HelenaPa |
|
(15.10.2020 8:18:37) V metodickém doporučení MŠMT k distančnímu vzdělávání se o výchovách píše jen pokud jde o smíšenou výuku (někdo ze třídy je ve škole někdo doma). Tam píší, že "Pro část třídy vzdělávanou na dálku bude prioritou zařazování českého a cizího jazyka, matematiky, přírodovědných a společensko-vědních témat a „výchovy“ budou řešeny formou tipů a inspirace pro volnočasové aktivity."
A teď prakticky - u nás byl vydán pokyn výchovama nezdržovat a nic nevyžadovat. Ať mají čas na "hlavní předměty". Jako matka to vítám. Na jaře dcera dostávala úkoly z TV,VV i HV a některé byly až absurdní. Zdržovalo to a mělo to na mě velké nároky na sebeovládání Pokud budou dostávat tipy, čím se zabavit (poslechni si, zatancuj si, nakresli, slož,...) budu ráda, pokud ne, mrzet mě to nebude, zabaví se sama i bez toho.
|
magrata1 |
|
(15.10.2020 8:25:34) Já možná vedle těch kurzů hodím i dobrovolné přednášky z dějin umění, aspoň trochu odlehčím dějepisářce. Pro ty, kdo dané období probírají, by to mohlo být povinné, pro ostatní dobrovolné. Měla jsem pocit, že to děcka zajímalo, když jsem to učila naživo. Dokonce partička největších sígrů mě doprovázela do sborovny a valila na mě dotazy. To mě fakt překvapilo a zahřálo u srdce. Jako začínající učitel potřebuji zpětnou vazbu, abych se vydala správným směrem.
|
HelenaPa |
|
(15.10.2020 10:34:58) Magrato, to by se mi líbilo. Když jsem měla na doplnění úvazku 2 třídy výtvarky, tak jsem na to šla taky přes "dějiny umění", protože výtvarně nejsem nijak vzdělaná, didaktiku výtvarky neznám. Ale něco málo z dějin jsem dohromady dát zvládla. Postupovali jsme časem i prostorem. Vždycky jsme si ukázali, jak v dané době / oblasti vypadalo různé výtvarné umění - jaké byly k dispozici materiály, jaké metody používali, jaké motivy se objevovaly a podobně. A pak jsme použili podobné materiály a metody a zkusili sami něco vytvořit. Takže jsme v době babyloňanů tvořili "kachle", kterými jsme si oblepili "Ištařinu bránu" do třídy, vyrobili jsme z keramické hlíny pečetní válečky. V Austrálii jsme vytáběli tečkované umění a u jihooamerických indiánu jsme kreslili tváře na totemy. To mě fakt bavilo. Teď už výtvarky nemám, máme tu odbornici, která ví, jak je naučit tohle a onohle nakreslit / namalovat / vymodelovat.
|
|
Barbar |
|
(15.10.2020 15:02:56) to je úžasné
|
|
Tante Bante |
|
(15.10.2020 21:24:23) Dějiny hudby (a angličtinu v populární hudbě) zrovna dělám. Má to překvapivě velké publikum. Vadí to ale (na mém působišti) dějepisářům. Mají pocit, že hudebníci nejsou kompetentní vyjadřovat se k dějinám hudby a angličtinářům, těm ani nevím proč. Asi že lidem hrabe. Teoreticky by to oběma skupinám mělo ulevit. Prakticky probíhá lítý boj, kdo zabere více místa ve vysílání. Dětí je mi líto, protože pokud chtějí udělat vše, co jim jejich zběsilí pedagogové ukládají, můžou se rovnou po vánocích objednat na rekreaci k Chocholouškovi. U mých dětí u jednoho na prvním stupni hodně sofistikovaná online výuka a u druhého nálože úkolů, které nestíháme. Já jsem dneska byla kdo ví proč navelena na online školení ředitelů škol, trvalo to přes dvě hodiny, svým způsobem to bylo zajímavé, sama bych se na to nepřihlásila a takhle jsem se dozvěděla spoustu pikanterií. Možná se mnou šéfka počítá do řídící funkce . Nejlepší byla paní z ČŠI. Doktorka nevím čeho. Zjevně unikla z dozoru Mužům v černém.
|
Okolík |
|
(15.10.2020 21:30:39) Tante, ty už zase učíš?
|
Tante Bante |
|
(15.10.2020 21:34:18) Ano. Přišlo mi, že musím pracovat. Hudebníci teď mají zakázané i zkoušky a studiovou práci a nevypadá to hned tak na zlepšení. Ale prakticky vzato jsem měla radši zůstat v domácnosti, protože se nám domov mění v digitální peklo. Čtyři lidi neustále vysílají ve třech jazycích.
|
Okolík |
|
(15.10.2020 21:37:40) Jo, myslím, že ta distanční výuka není nic jednoduchého ... Ani pro žáky, ani pro učitele.
