole to není až tak zlý, jen občas to přežene, možná kluk pochopil, že ve škole musí něco dodržovat, protože škola se jemu přizpůsobit nemůže
teprve teď spolu hledáme nějakou cestu, co funguje ve škole aby oni použili doma, aby měl řád i doma, aby věděl, že má povinnosti i doma, ale taky že ho pochvalí i rodiče i učitelé
nemělo by to být opačně?
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 17:31:24) má diagnózu? no tak v tom případě je potřeba učitele seznámit s tím, co ta diagnóza obnáší, jak s tím pracovat
samozřejmě znám moc dobře situace, kdy škola (v našem případě i školka) řekne, že dětí už za těch čtyřicet let viděla učitelka tolik, že o moje rady nestojí, ale v tom případě jsme tam už víckrát nešli a pak jsou i rodiče, co diagnózu zatají
zvlášť v případě diagnóz nebo jiných zvláštností je spolupráce nutná a ideálně i s psychologem, který se v tom vyzná víc než učitel
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2022 23:13:13) Yuki, já jsem se mohla useznamovat s diagnozama, k tomu papíry z PPP, od lékařů atd - a bylo mi to s prominutím h.vno platný. protože když kápneš na popírače diagnóz, tak jsi jako rodič (a samozřejmě s tebou i dítě) totálně v háji. já tady nechci psát detaily kvůli soukromí mých dětí, ale bylo to fakt peklo. Yuki, já ti fakt věřím, že jsi fajn učitelka. A věřím ti, že některé děti a někteří rodiče jsou na ránu. Ale zkus se někdy začíst do příběhů z fb skupiny "Řešení problémů ve škole, stížnosti na učitele a školy", tam jsou někdy opravdu srdcervoucí příběhy a já jim fakt věřím, protože jsem zažila velmi podobné věci.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 8:33:33) Rachel, věřím, já jsem zažila dvakrát šikanu ze strany učitelky k mým dětem, jednou jsem to řešila se zřizovatelem, doporučil změnit školu, což se nakonec ukázalo jako výhra ve všech směrech
ani já jsem neměla dřív současný zkušenosti a byla jsem jako rodič chvíli bezradná, co mě ale vždycky nejvíc mrzelo bylo to, že rodiče spolužáků slíbili podporu, když se ozveme, protože to viděli všichni a nakonec se nikdo nepřidal, přestože se jejich chování netýkalo jen mých dětí
my jsme školu změnili, oni tam zůstávají dál, a ti opravdu špatní učitelé se dal chovají stejně
to vnímám jako vinu rodičů kdyby se dokázali postavit za svoje děti, takoví učitelé by tam nemohli zůstat
|
|
K_at |
|
(17.4.2022 9:15:33) Ráchel, on to ale není rozpor v tom, co píše Yuki, a co třeba ty. Tohle jsou prostě smutné příběhy školství. A vzájemně se nevylučují. Existují pospolu. Bohužel.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 18:35:07) Vrrrtaku, moje dítě nemá adhd, jen symptomy adhd daný raným dětstvím,moc dobře znám jeho neschopnost myšlenky opustit, zatímco kamarád se už dávno tvářil jako svatoušek 😉
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 17:27:50) Vrrtaku, ale o tom je pak ta spolupráce
dítě většinou dokáže říct, v čem je problém, učitel se většinou dokáže s rodičem a dítětem domluvit, jak to začít řešit, jak si říct o pomoc a že to vůbec má udělat, řeším to pořád, ale musí být všechny strany ochotný se na tom podílet
ale potom jsou to i ty děti, který problém doma mají, třeba ten, že se před pěti lety rozvedli rodiče a oni to v sobě pořád ještě nemají zpracovaný a protože teď jsou v pubertě, tak se to ozývá mnohem silněji nebo chtějí víc pozornosti, víc uznání, většinou proto, že jim chybí doma, fungují podle hesla "když mě nemáš za co pochválit, tak mi vynadej, ale hlavně si mě všimni", většinou se dozvím, že doma je nějaký problém taky, třeba mladší sourozenec, který je malý, bere čas, desetiletý kluk má doma dvouletou roztomilou sestřičku a on má mít rozum.... to jsou různý situace spolupráce je pak hlavně o komunikaci a vzájemné důvěře a snaze pomoct většinou se daří
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 17:33:21) učitel se občas nedokáže domluvit ani s rodičem. Řešila jsem osobně s piučkou to, že nepouští třeťáky o hodině na záchod. Dcera měla potíže doběhnout i když mohla jít hned. Je to nezdravé a ponižující. Ale stála si na svém jak malý děcko. Už jsem byla připravená tahat děcko po doktorech, aby měla lejstro, že může jít na WC, kurňa. Ale začala jí pouštět. Ovšem přede mnou neustoupila, protože učitelka má vždycky pravdu. Byla to koza mladší než já...
