rišulka |
|
(20.4.2020 19:06:31) Panebože, kde bych byla bez rodiny.cz!!! Už dávno nechodím do školy a jen díky vám si udržuju rozhled, všeobecný a v této době i ke znalostem ze školy, které, přiznávám tedy, nejsou úplně ve formě, v hlavě je celkem mám, nezmizely v propadlišti, ale nedaří se mi je předat dál a podat jednoduše a přece zajímavě.
S přihlédnutím k tomu, že Rišku máme na spec škole a nejsou tedy příliš vysoké nároky, prosím o pomoc - spíše heslovitá vyjádření, hodně obrázků, video nebo třeba i film.
Výborné! Schytala jsem to nejvíc "bléé" v přírodopisu - členovci, tj. žížaly, pavouci, korýši, vzdušníkovci. Tisknu stránky a stránky obrázků a popisujeme je, to celkem jde, Riška se baví mým odporem :)
Ale! Z dějepisu máme to NEJ - Starověké Řecko, základ všeho že. Máme jednoduchou prezentaci ppt, k tomu shrnutí v bodech v prac.listu. Pro něj jsou to jen pojmy bez významu, po zpracování se vykouří z hlavy. Zrovna Řecko je tak "rozkouskované" (Mykény, Sparta, perské války atd.), ale navazuje na sebe - a jemu to uniká - asi proto, že to neumím podat zajímavě. Máte nějaké rady, tipy, film, video, něco, co mu ukáže život v tehdejší době a zaujme? Film Souboj titánů se líbil. Jsem přesvědčena, že když to bude lépe chápat, lépe mu to zůstane v té palici.
To samé čeština (vs. AJ), nehneme se přes zájmena! On si nedokáže nahradit ve spojení nebo ve větě já - se mnou - moje, ke mně / ty - s tebou - tvoje, tobě .. venku prší - ONO prší .. totéž ten/ta/to, rody pro shodu podmětu a přísudku (tY/tI neslyší, nerozliší). Tohle spravíme - cvičit, cvičit, cvičit?
Snad diskuse pomůže i jiným...
|
A. Andrs |
|
(20.4.2020 19:15:55) Risulko, ke starovekemu Recku si ja osobne pamatuju, ze me bavilo dostat mapu a pastelkami si vybarvovat kde se co v te dobe delo, jestli mi rozumis - slepou mapu a k jednotlivych rokum, udalostem si to do te maoy namalovat a tech map mit dsotatek a pak si v tom listovat a ty udalosti nebo valky se ti vybavi
k zajmenum, to je hrozne tezky, ja zajmena v cizich recech nezvladam s jistotou doted Aj, Nj, ale kdyz jsme se jako dospeli ucili nemcinu, tak jsme si vzali ctvrtku a provazek a na tom bylo napsano ICH a druha osoba mela DU a pak jsme si na sebe ukazovali a sklonovali podle roznych situaci, pak byla nekde povesena ctvrtka, kde bylo namalovano lide a u toho ONI...jestli to popisuju srozumitelne
nevim zda to pomuze, ale jenom inspirace
|
|
Černá kronika |
|
(20.4.2020 19:16:57) Rišulko, jsem jako AP u dítěte s LMP, tento rok jsme brali starověké státy. Kdysi jsem pro svoje děti koupila velkou obrázkovou encyklopedii o těchto státech, jsou tam rozkreslený domy, ve kterých lidé žili, jak chodili oblíkaní, jaký postavení měly ženy, samozřejmě bitvy, jak byl utvořený stát a pod. Vlastně jsme vůbec nejeli podle učebnice, ale podle této encyklopedie, kde jsme si spíš říkali, jak se tehdy žilo. Datumy, vojevůdce, bitvy atd., to dítě míjí. Písemku jsme s učitelkou připravili společně,zaměřenou právě na tyhle obyčejný věci a dítě si mohlo při práci listovat v encyklopecii. A jsme obyčejná ZŠ.
|
|
Lída+2 |
|
(20.4.2020 19:20:45) Rišutko, Já se ztrácím v zájmenech taky v AJ.
