Jéžišmárja, to jsou dotazy jak v r. 1990. By mě nenapadlo, že 30 let po revoluci se někdo takto ptá..
Čili - existuje internet. Na internetu, předpokládám že opravdu každá, pojišťovna má formulář pro hlášení škody. Zadáte, vyplníte, nahrajete přílohy...
Taky existuje telefon. Na internetu, na stránkách pojišťovny, najdete určitě i linku pro hlášení pojistných událostí... Oni si zapíšou po telefonu jen to nejdůležitější a stejně Vás odkážou, ať dodáte listiny (nejlépe mailem), hůř poštou, v nejhorším tedy odnést na pojišťovnu osobně
No, ale na tom telefonu se jich kdyžtak zeptáte... Jinak - je-li to "nové a značkové" auto, tak samozřejmě odvezete do značkového servisu, každý značkový servis s pojišťovnama pracovat umí, čili dáte jim jen to číslo té pojistné události (viz výše - přidělí Vám na základě nahlášení na internetu nebo po telefonu) - oni si už vyřídí úplně všechno sami... Je-li to auto "staré", tak si můžeš samozřejmě vybrat servis, jaký chceš ("u Franty z vedlejší vesnice"), ovšem je potřeba to té pojišťovně oznámit (oni ti řeknou, zda ti to schvalují, zda stačí fotky, zda tam likvidátor přijde si to prohlédnout atd.). Jinak hrozí, že ti to neproplatí (neproplatí všechno) - oni mají tabulky,výměna čeho stojí kolik v obvykle drahém servisu atd - čili brání se tím "kamarádčoftům" a "předraženým opravám" - tak abyste pak v servisu něco nedopláceli, protože bude oprava nadhodnocená...
Je-li auto "úplná plečka", taky to může skončit zhodnocením likvidátora jako totálka a pak ti holt opravu neproplatí, ale zaplatí "cenu vraku".