|
K_at |
|
(16.4.2022 17:35:21) Dabo, znám podobné typy. No husa, no.
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 17:43:52) No já školy moc neřeším, ale setkala jsem se s podobným chováním už víckrát, je to nějaká nemoc z povolání. Mě třeba nutila obdobná v pátý třídě na škole v přírodě sedět hodinu nad centimetrem mlíka v hrnku,i když jsem měla v papírech výslovně napsané, že mlíko nesmím. Já to ustála, ona prohrála, bylo to fakt trapný. Ale já jsem celkem asertivní osoba a nenechám se vydeptat. Ale spousta dětí je slabších. Teď zas dceru šikanuje třídní, která je zároveň angličtinářka a k tomu výchovná poradkyně. Uráží jí, ponižuje před třídou. Holka je osobnost, anglicky umí dost dobře, hlavně se vůbec nestydí mluvit a ve třídě má slovo. Učitelka zřejmě žárlí :) Holka tím moc netrpí, jen jí z duše nenávidí. Nabídla jsem jí řešení, ale je to bohužel tvrzení proti tvrzení a já u toho nebyla, že... Nemyslím, že ona je svatá, je to pěkná držka, po mamince :)
|
K_at |
|
(16.4.2022 17:49:29) Dabo, tak je otázka, co se tam děje. Nicméně učitelka by tohle buď měla zvládnout, nebo požádat tebe o pomoc.
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 17:52:12) JJ, nemyslím si, že to je něco hrozného, dcera nejspíš kapku machruje a je sarkastická. Ale je v osmičce. Známky to neovlivňuje. Do jiný třídy nemůže (máme 3, každou s jiným zaměřením) a nejspíš by jí stejně učila i tam. Tak jedině vyvolat konflikt a doufat, že učitelka se stáhne. Varianta č. 2 je, že to bude ještě horší... Takže zatím necháváme vyhnít.
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 17:54:52) Jinak tohle je podpora talentu na české ZŠ v přímém přenosu :) ta angličtina jí fakt jde (má úroveň cca B1 v tý osmičce) a navzdory piučce i baví. No a ta se jí snaží setřít vždy když má příležitost.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 18:32:41) Dabo, co to znamená, že je dcera osobnost? nebo spíš jinak, ty znáš někoho, kdo osobnost není?
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 18:33:24) Dobře, je to silná osobnost, už rozumíš?
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 18:36:51) Tak třeba jela na taneční tábor, kde si jí děti zvolily jako vedoucího své skupiny pro celotáborovou hru. A až pak překvapivě zjistily, že jí je 12, pár jich bylo starších :) Mmch, chce být učitelka, doufám, že jí toto nepotká.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 18:37:51) co že ji nepotká?
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 18:40:26) Aby se z ní stala panovačná zlá úča, která musí mít za každou cenu pravdu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 18:53:08) dabo, v tom případě si dávej pozor na to, že je osobnost, protože to většinou říkají rodiče dětí, který bývají sice lídři už ve škole, ale chování nemívají ideální, znám právě ten argument "on vykřikuje, mluví spristě, dělá si co chce, protože on je osobnost" netvrdím, že to tak je u všech a už vůbec ne u vás, ale pokud má někdo moc brzo pocit, že je nejlepší a může všechno, není to dobrý pro budoucí učitele, pak by mohla být právě ta panovačná s patentem na rozum
mám mimořádně nadaný dítě, všichni vždycky oceňují právě jeho skromnost a to, že se nikdy nesnaží prosadit jinak než vědomostmi
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 19:07:01) nemám strach, na to že jsem praktikovala spíš nevýchovu je dobrá, naopak se zastává slabších, stará se o malé děti, nejde s davem, když dav nemá pravdu... A když nemá pravdu učitel, tak se to halt taky dozví. Ono vlastnosti, které jsou výhodné v základní škole, což je poslušnost a ochota naučit se cokoliv, i když to nedává smysl nejsou naštěstí v dalším životě už tak ceněné.
