rišulka |
|
(17.3.2020 17:20:31) Jako je to mazec. Začínám o škole, ale ptám se celkově, můžete přeskočit na otázky na konci -
Min týden jsem byla v klidu, pro Rišku jen čj a mat, pár úkolů, dobrý. Ale dnes už cítím únavu a celkem mi jedou nervy. Pracuju, vyřizuju, nakupuju, i pro naše samozřejmě a ještě se s nimi dohaduju, bo oni se přece zvládnou o sebe postarat, nemám z nich dělat invalidy apod., doma vařím, chystám furt svačinky, úklid, kočky a k tomu se učíme. Včera přišly i další předměty, vše od třídní, na jednotlivé uč nemám ani kontakty. Dělali jsme 9-11h a moc teda neubylo. Večer jsem si řekla, že to chce lepší systém, pobrala rady v min diskusi, zaběhla do sklepa pro tabuli a připravila na dnešek projekt - - dějepis - řecké báje, název, zápis, obrázek / čj literatura - text, podvojný deník / inormatika - práce s textem. Vybrala jsem Prométhea. Našla na google, krátký text (z nějakých školních referátů) si R četl sám, pak jsem mu já přečetla delší pojetí s pauzami, kdy doplňoval, co se dál stane, to mu šlo, pak jsem ve wordu napsala krátké shrnutí, co mi on diktoval, taky šlo. Pak jsme se vyměnili u pc a on text upravoval (nadpis, tučné, vel písma, odstavce). A takhle jsem sfoukla teda tři předměty. Jsem na sebe pyšná. Ale! Tohle není moje práce, učitelkám přípravy asi tolik netrvají, já nemám žádné ZDROJE, z paměti hrabu, to ještě jde, ale třeba debilní jednoduchý obrázek na google zabral skoro půl hodiny, protože tam vyskakuje film nebo pandorra náramky..
Takže teď věřím, že to učitelky nemají snadné, ale za normálních okolností, když je to normální baba, je tohle celkem zábavné a při zkušenostech a dostatku zdrojů si s tím jistě poradí snadněji než já. Přesto si stále myslím, co jsem už hodněkrát dříve psala, že systém je špatně a hodně lidí tam nemá co dělat. Z ostatních předmětů nám přišlo přečíst, nastudovat, zápis strany od-do. Většinou rozumně, na týden 2-4 str, ale fyzika 14!!!! (Neporovnávejte s požadavky na vaše děti, Riška je ve speciálce, má minimální výstupy - tj. doteď se učil furt dokola počítání do sto pod sebou, jediný způsob co mu jde, jak je přechod přes 10, je v háji, plus malou násobilku, TEĎ v meilu video s násobením dvojciferných čísel a tři strany příkladů, to jako nevím.. Ten kluk neumí nic a hlavně nic neudělá sám, furt sedím u něj, počítáme na prstech, slovesa berou skoro dva měsíce a já mu stejně na každý papír kreslím pomůcky, tabulky já/ty/on/my-vy-oni atd)
Tak se teda ptám - myslíte, že z toho všeho vzejde něco dobrého? Nebo se pak najede zas do starých mizerných kolejí? Transformaci si zaslouží tohle zmiňované školství, samozřejmě víme. Každý asi znáte nějakou sestřičku a víte, jak to dnes vypadá ve špitálech, o dostupnosti pomůcek, péče, testů, i blbých telefonů škoda mluvit a to známe problémy z dřívějška, nedostupnost, dlouhé čekací lhůty, papírování místo léčení atd. Co úřady? Jak tu kolikrát už píšu, že se o mě každý měsíc starají tři baby, Teď ani nevolaly, stačilo poslat sms, abych meilem poslala dokumenty. Za tohoto nouzového stavu najednou jde systémy zjednodušit a osekat, vzejde z toho poučení a snaha máknout na tom, aby systémy byly efektivnější i s menší zátěží (byrokratickou, mzdovou, logistickou atd)? - zvlášť když pak bude potřeba sypat finance do zdecimovaného lidu a lepit díry.
|
Pam-pela |
|
(17.3.2020 17:37:45) Rišulko, já bych řekla, že pokud bude tolik (státních) úředníků, kteří fungují proto, že existuje nějaký papír..anebo si musí vymyslet funkci a náplň, proč tam jsou, tak ne. Myslím si ale, že naše ekonomika bude tak ve skluzu, že holt tihle (zbyteční) lidi budou možná muset jít opravdu pracovat a tyhle šolichací, fakt myslím ty šolichací, ne smysluplné funkce a místo, ubudou.
