No one |
|
(20.3.2019 14:14:29) Tak to na mne nějak padlo... Vím, že při dnešní konkurenci se nezavděčím všem. Ne všichni klienti si vyberou mé služby. To je naprosto v pořádku a chápu to, že jiná agentura nabídla lepší ceny (o lepších službách můžeme diskutovat, ale to klient neví samozřejmě, v první řadě se dívá na cenu). Ale tak nějak beru aspoň za slušnost od toho klienta poděkovat a napsat, rozhodl jsem se pro jinou agenturu - fajn. Jenže oni nenapíšou, nezavolají...já je musím dokolečka nahánět. Služby (personál) jsou rezervováni a tím pádem je blokuji pro jinou poptávku v tom samém termínu...to nemluvím o materiálu, který mám blokovaný pro tu zakázku apod.
A pak také čas, který strávím nad tou nabídkou...teď na té poslední celý minulý víkend, kterou si pak nevzali...já vím, riziko povolání
Jen takový povzdech. Zakázek mám i tak dost, rozhodně neumřeme hlady a milých a příjemných klientů mám také dost...jen bych ráda, aby u nás poptávali jen ti, co si pak tu službu vezmou, ať zbytečně s nima neztrácím čas no.
|
susu. |
|
(20.3.2019 14:28:41) Asi záleží na tom, co děláš. Já pokud se jen ptám na cenu, ale nedomlouvám termín a tak, tak se ozvu jen tomu, koho jsem vybrala. A když už domlouvám termín, tak s tím vybraným a to už platí.
|
No one |
|
(20.3.2019 14:41:46) No právě, že ta služba je spjatá s termínem. Tzn. že jakmile jeden klient poptá tu službu, tak jí ihned blokuji a nemohu jí uvolnit pro dalšího klienta, dokud se mi ten první nevyjádří, jestli to bere nebo ne.
|
Konzerva |
|
(20.3.2019 14:44:05) Alixo,
ale ví to ten klient? tobě to může připadat samozřejmé, ale on to vědět nemusí. Tak mu říct, aby se ozval, když si to rozmyslí, že mu ten termín zatím blokuješ.
|
No one |
|
(20.3.2019 15:14:44) Na konci každého emailu klienty ještě upozorňuji, že službu mají u nás rezervaci a že očekáváme jeho vyjádření, abychom případně mohli službu uvolnit pro další klienty.
No a nic.
|
Žžena |
|
(20.3.2019 17:25:03) Alixo, a máš tu rezervaci časově vymezenou? Jako jasně a zřetelně: "Termín pro tuto poptávku Vám rezervuji 48 hodin (například), do té doby buď potvrdíte závaznou objednávku, nebo se rezervace automaticky stornuje."
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.3.2019 19:51:45) přesně tak, dej k rezervaci nějaký časový termín a je to. pak ji zruš a nemusíš nikoho shánět.
|
|
|
|
|
|
|
Termix |
|
(20.3.2019 14:44:22) Já celkově komunikaci s klienty nezvládám moc vůbec. Mám celoživotní problém si vůbec o peníze říkat. Takže ráda učím, baví mě vymýšlet aktivity a všechno okolo, ale když jde na věc a mám třeba vůbec na začátku říct svoje podmínky, jsem úplně jak praštěná a neumím prostě říct, že chci tolik a tolik. Vždycky udělám ukázkovou hodinu se slovy, že se domluvíme potom, až když se jim třeba bude líbit. A což o to, ono se jim to i líbí, ale pak jde do tuhého a já vyšiluju, protože se stydím. Když už i zvládnu říct cenu a všechno funguje, pak mám problém jednou měsíčně vypsat faktury a poslat je a čekat na peníze. Takže teď jsem ve stavu, kdy si říkám, že při pohledu na účet by to fakt chtělo rozeslat faktury, tak mě stresuje to, že některým klientům jsem si o peníze neřekla už třeba od října a tudíž ta cena bude v součtu vysoká a tak se už preventivně zase stresuju a bojím. Já jsem v tomhle fakt šílená, jsem nezaměstnatelná, protože nemám ráda být členem týmu a systému a poslouchat ostatní a tak, ale zároveň se naprosto nehodím do podnikání, protože to neumím s těmi penězi. Přitom když ty peníze dostanu, tak mám radost
Na začátku roku mě občas štve, že se někdo přihlásí, já jim blokuju místo v kurzu, ti pak nepřijdou a nereagují, jestli teda chodit budou, já mezitím odmítnu případné jiné zájemce, ale zase to troskotá na tom, že kdybych si rovnou řekla o zálohu, tak by se mi to nestávalo. A celkově jsem pořád a pořád nepoučitelná. Jak z toho ven, to netuším.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(20.3.2019 14:54:59) Termixi ty jsi blázen ! proč by ti mělo být blbé rozesílat faktury na dohodnutou cenu za službu ?? Pokud dohodneš měsíční fakturaci a pak jim to vystavíš až třeba za 3 měsíce dohromady, tak to je skutečně naprd, mají platit hodně peněz najednou a navíc mohou nabýt dojmu, že v tom máš bordel. Pěkně pravidelně fakturuj, prosím tě.
|
Termix |
|
(20.3.2019 15:02:26) Tak oni mě vesměs už znají a vědí, jak na tom jsem. Navíc se ještě vždycky bojím chtít za kurzy peníze dopředu, protože kdybych třeba zemřela, tak abych ty klienty nešidila … jako já vím, že to je na diagnózu, ale to je tak, jediné, co s tím umím udělat :)
|
Konzerva |
|
(20.3.2019 15:06:28) Tak kdybys zemřela, tak se klienti přihlásej u notáře o vrácení, to můžeš bejt klidná, že je neošidíš.
