Janinka a dvě princezny |
|
(25.1.2022 8:52:07) Ahoj, jdu se asi spíš vypovídat a potřebuju slyšet, že to je i jinde. Vždycky jsem byla zvyklá holkám se školou pomáhat, být nápomocná, učit se s nimi, učit práci se zdroji, nikoliv jen kázat "jdi se učit" nebo nedejbože trestat za známky. Naše starší tam je to bez potíží a tudíž jsem namlsaná. Naše mladší (4.třída) se v plném rozsahu po covidu projevuje tak, že jsem na Bohnice. Denně s ní něco dělám do školy, nicméně přípravu na více předmětů v jeden den nedáváme, takže když jakštakš zmákneme matiku a začne se zlepšovat začne ujíždět vlak v čj nebo aj apod. Násobilku nebo vyjmenovaná slova mám pocit, že začínáme stále od začátku. Nezvládáme víc také proto, že žádný úkol neudělá beze mne, raději se bude půl hodiny dohadovat, denně, posledních 14 dní opravdu denně slyším "tohle už jsem měla mít" apod. dělá úkoly se zpožděním, dělá úkoly, které jiné děti stihly ve škole, dělá úkoly, protože ve škole nepochopila zadání a tak to nevypracovala, přepisuje úkoly, protože ve škole nenašla sešit ač ho měla v tašce apod. Už nevím co s ní. Snažím se být přiměřeně přísná a třeba pokud jde o úkoly trvám na tom, že jde o její práci a MUSÍ si to všechno psát, pokud si to nepamatuje apod. Špatná známka u nás doma znamená signál trénuj, to holky vědí. Ale přiznávám, že nevím, kde se na tohle bere síla. Doučování z matiky a aj už má. Rady jak se z toho nezbláznit?
|
Aninabe |
|
(25.1.2022 9:33:31) Psychicky ji podporovat, že na to má. Tyhle děti často mají mizerné sebevědomí. Pokud by to bylo náročné, pak nějakou poradnu, aby měla nárok na zohlednění. Hlavně na tvé straně trpělivost, klid. Samozřejmě pokud to dítě i vědomě sabotuje, tak trvat na odvedení práce, ale pomáhat s ní. Ne ve smyslu "udělám to za tebe", ale navést k řešení, ukázat způsob. Na vyjm. slova mít papír s jejich obrázky a zjišťovat, jestli tam ten významový okruh je, nebo ne. Jen vyjmenování obvykle nepomáhá. U matiky zkusit najít kompenzační metody, klidně si počítat i na prstech, hledat metodu, jak to jde, nečekat, že to půjde snadno a že to půjde "školním způsobem". Často je třeba ještě jiné vysvětlení, vše pokud možno NÁZORNĚ. A smířit se s tím, že známky nejsou otázka života a smrti. Jsem na té doučovací straně...nejste v tom jediné, takových dětí je opravdu hodně. Vynervované, s minimálním sebevědomím...
|
|
Simeona a 3 |
|
(25.1.2022 9:35:18) Neporadím, jen snad trochu utěším.
Mám tři děti, nejstarší a nejmladší jsou si dost podobné - jak povahou (spíše introverti, pečliví, trochu trémisti), tak i školními výsledky (dají se shrnout jako vše v pohodě). Občas něco nejde, mrkneme na to spolu, pak je to dobré.
Prostřední je jiná. Je hodně citová, emočně lítá nahoru dolů. K tomu nenávidí školu. Bohužel jsem jí nenechala dát odklad a nechtěně tak způsobila, že jí první třída připadala těžká (hlavně matematika ve druhém pololetí), vůbec to nedávala, nechápala, byla jsem na blázinec. Za ty roky jsem se trochu hodila do klidu (je teď v 7. třídě) a snažím se školu neřešit, abych udržela doma pohodu. Nabízím pomoc, ona ji přijme už jen zřídka (moc nám to učení spolu nefunguje, ona brečí a mně z ní pak tečou nervy). Ona se snaží, ale jak píšeš - spraví matiku, chytne kuli z fyziky. Spraví fyziku, vyhoří v přírodopise. Nikdy nejde vše. Teď už si domlouvá doučování sama, hurá. Už hledáme jaká střední by se jí líbila, rozhodně to musí být něco bez matiky
|
|
libik |
|
(25.1.2022 9:36:16) Odvážná diskuse.