Já ti vůbec nechci nic radit...ale mám kolem nějaké lidi s podobnými osudy, děti mají o kousek starší a vnímají to podobně.
Jako máma bych se snažila, aby se dítě naučilo co nejvíc z toho praktického života, z toho, co bude potřebovat, aby se mu hezky žilo! Pro něj, pro okolí, samo-obsluhu, tvoření pro štěstí, pochopení světa...prostě to DŮLEŽITÉ. Důležité pro něj, pro vás, pro ty, kde pak třeba bude nějakou dobu pobývat, až bude dospělý.
Počítání fyzika pro běžné děti...nač to je? Vzala bych to, a´t zvládne, co zvládne...jinak vám to oběma bude přinášet stres, napětí, frustraci.
Prosím, neber mě, že ti chci radit, nemám osobní zkušenost, ale je to i zkušenost z okolí.
prostě přijmout, že v něčem je strop a prorazit přes něj nejde. Soustředit ty síly do toho smysluplného...a co dělá radost. Co je FAKT důležité.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.3.2020 18:14:22) Rišulko, vykašli se na to, fakt. Svět se nezboří, když Riška nebude umět násobit pod sebou. Jasně, číst, sčítat a odčítat, násobilku, ale co víc? vzhledem k tomu, že je na specce, bude mít vždycky ivp, co nestihne teď, udělá jindy, přijímačky dělat přece nemusí, nestesuj jeho ani sebe. povídejte si, čtěte, maluje, hrajte hry, vyrábějte, udělejte si jarní výzdobu oken a celýho bytu a neřeš zbytečnosti.
|
rišulka |
|
(17.3.2020 18:50:47) Ale jo, my to nějak nežerem, však za ty roky vím, chtěla jsem pokecat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.3.2020 18:57:50) Rišulko, a jak jinak zvládáte? Jak zvládá Riška to, že není škola, je to najednou, změna bez přípravy, nevadí mu to?
|
rišulka |
|
(17.3.2020 20:53:43) Vůbec! - jeho oblíbené slovo :) nevadí, je doma spokojený, má svůj klid, servis, maminku k dispozici, spíme spolu, povídáme si, pouštíme filmy a tak, pohoda. On jo, já už jsem trochu otrávená, jak se jeho řeč furt točí jen kolem těch jeho témat, ale to je to nejmenší. Od začátku roku byl dva týdny nemocný, týden prázdniny a taky jsme měli kolečko po dr, takže vlastně plný, celý týden ani moc neužil, tak změnu ani moc nepociťuje. Za půl hodinky půjde spát a já si dám noční u špajzky - včera mi tu lítal mol a dnes jsem viděla dvě fronty larev, fuj blé..
|
TaJ |
|
(17.3.2020 22:17:45) Rišulko, u nás dost podobné, synovi chození do školy ani trochu nechybí, byl nadšený, že tam nemusí, s kamarády si občas píše na mobilu, jinak taky doma koukáme na telku, občas něco vytvoříme a kromě těch pár chvilek, kdy děláme něco do školy, tak tu tedy pořád posloucháme něco o vlacích...naštěstí jak máme barák a zahradu a dva PC, takže se tu tak nějak trochu rozptýlíme v prostoru a tak to zatím celkem dáváme, já tu po chvilkách třídím a vyhazuju krámy a zbytečnosti a dělám věci, na které jinak není moc čas, manžel tráví hodně času na zahradě a synek se zabaví většinu dne u PC, občas ho taky zapřáhneme do nějaké pomoci doma, nebo venku...spát chodíme všichni tři tak o půlnoci, ráno si můžem trochu přispat...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.3.2020 0:30:47) Rišulko, když je v pohodě Riška, tak si to užívejte ☘️
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(17.3.2020 19:13:39) Rišulko, ty jsi borka! Jinak si myslím, že změny systému atd by byly, kdyby tento krizový stav trval dlouho, jakože měsíce. Pokud to bude pár týdnů, všechno radostně naskočí zpět do původních kolejí.
|
|
krajta |
|
(17.3.2020 19:44:47) Už se něco dobrého stalo https://www.frekvence1.cz/clanky/zpravy/diky-koronaviru-si-odfrkne-planeta-satelitni-snimky-nasa-a-esa-ukazuji-zmeny-v-atmosfere.shtml?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu . Byla bych pro omezení kamionů a obchodování mezi zeměmi, strašně to ničí ovzduší, bylo by lepší kdyby se v dané zemi raději postavili nové firmy a tím by vzniklo více pracovních míst.
|
|
Půlka psa |
|
(17.3.2020 19:56:17) Úplně mimo školství. Ze současné situace vzejde dobrého to, že mám spoustu času na to, být s dětma, s manželem a máme spoustu času na pohyb. Už jen ty dvě hodiny, co denně trávím cestováním do práce, teď můžeme spolu trávit sportem. Ve finále budeme štíhlí, krásní a všichni spolu vylítaní.