|
K_at |
|
(16.4.2022 19:32:41) Dabo, ". Ono vlastnosti, které jsou výhodné v základní škole, což je poslušnost a ochota naučit se cokoliv, i když to nedává smysl nejsou naštěstí v dalším životě už tak ceněné." Tak na to myslím poslední měsíce taky, když mám některé brouky, které bych občas zakousla. Že já jsem z nich někdy mírně na nervy, ale DO ŽIVOTA to budou mít dobrý. jen do toho kolektivu a práce s ním je to občas .....
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 19:44:01) Tak ono to vezmi i z pohledu toho děcka. Rodiče po něm chtějí aby se nějak choval, učitelka po něm chce aby se nějak choval. Prarodiče to po něm chtějí taky. Navíc každý může chtít něco jiného. Aby se choval pěkně k lidem které si nevybral - bratříček, sestřička, spolužáci, aby zdravil tu protivnou bábu z baráku, co na něj tak blbě čumí... Aby jedl co chtějí oni, aby chodil spát když chtějí oni...
A on chce na sousedku vypláznout jazyk, majznout Frantu po hlavě tou mašinou co mu nechce půjčit, nacpat se rohlíkama s nutelou a koukat na Disney chanel dokud neodpadne. Dospělej to teoreticky může udělat, až na to mlácení po hlavě a když vyplázne jazyk, bude divnej, ale když sousedku nepozdraví, tak ho sice pomluví, ale kázání mu nikdo dávat nebude...
Maj to težký.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(16.4.2022 19:30:35) Dabo, myslím, že ne. Ono se to neděje všem učitelkám, že by zblby.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 18:37:30) každý je silná osobnost, úplně každý, jen někoho okolí trochu víc umlátilo, někdy rodina, jindy škola, ale každý je osobnost a nejhůř jsou na tom ty "slabý" osobnosti, protože ty si neumí pomoct, většinou nemají nikoho, kdo by jim pomoh to není o jejich síle, ale o tom, jaká rodina je za konkrétním dítětem
|
daba+holčička |
|
(16.4.2022 18:39:18) To nevím, ségra má dvě holky, vychovávala je stejně, vyrostly spolu, každá je úplně jiná.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 18:39:57) některá z tvých neteří není osobnost?
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 17:37:46) stejně jako se najde blb mezi úředníky, najde se i mezi učiteli u nás je 150 000 učitelů, není možný, aby byli všichni ideální a úžasní, ale to je role rodičů nenechat se odbýt a řešit to, když se nedá domluvit s učitelem, musí se za vedením, požádat o pomoc třeba výchovného poradce na škole, ten je tam vždycky,
taky jsme měnili s klukama školy, právě proto, že se s některým učitelem a někdy ani s vedením domluvit nedá
přesto, a možná právě proto, zůstává rodič tím, kdo je odborník na svoje dítě, musí se ho zastat a musí hledat řešení
|
K_at |
|
(16.4.2022 17:43:30) Yuki, ale tady je fér dodat, že rodiče někdy nemají už žádné páky. A někdy nemají možnost měnit školy. A taky jsou rodiče, kteří jsou sami rádi, že nějak fungují a nemají kapacitu, dovednost, zázemí, řešit nějaké boje s dysfunkční školou (tedy nefunguje učitel, poradce, vedení, zřizovatel).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.4.2022 17:47:20) kat, samozřejmě, pro nás to byla taky solidní komplikace, základní škola 25 km daleko, gympl s dojížděním mhd pokud vlak, přestože je gympl u nás, školka na druhé straně města, přestože mám do školky 10 metrů
vím, že někdy nejde ani toto, pak je dobrý požádat o pomoc, já jsem školku měnila s pomocí školského odboru města, šla jsem za ředitelem odboru, že si nevím rady, pomohl mi najít jinou školku
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(17.4.2022 7:32:26) Yuki, to je citace Kat. Nebude to hledat, ale znělo to nějak takhle" ve školství chybí možnost přehodit řešení na rodiče. Vaše dítě se nechová slušně, tak si to vyřešte"
Nechce se mi to přesně dohledávat, takže tam můžou být nepřesnosti, nicméně, význam tento. Až potom Kat začala tvrdit, že vlastně myslela komunikaci s rodiči, ale to jsou dvě rozdílná tvrzení. Buď na někoho něco hodím, nebo spolu s ním řeším.
