Federika |
|
(8.3.2019 7:41:54) Mám dítě s poruchou pozornosti. To na okraj.
Podobný stavy pi vyučování měl často. Nikdy jsem to neřešila papírem, úlevama, k ničemu by to nebylo. Kdyby to šlo, klidně bych učitelu poradila, aby ho občas šťouchl, to náhodou zabíralo
Nepovažovala bych to teda ale za fyzickej trest.Záleželo by na tom, o jaký šťouchnurí by šlo a jak by to bralo to dítě. Pak byvh si eventuelně s tím učitelem promluvila.
|
Dana |
|
(8.3.2019 7:47:38) Já bych z toho nedělala vědu. Takový menší štulec do zad, aby se dítě probralo, není zase nic tak hrozného. Spíš by to chtělo s učitelem promluvit, zjistit jak to vlastně je, protože dítě to může ve svém podání hodně zkreslit. I na nové škole bych na zvláštnosti dcery předem učitele upozornila, protože jinak se k ní pak mohou chovat úplně stejně, jako na této škole.
|
Ruth |
|
(8.3.2019 7:53:58) Jak by se ti líbilo bouchnutí do zad, který pojmenuješ "takový menší štulec"? Abys to procítila, tak si to domluv, třeba s nějakým silákem z firmy.
|
|
magrata1 |
|
(8.3.2019 7:54:17) Hele, teď jsem se dozvěděla, že do půlky třetí třídy učitel věděl o tom, že dceři nadávají spolužáci do cikánů a psychicky ji šikanovali, on nic neřešil. Zasáhl až poté, když přišla do třídy nová žačka z Anglie, která se postavila na obranu dcery. Dcera je takové jelito, nějak jí ani nedochází, jak je to nepatřičné. Trápí ji to, ale má pocit, že za to může ona. Třeba i za to, že se rychle opaluje.
|
|
Žžena |
|
(8.3.2019 8:14:13) A štulec je cajk jen u malých holčiček, nebo i u zaměstnankyň v práci? A jiné metody získání pozornosti, než rána do zad, neexistuji?
|
|
Marika Letní |
|
(8.3.2019 11:10:21) Dana "Takový menší štulec do zad, aby se dítě probralo, není zase nic tak hrozného. "
Tobě někdo dává štulce? Mně tedy ne a se zlou by se potázal. Stejně tak bych to nestrpěla u dítěte.
|
|
|
magrata1 |
|
(8.3.2019 7:50:36) Fed, na to jsem se dcery ptala, jestli to je jen plácnutí, aby se "probrala". Ne plácá ji tak, že to "fakt hodně bolí", ty dva spolužáky pleská i po hlavě. Já jsem žádné úlevy nechtěla, protože v normálním životě taky nebude mít úlevy. Ale letos dostali 3 nové učitelky. Jedna nadává na všechny děcka, druhá (vlastivěda) si těžce zasedla na dceru. Ti tři se v ponižování dcery podporují. Do poradny jsem se objednala po rodičáku, když mi učitelka vlastivědy sdělila, že dcera je tupá, nic nedělá, nic neumí, jen hledí, nenosí úkoly a pomůcky a propadne. Požádala jsem ji, ať mi řekne, co má nosit za pomůcky, že na to dohlédnu. Začala přede všemi na chodbě řvát, že mi nic neřekne, že ve 4. tř. se už dcera musí chystat sama. Když to neumí, propadne.
|
Monika |
|
(8.3.2019 7:58:02) Prosím Tě, co to máte ve škole za panoptikum? Já žiju v domnění, že si dneska učitelé raději ani nedovolí neznačit, že by snad mohly být dětí méně chápavé (natož přímo "tupé"), aby se nedostaly do konfliktů s rodiči a obvykle spíš lituju učitele. Tohle si vůbec neumím představit.
|
magrata1 |
|
(8.3.2019 8:06:55) Ředitel napřed dosazoval do sboru samé chlapy, pak je musel povyhazovat, protože byli totálně neschopní nebo tvrdě uráželi žáky a pod., takže se tam dost snížila laťka. Teď ještě dostal nevyléčitelnou nemoc, nebudu psát jakou, protože by byl snadno identifikovatelný. Takže na vedení dost kašle a z lítosti ho nikdo nevyhodí. Během tohoto š. roku odešlo ze 2 tříd, o kterých mám přehled, nejmíň 8 dětí.
|
Epepe |
|
(8.3.2019 8:12:58) To je na inspekci, jednoznačně.
|
kachna_ |
|
(8.3.2019 11:56:03) Epepe a co myslíš, že inspekce dokáže? Přidávala jsem se ke stížnosti na naší spádovou školu, jedním z důvodů, byl fyzický trest. Paní ředitelka tedy už není ředitelkou (nekandidovala), ale je zástupkyní. Důsledek z toho neplynul žádný.
|
Alena |
|
(8.3.2019 12:01:47) Inspekce je dobra třeba v tom, že před třetí osobou (zrizovatel) je z problémového rodiče oprávněny žadatel, při medializaci problémů to také není spatne, zrizovatel napomůže stanovisko u dalšího konkurzu atd.
|
|
Marika Letní |
|
(8.3.2019 12:02:53) Lenka "Důsledek z toho neplynul žádný."
Tak je lepší mlčet? To se pak nezmění opravdu nikdy nic. Má smysl si stěžovat, ne že ne.