Školu zatím neřeším.
|
sally |
|
(17.3.2020 20:07:58) ... dobrého vzejde to, že vymyslím raketu na Mars, abych tam mohla rodinu vystřelit ... znáte to, malý krok pro člověka, ale velký krok pro lidstvo...
Já doufám, že by z toho mohlo vzejít větší procento home officů... jako spousta prací fakt není potřeba dělat u toho konkrétního stolu... Doufám, že z toho vzejde i třeba větší pružnost v tom školství... a větší ocenění lidí jako sestřiček a prodavačů... U nás se prodavači fakt snaží, jsou hodní, informují, fungují, naskladňují, fakt se asi nezastaví... a jsou obchody, které mají časy vyhrazené pro lidi na šedesát, aby si tito mohli nakoupit o něco bezpečněji... a řezníci mi dneska "udělali" maso - neměli připravené to, co jsem potřebovala, takže mi vykostili kuřecí prsa a vykostili kus hovězího, abych měla na znojemskou...jako blbost, ale já bych se s tím mordovala a navíc to dělám nerada... chlapi to měli na dvoje máchnutí nožem...
Nevím, jestli se mi podaří vytáhnout rodinu ven... puberťáci na mě koukají jako že mi asi totálně hráblo... dneska první slunečný den po spoustě deště, uáááá....
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.3.2020 20:28:25) Vzejde z toho něco dobrého? Já doufám, že si lidé uvědomí, kolik věcí považují za běžné a všední a začnou si jich aspoň trochu vážit. Třeba ty učitelek. Ok, já vím, nemáš to lehké, ale ten tvůj despekt vůči různým profesím na mne prostě vykukuje z většiny tvých příspěvků.
|
rišulka |
|
(17.3.2020 20:47:06) Rose, většina profesí se dá dělat dobře i špatně, a většinou k tomu dobře stačí trochu citu a jeho nedostatek je to, co budí ten despekt.
|
|
77kraska |
|
(17.3.2020 20:52:46) Rose, presne tak, jedine dobre z toho vzejde, ze si budeme vseho vic vazit....chozeni po meste bez rousky, nuloveho strachu o zdravi, kdyz potkam cizi lidi na ulici, nuloveho strachu o rodice i deti...normalniho vydelavani penez bez strachu, jak dlouho jeste nebudu moct normalne "podnikat"
rikam si, jak jsem byla rozmazlena a niceho si nevazila
|
TaJ |
|
(17.3.2020 22:24:06) 77krasko - vnímám to stejně a myslím, že hodně lidí přesně tohle právě hodně potřebuje - uvědomit si, co všechno máme a být za to vděční...mít trochu víc pokory a vážit si i těch zdánlivě obyčejných a samozřejmých věcí...uvědomit si, že to není vždycky samozřejmost, jak jsme si doteď mnozí třeba mysleli...
|
|
|
|
Lúthien |
|
(18.3.2020 8:00:31) Zajímavé, jak tady čtu, že jsou všichni doma...
No, my za tohohle stavu pořád pracujeme, já i manžel, já jezdím do práce MHD, s rouškou tedy, ale i tak se bojím. Manžel v obchodě, potkává spoustu lidí. Doma syn, který má sice 13 let, takže o nic nejde, ale je prostě doma sám...pořád... naštěstí máme psa a to je jediné, co ho vlastně přinutí jít alespoň na chvíli ven (setkávání s kamarády je zakázané)... do obchodu už ho raději neposílám, chodím já po cestě z práce.
V práci 3 kolegové v karanténě ( lyžaři ), takže my ostatní jaksi pracujeme za ně. Jsem fakt unavená.
Přijdu domů, kontrola školy, zda opravdu všechno splnil, občas něco přehlídne nebo se na to vykašle, takže já unavená už na něj obvykle řvu, což mě mrzí...
