šipková |
|
(25.3.2021 23:11:43) Četla jsem si diskusi od Jitys a napadla mě otázka, jestli u vás učitelky očekávají, že budete dětem školní práce kontrolovat. Dnes jsem zaslechla kousek online hodiny, kde učitelka vytýká dítěti, naštěstí ne mému, že posílá úkoly s chybama - první stupeň. Druhostupňového kontroluju jen rámcově, ale u třeťáka to kontroluju, chyby opravujeme, ale už na to nemám moc energii.
|
TaJ |
|
(25.3.2021 23:17:24) Nevím, jestli to někdo ve škole očekává, já u synových online hodin nejsem, je při výuce zavřený v pokojíčku a nechce, abych tam chodila...jinak ty úkoly, co si dělá sám, jsem nekontrolovala ani předtím a pokud s něčím přijde, že tomu nerozumí a děláme to spolu, tak většinou teda koukám, jestli to má dobře...ale těch moc nebývá. Většinou ho spíš jen navedu na správný postup a zbytek nechám na něm. Ale je to už 6.třída...na prvním stupni jsem úkoly většinou kontrolovala, co si vzpomínám...
|
|
Bellinka |
|
(25.3.2021 23:19:19) Ja uz nekontroluji (taky třetak). Aspon učitelka vidi, jak na tom dítě opravdu je. Max. když hned vidim chybu, zeptam se dítěte, jestli si to chce jeste projít, nebo uz muzu poslat. Jinak už neopravujeme, od toho je snad ucitel. Casto uz si dite odesila ukoly samo, tak to kontrolovat stejne uz ani nejde :)
|
TaJ |
|
(25.3.2021 23:24:26) Bellinko, jo, to jsem taky dřív dělávala...že jsem to zkoukla a když jsem viděla chyby, tak jsem se ho ptala, jestli si to nechce ještě zkontrolovat...většinou si to znovu prošel a chyby našel...někdy nechtěl, tak jsem to nechala tak...
|
|
|
Maci1 |
|
(25.3.2021 23:30:39) Prvňákovi kontroluju, třeťákovi a sekundánce jen tehdy, pokud mě o to požádají.
|
|
Staronová.luc |
|
(25.3.2021 23:34:06) Na zš jsem kontrolivala.Na 8G, sekunda, jen když přijde, že si není jistý.
|
|
Federika |
|
(26.3.2021 0:05:57) Vlastně jsem jim nikdy úkoly nekontrolovala, možná v první třídě. A taky jsem pokaždý v každé škole včetně první třídy řešila hned na začátku problém, že odmítám podepisovat úkoly, prostě je nebudu podepisovat a je mi opravdu jedno, kde si je píšou, že si nemyslím, že je musí psát doma, pokud je mají v pořádku. Většinou ej taky doma nepsali. Ale když za mnou přišli, že něco nechápou nebo s třeba chtěli pochlubit, tak jsem to s nima probrala. A případě pomohla. Teď 16 letej nepřijde nikdy, umí to líp sám a šesťačka někdy, ale málokdy. Nevím, co má za úkoly, ale kdybych to vědět chtěla, můžu se podívat na EduPage.
|
TaJ |
|
(26.3.2021 0:11:25) Federiko, taky už podrobně nezkoumám, co mají za úkoly...ale když chci kouknout, tak to mají na třídních webových stránkách...občas tam kouknu, jen abych měla přehled co z čeho dělají, mají tam i vypsaný přehled, co v kterém předmětu probírají...obvykle se večer jen ptám, jestli má na druhý den všechno, co měl mít...
|
Federika |
|
(26.3.2021 0:14:41) No, mě hlavně přistane pípnutím "neudělal", s datumem. a zprávou, kdy a co neudělal tak jí to vždycky přepošlu a za chvíli slyším:" joooo, já víííím, už to posíláááám!!"
|
TaJ |
|
(26.3.2021 0:19:21) Federiko, tak u nás když zapomene poslat, tak si to pak musí vyřídit s učitelem na online hodině sám...já u toho vyučování nejsem a jestli všechno odeslal, co měl, to už taky nekontroluju, to si řeší ze svého školního mailu všechno sám, tam já mu ani nechodím
|
Federika |
|
(26.3.2021 0:25:23) No ono to pípá na EduPage jí i mně. Je to tak nastavený.