Taky nemám bystré dítě, mám kliku, že je učiteli i tak milované
Hlavně se nenervuj, ono postoupí
|
|
vertigo |
|
(25.1.2022 9:43:52) Mám stejně starého syna s podobnými potížemi. Já už jsem s ním teda byla i v PPP, takže na to máme papír U něj je problém, že se strašně špatně soustředí, hrozně píše, ale zase má logické myšlení a někdy vyloženě překvapí, tak mu to myslí. Takže si nemyslím, že by nebyl bystrý, ale kazí mu to porucha soustředění. Jeho příprava do školy je hra nervů, ale nic než vydržet mi nezbývá. Na doporučení z PPP jsem mu začala dávat omega-3, zázrak nečekám, ale třeba to trochu pomůže.
|
1kulička |
|
(25.1.2022 11:34:37) Vertigo, taky tak. Do PPP jde dcera zítra. Já teda očekávám diagnózu dyslexie, matika je v pořádku, i když si třeba někdo vzpomene, že v loni jsem z dcery rostla při učení násobení, ukázalo se, že prostě ve škole to natrénují a to stačí. Měla jsem asi přehnaná očekávání, vzhledem k těm distančkám a tak. Dcera bohužel bere školu jako příkoří od první třídy, teď si myslím, že se to hodně lepší (3.třída). U dcery je velký problém čeština a sebevědomí v ní. Vše jí připadá moc těžké, když má jen trochu asistenci, tak to dává bez problémů, ale delší samostatné práce není schopna. To je průšvih u pololetních písemek, téměř vždy nedodělá několik posledních cvičení, a to ani, když jí učitelka dá víc času, prostě odmítne, je to moc dlouhé/těžké. Dostane 3 z milosti a díky nějakým úlevám. Proto si myslím, že bude mít i problém se soustředěním. Snažím se podporovat sebevědomí, ale jde to pomalu, ona o sobě klidně prohlásí, že je blbá a hloupá, když jí něco nejde. Taky mě to dere, přijde mi, že nikdo nikdy s dítětem nedělal tolik věcí do školy jako já.
|
|
|
Monika |
|
(25.1.2022 9:44:46) No, neporadím z vlastní zkušenosti (naštěstí), ale řekla bych, že proti "zbláznění" by mohlo pomoct: 1) Přiznat si případně, že dítě holt asi není genius (nevím, jestli má smysl předtím zkoumat, jestli nemá nějaké "dis" nebo prostě holt jen není nadprůměrně inteligentní) a nebrat to jako své selhání a nedávat si maximální cíle (dvojky jsou taky moc pěkné známky a trojka je pořád ještě "dobrá", že) 2) Sehnat externí doučování, pokud je to finančně únosné, pokud Vám to spolu moc nefunguje (já osobně dost špatně nesu, pokud někdo nechápe moje vysvětlování - kolísám mezi pochybnostmi o jeho inteligenci a mých schopnostech; navíc, pokud člověk sám chápe nějakou problematiku bez potíží, často nerozumí tomu, čemu dítě vlastně nerozumí ) 3) Najít si s dítětem jiné společné aktivity než dohánění školy, kde se vzájemně užijete s kladnými emocemi a nebudeš muset opakovaně vytýkat chyby, opravovat atd. ... Ideální by asi byl nějaký pohyb, výtvarná činnost atd., ale i kdyby to mělo být sledování videí nebo nakupování, pořád jde o společnou činnost s kladným emočním nábojem. Dcera by hlavně měla mít pocit, že je v pořádku a přijímáš ji, i když má potíže se školou ... A ty taky potřebuješ s ní mít spojené i lepší zážitky než věčné doučování ...
