Allison |
|
(5.5.2021 7:52:47) Krásný den, chtěla jsem se zeptat, jak je to ve vašich školách po návratu dětí 2. stupně do škol. Přestože metodický pokyn Ministerstva školství ukládá koncipovat první týden jako adaptační, na moji dceru se ve škole sesypala sprcha testů hned první a dva dny a pokračuje to, ve třídě samozřejmě padají čtyřky a pětky. Učitelé evidentně mají jediný cíl ... zkoušet, jako by se nechumelilo. Je toho hodně najednou a dcera je z toho vyřízená, návrat do školy je studená sprcha. Nebudu rozvádět, co to dělá s jejím vztahem ke školství. Je to u vás také nebo jsou vaši učitelé rozumnější?
|
K_at |
|
(5.5.2021 8:07:18) Dcera jde až další týden, ale dle slov třídní neplánují tohle zahlcení.
|
|
L+3 |
|
(5.5.2021 8:08:35) U nás se metodickým pokynem zatím řídí (tj. nezkouší se a testy se nepíší).
|
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2021 8:11:04) U nás šlo zatím jedno dítě, písemky byly, ale v rozumné míře.Jsou prostě učitelé, kteří zkoušejí, pokyn nepokyn.
|
Kaipa |
|
(5.5.2021 9:27:43) Renko, předpokládám, že pokyn nebyl nezkoušet. Spíš to je o té míře, o domluvě mezi učiteli, což ve vaší škole evidentně proběhlo. Ideální stav.
|
|
|
Janinka a dvě princezny |
|
(5.5.2021 8:29:58) dcera jde až příští týden a naštěstí na to někteří učitelé nečekali a zkouší je normálně na distanční - čtvrtletka z čj už proběhla, dneska píše dějepis a matiku má už z minulého týdne. Hrozí tedy angličtina a přírodopis, zeměpis. Taky se občas peru s myšlenkou učitele napomenout, protože často to vypadá, že oni spolu nemluví a děti jim to taky nepoví a pak zeměpisář neví, že i přírodopis jim na dneska hodil test a při troše snahy by ho nechal na další hodinu apod.
|
Delete |
|
(5.5.2021 19:36:09) Janinko,
ale učitelé spolu opravdu nemají kdy a jak probírat, kdo kdy dá které třídě z čeho test. Řeší se tak jen velké písemky (30 minut a více, takže u nás většinou jen čtvrtletky), na to se normálně vyvěšuje papír, kam se postupně zapisujeme, aby se termíny nekryly, ale jinak si to každý šéfuje sám. Nejlepší je, když se ozvou žáci v té které třídě, že už třeba píšou z toho nebo z toho a nešlo by to odložit.
|
|
|
Federika |
|
(5.5.2021 8:36:53) U dcery dostali první den, první hodinu a ještě v úplně nové školní budově na jiném místě, kde děti nikdy nebyly, velký test z dějepisu. Některé děti sotva skončily testování na covid, dobíhaly. Nevím, proč to tak udělal, ten učitel, ale pak už žádné testy nebyly, tak snad to byl jeden případ.
|
K_at |
|
(5.5.2021 8:38:38) Federiko, to je příšerný.
|
Federika |
|
(5.5.2021 8:40:19) Jo, taky mi to nepřijde v pořádku. Pěti dětem to sebral a rovnou dal pětku, že opisovaly. Dcera mi říkala, že při přemejšlení se dívala radši do stropu, bála se podívat doleva nebo doprava, aby jí neřekl, že opisuje.
|
TaJ |
|
(5.5.2021 8:48:54) Federiko, to je dost děs...proč ten učitel dělá takový věci? Co z toho má? To nepsali žádný test při distančce, nebo co by se stalo, kdyby jim to dal za pár dní? U nás jim učitel na konci distančky, než šli do školy, rovnou řekl, že první týden hned zkoušení a písemky nebudou, než se zase zajedou...a taky to dodržel.