Ale nic vyřizovat nemusím, ona to prostě udělá a pošle.
|
|
|
|
|
šipková |
|
(26.3.2021 0:18:16) Tak nám řekla učitelka na třídních schůzkách na začátku roku, že kdo nebude mít podepsaný úkol, jakoby ho neměl. 2. stupeň. Prý aby to nepsali před hodinou ve škole.
|
TaJ |
|
(26.3.2021 0:21:29) U nás jsme žádný pokyn ohledně podepisování úkolů ani snad nikdy neměli...občas syn přišel s tím, že to mají mít podepsané...pak zas někdy když jsem se ptala, jestli nemám něco podepsat, tak že prý to být nemusí...je mi to jedno, když syn přijde, že to chce podepsat, tak podepíšu, jinak neřeším, učitelé to tedy se mnou taky nikdy neřešili...
|
|
Federika |
|
(26.3.2021 0:28:55) Jo, já jsem oznámila na začátku školy písemně, že podepisovat nebudu. A že je mi opravdu jedno, kde to píšou. Psali většinou někde na tréninku, v autě, před školou, kdekoli. Ale vždycky měli všechno v pořádku. Pokud by neměli, řešila bych. Moje děti měly těch škol víc, většinou nikde nebyl problém. Jedna paní učitelka se na státní škole u staršího syna dlouho snažila, dávala mi tam vidlice, i pětky, al e já jí prostě vždycky napsala, že nepodepisuju, má to ředitel školy písemně a syn má úkol v pořádku, aby se na mě obrátila, pokud ho v pořádku mít nebude.Případně pokud nebude látku umět. Za čas to vzdala, jen mi s úsměvem na rodičáku vždycky pohrozila.
|
|
Lída+4 |
|
(26.3.2021 8:11:29) Šipková, a to jste neprotestovali??? V tom momentě bych se přihlásila o slovo a sdělila, že je jí naprosto houby do toho, kde děti úkoly píšou. Žádostí o podpis úkolujou rodiče, a na to nemají nárok.
|
|
|
|
NovákováM |
|
(26.3.2021 2:27:49) Tak já nárazově. Čtvrtá třída. Pomáhám. To se fakt nedá.
Maminka ovdovělá, dvě holčičky - jedna školková a ta čtvrtá třída. Čtvrté třídě pomáhám s úkoly.
Čtvrťačka obstará v bytě kde co, postará se o školkovou... ale ta škola.. těžký průšvih.
Má pár dys poruch od soustředění, přes dyskalkulii... mně připadá jak ve druhé třídě? Berou převody jednotek, najednou neví, co je dělení deseti, násobek pěti, zapomněla pracovat samostatně, soustředit se, vyjmenovaná slova.. po roce tohohle se učím s někým, kdo úplně ztratil návyky, priority, - je moc chytrá... napíšu to blbě, ale jako když spolupracuji s úplným ignorantem... blbcem, najednou má zájem jen jak si obarvit vlasy.
Kombinace puberty a nedostatku školní docházky?
Upřímně? Nevím, co s ní. Moc toho nedám. Jsem teta na netovém přístupu. Respektuje mne, ale od.. do. Dráždí mne to, chytrá je jak opice, ale není v mých silách jí pomoci. A jak nemůže do třídy.. je jí všechno jedno...
