Černá kronika |
|
(25.11.2020 18:29:46) Dopadlo to tak (diskuze pod touto), že jsme se dohodli s viníkem na dodatečném zaznamenání nehody na lejstro a půjde to z jeho povinného ručení. Uf. Máme tedy vypsaný záznam o nehodě, máme ho u sebe a jak nyní dále postupovat? Donést na viníkovo pojišťovnu? Co bude následovat? Přijde nějaký likvidátor nafotit a odhadnout škodu? Kdy můžeme nechat auto opravit? Peníze nám dají na základě odhadnuté škody nebo na fakturu opravy ze servisu? A nějak předem, aby jsme mohli zaplatit za opravu a nečekali na ně několik týdnů?
|
Okolík |
|
(25.11.2020 18:41:36) Auto (obě auta) jsme si ze všech stran nafotili sami a sami poslali pojišťovně všechny fotky i protokol oběma stranami podepsaný. Byli jsme tedy určení jako viníci, volali jsme i policajty. Co udělal druhý řidič netuším, poslali jsme mu číslo pojistné události a dál už nekomunikovali. Na našem autě byla škoda asi za 50 000, i když to původně vypadalo jako lehce ťuknutý nárazník. Vyměnili světlo, blatník, přední masku, detaily nevím, řešil manžel. Důležité je, že servis určila pojišťovna, kde to smíme nechat opravit.
|
|
Lída+2 |
|
(25.11.2020 19:00:26) Když mi nabourala auto sousedka na parkovišti.
Sepsalo se to. Ona to odnesla na pojišťovnu. Potom si to přišli nafotit. Doporučili si svůj servis ( odmítla jsem do opravy dát být jen korunu a to by se dělo, kdybych si vybrala já). Kdybych dodala fakturu ze svého servisu. Neproplatili by mi ji celou. Taky bych nedostala náhradní auto.
Určili servisy kam s tim můžeme.
Trvala jsem na nahráním vozidle. To mi přiklepl ten co to přišel fotit sám. Naše fotky nestačili.
Auto se odvezlo. Vyfasovali náhradní auto. A jen místo Berlinga kde se u zadních sedadel dalo postavit menší dítě.. Jsme vyfasovali Citygok kam se na zadní sedadla velmi špatně naskladali kluci se 180cm.
Pri převzetí neplatili nic.
|
Marika Letní |
|
(26.11.2020 22:00:03) Přesně jak psala Lída. Pokud nechceš jejich servis (platící pojišťovny), tak ti proplatí opravu kde chceš, nebo prostě jen pošlou prachy. Ale bude to částka dle jejich odhadu. Lepší je dát to opravit do servisu protože máš nárok na náhradní auto (i když vždy horší než máš). Vy máte syna automechanika, tak se vám možná vyplatí vzít peníze a opraví to on. To musíte prodiskutovat.
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(25.11.2020 19:13:34) Kroniko, zavolejte do pojišťovny viníka, oni vám přesně poví, jak postupovat. Druhá možnost je, pokud máš spolehlivý servis, kde jim fakt věříš, můžeš se domluvit s nimi. Já takhle řešila škodu způsobenou popeláři. Šéf "mého" servisu má veškerou mou důvěru, všechno zařídil sám, jen jsem mu podepsala zmocnění. Jen jsem jela ukázat auto likvidátorovi, spoléhali jsme na mé ženské kouzlo (zabralo, žena v nesnázích )
|
|
Půlka psa |
|
(25.11.2020 19:44:48) Hlášení: Viník nebo vy zavoláte jeho pojišťovně, nahlásíte škodu a oni vám řeknou, jakým způsobem jim vy i viník dodáte doklady. Bude to každopádně elektronicky a nikam chodit nemusíš.
Likvidace: Pokud vyberete správný smluvní servis, tak ten zařídí celou likvidaci a vy se toho nemusíte nijak účastnit. Nejbližší smluvní servis vám poradí pojišťovna při hlášení škody.
Peníze: Pokud využijete smluvní servis, tak pojišťovna dá peníze přímo servisu. Jakmile proběhne převod, tak si vyzvednete auto.
Můžete si vybrat i nesmluvní servis, ale pak je to složitější s likvidítorem i s penězi.
Náhradní vozidlo: Po dobu opravy můžete požadovat od servisu náhradní vozidlo. Je to po vás bezplatné (půjčovné je předmětem plnění pojišťovny). Toto je dobré nahlásit pojišťovně při hlášení škody.
|
|
Mariana +2 |
|
(25.11.2020 20:15:11) Řeším občas v práci. takže:
Osobně se nikam nic už nenosí, obzvlášť v dnešní době. Pojistnou událost nahlásit telefonicky nebo mají interaktivní formuláře. Ty já nemám ráda, protože vyžadují i informace, které v době nahlášení ještě s jistotou nevím. Třeba na jaký účet půjde plnění (ale to třeba ještě nevím kde se bude opravovat).
