Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 18:22:15) dvě A4 se dají zvládnout za pár dní, může si to vzít i k babičce, malovat může kdekoliv
ale podle mě je to blbost, prázdniny mají být k odpočívání, možná to učitelka vidí tak, že to udělají všichni někdy na konci prázdnin a ona tím pádem nebude muset opakovat, děti po prázdninách neumí vůbec nic, já mám taky problém i s podpisem, ale považuji to za normální a neškodný, narozdíl od proučených prázdnin
|
vertigo |
|
(28.7.2019 18:35:19) To čtení a počítání je u nás to nejmenší zlo, ale psaní je dost děs (je u něj podezření i na dysgrafii, ale dle PPP je ještě brzo to hodnotit, každopádně píše hrozně a nerad). A pro mě je nejhorší ho k tomu vůbec dokopat. Snažím se to nenásilnou formou (cedule), ale prostě ten sešit máme prázdný. Ad počítání - musím si trošku postěžovat - syn mi spočítal, že 3x60 je 180, sečetl čísla z terče od šipek, ale z matematiky dostal na konci první třídy dvojku. Počítat umí, ale tím, že je nepozorný, tak mu spousta příkladů chybí nebo si špatně přečte zadání a tak to dopracoval k té dvojce. Z češtiny měl taky dvojku, ale to uznávám, protože to písmo je hrozný, ale z té matematiky mi to přijde nespravedlivé. No co už
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 18:39:07) známky jsou blbost...
a co se týká nucení do psaní, to je blbost, mám zkušenost se synem, přečte fakt moc, zvlášť jako malý, jenže jednu dobu číst odmítal. důvod byl ten, že přečtené knížky měl zapisovat do čtenářského deníku, takže radši nečetl, po dohodě s úžasnou učitelkou mi to diktoval, navíc mu vysvětlila, že nemusí psát všechno, a zase se ke čtení vrátil 😁
|
|
TaJ |
|
(28.7.2019 21:12:43) x.sky - pokud má poruchu pozornosti a problémy s tím psaním, tak dvojka je podle mě super známka...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 21:19:59) akorát ta dvojka může být silně demotivační, dítko se snaží, překonává samo sebe a pak mají všichni okolo jedničky a ono dvojku, což je pro prvňáka dost tragédie, navíc jestli je podezření na dysgrafii třeba, tak by to učitelka měla vzít v úvahu
žádná známka by neměla být demotivační, zvlášť v první třídě ne
|
vertigo |
|
(28.7.2019 21:27:46) "žádná známka by neměla být demotivační, zvlášť v první třídě ne"
Syn měl ze psaní skoro samé trojky a čtyřky, na dvojku z češtiny na vysvědčení to uhrál jen kvůli tomu, že čtení mu celkem jde. On naštěstí vypadá, že ho to vůbec netankuje, je mu to celkem jedno, ale myslím si, že ho to jistě nějak formuje, že se svým způsobem sám zaškatulkuje. Jako ve smyslu "všichni říkají, že psát neumím, tak prostě neumím".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 21:31:59) jj, tím jsem si prošla já, z psaní vždycky 3, na vysvědčení z milosti 2, z dnešních zkušenosti vím, že bych byla dysgrafik, bylo mi to vždycky líto, že se fakt snažím a stejně to nejde a stejně tu moji snahu nikdo neocení, tak jsem na to pak už kašlala, mnohem víc než syn, který už měl ve škole úplně jiný přístup
|
|
|
TaJ |
|
(28.7.2019 21:32:47) Yuki, asi jo, záleží na dítku, třeba u nás doma je i dvojka fajn známka, takže by to asi nijak moc demotivující nebylo...sem tam nějakou v průběhu roku dostane, už i trojky nějaké byly za těch 5 let (ale ne na vysvědčení, to měl zatím pokaždé samé 1) - většinou celkem snadno poznám, co bylo tím, že má horší porozumění čtenému textu, takže to bylo nepozorností, nesoustředěností apod...a nebo vidím, jestli se na to prostě vykašlal a nechtělo se mu to učit...a podle toho tu známku beru...i když mám pocit, že jemu samotnému na tom zase až tak moc nesejde
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 21:51:45) TaJ, ta dvojka v první třídě na vysvědčení je docela blbá, všichni očekávají samý jedničky, a ono je to pak mrzí, to zklamání babiček a podobně vidí, stejně jako ty samý jedničky u většiny spolužáků, navíc ví, že to umí, tady tu matiku, nebo že se fakt snaží, to psaní
|
TaJ |
|