Předtím jsme vytáhli čtyřky na vyznamenání... a tohle přineslo takovou propast
A odpověď na otázku. Bývám požádána o kontrolu. No to se nedá. Bolí mne oči.
|
Lída, 2 děti |
|
(30.3.2021 8:41:13) A nemůže pomoci škola? Pokud má holčina dys poruchy, tak má nějaké doporučení z poradny a nárok na péči, minimálně by mohla mít předmět speciálně-pedagogické péče a případně tzv. pedagogické intervence, kdy by jí mohla paní učitelka pomoci s doučováním. Jde to nyní buď online nebo i osobně ve škole. Ale u těch dys poruch je to mazec, prezenční výuka jim hrozně chybí. Respektive online výuka je hrozná na pozornost i u dětí, které nemají problémy, natož u dětí s dysporuchami. Zvlášť, pokud mají málo hodin a zbytek se učí sami doma.
|
|
|
Kaliope X |
|
(26.3.2021 6:36:55) V alternativě mělo dítko spíše projekty, než úkoly, pomáhala jsem hlavně v první třídě, než umělo pořádně číst a psát. Myslím, že případné úkoly dělalo ve škole, domů učení moc nenosilo. Od druhé třídy jsem neustále opakovala, že Wikipedie nemůže být jediným zdrojem informací a nestačí jen zkopírovat. Už během prvního stupně jsem pomáhala jen na žádost a můj první dotaz vždy byl, co dítko našlo na netu. Takže jsem spíše naváděla, kde ještě hledat nebo jak, například, když dítko nemohlo najít vhodný obrázek kolibříka, tak že má zkusit latinský název. Schopnost vyhledávání informací považuji za velmi důležitou.
|
|
Bouřka |
|
(26.3.2021 7:04:04) Jistěže je kontroluju, kdyby dítě mělo odevzdávat, to co napíše, tak bych se propadla hanbou, že se o vzdělávání potomka vůbec nezajímáme. Naše dítě totiž úkoly nesnáší, takže to odflákne jak může, nesoustředí se a nasype tam hromadu chyb, i když to umí. Když to neumí, tak mi to alespoň neunikne a při opravách to procvičíme. Navíc psaní stále drhne, chybí mu tam hlásky, diakritika... A u půlky ûkolů stejně musím sedět, aby nedělal úplný koniny, protože chápání instrukcí je další kapitola, nebo aby vůbec pracoval. Takže to kontroluju průběžně. 3. třída.
|
|
Cimbur |
|
(26.3.2021 7:06:15) Prima a tercie. Nekontroluji. Jen, když požádají o pomoc. Mladší holce jsem vlastně nekontrolovala nikdy, starší sporadicky do té páté třídy. Za loňské jarní online školy jsem musela starší pomáhat, tisknout listy a trochu ji popostrkovat, tento školní rok je to technicky vychytané u nás doma i na straně školy a vše funguje.
|
|
kachna_ |
|
(26.3.2021 7:20:38) Přehazování kontroly úkolů na rodiče mi vadí a současná paní učitelka třeťáka to, chvála jí, po mně nechce. Ale musím říct, že v první a druhé třídě, mě to dost štvalo, protože paní učitelka samozřejmě vyhrála když úkoly začala známkovat (byla to jediná věc, kde jsme si nerozuměly, jinak byla skvělá). U šesťáka funguju na vyžádání.
|
Bouřka |
|
(26.3.2021 7:47:25) No já to raději zkontroluju, lepší než aby kvůli tomu o to dýl seděli u počítače. Ne že by to byl primární důvod. V první řadě je to pro mě kontrola, jak si dítě vede, vzdělání dítěte beru především jako svou věc, škola je jen služba kterou využívám. A všechny, co pro mě něco dělají, si kontroluju, slepou důvěrou já neoplývám.
|
kachna_ |
|
(26.3.2021 8:22:56) Bouřko, se starší jsem úkoly dělala, mladší je se mnou dělat nechce a nedělá systémové chyby, učitelce jsem to napsala s tím, že pokud bude jakýkoliv problém, jsem připravená zasáhnout. Takhle mi to naprosto vyhovuje.
|
Bouřka |
|
(26.3.2021 9:21:38) kachno, u svědomitého dítěte to asi jde. U lempla, co má ještě poruchy učení, to bez rodiče za zadkem moc fungovat nebude.
