Přidat odpověď
Řeším občas v práci. takže:
Osobně se nikam nic už nenosí, obzvlášť v dnešní době. Pojistnou událost nahlásit telefonicky nebo mají interaktivní formuláře. Ty já nemám ráda, protože vyžadují i informace, které v době nahlášení ještě s jistotou nevím. Třeba na jaký účet půjde plnění (ale to třeba ještě nevím kde se bude opravovat).
Nejlepší je to udělat tak že to zaplatí přímo servisu, ale v tomto případě to je spíš věc toho pojištěného.
Radši to hlásím telefonicky, protože rovnou se odsouhlasí i který servis by měl opravovat.
Pošlou se jim dokumenty oskenované, fotky.
Nahlásit by měl pojištěný, ale můžete i vy.
Po nahlášení škody se ozve likvidátor, řekne jestli stačí dodané fotky nebo jestli si přijedou nafotit. Smluvní servisy si tohle vyřeší obvykle samy.
Zeptala bych se na to náhradní vozidlo, pokud ho potřebujete.
Předem pojišťovna peníze nedává.
Proplácí se buď pak podle faktury z toho servisu.
Nebo existuje možnost tzv. rozpočtem. Tedy že "ocení" tu škodu likvidátor, částku ti proplatí a ty si to můžeš nechat opravit sama kdekoliv. Tohle je rizikové pokud by se následně zjistilo, že škoda byla větší.
Ale třeba v případě že jsou to jen promáčknuté plechy nebo odřeniny a máš známého kdo ti to opraví levně, tak to může být výhodnější, protože pojišťovna to nacení podle značkového servisu.
Předchozí