Nejlepší je to udělat tak že to zaplatí přímo servisu, ale v tomto případě to je spíš věc toho pojištěného.
Radši to hlásím telefonicky, protože rovnou se odsouhlasí i který servis by měl opravovat. Pošlou se jim dokumenty oskenované, fotky. Nahlásit by měl pojištěný, ale můžete i vy.
Po nahlášení škody se ozve likvidátor, řekne jestli stačí dodané fotky nebo jestli si přijedou nafotit. Smluvní servisy si tohle vyřeší obvykle samy.
Zeptala bych se na to náhradní vozidlo, pokud ho potřebujete.
Předem pojišťovna peníze nedává. Proplácí se buď pak podle faktury z toho servisu.
Nebo existuje možnost tzv. rozpočtem. Tedy že "ocení" tu škodu likvidátor, částku ti proplatí a ty si to můžeš nechat opravit sama kdekoliv. Tohle je rizikové pokud by se následně zjistilo, že škoda byla větší. Ale třeba v případě že jsou to jen promáčknuté plechy nebo odřeniny a máš známého kdo ti to opraví levně, tak to může být výhodnější, protože pojišťovna to nacení podle značkového servisu.
|
|
Dari79 |
|
(25.11.2020 20:25:59) Jéžišmárja, to jsou dotazy jak v r. 1990. By mě nenapadlo, že 30 let po revoluci se někdo takto ptá..
Čili - existuje internet. Na internetu, předpokládám že opravdu každá, pojišťovna má formulář pro hlášení škody. Zadáte, vyplníte, nahrajete přílohy...
Taky existuje telefon. Na internetu, na stránkách pojišťovny, najdete určitě i linku pro hlášení pojistných událostí... Oni si zapíšou po telefonu jen to nejdůležitější a stejně Vás odkážou, ať dodáte listiny (nejlépe mailem), hůř poštou, v nejhorším tedy odnést na pojišťovnu osobně
No, ale na tom telefonu se jich kdyžtak zeptáte... Jinak - je-li to "nové a značkové" auto, tak samozřejmě odvezete do značkového servisu, každý značkový servis s pojišťovnama pracovat umí, čili dáte jim jen to číslo té pojistné události (viz výše - přidělí Vám na základě nahlášení na internetu nebo po telefonu) - oni si už vyřídí úplně všechno sami... Je-li to auto "staré", tak si můžeš samozřejmě vybrat servis, jaký chceš ("u Franty z vedlejší vesnice"), ovšem je potřeba to té pojišťovně oznámit (oni ti řeknou, zda ti to schvalují, zda stačí fotky, zda tam likvidátor přijde si to prohlédnout atd.). Jinak hrozí, že ti to neproplatí (neproplatí všechno) - oni mají tabulky,výměna čeho stojí kolik v obvykle drahém servisu atd - čili brání se tím "kamarádčoftům" a "předraženým opravám" - tak abyste pak v servisu něco nedopláceli, protože bude oprava nadhodnocená... Je-li auto "úplná plečka", taky to může skončit zhodnocením likvidátora jako totálka a pak ti holt opravu neproplatí, ale zaplatí "cenu vraku".
|
Žžena |
|
(25.11.2020 21:09:52) To "bránění kamarádčoftům a předraženým opravám" mne pobavilo. Když si necháváme čas od času měnit přední sklo, je cena za výměnu skla pro nás coby samoplátce výrazně nižší, než cena za stejný úkon fakturovaná pojišťovně.
|
Mariana +2 |
|
(25.11.2020 22:21:42) Tak já myslím že přesně tohle měla nejspíš Dari na mysli. Že býval takový nešvar, že se opravy pojišťovnám předažovaly, nebo do faktury "na pojišťovnu" se schovalo i něco dalšího, no a pak se případně o to "šábli" (servis se zákazníkem, tím je míněno to "kamarádíčkovství"). Kdysi. Proto teď pojišťovny to mají propracovanější, a jedou dle tabulek kolik by co mělo stát. Plus obhlídky likvidátorů. Plus oceňovací tabulky hodnot vozidel. Tam si myslím že žádné ženské kouzlo nemá vliv, jak tu někdo snad psal.
Jinak obecně jsou opravy na pojišťovnu spíš dražší než když si platí majitel sám, už jen proto že se dělají většinou ve značkovém servise. Malý servis může být levnější. A taky tím že se díly vyměňují za nové, kdežto jinak si to člověk nechá třeba jen vyklepat, použije se repas apod. Servisy pak vědí že můžou jít na ty ceny pojišťoven, tak to samozřejmě využijí. U běžného zákazníka pak už je přece jen určitý konkurenční boj.
|
|
|
|
|