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(26.3.2021 7:40:56) Dřív jsem kontrolovala češtinu, ale nově dali posílání úkolů do hodiny po skončení vyučování s tím, že to nemají mít zkontrolované od rodičů. V té době zrovna míváme oba s MM každý den poradu, takže to ani nejde. Jedná se o čtvrťáka. Pak máme ještě 4G a tam samozřejmě nekontroluju, ale u ní jsem to nedělala nikdy.
|
|
magrata1 |
|
(26.3.2021 7:52:35) Já některé úkoly šesťačce pomáhám dělat. Např. teď dostala za úkol zhlédnout film o délce 52 min. Hannibal a odpovědět na 41 (ano, čtete správně, 41!) otázek. Nebylo to teda těžké, jen musel člověk film pořád stopovat a vypisovat odpovědi. Po zhlédnutí filmu by ty otázky nezodpověděl snad ani učitel Takže zážitek z filmu nulový. Dnes se na to chci podívat normálně, dokument je to zajímavý. Tento učitel láduje úkoly 3x týdně, pokaždé jindy, termín odevzdání taktéž rozličný. Asi mu napíšu, že doufám, že toto odevzdávání zachová i v prezenční výuce, že mu děcka budou vozit úkoly domů několikrát týdně bez jakékoli závislosti na času vyučovacích hodin. Naštěstí ho má dcera jen na děják, synovec ho má i na zeměpis, takže každý den (včetně prázdnin) musí kontrolovat, zda nemá shlédnout nějaký skvělý dokument do zemáku, posledně to bylo o zabijačce.
|
magrata1 |
|
(26.3.2021 7:55:27) čtvrťačku nekontroluji. Když něco potřebuje, přijde.
|
K_at |
|
(26.3.2021 8:37:28) Magrato, 41 otázek?!?! Uf.
|
|
|
|
neznámá |
|
(26.3.2021 7:54:31) První stupeň kontroluji celé ukoly a popřípadě doučím. Osmáka kontroluji, jestli vůbec odeslal, na kontrolu chyb nemám sílu.
|
|
Dadulka,02/06,06/07 |
|
(26.3.2021 8:41:25) Jako učitelka jsem radši, když tam chyby zůstanou, protože mám představu o tom, jak na tom děti jsou, co zvládají, co ještě nezvládají, ....vím, s čím mám pracovat, co ještě dovysvětlit, potrénovat apod. Učím první stupeň. Svým dětem kontroluju, pokud mě o to požádají.
|
|
Simeona a 3 |
|
(26.3.2021 8:52:32) Od druhého stupně nekontroluju. Když přijdou, že neví, co s tím, pomůžu. Šesťačka teď neodevzdala dva úkoly z češtiny, což jsem se bohužel dozvěděla až z pětek v elektronické žákovské. Je chaotik a neumí si ještě úplně hlídat termíny, myslím, že jí mohla učitelka aspoň v hodině říct, že od ní nemá odevzdaný úkol, než hned nasázet pětky. Bohužel nevím, co ji zadávají, protože to dávají na Google Classroom, kam nemám přístup, takže jí nemůžu pomoct to hlídat.
|
neznámá |
|
(26.3.2021 8:58:49)
|
|
|
Janinka a dvě princezny |
|
(26.3.2021 9:52:15) ano kontroluji, třeťačku ve valné většině, neopravíme pouze diktát a to co dělali společně v on-line hodině a učitelka výslovně napíše, že to máme poslat ke kontrole, aby viděla zda to děti chápou a dělaly dobře
pokud bych nekontrolovala stejně by to dopadlo tak, že by učitelka poslala "ať si Pepička opraví" a to mi přijde zdlouhavé, vracet se k úkolu poté co ho třeba až druhý den viděla učitelka a stihla mi odpovědět. Je to podle mě důležité i z toho důvodu, že vidím, zda dítě neví nebo zda byly chyby z nepozornosti, špatně přečteného zadání apod., to jsou nyní věci, které jsou na nás a učitelka je bohužel neudělá, protože nemá jak.