|
|
|
|
TaJ |
|
(5.5.2021 8:45:27) Federiko, tak tohle u vaší školy nechápu, co je k tomu vedlo...přitom jinak co píšeš, tak vaše škola působí rozumně a osvíceně, i když nároky tam jsou třeba větší, než jinde...ale tohle mi hlava nebere...proč? Syn už teda chodí od půlky dubna a nerotují, nicméně první týden jim nechali na adaptaci a písemky pozvolna začaly až ten další, skoro každý den psali něco, oznámkoval jim i sešity a dobrovolný domácí úkol ze zeměpisu...
|
Federika |
|
(5.5.2021 8:48:58) Myslím, že byl naštvanej z toho online testu a prostě to vzal za špatnej konec nevím Jinak bejvá normální Co si počne s výsledkama, netuším. Moje šprtka to asi bude mít dobře, ale jinak říkala,že děti byly nešťastný. První den, první hodinu Ale ze školy chodí nadšená, je ráda, že už tam může.
|
TaJ |
|
(5.5.2021 8:52:25) Federiko, to byl ten test, jak jim řekl, že jsou ty odpovědi moc dokonalé a že to opsali? Že by tohle jako udělal proto, aby dokázal, že měl pravdu? Protože jinak to nedává moc smysl - první den, první hodina, těsně po testování, když to sotva stíhali, nová budova...to všechno většinu těch dětí asi dost ovlivnilo, i kdyby to předtím uměly...
|
Federika |
|
(5.5.2021 9:01:30) Jojo, kvůli tomu. Tak holt uvidí,že většina ty odpovědi tak dokonalý mít fakt nebude Přišlo mi to praštěný, ale tak nevím, co čekal.
|
TaJ |
|
(5.5.2021 9:09:29) Federiko, no právě, mně to tak nějak přijde, že to udělal právě proto, aby pak mohl vítězně prohlašovat, že on měl pravdu...což mi teda k vaší škole moc nesedí, ale tak třeba to je prostě takový jeho úlet...zas dělají někteří učitelé horší věci...
|
Federika |
|
(5.5.2021 9:12:04) Asi to byl úlet, možná měl iluze, že ty online testy píšou všichni jen z hlavy. Pak jim měl ale asi dát kameru. Jak napsal můj syn do školy:" Rád bych si napsal všechny testy ve škole, protože prohlašuju, že nejsem tak morálně silný, abych se v případě, že něco nevím, někam nepodíval, když tu možnost mám..."
|
TaJ |
|
(5.5.2021 9:13:14) Federiko, to napsal hezky
|
|
Vaitea |
|
(5.5.2021 9:16:43) Fed, vždyť jsi psala, když jsem sporovala známky z testů a úkolů na distanční výuce jako objektivní, že tedy ve vaší škole to tak je, protože píšou všechno s kamerou. A teď "možná měl iluze, že ty online testy píšou všichni jen z hlavy"
|
Federika |
|
(5.5.2021 9:17:51) Syn jo, dcera ne všechno. Měli to na čas, rozhodně by nestíhali víc googlovat, ale kameru u toho neměli.
|
Vaitea |
|
(5.5.2021 9:25:05) Aha. No, asi googlovali, to se pozná i u VŠ. Ad. testy. Já bych je chápala jako informaci pro obě strany studenty i pedagogy. Řada rodičů se nechala uchlácholit známkami/hodnocením práce z distanční výuky, které má velmi omezenou výpovědní hodnotu. A teď se bojí, že dojde ke zhoršení prospěchu. Myslím, že zjistit úroveň znalostí je jedině dobře. Problém je , že to zase někteří pedagogové uchopí pouze klasifikačně, a nikoliv jako zpětnou vazbu i pro ně, jak a co dál, aby děti byly v klidu, ale taky něco uměly samy.
|
Federika |
|
(5.5.2021 9:27:22) Já se celkem nebojím, mým dětem se klasifikace asi nezhorší. Ale je to typem dítěte. Dcera je taková poctivka, chce to umět, tak se to holt naučí. Kdyby nechtěla, obklopí se výpiskama, učebnicí, zbytek vygoogluje. Ona nejspíš dostane jedničku i z týhle přepadovky, ale fér mi to nepřijde. Měli nechat ty děti rozkoukat se.