|
Tante Bante |
|
(15.10.2020 21:55:21) Není to jednoduché, ale je to zajímavé. Mění to úplně všechno a jak jsme pořád čekali, až nám někdo zlepší ohlupující, zkostnatělou, buzerační školu, tak teď to dost možná nastane. Ještě se to uvidí. Myslím, že to bude záležet na délce a hloubce lockdownu. Zatím se většina škol snaží přejít z prezenční buzerace na digitální, ale dlouhodobě nemají jak to udržet. Pro všechny tvůrčí a vzdělání chtivé lidi je to obrovská šance. Vidím na svých dětech, že to jde i s mrňaty, ale musí se to umět a učitel musí mít obrovskou páru. Naše učitelka jede pětičlenné skupiny, každá hodinu deset s pětiminutovou přestávkou. Jak to vydrží, nechápu. Je úplně vyzenovaná (děti se připojují i s nastartovanými rodiči, kteří nejsou vyloženě nepřátelští, spíš trop s nervama)a přitom pozitivní a energická. S dětmi na jeden session udělá Hejného matematiku, češtinu ve všech složkách. Pak děti dodělávají některé věci, které začaly na online schůzce. Schůzky mají s obrazem. Učitelka je fakt bravurní, má super nápady, to je totiž přesně to, že dokáže vystihnout silné momenty, které ten onlinemeeting dá a využít možnosti, které jsou. Mají úplně jednoduché pomůcky, mazací papundeklová tabulka s fixou, počítají řetěz zpaměti, výsledek napíšou, ukáží, smažou další. V pěti je stihne kontrolovat a ví to, nevezme víc. Věděla jsem, že je dobrá, ale ne že takhle moc. Prvouku ještě neměli. Angličtinu mají extra s někým jiným, jiné vysílání.
|
Federika |
|
(15.10.2020 22:12:46) Musí se učit všech ystrany a určitě. to není vždycky jednoduchý. Dcera (6. tř) se teď připravovala na test z přírodovědy. Píšou ho ráno a je vynervovaná-sice ví, co je predace, symbioza a parazitimus, umí dobře vysvětlit fotosyntézu, ale minule se jí u jinýho testu stalo, že jí ubíhal čas, ona se spletla a vypisovala to do jiný kolonky, zmatkovala, mazala, čas uběhl, test zmizel a měla toho půlku.Naštěstí si to pak vysvětlili,doučili se, ale stejně bude zítra nervózní-a ne z tý látky samotný, to umí. No jo, no,ale pochopí, naučí se to a bude se jim to hodit.
|
Tante Bante |
|
(15.10.2020 22:23:26) Jde to udělat, když dospělí zachovají klid a poskytnou dětem oporu. Ujasní si skutečné priority, tj. např. v daném momentě není úkol udělat v konkrétním čase online test, ale vědět, co je predace. To jde zjistit podstatně měkčími metodami než testem, jen je ta práce pro učitele extenzivní a tak jako ji nikdo nevidí, takže pak lidé mají sklon si myslet, že neprobíhá. Naopak sumu testů vyklikneš a ukážeš. Jen ovládnout digitální nástroje je značná práce, která se neudělá sama za chvíli. Pochopit, jak funguje technika, počítat s tím, jak selhává, a nedělat si z toho berličku...fííha.
|
Federika |
|
(15.10.2020 22:28:52) Tante, oni sice dělají testy,ale mají i spoustu jiných činností, kde si učitel ověřuje, jestli to děti pochopily. Navíc to není tak,že z toho dostanou špatnou známku a hotovo, i ta učitelka chápe,že je to pro ně prostě jiný. Moje dcera to chce mít všechno dobře, ale ještě to nezvládá všechno vždycky úspěšně propojit, předpokládádm,že ještě tak jedna dvě koronavirová karanténa a budou to všichni ovládat bravurně
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(15.10.2020 22:30:07) Bojácnost a defenzivní přístup je obvyklá vlastnost českého učitele. Jenže fér je si uvědomit, že to je důsledek dlouholeté komplexní činnosti systému. Každý fakt není Robin Hood, dokonce když je, tak ho škola houževnatě zkouší vyplivnout. Takže já se učitelce nedivím. Taky na prudění nereaguju, jenže jsem si to vymyslela chytřeji, aby mi nikdo nic nemohl. Důsledkem čehož je, že ho mám minimum, obvykle proběhne jen zkusmý pokus. Jenže já se nebojím. Nebojím se, že mi někdo vynadá, nebojím se vedení, můžu se kdykoliv odporoučet a stejně budu vědět, jak žít. Děti, i velké, potřebují vedení a inspiraci. Jinak je to kočku.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(15.10.2020 22:20:40) Já jsem dnes měla možnost být přítomna při zeměpise, protože si dcera přinesla ntb k snidani A moc se mi to líbilo, i já jsem poslouchala se zájmem, je fakt, že tahle učitelka byla na jaře mezi prvními, kdo začal s online výukou. A když se to umí, je to super.
|
|
|
|
|
|
|
|