Takže mám hezký komínky. A jak jsem to měla pořád před sebou, věděla jsem, že si to nemusím pamatovat, tak mi to tam nalezlo samo. Třeba to zabere taky.
Zítra Ti to sepišu. Tak by jsi si to jen vytiskla. Jen vím, ze to dělá to moje DYs. A fakt mi to pomohlo.
Podobně mám sepsané co, kde kdo... A podobně pro mě něco co je stejný rozdíl žádný. Vím, že to lidi moc nechápou. Taky Ti to sem ráno hodím.
Pak 3 slovesa ty jsem našla nedávno, že jsou pro me stejné. Ty mam ve fázi nakoukani.
Z toho budou místní jazykově zdatné uživatele udivený. Ale jsem zvyklá manžel se taky diví co na tom mám stejný.
|
Termix |
|
(20.4.2020 19:38:30) Lído, dodnes mám tři slovesa, která se mi motají takovým způsobem, že když je cíleně učím, mám tahák. A když je neučím cíleně a jen na ně narazím, tak se strašně buď soustředím a nebo se jim vyhýbám . položit lay laid laid laying ležet lie lay lain lying lhát lie lied lied lying
A takový soup a soap a kitchen a chicken ….
|
MaMar |
|
(20.4.2020 19:43:22) Jé, Termixi, tos mě potěšila, že i ty, která jsi jistě v angličtině mnohem zdatnější Přesně na tahle slovesa jsem si pro výuku dělala "tahák".
|
|
Delete |
|
(20.4.2020 19:50:26) No a právě proto mně nepomůže na angličtinu žádný tahák. Musela bych ho mít na úúúúúúplně všechno, protože mi to přijde všechno stejné a zejména, když se to říká .
|
|
darinaa |
|
(20.4.2020 19:51:57) můj favorit v této kategorii jsou dough, flour... nikdy nevím, jak se to píše )
|
Termix |
|
(20.4.2020 23:16:47) Darino, já taky někdy nevím, jak se co píše. Ona je teda angličtina na psaní lehká, má to svá pravidla, ale někdy prostě zpaměti. Kolikrát si musím slovo napsat dvakrát a pak vyberu to, co líp vypadá . Naštěstí vždy správně. Mám to nakoukané z knížek.
|
|
|
HelenaPa |
|
(20.4.2020 19:57:23) Termix, jo, přesně tyhle tři slovesa jsou nejhorší. Všechny ostatní školní chytáky dám. Ale tady musím hrozně přemýšlet a předpokládám, že se občas i spletu.
kuře s kuchyní a polívku s mýdlem si pletou spíš děti, tady naštěstí problém nemám. Ještě se musím soustředit na lend a borrow. Tady si musím vzpomenout na Library Lends a pak to nepopletu.
|
|
Lída+2 |
|
(21.4.2020 4:45:22) Termix, tak to je super.
pro mě je to šli, chtěl, čekal
Moje Aj říká, že to tam házím jak mě napadne.....
|
Termix |
|
(21.4.2020 7:13:38) Studenti často blbě říkají want a won""t. Takže platí pravidlo chce ZKRÁTKA hned teď. Tedy čte se to krátce. Won""t budoucnost je daleká a kdovíjaká, čte se dlouze a přidá se "u" tedy [wount].
|
|
Termix |
|
(21.4.2020 7:15:28) Hele tak třeba: Went rychle a krátce Wanted něco už déle Waited nekonečně
|
Lída+2 |
|
(21.4.2020 8:03:30) To je dobrý, mám to napsané. Uvidíme jaké to přinese výsledky. Děkuji.
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(21.4.2020 4:42:51) Prostě pro mě musí být vše jasně daný tohle mě mátlo kdysi dávno měla jsem to neustále na očích u AJ: what-Jaký, jaká, CO? How- Kolik, Jak How many- kolik počtatelný How much - kolik nepočítatelný (maso, peníze, tekutiny a podobně) Which- který When- Kdy, Když Whose- čí? Who-kdo? Why-proč
Always-vždy usually-obvykle sometimes-někdy hadly ever-sotva kdy, málo kdy never- nikdy
A na 1/3 A4 zájmena, rozházej to do komínků- 3 ,ale takto vedle sebe, jak to je jen,aby to bylo hezky pod sebou a vedle sebe, musí totiž vidět, že já, mě moje je skoro to samé, jen se to jinak řekne a za lomítkem je to vždy pro krátké odpovědi, nech mu to někde položené, netrvej na naučení. FAkt to tam časem naleze samo.