|
|
Monty |
|
(5.5.2021 9:32:12) No, já bych hlavně nepokládala učitele paušálně za idioty, kteří nemají představu o tom, co je kdo "zač". To může platit u prvňáků, u prvního ročníku druhého stupně, prvního ročníku střední/vysoký... ale nějak si neumím představit, že by učitel dejme tomu osmáka byl ochoten uvěřit, že vyhlášený lempl Pepa během distanční výuky zázračně prozřel a najednou je z něj premiant.
|
Vaitea |
|
(5.5.2021 9:36:00) To jistě ne. Ale, když bude muset Pepu hodnotit jenom na základě domácích úkolů a testů s podporou , tak si myslím, že mamička zrovna Pepy bude na těch jednuškách trvat. Jasně z distanční výuky vyplynulo, že hodnotit pouze na základě nějaké " práce" nelze, není to objektivní. To raději vůbec, nebo v termínu, který dojde konsenzu, nějakým objektivním způsobem.
|
TaJ |
|
(5.5.2021 9:50:05) Vaiteo, právě, ono by bylo asi nejlepší nehodnotit tu distanční výuku vůbec, protože někde děti poctivě pracovaly, někde to flákaly, někde měly maximální podporu rodiny a někde téměř žádnou, na některé škole distanční výuka fungovala skvěle a někde naopak téměř vůbec...dá se to za takových okolností vlastně vůbec nějak objektivně hodnotit? Tak aby to bylo spravedlivé ke všem? Asi dost těžko...
|
Monty |
|
(5.5.2021 10:14:17) TaJ, dá se hodnotit s přihlédnutím k tomu, jak to dítě fungovalo předtím. Což je plus mínus objektivní v případě, že jsou ty výsledky stejné. Když zůstanu u toho hypotetického osmáka, tak učitele asi nijak nezneklidní (ve smyslu "aha, Pepíček jistě podváděl!"), když bude mít "jedničkář" z dějepisu pořád výsledky na jedničku. Když se trochu zhorší, řekněme o stupeň, pokud musíme brát v potaz systém známkování, přičte to tomu, že holt distanční výuka demoralizuje. Když bude najednou na propadnutí, pokusí se zjistit, jestli se něco neděje, neboť zjevně děje. Platit to bude i opačně, propadlík, ze kterého je najednou "jedničkář" bude podezřelej, když se zlepší o stupeň, učitel by z toho asi měl vyvodit, že se s ním doma někdo učí a věnuje se mu, případně že se pokouší samostatně googlit, ale moc mu to nejde.
|
Lída+2 |
|
(5.5.2021 10:38:42) Monty, syn se zlepšil ve většině předmětů o 1-2 stupně, důvod. Doma má klid na práci, líp si to díky tomu pamatuje a ten šum ve třídě ho ruší.
Profesorům to bylo divný, ale sami po roce usoudili, že jemu to doma svědčí víc jak ve škole. No bodejď ne- poruchu pozornosti na tom papíru z PPP nemá pro srandu králíkům a doted se to , že by ho spolužáci různým hýkáním o hodině rušili nikdo nezabýval.
Pravda je ta, že i mě překvapilo, že to je tak znát.
A on přesně odpovídá tomu co jsi napsala. Divné zázračné zlepšení.
A tohle má manžel taky, pokud je v kanclu víc jak dva lidi už ho to ruší a nesoustředí s na práci. nejraději je někde sám.
|
Okolík |
|
(5.5.2021 10:40:58) Moje děti mají taky lepší výsledky. Ale spíš myslím, že je to díky menším nárokům jejich distančky.
|
Lída+2 |
|
(5.5.2021 11:06:31) Okolík, vidíš a třeba angličtinářka je ze syna nadšená, protože zavedla 15minut týdně 1 žák a ona a jednou za 14dní 5 dětí+ ona. A rozhodně už rok neučí žádnou třídu najednou.
A prostě při sezení ve třídě i profesorka tvrdila, že jí třeba asi dvě-tři děti úplně zapadli v každé třídě co učí, protože na ně prostě ve třídě o 20 hlavách není čas, dost se neprojeví a přitom jsou stejně šikovný jako ty co doted měla za ty nejlepší ze třídy.....
