Přidat odpověď
Magrato, to by se mi líbilo.
Když jsem měla na doplnění úvazku 2 třídy výtvarky, tak jsem na to šla taky přes "dějiny umění", protože výtvarně nejsem nijak vzdělaná, didaktiku výtvarky neznám. Ale něco málo z dějin jsem dohromady dát zvládla. Postupovali jsme časem i prostorem. Vždycky jsme si ukázali, jak v dané době / oblasti vypadalo různé výtvarné umění - jaké byly k dispozici materiály, jaké metody používali, jaké motivy se objevovaly a podobně. A pak jsme použili podobné materiály a metody a zkusili sami něco vytvořit. Takže jsme v době babyloňanů tvořili "kachle", kterými jsme si oblepili "Ištařinu bránu" do třídy, vyrobili jsme z keramické hlíny pečetní válečky. V Austrálii jsme vytáběli tečkované umění a u jihooamerických indiánu jsme kreslili tváře na totemy. To mě fakt bavilo. Teď už výtvarky nemám, máme tu odbornici, která ví, jak je naučit tohle a onohle nakreslit / namalovat / vymodelovat.
Předchozí