|
1kulička |
|
(25.1.2022 11:44:47) Moniko, otázka je, jestli má být základní škola bezproblémová jen pro nadprůměrně inteligentní děti. Mně nějak přijde, že ty nároky jsou čím dál větší a od dětí se chce perfektní výkon. Šílenost mi přijdou různé ročníkové práce už na ZŠ (u nás od šesté třídy) a seminárky na SŠ z několika předmětů. Vzpomínáme s bývalou spolužačkou, že muset na gymplu dělat nějaké speciální práce, tak to nedáme a neseme to fakt těžce. Dnes je to denní chleba středoškoláků a speciálně moje děti mají kvůli tomu psychické problémy.
|
Monika |
|
(25.1.2022 12:21:54) 1kuličko, úplně nevím, co myslíš výrazem "bezproblémová škola". Děti mají často ve škole problémy, které ani nesouvisejí s vyučovacím procesem a naopak, pro někoho je škola třeba "odpočinkem od rodiny", i když se neučí dobře ... Chtít, aby se děti co nejvíc naučily (případně aby se naučily co nejvíc dle svých možností, tj. individuální přístup), zároveň nebyly stresovány hodnocením a neměly ani jiné "problémy", to už jsou asi moc náročné představy pro kolektivní vzdělávání. A mně třeba dlouhodobé práce a "projekty" přijdou velmi fajn, mnohem záživnější, než "nastudujte kapitolu X, zítra to vyzkouším" nebo "vypracujete příklady/cvičení na straně ... Projekty mnohem víc reflektují to, proč děti do školy chodí - aby získané znalosti uměly použít. A plánovat si čas, mít vůli splnit úkol, i když to zabere víc času ... Samozřejmě by projekty měly být přiměřeně náročné (ideálně třeba i v různých variantách pro různě nadané děti). Na tomto je ovšem ideálně vidět, jak "škola" asi nikdy nemůže být "ideální", protože každé dítě je jiné a také každý rodič má nějaké své představy - někdo chce vzdělání (pokud možno v použitelné formě) a někdo "bezproblémovou školu bez projektů" a další zase něco
|
1kulička |
|
(25.1.2022 12:41:14) Moniko, no jde mi o zvládání učiva vzhledem k momentálnímu tématu na prvním stupni, ty seminárky a ročníkové práce jsem už jen zmínila, co bych já fakt nechtěla ani pro sebe a to jsem byla vždy premiant. Ale mou představou tak nějak vždy bylo, aby mne škola moc nezatěžovala - takže napsat test ve škole, dělat práci či projekt ve škole - OK, ale proč to dělat doma jako domácí úkol navíc? K tématu...Proč se musí tolik dětí dnes tolik učit, aby učitelky nedeptaly rodiče, když jde o první stupeň? Nebo je to jenom na naší škole? A u zakladatelky? :)) Ale jo, beru, mám asi zkreslené představy z mého dětství. Ale fakt si nepamatuju, že by se spolužáci nějak víc učili a doučování byla spíš ostuda jen pro ty nejhorší děti (což dnes není, ale na doučko chodí 70% třídy)....
|
Monika |
|
(25.1.2022 12:47:15) 1kuličko, promiň, ale "aby škola nezatěžovala" je fajn představa. Ale jiní by zase chtěli, aby zatěžovala, aby se děti vzdělávaly, když na to mají hlavu. A upřímně - pokud ty nechceš, aby děti byly zatížené, tak prostě holt nemusíš jejich horší známky řešit, učitelka ať si říká co chce a jste spokojená rodina. Já mám někdy pocit, že rodiče hlavně potřebují pocit, že jejich dítěti jde vše samo a hlavně se vyhnout pocitu, že mají odpovědnost za případné horší známky. "Domácí úkoly" nevadí ani tolik proto, že zatěžují děti, ale hlavně proto, že rodiče se cítí zatíženi tím, že by asi měli jejich vypracování hlídat. V mém dětství bylo na ZŠ spousta spolužáků se špatnými výsledky, míra toho "kdo se jak doma učil" byla naprosto různá a na gymplu jsme se učili doma všichni (určitě někdo víc a jiný míň) a prospěch byl také různorodý. Asi jsi byla geniální a zároveň se nezajímala o spolužáky nebo si to nepamatuješ.