TAkže třeba jak něco strašný. AJ úplně super.
|
TaJ |
|
(5.5.2021 11:33:38) Lído, takhle to dělala na distančce synova angličtinářka...jednou týdně asi 20 minut se 2 dětmi, měli určený den v týdnu a čas...a průběžně dostávali práci na doma, nebo opakovali slovíčka na Quizletu apod...
|
Balbína |
|
(5.5.2021 11:53:14) to zni moc dobre. Libi se mi, kdyz ucitele premysleji, hledaji cesty. Takovym tleskam.
|
|
|
Okolík |
|
(5.5.2021 11:48:59) Lido, tak tam je jasný důvod - že v aj dostal tvůj syn příležitost se projevit. Konečně ....
|
Lída+2 |
|
(6.5.2021 6:02:49) Okolík, při rodičáku už na podzim mi řekla. Že jí strašně mrzí, že se jí v té třídě nestihnou všichni projevit jak by potřebovala. a je ráda za tu možnost, kterou nyní dostala.
A to samé jsem se dověděla s jinou angličtinářkou na hodinové schůzce ve škole je to 4-5let, kdy si dáma zapomněla přečíst papír z PPP a byla jsem tam tepána za synovo písmo. O hodině se projevuje 3-5 lidí nejlepších ze třídy, zbytek je bez šance, nebo skoro bez.
Hodiny angličtiny probíhají ve škole + - vlastně jako za nás ruština.
A ta dáma mi před lety řekla, že ona nemá kdy syna zkoušet ústně, že znalosti se zkouší testem. Na manželovo , že je to jazyk a mělo by se hlavně mluvit mu, řekla, že jsou osnovy a ty sešity musí být vyplněné, rodiče by si stěžovali, že se nepoužívají, když jsou drahé. A ona, že zkouší nerada ústně, že když pak někdo něco řekne špatně, zbytek se chechtá a z toho má pak problém cokoliv dalšího dostat. A pak ještě manželovi řekla, že když se na něco zeptá , hlásí se ji 2-3-5 stále stejných lidí a ten zbytek se ani nestihne přihlásit. A když vyvolá někoho jinýho, tak si na ní pak maminky snaživých slečen stěžují, že ignoruje, že se hlásí. Ale jo tomu bych věřila, ta jejich třída má opravdu podivný rodiče.
a pak se tu Analfabeta tuhle divila, že někteří nic neumí. Když na ně někdo promluví, mají totální blok ze školy, proto nemluví.
|
|
|
Lída+2 |
|
(6.5.2021 5:51:26) Divá Báro, tak jsem pátrala. Máš vlastně pravdu. Nejde to všude, kde jsou třídy okolo 30-32 lidech, což třeba vím, že někde je.
AJ má tři třídy o 15-18 hlavičkách(nevíme přesně odhaduje to syn, protože netuší výpadek), nemá na AJ víc jak 60 lidí. A v každé třídě ji vyplavali na povrch 2-3 lidi.
Pak učí češtinu a tu učí úplně jinak.
Takže jsem si to propočítala-3x18lidí je 54lidí po 15minutách je 810minut, takže takto stráví 13,5h za týden, pro mě je hodně důležité, že syn ty hodiny má moc rád. Pro lepší počítání 54 upravuji na 55- 11skupinek a tím podle syna může ztratit 5,5-6h.
A pak si syn myslí, že nedostala tolik tříd, protože má problémovou třídu jako třídní, ale to je domněnka.
Jak může tu češtinu učit netušíme. My máme pana profesora co po nich jde.( Takže dle vyjádření staršího syna ani 1/4 toho k maturitě nebude potřebovat z toho co do nich narval.)
A nezapomeň, že v málo které třídě je v naší škole 30lidí, jen na 4G. A některé třída PEG. 8G nemá poslední čtyři roky nikdy 30. Nejvíce je to 20. Syn starší- jich začínalo 24 a končilo 12. Oni třeba naplní 8G a na papíře po přijímačkách je i máš, ale přijde září a 5-6 lidí zůstane na Zš. Další pak udělají přijímačky na jiné školy po čteřech letech.