u šesťačky kontroluji odesílání úkolů, známky a Nka a většinou pomáhám kde je nová látka, test, nebo když přijde s těžším úkolem, manžel s angličtinou
|
|
angrešt |
|
(26.3.2021 10:00:13) Ne, úkoly nekontroluju. Ve druhé třídě jsem za to dostala dokonce "poznámku" - ale myšleno v dobrém, pan učitel je fajn, ale prostě mi skrze synův notýsek napsal prosbu, abych úkoly kontrolovala Tak jsem se s ním následně sešla osobně a vysvětlila mu, že úkoly považuju čistě za synovu práci a nezasahuju do nich. Vzal to úplně v klidu. A pak přišel covid a naopak mi pan učitel potom opakovaně říkal, jak je rád, že do úkolů a jejich kontroly nijak nezasahuju, že vidí, jak jsou opravdu synova práce. Že chyby jsou důležitá a dobrá věc a slouží k tomu, aby měl pan učitel přehled o pochopení látky a hlavně od chyb, které mají společný nějaký rys, se pak odráží jeho vysvětlení problému, které synovi v reakci na úukol pošle.
Jediné, v čem bohužel angažovaná být musím, je angličtina, protože tam tedy učitelka absolutně selhala, nepomáhá žádný rozhovor s ní, už jsem to s ní zkoušela řešit já i manžel, ale prostě - špatného učitele dobrým kouskům nenaučíš :) Tak nakonec zčásti učíme angličtinu syna sami a hlavně ho teď učí Termix. Ani tam tedy ale nekontroluju školní úkoly v tom smyslu, jak je to asi v zadání myšleno, spíš koriguju, které syn dělat má a které ne. Některé jsou vysloveně nejen hloupé, ale přímo nevhodné. Třeba teď, když měl k referátu o Skotsku připsat tři vtipy o Skotech. Jako pedagogicky se to využít samozřejmě dalo - vysvětlili jsme synovi problémy vhodnosti a přijatelnosti různých typů rasové a národnostní nekorektnosti ve vtipech, v různých situacích atd., a myslím, že to slušně pobral. takže nakonec ze vzdělávacího hlediska mission accomplished
|
|
leli |
|
(26.3.2021 10:30:25) Letos jsem úkoly začala u nejmladší (6.třída) poměrně důsledně kontrolovat. Předtím jen když mě o to požádala, což nebylo skoro nikdy. Důvodem je to, že téměř všechny odesílané úkoly jsou klasifikované. Některé odesílané pracovní listy nejsou klasifikované průběžně, ale jednorázově při hodnocení sešitu, do kterého jsou vloženy. Takže jako informace pro učitele co děti neumí opravdu neslouží. Když jí přijdu na chybu, tak co jí nejde samozřejmě procvičíme, rozhodně je to její práce. Ale divné to je. Jinak máme podobné zkušenosti jako Magrata, že hlavně projekty do dějepisu a literatury jsou kolikrát i dost náročné. Dcera dosud nebyla zvyklá, že si má některé závěry vyvodit, případně domyslet. Mimo jiné jsem si s ní četla Řecké báje a pověsti nebo Bibli. Což o to, mě tohle baví, ale jak tohle dělají jiné děti bez podpory fakt nevím.
|
Federika |
|
(26.3.2021 10:57:34) Bibli?V šestce dostali číst bibli? Dcera chodí do katolický školy a bibli jim tam fakt nezadávají číst , ani později. Úkoly mají právě dostávat adekvátně ke svým možnostem. Pokud je s nimi dělají rodiče, jak dostane ten učitel zpětnou vazbu, že jím zadaný úkol je nesmysl, který vyžaduje zapojení rodičů?