A prosím neptej se mě, co bych kdy já dělala, je to laciné, Já po tobě taky nechci, abys řešila moje pracovní krizovky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 8:41:56) Pawlo, ano, chybí mi možnost říct rodičům "vaše dítě potřebuje pomoc, protože má doma problém" stejně tak mi chybí možnost říct "vašemu dítěti musíte pomoct zvládat školní povinnosti, dohlédnout na něho, protože..."
jde o rodiče, kteří to nevidí sami, nechtějí to vidět, nemají zájem o svoje dítě a nemysli si, že je jich málo děti mají problémy, se kterými by jim měla pomoct rodina už tím, se za nimi stojí
když se to tak vezme, všechno kolem dětí je povinnost rodičů, koho jinýho, kat to nenapsala úplně šťastně, ale pravdu má, chybí možnost chtít po rodičích, aby si plnili svoje rodičovský povinnosti
|
K_at |
|
(17.4.2022 9:23:30) Yuki, přesně.
|
|
|
K_at |
|
(17.4.2022 9:22:08) Pawllo, šmarjá, co přesně to vadí? Že školám chybí pravomoc v některých situacích - dosaď si slovo dle libosti - přehodit, přesunout, předat, hodit - zodpovědnost a aktuální situaci na zákonného zástupce?! Rodič, pokud je zrovna opravdu bohužel pitomec, se vůbec nemusí angažovat v ničem. A škola nemá jak to akutně řešit. Přičemž je to zcela v gesci rodiče. Škola bez něj neudělá v tu chvíli nic, neboť nemůže. Fakt nevím o co ti jde. Ono když by byl v některých případech rodič 3x týdně v ZŠ řešit, že je problém a 2x měsíčně mu dítě skončilo doma kvůli vyloučení, možná by V URČITÝCH PŘÍPADECH rodič shledal, že je v jeho zájmu se školou začít trochu spolupracovat. Zkus si připustit, že rodiče nejsou jen jako ty, já, Yuki, Ráchel....
|
..mira.. |
|
(17.4.2022 10:59:50) "Ono když by byl v některých případech rodič 3x týdně v ZŠ řešit, že je problém a 2x měsíčně mu dítě skončilo doma kvůli vyloučení, možná by V URČITÝCH PŘÍPADECH rodič shledal, že je v jeho zájmu se školou začít trochu spolupracovat. Zkus si připustit, že rodiče nejsou jen jako ty, já, Yuki, Ráchel.... "
Nejsem asi rodič jako Pawlla, Kat nebo Ráchel, ale v tomhle vidím takový potenciál zneužití, až mě mrazí. V některých školách by se žáci s "nekomfortními" handicapy do školy možná skoro nepodívali, dokud je rodiče "neopraví" či "nenechají nějak opravit". Problém vyřešen, že.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.4.2022 11:06:36) No hlavně, co asi rodič, kterej se o dítě nezajímá a nezvládá ho, s tím dítětem doma vyřeší, žejo.....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 11:13:10) kopřivo, o tom je ta spolupráce a právě to dokopání ke spolupráci a k zodpovědnosti za jeho dítě
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.4.2022 11:57:10) Hele, my jsme opakovaně zjistili, že je na nás jako na rodiče ve škole připravena zastrašovací strategie, neavizovaná přesila a obviňování. Akorát jsme jim to během pěti minut rozbourali, protože denně jednáme s lidmi a umíme to. Byli úplně v koncích, neměli žádnou jinou strategii.