A navíc naši profesoři učí v 7h, třeba fyziku a některé hodiny jsou i v 20-21h(matiku má syn takto celý letošní školní rok), celou dobu.
I kamarádka mi tvrdí, že nyní prosedí u PC 2x tolik času, než by odučila před celou třídou. Když jí chci zavolat i během odpolene, píšu nejprve SMS, zda vůbec můžu telefonovat.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(5.5.2021 10:48:59) Lído, nedávno byl online rodičák, co jsem tak pochopila, zázračně se nezlepšil nikdo, jednotky "kusů" se zhoršily (syn tvrdí, že je to proto, že se stali závislí na hrách - ptal se mě, co bylo na rodičáku). On sám má furt stejný známky, kromě té angličtiny, to je jediná výjimka. Z ruštiny teda sice taky měl nedistančně dvojku, i když asi spíš z milosti, ale každopádně přímo v té škole nemohl tak snadno "vypnout zvuk", možná toho fakt pochytal víc, když musel být fyzicky přítomen. "Učením" to není, nikdy se neučil nic, co ho nezajímá, kromě češtiny na přijímačky.
|
|
kosatka2 |
|
(5.5.2021 10:51:49) Moje dítě se taky v něčem zlepšilo - především proto, že má věci furt doma a nezapomíná sešity a učebnice ve škole. To byl dřív věčnej boj "nemám, učebnici, nemám sešit, nevím, co bylo za úkol", případně "nic za úkol ani písemka není" a pak malér. A teď to zas nenosí. Systém jsme vytvářeli, bez výsledku. On tu věc má i na stole, ale "nevidí". Ale hlavně že je ve škole, protože může látku naposlouchat, práci s textem nedává. Mám podezření na lehkou dys-něco, nejdou mu konstruovat nebo chápat složitější věty.
|
|
|
Okolík |
|
(5.5.2021 10:39:47) Monty to by ale museli učit pořád stejní učitelé. U mých dětí každé září byly tak 3,4 změny vyučujících. A ti noví je neznají. Prváky jsi zmiňovala, takže k těm už nic...
|
Monty |
|
(5.5.2021 11:05:36) Okolíku, no, neznají, nemyslím si, že se o nich třeba nebaví s kolegy v kabinetu. I když třeba někde ne, těžko říct, ale podle mě se do jisté míry nálepkuje prakticky všude...
|
Okolík |
|
(5.5.2021 11:48:15) Monty, to je těžký. U jednoho dítěte jsem zažila že ho 2 vyučující téhož předmětu hodnotili naprosto odlišně, i když známka byla stejná. např něco jako: hloupej šprt, na tu 2 to vytáhne,protože se učí x chytrej ale fláká se, takže tu 2 má zaslouženě....
|
Monty |
|
(5.5.2021 12:56:23) Okolíku, tak to je ale o názorech učitele, na hodnocení to nemá vliv. Jestli si o někom učitel myslí, že jsou jeho výsledky daný tím, že je hloupej šprt nebo chytrej flákač není celkem podstatný. Je tam ta škatulka "dvojkař", ostatní je omáčka kolem, tu si uvaří každý dle libosti.
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 12:57:56) Monty,
já to pochopila tak, že Okolík tím chtěla říct, že ani slovní hodnocení není vždy objektivní a neřeší vše.
|
Monty |
|
(5.5.2021 13:10:36) Konzervo, slovní hodnocení jsem vůbec na mysli neměla, to mě nějak nenapadlo. Psala jsem čistě o modelu "známkování".
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(5.5.2021 10:46:14) TaJ, proč by se distanční výuka neměla hodnotit vůbec? Vždyť ty děti (některé, někde, ale co slyším okolo, tak většinově ano) pracovaly, učily se....
|
libik |
|
(5.5.2021 10:47:18) Distanční výuka byla dobrou výzvou zbavit se známkování jako takového.
|
|
|
|
|
libik |
|
(5.5.2021 9:40:55) Ale Monty, prosim tebe, ty, která tak precizně obhájíš zbytnost domácího úkolu z ruštiny a celoživotně tepeš klasifikaci, najednou zatleskáš paní učitelce, co rozjede první den testy hlava nehlava? A k tomu tady rok píšeš o dětských sebevraždách , o zdrcujícím vlivu lockdownu na celkovou koncici?
