Koronavirus a školní výuka - vzejde z toho nakonec něco dobrého?
Jako je to mazec. Začínám o škole, ale ptám se celkově, můžete přeskočit na otázky na konci -
Min týden jsem byla v klidu, pro Rišku jen čj a mat, pár úkolů, dobrý. Ale dnes už cítím únavu a celkem mi jedou nervy. Pracuju, vyřizuju, nakupuju, i pro naše samozřejmě a ještě se s nimi dohaduju, bo oni se přece zvládnou o sebe postarat, nemám z nich dělat invalidy apod., doma vařím, chystám furt svačinky, úklid, kočky a k tomu se učíme.
Včera přišly i další předměty, vše od třídní, na jednotlivé uč nemám ani kontakty. Dělali jsme 9-11h a moc teda neubylo. Večer jsem si řekla, že to chce lepší systém, pobrala rady v min diskusi, zaběhla do sklepa pro tabuli a připravila na dnešek projekt -
- dějepis - řecké báje, název, zápis, obrázek / čj literatura - text, podvojný deník / inormatika - práce s textem.
Vybrala jsem Prométhea. Našla na google, krátký text (z nějakých školních referátů) si R četl sám, pak jsem mu já přečetla delší pojetí s pauzami, kdy doplňoval, co se dál stane, to mu šlo, pak jsem ve wordu napsala krátké shrnutí, co mi on diktoval, taky šlo. Pak jsme se vyměnili u pc a on text upravoval (nadpis, tučné, vel písma, odstavce).
A takhle jsem sfoukla teda tři předměty. Jsem na sebe pyšná. Ale! Tohle není moje práce, učitelkám přípravy asi tolik netrvají, já nemám žádné ZDROJE, z paměti hrabu, to ještě jde, ale třeba debilní jednoduchý obrázek na google zabral skoro půl hodiny, protože tam vyskakuje film nebo pandorra náramky..
Takže teď věřím, že to učitelky nemají snadné, ale za normálních okolností, když je to normální baba, je tohle celkem zábavné a při zkušenostech a dostatku zdrojů si s tím jistě poradí snadněji než já.
Přesto si stále myslím, co jsem už hodněkrát dříve psala, že systém je špatně a hodně lidí tam nemá co dělat.
Z ostatních předmětů nám přišlo přečíst, nastudovat, zápis strany od-do. Většinou rozumně, na týden 2-4 str, ale fyzika 14!!!!
(Neporovnávejte s požadavky na vaše děti, Riška je ve speciálce, má minimální výstupy - tj. doteď se učil furt dokola počítání do sto pod sebou, jediný způsob co mu jde, jak je přechod přes 10, je v háji, plus malou násobilku, TEĎ v meilu video s násobením dvojciferných čísel a tři strany příkladů, to jako nevím.. Ten kluk neumí nic a hlavně nic neudělá sám, furt sedím u něj, počítáme na prstech, slovesa berou skoro dva měsíce a já mu stejně na každý papír kreslím pomůcky, tabulky já/ty/on/my-vy-oni atd)
Tak se teda ptám - myslíte, že z toho všeho vzejde něco dobrého? Nebo se pak najede zas do starých mizerných kolejí?
Transformaci si zaslouží tohle zmiňované školství, samozřejmě víme.
Každý asi znáte nějakou sestřičku a víte, jak to dnes vypadá ve špitálech, o dostupnosti pomůcek, péče, testů, i blbých telefonů škoda mluvit a to známe problémy z dřívějška, nedostupnost, dlouhé čekací lhůty, papírování místo léčení atd.
Co úřady? Jak tu kolikrát už píšu, že se o mě každý měsíc starají tři baby, Teď ani nevolaly, stačilo poslat sms, abych meilem poslala dokumenty.
Za tohoto nouzového stavu najednou jde systémy zjednodušit a osekat, vzejde z toho poučení a snaha máknout na tom, aby systémy byly efektivnější i s menší zátěží (byrokratickou, mzdovou, logistickou atd)? - zvlášť když pak bude potřeba sypat finance do zdecimovaného lidu a lepit díry.
Odpovědět