|
Alena |
|
(25.1.2022 12:59:39) Moniko, ja myslim, ze Kulicka ma v necem pravdu. Taky nepovazuji za normalni, kdyz se projekty delaji doma a za ukol. Deti se maji ve skole naucit jak nakladat se zdroji, jak ma vypadat vysledek a hlavne, jak ma vypadat spoluprace. To opravdu neni veci rodicu. Uceni ve skole je casto nesmirne neefektivni, kamaradky dcera pise pisemky z ruznych predmetu tak casto, ze prakticky nemaji kdy se ucit nove veci :). Moji kluci na prvnim stupni dostavali jeden maly ukol tydne. Pravidelne v pondeli a odevzdavali pravidelne v patek, kvuli navyku na rad. Jinak se doma neucili vubec, nikdo ze tridy. Deti s problemy meli skolni doucovani. Nedaleka byvala jazykovka ukoly zatezuje cely prvni stupen ve velke mire. Ale rozdily na vystupu mezi nimi moc nejsou. V rade zemi ukoly nejsou, protoze prohlubuji socialni rozdily a deti ze skol nevylezaji blbejsi.
|
Monika |
|
(25.1.2022 13:17:40) Aleno, já vůbec netvrdím, že školství je nějak ideální a to, co píšeš, je určitě pravda. A psaní "projektů" se určitě mají děti naučit ve škole, ale nevidím důvod, proč by poté, co si to zažijí, už je nemohli zpracovávat i doma - obzvlášť tedy na gymnáziu. Samozřejmě lze trvat i na tom, že děti "nemají dělat vůbec nic, co se nestihne při vyučování". Zní to rozhodně sympaticky. Neumím odhadnout, jestli by to pro většinu dětí byl přínos nebo spíš újma. My (asi stejně jako ty) máme ty bystré děti, asi by se vzdělaly i bez domácí práce. Ale tedy i s tou domácí prací mají dost času třeba na sport (na rozdíl od řady dětí, u nichž by zbavení se přípravy do školy jen rozšířilo dřepění před obrazovkami). A samozřejmě strašně moc záleží na kvalitě učitelů, co kdo dokáže děti naučit "jen ve škole" plus taky na velikosti tříd. Měla jsem kamarádku výbornou učitelku, která mi opakovaně vysvětlovala, jak velké rozdíly jsou, jestli má třídu 20-22 dětí (může se jim věnovat individuálně, je schopná látku opravdu každého naučit ve škole, může dávat všem pěkné známky a nechat rodiče "v klidu") a 30 a více dětí (nestihne řešit zároveň slabé i nadané, musí zadat víc opakování domů a dát horší známky, aby "rodiče viděli, že je třeba něco dělat" ...)
|
Alena |
|
(25.1.2022 13:37:19) Moniko, ale resit v debate prvostupnove holcicky, jestli se maji ucit doma na gymnaziu je mimo, to je jina kategorie. Samozrejme mi je jasny, ze skoly jsou ruzne a jeste vice ucitelky, mnohe jsou pretizene, je moc deti ve tride. Nicmene pokud dite ve skole zapasi z duvodu nekvality skolniho prostredi, tak to domaci priprava proste nemuze ani priblizit k idealu. Hodiny domaciho uceni akorat dite otravi, to neni reseni, pokud se vse odehrava doma, nema cenu aby dite do skoly chodilo.
|
Monika |
|
(25.1.2022 13:46:01) Aleno, tak ten můj příspěvek o projektech a spol. byl reakce na 1kuličku, která psala o starších dětech a výslovně tvrdila, že ona (a její kamarádka) by bývala na gymnáziu seminární projekty nezvládla. Je to samozřejmě posun od původního tématu, jak už se tu holt stává. Napsala jsem ale i příspěvek přímo k zadání zakladatelky.