|
leli |
|
(26.3.2021 11:12:22) Federiko, já se přiznám, že už se začínám ztrácet v tom, co normální šesťák sám zvládne a co dělají ostatní. Možná jenom to naše dítě je tak mimo. Byl to projekt na téma biblická postava dle vlastního výběru, její příběh a charakteristika postavy. Takže jsem doma vyhrabala Bibli a Příběhy mrtvého moře od Kosidowského, aby si mohla něco vybrat. Ale i tak jsem jí stejně podsunula to, co se mi zdálo jednodušší a jí bližší. A stejně jsem si to musela přečíst i já a zase ji navádět jakým způsobem některé odpovědi pojmout, protože to nebylo o faktech, ale spíš o dojmech. A to je na ni moc, "ona chce, aby to tam bylo přesně".
|
Federika |
|
(26.3.2021 11:22:42) Já bych takový téma čekala v šestce v náboženství. Nepovinné. A ještě jako práci neznámkovanou.
|
|
|
|
TaJ |
|
(26.3.2021 11:23:13) Leli, mám taky šesťáka, ale tedy v logo třídě a má horší porozumění textu...z Bible nic číst nemuseli, ale nedávno měli napsat úvahu k řecké báji o Prométheovi...dostali pověst okopírovanou, měli si to přečíst a měli k tomu pár návodných otázek...jedna byla Kdo to byl, jaký měl charakter apod..., druhá zněla Co tě na příběhu nejvíc zaujalo a proč? No, první část syn celkem dal, na druhou by nejradši napsal, že ho na tom nezaujalo nic, nakonec tedy napsal asi dvě věty, načež pan učitel mu to vrátil s tím, že ta druhá část má být aspoň na 10 řádek (sešit A4)...tak to už jsem mu s tím pak musela trochu pomoct ho navést, co by tam tak ještě mohl napsat....jinak taky jsem si kdysi plánovala, jak s ním budu ty Řecké báje a pověsti číst, sama jsem je měla moc ráda, ale u něj naprostý nezájem, no...Prométheus mu stačil, další už číst nechtěl...
|
Federika |
|
(26.3.2021 11:27:56) Tak to je něco jiného, báje a pověsti a tímhle stylem chápu. Líbí se mi i to, že se k tomu mají podle svýho nějak "vyjádřit" V době distanční mý šesťačce přibyly úkoly typu "vyjádřete se" Ona z toho byla často dost rozpačitá-jak se mám vyjádřit, co mám napsat, já jsem vůbec nepochopila, o čem to je, nezaujalo mě to.c Ale když pochopila,že se fakt může za sebe "vyjádřit" a může napsat i to, že to nepochopila a nezaujalo ji to, že třeba jediný, co se jí líbilo, bylo to a to a proč, už jí tyhle úkoly nevadí. Je ale fakt, že učitel k tomu musí takhle přizpůsobovat, pokud očekává "díla", profesionálně podané, které navíc známkuje, tak je to špatně.
|
TaJ |
|
(26.3.2021 11:31:19) Federiko, ani nevím, jestli jim to známkoval, oni během distanční výuky vlastně zatím žádné známky vůbec nedostávají...jenom jim třeba slovně napíše do mailu, že dobrý, nebo nějakou připomínku apod...
|
TaJ |
|
(26.3.2021 12:52:47) Jitys, no jo, tak u nás ve škole asi pochopili, že nemá moc smysl známkovat něco, co dělají doma a někdy za vydatné pomoci rodičů, co vím odjinud...takže on jim za tu práci doma dá pak souhrnně nějakou známku, která spíš odráží, jak pracovali a jak byli aktivní...no a pak když se vrátí do školy, tak postupně píšou písemky, aby si ověřil, že se fakt něco naučili...Přijde mi to naprosto v pohodě...nevidím smysl v tom, známkovat něco, co dělají doma, kde jim s tím někdo může pomáhat...nebo naopak dávat pětky za to, že něco odeslali o pár minut později...