(29.7.2019 2:44:17) Yuki, no jo, ta očekávání rodiny apod...zklamání babiček...tomu moc nerozumím...přece aspoň ta bližší rodina vidí, co nosí za známky během roku, tak těžko bude očekávat samé jedničky, když tam průběžně bude mít i nějaké známky horší, ne? Navíc, my jsme asi trochu i ovlivnění tím, že já ani manžel jsme na základce samé jedničky neměli nikdy - já v první třídě měla v pololetí velkou dvojku (to se ještě psala jedna známka), na konci taky pár dvojek - hodně jsem zameškala kvůli nemoci a nijak jsem to vysvědčení myslím neřešila...samé jedničky jsem měla až na střední, takže my ty známky moc neprožíváme, stejně, když různě slyším, za co někde dostanou děti ještě jedničku a jinde už nejmíň dvojku, nebo i trojku, tak mi prostě to známkování nedává moc smysl, no...nevypovídá to prakticky o ničem...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.7.2019 10:13:42) TaJ, ne každá babička se zajímá průběžně během roku, většinou si všimnou až toho vysvědčení, a od prvňáka se očekávají ty samý jedničky jestli je to správně nevím, dost se mi líbil přístup jedné učitelky, která dala samý jedničky všem, protože všichni umí něco přečíst, podepsat se a počítat do deseti přitvrdila ve druhé třídě, postupně, až jim vysvětlila, že teď už to bude těžší
ale tady by mi víc vadilo to, že učitelka neberte na vědomí nějaký pravděpodobný dys, dá dvojku z matiky děcku, který počítat umí, že dělá chyby z nepozornosti by neměl být důvod, zvlášť ne v první třídě
ale já obecně nemám ráda známkování a už vůbec ne přístup mnohých "spravedlivých" učitelek
|
|
|
|
|
|
vertigo |
|
(28.7.2019 21:22:25) Však já jsem s tou dvojkou z češtiny nijak nepolemizovala, vadí mi ta zbytečná dvojka z matematiky, když už skoro dovede násobit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 21:25:23) x.ski, už máš termín vyšetření v ppp? doporučuju moc dlouho nečekat, mají dlouhý čekací doby, a jestli dítko umí matiku na vyšší úrovni a jenom je nepozorný a k tomu má asi dysgrafii, chce to vědět, kde je problém a kde naopak dělá zbytečný problémy škola
|
vertigo |
|
(28.7.2019 21:30:46) V PPP je rozvyšetřovaný, termín jsme měli v červnu, to byla ta speciálně pedagogická část a ta psychologická část bude začátkem září. Tam mi zatím předběžně řekly, že porucha pozornosti tam asi je a na tu dysgrafii je zatím celkem brzo, že se psaní ustálí až tak ve třetí třídě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 21:32:35) co říkali na tu matiku?
|
vertigo |
|
(28.7.2019 21:42:45) zatím nic, na konci vyšetření to jen tak stručně shrnula. Předpokládám, že dostaneme zprávu až bude vyšetření celé.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.7.2019 21:49:54) jestli tam tu matiku nezmíní, upozorní na to, oni si někdy nevšimnou, přestože je to dost důležitý
|
vertigo |
|
(28.7.2019 21:55:19) Je ale fakt, že s tím násobením mě překvapil minulý týden na dovolené. Na cosi se mě vyptával, já jsem se ale v tu chvíli věnovala něčemu jinému, tak jsem mu řekla, že je to 3x60 a jestli chce, tak ať si to vypočítá. No odbyla jsem ho A on za chvíli přišel a hlásí 180! Koukala jsem na něho, kde na to přišel. Prý to počítal do 90 a pak zjistil, že je to 2x tolik a došel ke 180. Trochu mě spadla brada, protože popravě bych to u prvňáka nečekala.
|
Rozállie |
|
(29.7.2019 10:41:33) Tak je malej šikulka, buď ráda Klidně se může vyšvihnout na jedničkáře, takových je, co začínali s dvojkama v první třídě a pak z nich byli premianti. Zjevně je na to chytrej dost, čte a umí přemýšlet To je to pitomý známkování Zapracovala bych na vnímání známek, aby mu byly šumák, aby věděl, že se učí pro sebe, ne kvůli známkám, i když je to děsně těžký.
K té dvojce z matiky - ono se v matice nehodnotí jen počítání obyč příkladů, sama říkáš, že má problém si pozorně přečíst zadání, fakt si pohlídej, ať to vědí v té PPP. Jinak v matice mají třeba i slovní úlohy, kde některé učitelky stupidně trvají na dodržení zápisu, znázornění, výpočtu a odpovědi už v první třídě, což dělá bystřejším dětem někdy problém, když řeší úlohy vhledem, prostě kouknou a vědí výsledek, výhody zápisů a výpočtů pochopí až později při složitějších úlohách.
|
|
x x |
|
(30.7.2019 8:10:49) Děti někdy překvapí, mě s podobnou věcí překvapila předškolačka taky, týkalo se to vyššího násobení též, ale ona je obecně celkem dost bystrá, už čte, sčítá odečítá, ale to násobení mě taky šokovalo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.7.2019 8:28:04) u nás to podobně začalo a teď je mezi pár nejlepšíma matematikama republiky nejen v e svým ročníku, ale je potřeba to nenechat na škole, ta si většinou neumí poradit a spíš děcko otráví
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|