|
|
|
Ennywan |
|
(25.1.2022 14:02:06) Moniko, ale ty se své práci také většinu času věnuješ v práci a domů si svou práci netaháš. Aspoň by to tak mělo být. Tak mi přijde normální, že by to tak mělo být u dětí es školou, obzvlášť tou základní. Jde o to, co by se vůbec mělo na základních školách učit, protože všechno to, co teď řeší, tak mnohdy ani nemůžou chápat tak, jako v pozdějším věku. Viz např. literatura a díla jako Máchův máj atd.
|
|
|
77kraska |
|
(25.1.2022 13:37:35) Aleno, taky mi u dcery vadily projekty, uz na zakladni skole
napr. pet holek dostalo projekt "vytvarne pojednat zimu" a chtelo se po nich, aby vse delaly mimo skolu, a to bylo snad jednou za mesic....kazda holka mela casove narocne krouzky, jedna dojizdela do Prahy z vesnice za Prahou, nebylo misto, kde to delat, chtel se po nich nejaky hmatatelny vysledek jako 3D scenerie se snehulaky....obvykle to skoncilo stresem nebo katastrofou (odevzdaly neco odbyteho, co se jim cestou rozpadlo) nebo tim, ze to prehodily na rodice...taky nikdy nebylo uplne jasne, co skola chce, zadne pisemne zadani
to teda za nas fakt nebylo
taky mi prislo, ze se na ZS proste malo ucili, ze kazdou chvili byla prilezitost poustet si ve tride filmy (to za nas fakt neslo, ani technicky).....priprava na prijimacky na SS pak byla prehozena na rodice
rodice zjistovali ohromne mezery ve znalostech, ty zjistujeme dodneska, napr. zemepis nebo dejepis.....mezery v matice a cestine na PZ se odstranovaly s rodici nebo doucovanim
|
Alena |
|
(25.1.2022 13:39:11) "pet holek dostalo projekt "vytvarne pojednat zimu" a chtelo se po nich, aby vse delaly mimo skolu" tohle ale neni skolni projekt, to je domaci ukol z vytvarky pro skupinu. Nevim proc to skola delala, aby si neco odskrtla?
|
|
77kraska |
|
(25.1.2022 13:42:33) Aleno taky nevim, proc to skola delala
bydlim kousek od skoly a cele roky jsem vidala deti, jak nosi takove velke vytvarne veci do skoly....ted uz je tak nevidam, vymenili se tam ucitele i vedeni a asi uz to nedelaji
|
Buřt |
|
(25.1.2022 13:48:41) Sedmi, me to prijde jako docela mily napad, delat dohromady nejaky vytvarny projekt. Zas mi prijde divne, ze ma ucitelka pocitat s tim, ze vsechny deti maji narocne krouzky, to fakt nenajdou volny casovy slot ? Co je to za detstvi, vzdyt je to jako diar vrcholoveho manazera.
|
monam |
|
(25.1.2022 13:51:21) Buřte, moje děti by třeba časový slot pro někoholikahodinovou mimoškolní výtvarnou dílnu hledaly těžko /ale našly by, to ano) a jsem za to ráda. Jinak by se potulovaly se spolužáky po okolních OC.
|
Monty |
|
(25.1.2022 13:53:12) "Jinak by se potulovaly se spolužáky po okolních OC."
A já už se bála, že se nedočkám.
|
Liaa |
|
(25.1.2022 13:54:31)
|
|
77kraska |
|
(25.1.2022 13:54:36) no moje dite se zacalo potulovat po OC az ve 13...do te doby samy krouzek a sport
|
|
Buřt |
|
(25.1.2022 13:55:09) Ano, Monty, mas pravdu. ME prijde hrozny zaplnit detstvi jen povinnostma a vykonnostnima aktivita, ale uz drzim hubu
|
|
monam |
|
(25.1.2022 14:00:36) Monty, a já zas doufám, že se nedočkám toho, aby moje děti něco podobného provozovaly
|
Monty |
|
(25.1.2022 14:03:55) monam, třeba by je to bavilo víc než ten nabitej program vrcholovýho manažera. Já si moc neumím představit, jak takový dítě v dospělosti vzpomíná na dětství, když ho mělo vyplněný samými povinnostmi a drilem. Přijde mi to dost nezdravý a depresivní.