|
|
TaJ |
|
(26.3.2021 12:55:28) Jinak já jsem mu to nekontrolovala moc ani dřív, protože vyloženě za domácí úkoly známky taky většinou nedostávají...Výjimkou jsou třeba referáty, ale ty mají občas...
|
|
|
|
leli |
|
(26.3.2021 11:42:41) Federiko, mně se popravdě projektové úkoly ve kterých se trénuje i práce s textem a kombinující ČJ i dějepis líbí, navíc tahle naše učitelka je v kvalitě distanční výuky na špici. Z toho důvodu si nestěžuju, spíš konstatuju, že je to náročné. V projektu byly k doplnění otázky tohoto typu. Jsem..., žiji v ..., mám rád/a ..., jsem pyšný/a na..., bojím se.., a podobně, bylo jich víc. Opravdu to nebylo o tom, nasázet do toho jen fakta. To po ní před tím nikdo nikdy nechtěl. Ale vím, že třeba neteř v německé škole něco takového dělali od začátku. A u nás je zrovna práce s textem dcery achillova (jak tématické ) pata. Podobně zpracovávala nejen biblickou postavu, ale i postavu z Egypta, tento projekt byl hodnocen i do výtvarné výchovy, tak to ji bavilo nejvíc, namalovat Nefertiti.
|
Federika |
|
(26.3.2021 11:48:09) Práce s textem je problém pro většinu dětí.Je dobře, že takový věci dělají,ale mají očekávat různou úroveň, postupně rostoucí.
|
|
|
|
leli |
|
(26.3.2021 11:31:37) TaJ, my jsme naopak ty báje začaly číst a podívaly se i na dokumenty k Antice, ale já mám historii ráda, takže jsem pak aktivní až moc.
|
Federika |
|
(26.3.2021 11:35:07) My jsme měli doma ty báje a pověsti pro malé děti, to se jim všem líbilo Jinak máme ještě Petišku, vím, že to má dcera ve čtenářským deníku, ale jak moc to četla, to nevím. Stačila rozebrat jedna báje.
|
TaJ |
|
(26.3.2021 11:46:39) Federiko, my máme toho Petišku, to jsem četla právě i já tenkrát...jinak ty pro malé děti jsme nezkoušeli, ale kdysi jsem takhle koupila Staré pověsti české, taky dětskou verzi a bohužel taky nezájem...co nepřečetli ve škole, tak to už dál nečetl...
|
|
Monty |
|
(26.3.2021 11:46:47) Federiko, vzpomněla jsem si, že syn byl k řecké mytologii velmi kritický. Jednu hlášku jsem si i zapsala:
"No a když se Zeus narodil, podstrčila Rheia místo něj Kronovi šutr, zabalený v hadru..." "A on to jako nepoznal? Jak mohl bejt bůh, když byl takový debil?"
|
Federika |
|
(26.3.2021 11:52:01) Hehe, Monty, debil by v naší katolický škole asi neprošel, ale jo, právě i podobný reakce -proč ne? Mladší syn hrozně rád rozohněně diskutuje. Mají na to několik nezvyklých předmětů, v češtině i angličtině. Debaty jsou vítány, ty předměty jsou vyloženě o tom-ále, tak y to má svý hranice, syn občas naráží, mně se ale fakt líbí,že má na věci svůj názor, kterej se nebojí prezentovat, i když se u učitele nebo ostatních nesetká s pozitivním přijetím. Dcera ne, ta se zatím bojí, aby neřekla něco špatně.
|
|
|
|
TaJ |
|
(26.3.2021 11:45:16) Leli, jo, já bych je taky ráda se synem četla a koukala na dokumenty...jenže on stěží koukne na to, co jim dá učitel třeba na stránky, jako zajímavost...ale jinak na to koukat nebude, nezájem...jako menšího jsem ho dokázala zaujmout vším možným, ale co šel do puberty, tak už to nejde...jak tam není nic o vlacích, tak to pro něj nestojí za pozornost...a takhle je to skoro se všemi předměty ve škole...doufám, že ho to časem zase přejde
|
|
|
|
|