I já ME mnou, mě MY/ MINE moje
YOU ty YOU tobě, tě YOUR/YOURS tvoje
HE on HIM k němu, něho HIS/HIS jeho
SHE ona HER k ní, o ní HER/HERS její
IT ono IT tomu, tím, toho
WE my US nás, nám OUR/OURS naše
YOU vy YOU vás YOUR/YOURS vaše
THEY oni THEM nich,s nimi THEIR/THEIRS jejich
tak snad to trochu pomohlo.
|
Termix |
|
(21.4.2020 7:10:58) Lído, já pořád přemýšlela, jaké ty sloupky máš na mysli. Vlastně stejně to dělám studentům taky. Vždycky vymýšlím pravidla. Jestli ti některá pomohou, tak tady tři základní, co do všech hustím:
Čím se ptám, tím odpovím. Takže na otázku Do you, odpovím Yes, I do, No, I don""t. Did you ..? Yes, I did, No, I didn""t. Can you ... Yes, I can, No, I can""t.
V přítomném čase prostém 3.os.č.j. platí Jedno s ve větě. Buď ve slovese, nebo v Does a nebo v doesn""t.
A třetí, velmi často se stává, že lidé neví rozdíl v použití předpřítomného a minuleho času. Takže minulý čas se stal v minulosti a minulost má vždy začátek a konec. Tedy včera, před týdnem ... kdežto předpřítomný se stal před přítomností, ale be v minulosti a tedy má jen začátek. Tedy dnes, tento týden, letos. A nebo se neříká vůbec, kdy se stal a pouze se oznámí.
Mnemotechnických pomůcek mám fakt hodně. Mně taky pomáhají a můj AS dysgrafik matematik syn, ten to potřebuje taky.
|
Lída+2 |
|
(21.4.2020 7:54:11) Termix, včera jsem vyděsila manžela který něco používá a vůbec ho nenapadlo, že to má nějaké pravidlo. Tak debatovali se starším....co a jak používají.
A starší syn:" Já až vždycky od mamky zjistím, že na to je nějaká krásná a jednoduchá poučka..." a pak, "tati a vem si jak ji na nás mamka vždycky vybalí a je si 100% jistá a přitom toho neumí ani desetinu. A my tu vždycky dumáme jestli to tak je."
Jak to nemá pravidlo, jsem v háji.
Moje angličtinářka je zlatá. Až s ní vidím pokrok.
JJ to mám zautomatizované, jak se mě kdo ptá tak odpovídám, test na to jsem měla na 99% to není asi nejhorší.
A to s těma časama si uložím. To je dobrý. Díky.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2020 19:22:51) Rišulko, já bych ti pomohola s přírodopisem, ale dějepis neporadím
která je to vůbec třída? šestá?
|
|
HelenaPa |
|
(20.4.2020 19:30:30) Na přírodopis má docela pěkně názorně a s obrázkama videa tento pán: https://www.youtube.com/watch?v=y8RvttlOFwY&list=PLu9YmWHGvyyv-lxIE0RvZ8DaOJXFb6lDT (vpravo si najdi, které téma se vám zrovna hodí).
Pokud by Riška dával delší filmy, tak tyhle jsou krásné:
Neuvěřitelný svět pavouků: https://youtu.be/6_NQ7lqd-4U Neuvěřitelný svět hmyzu: https://youtu.be/h_ccHvaOXtI Neobyčejný svět hmyzu: https://youtu.be/lbgfUWlfhrs Havěť kolem nás: https://youtu.be/eJJvvaVLLmw
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2020 19:31:43) já můžu poskytnout prezentaci, svoji, s odkazy na videa, párminutová a jedno delší
|
|
|
|