Přidat odpověď
Janinko,
je ve čtvrté třídě, druhou a třetí měla více méně distančně, a tu školu "neumí". Nemá návyky - to, co se měla naučit v té druhé a třetí, to je odfláknuté - od systému práce, až po tu násobilku a vyjmenovaná slova - nedrilovali to ve škole, nemá k tomu pořádně výklad od učitelky, nic... Učitelé mají pocit, že teď, po půl roce školy, už přeci všichni museli naskočit - ale těm dětem chybí rok a půl... v tomhle věku je rok a půl strašně dlouhá doba - skoro polovinu školní docházky měli v nějakém nouzovém režimu...
Jestli se dostanete do poradny a měla by nějaké úlevy, tak super.
Jinak - udělat si plán, jak se z toho nezbláznit. Vyhraďte si denně půl hoďku na školu - kdy si sednete a budete se zabývat školou - a budeš se tím zabývat i ty s ní. Jak tu někdo psal, že dítě s úkolama čekalo na příchod mámy a začali do dělat rovnou spolu, než aby to dítě namastilo samo a pak to muselo předělávat. Prostě s tím obě počítejte a mějte to v rodinném programu - myslím, že tím odpadne ten stres, takové to "ježiš zase škola" - a po půlhoďkách to bude zvládnutelnější.
Věci jako násobilku nebo vyjmenovaná slova - zkuste nějak zapojit do hluchých míst - třeba na cesty autem (já jsem s dětma procvičovala násobilku na lyžařském vleku - těch pár minut, co jsme seděli společně na sedačce to vydrželi a mezitím se lyžovalo (pozitivní zážitek).
Zkus jí pomoct najít nějaký systém - večer se podívat na rozvrh a říct "aha, zítra máte přírodopis, ukaž co máš v sešitě a co jste brali v učebnici - přečíst tu předchozí kapitolu je otázka pár minut, ale holce by to mohlo pomoct - trochu občerstvit, co to vlastně teda dělali - druhý den ve škole nebude mít pocit, že žádnou přírodovědu nikdy neměla.
Zkuste najít nějaký systém, kam psát úkoly atd. - jestli chce mít nějaký blbníček, nebo jestli bude mít mazací tabuli na stolkem, nebo jestli bude mít třeba takovou tu stolní podložku s kalendářem - kam si to bude psát a odškrtávat - něco vizuálního - kam bude moct zapsat věci "v pátek písemka" atd.
Ale tohle osmileté dítě nezvládne samo od sebe - bude se to muset "naučit" - a ve škole ho to nenaučí, musí si najít systém - respektive ty mu musíš pomoct najít ten systém. Moje dvě děti - jedno má tabulky v excelu, druhé má zápisníček - koukají na sebe zcela nechápavě, jak ten druhý může existovat v takovém systému - je to zcela indivindi.
Předchozí