A jinak k těm fakturám - fakt je lepší to posílat tak, jak jste se domluvili než po půl roce. Nejen pro tebe ale i pro toho klienta. Nepříjemný pocity bys měla mít za to, že to posíláš pozdě, ne za to, že je posíláš tak, jak čekají.
|
No one |
|
(20.3.2019 15:15:48) Jé já bych zas fakturovala o sto šest, hrozně mě to baví, ale bohužel zas těch faktur tolik nemám - spíš méně na větší částky.
|
|
|
Alena |
|
(20.3.2019 15:39:32) " Navíc se ještě vždycky bojím chtít za kurzy peníze dopředu, protože kdybych třeba zemřela, tak abych ty klienty nešidila" takoveto abych klienty nesidila a nahodou po nich neco nechtela....uvedom si, ze klientum muze byt takove jednani opravdu neprijemne. Vetsina lidi oceni jasnou komunikaci, dane ceny (ne az po ukazkove hodine), pravidelne platby. " jako já vím, že to je na diagnózu, ale to je tak, jediné, co s tím umím udělat :)" to jsou reci, vyrobit si jeden fakturacni den v mesici umi fakt kazdy. Nedivej se na to jako na roztomilou libustku, nad kterou kazdy shovivave mavne rukou, s tim, ze je to jen "tva ztrata". ale podivej se na to realisticky, z pohledu klienta, ktereho to muze obtezovat a pravdepodobne take obtezuje.
|
|
wexi |
|
(20.3.2019 15:52:38) Termix, tak si na tuhle administrativu nekoho sezen, a budes mit klid, takhle to prece nejde, i to na tvou praci vrha neprofesionalni dojem...
|
Žžena |
|
(20.3.2019 17:32:27) Taky mne to napadlo. Delegovat třeba na virtuální asistentku. Zrovna takové věci zvládne s přehledem, a najít dnes není problém, je jich dost.
|
|
|
K_at |
|
(20.3.2019 17:35:34) Termixi, promin, ale nestvi me! Takova sikovna a kreativni zenska! Hele, delas charitu? Jsi milionarka, deti zajisteny? Teda ale honem rychle to nejak osefuj.
|
|
Dana |
|
(20.3.2019 18:16:31) Termixi, tohle nepůsobí ani na klienty dobrým dojmem. Máš mít pevný ceník, kolik za hodinu výuky a fakturovat třeba za čtvrtletí. Předem to klientovi sdělit, kdy dostane fakturu a do kdy ji má zaplatit. Takhle si z tebe udělají neslušní klienti rohožku a učitelku, kterou práce tak baví, že pracuje zadarmo. A těm slušným to zase bude vrtat hlavou, proč nechceš po nich peníze a budou si myslet, že je něco špatně. Protože jsou zvyklí, že je všude skásnou předem. Co je zadarmo, toho si nikdo neváží a považuje to za samozřejmost. Jednou za čtvrt roku holt ty faktury uděláš nebo si na to můžeš najmout i nějakou účetní.
|
Termix |
|
(20.3.2019 19:15:26) Ceník mám na internetu. No musím se polepšit.
|
K_at |
|
(20.3.2019 19:19:18) Termixi, utikaji tam letenky a veci pro deti najmi si na to nekoho, nebo nejakej program. At te to uz netrapi a zbavis se i takove zateze. Muzes se tvarit, ze prachy za tebe resi personal, tebezajima JEN TO UCENI.
|
|
|
|
|
|
Lei |
|
(20.3.2019 15:22:27) Termixi, mám to stejně. Neumím si říct o peníze. Neumím si říct ani mužovi doma.
|
Monty |
|
(20.3.2019 15:43:41) Tak to já si sice umím říct o peníze, ale strašně mě nebaví psát faktury. Zrovna nedávno jsem zjistila, že jsem třem klientům nefakturovala od prosince.
|
Velšice |
|
(20.3.2019 15:45:19) Monty, ja totez. Nesnasim delani faktur. A presne mam ted problem, protoze potrebuji fakturovat prosinec, ktery uz je uzavrenej🤦♀️
|
|
|
Lei |
|
(20.3.2019 16:05:20) Jojo. Ale to tady rozebírat nechci . (Mám samozřejmě svůj příjem.)
|
|
|
|
Žžena |
|
(20.3.2019 17:18:57) Termix, v čem faktury tvoříš? Nepomohla by Ti třeba nějaká automatizace, co nabízí různé fakturační programy a online nástroje (co já vím fakturoid a podobné), které třeba pravidelným klientům posílaj faktury samy, nebo když fakturu vytvoříš, už ji "pošle někdo jinej"(ten program)? To nefakturování je fakt blbý, dělá i blbej dojem. Taky se mi občas stane, že to trvá, ale to už se teda fakt hodně stydím.
|
|
kambala pláááckááá |
|
(20.3.2019 23:03:29) termixi, genialni napad s prenesim fakturaci na treti osobu. a to, co holky pisou, ze to neni prijemny klientum, to je fakt pravda. jdi do sebe, budes prachata :)
ja tak rada fakturuju!!!
|
|
|