A do toho vaření. Už se mi fakt nechce vymýšlet, co udělat na jídlo...nebaví mě to, chci přijít z práce a mít taky chvíli klid. Nemám ho... většinou raději popadnu psa a jdu na 2 hodiny do polí, bez lidí...to je moje vzpruha... Ale o to víc pak v domácnosti nestíhám...
Škola posílá úkoly tak nějak přiměřeně, některý dne je toho víc, jindy se to dá...Asi dobrý, ale přesto je nějaký dohled nutný, aby nezvlčil ...
Já si fakt přeji, aby tohle bylo za náma...Ale je mi jasné, že to bude ještě nějaký týden trvat... Asi si vezmu dovolenou, čekala jsem na to, jestli vláda schválí ošetřovné do 15-ti let, ale prd...zatím o tom nevím.
Jo a rodiče, no tak ty nenavštěvuju, jen si voláme a nákupy jim zajišťuje hodná sousedka, pokud budou něco akutního potřebovat, volají. doufám, že to opravdu dodržují a nechodí ven.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.3.2020 8:24:08) mám nejmladšího taky 13 let, v 7. třídě, potřebuje pomoct, neumí se učit, z mnoha důvodů já sice doma jsem, ale zalezlá ve své izolaci, aby mě nerušili, mám učitelský homeoffice, třeba včera jsem dvě hodiny strávila jenom odpovídáním na maily dětí, bylo jich kolem šedesáti. a samozřejmě příprava, ta trvá dlouho a potřebuju klid manžel má taky HO, ode dneška, takže jsme doma všichni, zjistili jsme, že máme sice dost místností, ale málo stolů, ale řešíme to s tím nejmladším jsem včera strávila asi hodinu nad fyzikou a dějepisem, dnes jsme se domluvili na přírodopis, zeměpis a češtinu, zítra bude angličtina a matika víc než hodinu nedám, on taky ne. ale stačí, sám si to přečte, udělá co zvládne a pak se to naučíme spolu. mít tři děti, nebyla by šance se jim takto dlouho věnovat souhlasím s tím, že nejhorší je jídlo, co vařit každý den a dnes škemrají o nějakou buchtu
|
Lúthien |
|
(18.3.2020 8:30:28) Já to mám s učením syna jednoduché - je celkem šikovný, ale jak je doma sám , nemá prostě ten morál na to, aby vyvíjel nějakou pravidelnou činnost a věnoval se tomu pořádně. no, nějak to přežijeme...
Ad vaření - včera večer jsem vymyslela, že si dnes uvaří polévku frankfurtskou - hotovka, přidá brambor, klobásku, mrkvičku... Aspoň nějaká činnost na chvíli.
Volám mu z práce úkoly, co má udělat - myčka, zapnout robotický vysavač, občas vytřít zem..
no, je to na náročné, ale vím, že jsou na tom někteří hůř / děti co mají IVP apod.../
Četla jsem někde na netu moc hezkou větu, myslím německý prezident ji řekl v projevu : " Držme si teď odstup, abychom se mohli později obejmout"
|
Federika |
|
(18.3.2020 16:59:55) Dneska jsem si říkala, že jediný pozitivum na tohle způsobu výuky vidím to, že- až se konečně moje dcera prokouše všemi těmi technickými problémy-mamii, kam mám tohle nahrát, jak to mám nahrát, mamiii, mně to zmizelo!! Mamiii,mně nejde mikrofon, neslyším tu konferenci, heslo mně nefunguje, ta angličtina mi nejde otevřít...- pak bude docela technicky zdatná a nebude nás nadále obtěžovat jakýmikoli dotazy ohledně technik, protože na tom pak bude líp než já Syn si dneska skákal na trampolíně, ve sluchátkách, s pocitem, jak tu online školu pěkně očůrá..A najednou úprk do pokoje, se slovy:" Sakra, jooo, už běžím, už to čtu, už jsem taaam!!!
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.3.2020 18:53:37) jo, ta technická zdatnost se týká i učitelů
já trpím. Strávila jsem nad přípravami pro jednu třídu matematiky 3 hodiny. Mají to teda minimálně do pondělí, ale stejně. a přišla práce synovi - Matematika - strana 143-147, teorie, příklady Takže jsem strávila další půlhodinu nad jeho matikou. Teorii jsme přeskočili, učebnici odmítám číst, je blbá. U příkladů jsme si to vysvětlili. A on to pochopil.
Možná na tom teď bude se znalostma druhýho pololetí mnohem líp než spolužáci jedničkáři, kteří se v tom topí sami.
|
|
|
|
|
|
|