Nechci vidět někoho, kdo to takhle nezvládá, jak s ním vymetou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 12:10:22) tím jsme si prošli taky, což je důvod, proč radím z takových škol utíkat, pokud totiž neumí a hlavně nechtějí jednat jinak, nemá člověk šanci dočkat se tam vstřícnosti ani pomoci
ale tady jede slovíčkaření horší než někde u soudu, což smysl nedává
|
|
|
Ina z Radešína |
|
(17.4.2022 13:00:25) Kopřivo, byla jsem svědkem, kdy se učitelky domlouvaly na strategii proti rodičům a vyloženě si doporučovaly tu strategii množstevní převahy a překvapení útokem ze zálohy. O jakékoliv snaze o spolupráci nebyla řeč ani na chvíli.
|
breburda71 |
|
(17.4.2022 14:47:29) Na synove byvale skole tridni ucitelka vymyslela konzultacni rodicovskou schuzku, rodice postupne chodili do tridy, tam sedela ona, reditelka a zastupkyne..Chtely podepsat od kazdeho papir, ze neschvalujeme odjezd jednoho konkretniho zaka na tridni vylet, protoze zlobi ( ADHD, dolozeno PPP)..Musel by jet jeste jeden pedagog a na to nejsou lidi a vubec..( prospech a jine podruznosti se neprobiraly) Manzel mel zrovna "kliku", ze se k tomu prichomytnul, jinak to bylo vetsinou v moji rezii, a byl z toho tak perplex, ze se nezmohl na nic..Nepodepsal, ale prisel jak kdyby dostal klackem po hlave...Byla to jedna z poslednich kapek, syn potom sel na jinou skolu..
|
|
K_at |
|
(17.4.2022 14:54:18) ... mě by zajímalo, kde a v kterém okamžiku se tohle v těch učitelích spustí. Ten postoj "zákopová válka". Někdo to tak má asi v povaze. Ale jinak.....?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 20:00:03) kat, podle mě je to zkušenost, blbá zkušenost s některými rodiči, taky jsem měla žáka, který byl hodně problémový, často jsme museli zvát rodiče kvůli hrubýmu porušování školního řádu, a vždycky jsme u toho byli minimálně dva, ideálně někdo z vedení školy se mnou, ti chodili opravdu i s tou uřvanou hádavou babičkou
co vede učitele k nezvládání dětí je spousta věcí, od nezkušenosti přes absenci pomoci po nevychovaný děti
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 19:55:43) Ino, a bylas svědkem taky jejich minulé schůzky? třeba to bylo tak, že přišli rodiče i s babičkou a od začátku do konce řvali, i to se stává
nejsou všichni rodiče příjemní, schopni normální komunikace
|
|
|
|
|
|
..mira.. |
|
(17.4.2022 11:25:57) No, to taky. Ale ani když se člověk extrémně zajímá a snaží, tak spousta diagnóz snadné, rychlé a uspokojivé řešení nemá. Být třikrát do týdne ve škole a DVAKRÁT do měsíce doma vyřeší co přesně? Bez ohledu na zajímání a nezajímání. Vždyť ty rodiče jsou doma s dítětem obvykle víc než dvakrát do měsíce, ti zajímající se i nazajímající.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 11:27:57) miro, obávám se, že nemám tady dost prostoru ti vysvětlit, jak by měla probíhat spolupráce rodiny a školy, proto končím
|
..mira.. |
|
(17.4.2022 11:36:19) Yuki, děkuji, já to moc vysvětlit nepotřebuju, já to žiju.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 11:37:20) z jaké pozice to žiješ?
|
..mira.. |
|
(17.4.2022 11:46:32) Proč Tě to zajímá?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 11:48:31) já mám zkušenost jak z pozice rodiče, který neví, jak se bránit co dělat, tak z pozice toho, kdo se ve škole snaží o komunikaci s rodiči a docela mě zajímá, kdo to jak vidí, může mi to pomoct v praxi
|
..mira.. |
|
(17.4.2022 11:56:06) No já to vidím tak, že "DOKOPAT" někoho ke spolupráci je holý nesmysl, opravdová a silná spolupráce se nastoluje jinak. Přemýšlet, jak vyřešit problém tím, že ho "HODÍM" na rodinu, není spolupráce. O tom to tu od začátku je. Už takhle napsaný to vyvolává husí kůži.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.4.2022 11:12:28) miro, myslím, žes vůbec nepochopila, o čem kat psala
|
..mira.. |
|
(17.4.2022 11:32:59) Yuki, no jo, já vůbec nic nechápu, kdežto ty jsi zjevně znalec všeho, včetně výcviku a práce záchranářů. Tohle je fakt strašidelný tady. Hezkou Velikonoční neděli.
|
|
|
|
|
|
|
|