|
monam |
|
(25.1.2022 14:13:32) Monty, ale já je k ničemu nenutím. Dělají, co chtějí. Jen chci, aby to dělaly pořádně, tedy ne stylem "dnes se mi nechce". Nás to, aby dělaly co chtějí stojí dost peněz, takže je to také něco za něco. Já to budu platit a dítě to bude dělat pořádně. Asií by je chvíli bavilo se poflakovat a cpát do sebe hranolky u mekáče, ale dlouhodobě udržitelné to není.
|
Monty |
|
(25.1.2022 14:19:26) "Asi by je chvíli bavilo se poflakovat a cpát do sebe hranolky u mekáče, ale dlouhodobě udržitelné to není."
monam, je, navíc je poflakování se s kamarády vyloženě zdravá záležitost, ale jak říkám... každý svého štěstí strojvůdcem.
|
Ennywan |
|
(25.1.2022 14:20:31) Monty, no nevím, poflakování se s kamarády vedlo u našeho staršího k tomu, že je závislý na žvýkacím tabáku. Přece když to žvýkají všichni, dokonce i hokejisti, tak je to v pohodě :-(
|
Ennywan |
|
(25.1.2022 14:33:00) Jo, souhlas, není to 100%, spíš je to o tom dítěti, příležitosti, jeho sociální bublině...
|
|
|
|
monam |
|
(25.1.2022 14:31:11) Monty, ale oni se poflakují, neboj. Jen ne každý den. Pak si dokonce celkem užívají
NJ mě se také nechce je stále někam vozit, třeba. Ale vozím. Protože děti něco dělat chtějí. Toho si cením třeba i proto, že když byl lockdown, měly náplň a to bylo fajn.
|
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(25.1.2022 15:28:40) Monty, čas věnovaný zájmovým aktivitám (tedy tomu, co člověka baví) není "vyplněný samými povinnostmi a drilem". Pokud tedy píšete s monam o "kroužcích", hodně záleží na tom, zda to děti baví, chtějí se tomu věnovat, nebo chodí, protože je tam rodiče zapíšou. Z prostého faktu, že dítě má hodně kroužků, nelze usoudit, zda je to fajn strávený čas se spoustou benefitů, nebo "dost nezdravý a depresivní". Fakt nerozumím tomu, co je depresivního na tom dělat to, co mě baví
|
Monty |
|
(25.1.2022 15:33:34) babi, depresivní není "dělat to, co mě baví". Depresivní je mít pevně nalajnovanej program bez možnosti dělat to, co tě baví zcela neorganizovaně. Třeba se jít courat někam s kamarády.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.1.2022 15:39:37) No, někoho to nebaví, jen tak courat. Syn chtěl chodit na tenis, na basket na skauta, já ho do ničeho nenutila. Kdyby chodil jen tak courat, ušetřila bych hromadu peněz.
|
|
babi_ |
|
(25.1.2022 15:42:37) Monty, ale jsou lidi, kterým ten naplánovaný program, ve kterém se věnují tomu, co je baví, vyhovuje.
Kdyby se měli každý den každou hodinu rozhodovat k nějaké činnosti, tak zůstanou sedět doma na zadku, což je ve výsledku třeba zas tak moc nebaví (někoho možná jo).
Na courání s kamarády zbývá čas i tak, však kromě vrcholových sportovců v exponovaných sportech děti nejsou organizovány od rána do noci den co den.
Ty máš deprese i z pravidelného zaměstnání, ale většina lidí s tím problém nemá (pokud je práce baví), naopak někteří mají drobet problém udržet si "zdravý rozum" a pohodu na HO, případně jako OSVČ s úplně volnou volbou, co zda kdy udělají.