Hmm, ono asi záleží na tom, ským virtuálně posnídáš, co
|
Monty |
|
(5.5.2021 9:43:06) Libiku, ale já o testech nenapsala ani půl slova, proč mi to vůbec podsouváš? Naopak píšu, že nepokládám učitele za debily, kteří nemají představu I BEZ PÍSEMEK, kdo na tom jak je.
|
libik |
|
(5.5.2021 9:50:00) Pochopila jwem tvůj příspěvek jako přitakání zkoušející smršti, možná moc čtu nezi řádky, jestli jsi chtěla říct, že paní učitelka (pan učitel) je kráva (vůl) , když rozhodí testy, tak jsem mimo a omlouvám se ti.
|
Monty |
|
(5.5.2021 10:01:01) Libiku, ehm, ne. Můj příspěvek byl o tom, že učitel, který není úplný idiot ví nebo minimálně tuší i bez "smršti testů první den ve škole", že Pepíček, žijící před covidem v domnění, že Matyáš Korvín je slovenský zápasník MMA či jak se ta populární kravina jmenuje nemá najednou jedničky z online písemky z dějepisu proto, že doma zázračně prozřel.
|
libik |
|
(5.5.2021 10:04:04) No, už jsem se zorientovala v textu, ten tvůj je takový košatý, příliš mi připomíná včerejší přijímačky
|
|
|
|
|
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 11:12:58) Monty,
moje dítě má v jednom předmětu zázračně lepší známky při online zkoušení než při klasice. Při online totiž učitel zadává testy z kahootu a ten typ zadání, který se tam používá, mému dítěti vyhovuje mnohem lépe než testy, které vymýšlí učitel. Takže ze školních testů mívá dítě 3-4, z kahootových jedničky, výjimečně dvojku. Ovšem při ústním zkoušení je to zase propadák, protože to zase odpovídá tomu školnímu písemnému testu, ne tomu kahootovému. takže se obávám, že učitel si myslí, že dítě ty testy doma opisuje nebo mu někdo pomáhá, ačkoliv to tak není.
|
|
|
libik |
|
(5.5.2021 9:36:00) Jasně, po roce DV je nejdůležitější zjistit do 45 minut úroveň znalostí dějepisu bez ohledu na to, co fakticky znamenala roční izolace a ztráta sociálních kontaktů pro dětskou psychiku a bez ohledu na to, že v jedné rodině se dalo pracovat a v jiné hůře.
Věřím, že podstatná část rodičů je normálních a je připravena děti podržet i při tomto přístupu a skutečně není jejich hlavní starostí strach ze zhoršení prospěchu.
|
Vaitea |
|
(5.5.2021 9:41:31) Libiku, nikde nepíšu do 45 minut, ani první nebo druhý den.
Pro tebe to důležité není, ale myslím, že pro ty učitele by mělo, pokud chtějí v příštím roce pokračovat ve vzdělávání a ne jenom v písemkách s přesným zadáním a modelovými situacemi. Prověření těch znalostí by nemělo být stresující, to jsem psala. Ale hra na "celej rok pracovaly (děti)" a je jedno jestli něco umí, těm dětem nebude k ničemu. Důležitá je forma, jak k těm informacím přijít, to určitě.
|
libik |
|
(5.5.2021 9:44:08) Vaiteo, zachovej svoji vědeckou objektivitu špičkového lékaře a s laskavým dovolením omez své úvahy o tom, co pro mě je a není důležité, děkuji.
|
|
|
|
K_at |
|
(5.5.2021 9:56:24) Vaitea, přesně + test na zpětnou vazbu je ok. Sbírání 5 je podraz a srabárna.
|
libik |
|
(5.5.2021 10:00:36) Ne, 1. den (týden) není test pro zpětnou vazbu ok, protože jde o o podstatnější věci než úroveň znalostí, děti se musí naučit znovu fungovat a zbavit křeče.
1. den po propuštění z kriminálu (nemocnice) taky nezapadneš do pracovního procesu s plným výkonem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|