Re: Učitelka nevhodně mluvila o situaci na Ukrajině
Jelikož jsme se vzdálily od původního tématu, kopírují vyjádření učitelky. Sebereflexe 0 a na dohodu o rozvázání poměru to nevypadá. Takže jsem zvědavá, jak ji bude ředitelka pracovní poměr ukončovat. Publikujeme vyjádření učitelky Martiny Bednářové po jejím lživém výkladu žákům 8. třídy Základní školy a Mateřská školy Na Dlouhém lánu 43 v Praze 6 a následném postupu ředitelky školy Renaty Riedlové.
Vážená paní redaktorko,
Vaši žádost o rozhovor jsem se rozhodla odmítnout, nicméně poskytuji Vám následující vyjádření:
Celoživotně pracuji jako pedagog na základní škole. Vyučuji český jazyk.
Dne 8.4.2022 jsem však byla z donucení vedení školy a starosty MČ P6 nucena zaměstnání opustit. Stalo se tak bezprostředně po hodině slohové průpravy, jejímž tématem byla práce s informacemi. V hodině jsme se zabývali dnes tolik diskutovanou tematikou rusko - ukrajinské války a stručnými přehlednými dějinami obou států. Pracovala jsem pouze s ověřenými a historicky zdokumentovanými fakty.
Cílem této hodiny bylo, aby se žáci dokázali zorientovat v dostupných informacích, aby se naučili vnímat polarizaci společnosti, odlišný názor brali jako věc běžnou, která je nijak neohrožuje, dokázali s ním pracovat a neodsuzovali jej. Žákům rovněž vštěpuji, aby se při získávání jakýchkoliv informací vždy orientovali na více zdrojů a pomocí zdravého logického úsudku si vytvořili vlastní názory a postoje.
Jejich svobodné názory na cokoliv jsou v našem státu totiž zaručeny ústavou. Mohou se v nich rozcházet s druhými, ale od toho je tu právě demokratická diskuse.
Jakmile jim však někdo místo diskuse a argumentování začne vyhrožovat, zakazovat či zastrašovat, pokud si někdo začne přivlastňovat právo určovat, co se smí a nesmí říci, a stanovuje limity, pak už se nejedná o žádnou svobodu slova, to už není demokracie, nýbrž zastrašování a diktatura. Utvrzuje je pak pouze v tom, že argumenty nemá a pravda je jinde, než tvrdí.
Sama hovořím čtyřmi jazyky, jsem tedy schopna si opatřit informace nejen z tuzemských zdrojů, ale srovnám se i s tiskem německým, ruským a francouzským, čímž zároveň odpovídám na Vaši otázku, odkud čerpám informace nejen k politickému dění.
Své "postavení mimo službu" iniciované jedním z rodičů, schválené vedením školy a podpořené starostou Prahy 6, jehož důvody mi dosud nikdo nevysvětlil a nejsou mi známy, vnímám jako alarmující popření všech demokratických principů a svobod v tomto státě a bezprecedentní omezení slova a názoru.
Pochopila jsem ale jednu věc. Vedení školy ani panu starostovi nejde o děti, ani o jejich vzdělání. Jak jinak si vysvětlit, že po dvou letech výuky omezené kovidovými opatřeními, kdy doháníme, co se dá, je připraví o kvalifikovaného, zapáleného a úspěšného češtináře?
Až doposud jsem byla přesvědčena, že doby "my víme, co si myslíš" či "každý kdo souhlasí/nesouhlasí, bude..."jsou nenávratně pryč. Jak je ovšem vidět, nejsou. A je mi z toho hodně, hodně úzko.
S pozdravem a souhlasem ke zveřejnění Mgr. Martina Bednářová
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.