Lidi jsou různí, někomu opravdu vyhovuje řád, harmonogram, očekávatelné situace, ve kterých se jim pravidelně dostává radosti
|
|
Kaliope X |
|
(25.1.2022 15:53:01) Tak moje přeorganizované dítě si to dělá samo, já jen opakuji, že musí odpočívat, spát, a že není nutné jet ve všem na 100%. Jako vrchol mi ukazovalo svůj elektronický plánovací kalendář, co vše je možné a jak hezky to má uspořádané. Já se z toho osypávám, neb jsem neorganizovaný lenoch a mám pocit, že dítko snad už plánuje po minutách, ale dítko je naprosto spokojené a nesnáší, když mu jeho pečlivě rozplánovaný rozvrh něco naruší.
|
Tatramelka+3 |
|
(25.1.2022 16:13:34) Tohle plánování je ale také nebezpečné pro život a někdy fakt otravné. Takový je můj muž. Jednou jsem se rozhodla, že on má míň kiksů než já a měla bych tak něco s tím dělat. Koupila jsem si příručku, jak neprokrastinovat.
Striktně jsem se jí držela, tak jak se drží svých plánů můj muž. Záhy jsme ale došli k tomu, že pokud bychom se takhle chovali celá smečka, nemůžeme spolu žít.
Kompromis je zdravý. Jak v organizovanosti, tak ve sportu versus odpočinek, a každý máme jiný práh snesitelnosti.
|
Kaliope X |
|
(25.1.2022 16:20:50) Tatramelko zatím to jen plánování ve vztahu ke splnění snu a tedy i časově omezené, až tam bude mít dítko všechno, tak se opravdu začnu děsit.
|
Tatramelka+3 |
|
(25.1.2022 16:27:05) To je hezký. Mám taky takovou organizovanou dcerku. Asi je po tatínkovi. Když ještě chodila do školky, tak se vždycky hroutila, pokud jsem třeba nechala doma nějaký papírek, který třeba jen pak stačilo vyplnit ve školce, přímo na místě.
Cítí diskomfort, pokud něco nemá v pořádku. Se mnou se učí, že všechno má řešení.
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(25.1.2022 14:36:08) "doufám, že se nedočkám toho, aby moje děti něco podobného provozovaly"
Jééé, tak já se toho napoflakovala a žádný dopad to nemělo. Prostě pokec a kamarády. V tom věku člověk nemá moc jiných možností, kam jít. Za nás to teda s OC bylo ještě dost mizerný, ale nějaké možnosti byly. Dneska by se to poflakovalo jedna báseň.
Moje děti to tedy téměř s jistotou nepotká, tak si to možná maluju až moc romanticky.
|
monam |
|
(25.1.2022 14:40:16) Taky jsem se poflakovala, ale jinak. Nebyly mobily, počítače ani OC. Moje děti jsou schopné být celé dny přilepené na telefonu nebo počítači. Celé dny, doslova. 24h.
|
Buřt |
|
(25.1.2022 14:44:52) monam, asi v tom je rozdil, moje deti nemaji takovy problem s elektronikou. Jen nevim, jestli nevytloukas klin klinem, ty jim proste jen vyplnis ten cas jinymi povinnymi aktivitami.
|
monam |
|
(25.1.2022 14:50:39) To samozřejmě nevím, ale u nás děti o další aktivity měly zájem už ve školce, to jsme ještě snad ani žádný tablet neměli. Dcery chtěly tancovat, pak přišla výtvarka, hudebka. Vlastně u toho v podstatě zůstalo. Starší sportuje a bude se hlásit na výtvarnou školu. Problém mám se synky, ti byli malá na začátku covidu a u nich se to nějak rozpadlo, všechno.
|
|
|
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(25.1.2022 13:52:23) BUrt, byla to vyberova jazykova skola ve sirsim centru Prahy, vsechny deti mely krouzky, v ctvrti je hudebka, kam chodilo skoro kazde dite, snad vsichni delali sporty...fakt nebyl cas a prostor a nic...jako chapu, kdyby to bylo na vesnici, kde deti nemaji problem se sejit po skole u jednoho spoluzaka, ale tady nekteri jezdili zdaleka a po skole je rodice hned vyzvedavali a kdo tu bydlel, tak sel hned na piano nebo na sbor
|
|
|
|
|
|
|
|
1kulička |
|
(25.1.2022 13:55:42) Moniko, myslím, že si mé příspěvky vykládáš příliš extrémisticky a ještě si domýšlíš. Ano, byla jsem velmi bystré dítě a nemusela jsem se učit ani na gymnáziu, naopak jsem po hodině vysvětlovala spolužákům, co nepochopili - matiku, chemii, fyziku. Mám talent se věci rychle naučit (pochytím to z výkladu) a pak zase rychle zapomenout. Protože mám slušnou poruchu pozornosti, naučila jsem se svým systémem zvládat i ten gympl. Na VŠ to bylo o dost horší, musela jsem se naučit učit...v příspěvcích jsem psala, že jsme si to říkaly s mou bývalou spolužačkou z gymplu - tedy nemáš pravdu, že mě spolužáci nezajímali. Slovíčka jsem učila ráno ve vlaku cestou do školy a když jsme měli vypravování ve francouzštině, tak to jsem se opravdu musela učit asi 2h v neděli dopoledne a brala jsem to hodně úkorně. Nebyla jsem na to zvyklá, většinu úkolů jsem dělala před hodinou nebo v tom vlaku no...jedna spolužačka se drtila, protože se chtěla dostat na psychologii a neměla zas takový talent, tak se drtila pořád, aby měla 2 dvojky na výzo. jiná se drtila, protože ji šikanovali rodiče, kterým šlo jen o známky. Jiná propadala a po změně gymplu najednou měla vyznamenání. Bylo to různé, ale většinou nebylo třeba nic extra. Co já stihla za těch 10 minut přestávky, udělali ostatní doma, asi za stejnou dobu. Nemáš představu, v čem jsem musela pomáhat dcerám a kolik toho musí odevzdávat mimo školu. Protokoly z laborek v kvalitě, kterou jsme nedělali ani na VŠ (tam je asi magor učitel biologie). Ročníkové práce s citacemi a formě se v sedmé třídě ZŠ směle mohly rovnat s mou bakalářskou prací na UK. Asi prostě mají moje děti smůlu, nevím. Nejmladší chodí do jazykové státní základky a doučování tu má opravdu 70% dětí. Polovina je jich cizinců, takže tam je to pochopitelné, ale i jinak bystré děti se musí hodně doma učit, aby zvládaly nároky třetí třídy. A hodně myslím půl až hodinu denně, jak kdy. Jednou v týdnu úkoly nemají, jinak na půl hoďky pravidelně.
|
|
Monika |
|
(25.1.2022 14:07:03) 1kuličko, nechci se dohadovat, co jsi psala a co jsi jak myslela a jak já to pochopila. Pokud jsem ti nějak ukřivdila, omlouvám se. Ale pokud máš dítě na tak náročné škole a nejsi s tím spokojená (což tedy v případě tak náročné třetí třídy chápu), proč ho tedy nedáš jinam? Naše děti chodí taky do "státní jazykové základky", ale nic tak hrozného se tam neděje (a když se některým rodičům v dcery třídě zdálo, že je úkolů moc, probralo se to na třídní schůzce a učitelka to omezila) ...
|
1kulička |
|
(25.1.2022 14:37:03) Moniko, u nejmladší si vybírat školu vůbec nemůžu, chodí do spádové a i to mne stálo dost úsilí, tady to trvalé bydliště úředně zařídit a škole donést doklad, protože já má bydliště jinde (kvůli hypotéce). Dokonce loni u zápisu i spádové děti losovaly, třetina dětí musela jít do školy v jiné čtvrti. Soukromé školy v okolí jsou narvané k prasknutí a při přijímačkách se tam v té konkurenci nedostala, protože byla extrémně stydlivé dítě. Navíc to teda zrovna u té malé tak neprožívám, mám zařízenou PPP a má úlevy. Je to jiná škola, než byly starší děti s těmi ročníkovými pracemi.
|
|
|
|