Vždy si vzpomenu, jak vypadalo zbytečné dělat něco proti prodejcům dek a hrnců. Však staříci jezdí na výlety dobrovolně. No a mělo to cenu. Změnil se zákon.
|
kachna_ |
|
(8.3.2019 13:42:42) Kde si vzala (kde jste to všechny vzaly), že to považuju za zbytečné? Já tím chtěla říct, že mi inspekce připadá jako mocné zaklínadlo, povoláme inspekci, stav se změní/napraví, ale že to tak není, ne že je to zbytečné.
|
|
|
Adda6a |
|
(8.3.2019 12:13:51) To je uplne jedno co inspekce udela zrovna v jednom pripade. Stiznost rozhodne ma smysl, alespon jako zaznam.
|
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(8.3.2019 8:39:13) Učitelé to určitě nemají s dětmi jednoduché, jenže to platí i naopak. Někdy se mi zdá, že učí psychicky labilní jedinci. Dcera zrovna přišla s tím, že se v hodině fyziky (v sekundě) její spolužačka přihlásila a řekla učitelce, že z probírané látky něčemu nerozumí, zda by to mohla ještě vysvětlit a učitelka ji pozvala k tabuli a dala za 5. Bezva přístup, radši se děti neptejte, jinak dostanete pětku.
Já vím, že na každé škole se někdo takový najde, ale fakt na každé a dokáže to otrávit život. O herdách do zad ani nemluvím, to bych určitě podala stížnost, ale upřímně vůbec si nedovedu představit to, že si učitelé stěžují, že dítě "hledí". To má nějaký zvláštní výraz, že je to učitelům nepříjemné, nebo co jim tak může vadit?
|
Federika |
|
(8.3.2019 8:42:46) Renko, asi o vadí, já to fakt poslouchala dlouhá léta A když jsem se ptala, jak to konkrétně vypadá, jestli tam fakt leží a má zavřený oči , spí nebo co, tak mi bylo řečeno, že tak blbej není,aby úplně spal, že oči má otevřený.
|
Renka + 3 |
|
(8.3.2019 8:49:10) Federiko, tak asi učitelům vadí, když vidí duchem nepřítomné dítě při svých hodinách. U nejstarší taky na rodičáku poslouchám, že při hodinách předstírá, že tam vůbec není. No ale co nadělám, je už plnoletá, nevím, co bych s ní měla dělat, známky nemá špatné, i když premiantka není. Mě už u ní taky nebaví chodit na rodičák, protože mi její třídní neustále opakuje, že je velký introvert a že je to špatné pro kolektiv. A co já jako s tím? V PPP jí vyšlo, že jen 2 % populace je víc introvertních než ona, třídní to bere jako vyloženě špatnou vlastnost, asi neslyšela nic o tom, že je to vrozené.
|
Federika |
|
(8.3.2019 8:52:44) Jo, Renko, v tu dobu už byl taky skoro dospělej a dospělej, jen jsem si to poslechla a nic, vybavily s e mi ty zápisy na základce: "Nevnímá, nehlásí se, není aktivní, nezapojuje se,neví, kde čteme, počítáme.." Přitom měl samý jedničky. Nikdy jsems tím nic neudělala a neudělám.Zeptám se ho, jestli i na vejšce "čumí"
|
Nella+2 |
|
(8.3.2019 9:02:08) Mám v okolí dítě s ADD a spousta lidí ho špatně snáší protoze: nevnímá, neposlouchá, ignoruje, nedělá co se mu řekne.... Člověk který neví že má ADD a co to je tak má z něho pocit že ho prostě schvalne ignoruje a to dost starších lidí prostě nesnese. Jenže učitele by měli znát a vědět a umět se s tím vyrovnat a nebrat si to osobně.
|
Eudo |
|
(8.3.2019 9:34:50) No a, nevnima? A ucitel ma pocit, ze to z nej vytluce???
To mne teda vomejvej!
NIKDO nema pravo druheho uhodit.Zadny titul to neopravnuje. Ja bych s takovymi ucitele poradne vybehla. Moje deti jsem NIKDY neuhodila, tak jakym "pravem" by je mel bit nekdo jinej!
|
Nella+2 |
|
(8.3.2019 11:16:36) To byla jen reakce na to proč někomu může vadit že kouká do blba....prostě to lidi jaksi vytáčí když mají pocit že je druhý ignoruje. Ne že ho má praštit.
|
Federika |
|
(8.3.2019 11:37:13) Syn takhle čuměním do blba vytáčel učitele od prví třídy. Některý míň, některý víc. Bohužel čím byl starší, tím víc vytáčelo syn,a že to vytáčí učitele, změnit to neuměl, tak začal dělat jako revoltu to,. že je vytáčel ještě i dalšíma věcma. Například si dělal barevný copánky a dredy a hrál si věčně s vlasama, u toho čumění do blba.
|
|
|
|
|
|
Eudo |
|
(8.3.2019 9:36:03) "asi učitelům vadí, když vidí duchem nepřítomné dítě při svých hodinách."
NO A?
Ucitel ma mit vzdelani, aby vedel, co s tim (=rikam ja jako ucitelka)
|
vertigo |
|
(8.3.2019 17:10:24) "Ucitel ma mit vzdelani, aby vedel, co s tim"
Kéž by. Syn má pravděpodobně taky ADD (diagnostikovaný není, ale všechno tomu napovídá), je v první třídě a paní učitelka to nejspíš taky nějak nemůže pobrat. Syn mi opakovaně povídá, že na něj paní učitelka křičela, protože nepracoval. Na třídní schůzce jsem ji prosila, aby na něj víc dohlédla a kdyžtak ho trochu popohnala. Slíbila, že ano (ve třídě jich je 15, tak mi to nepřipadá jako nepřekonatelný problém). Taky jsem ji prosila, jestli by dohlédla na to, jestli má označený domácí úkol. Po 4 měsících se nic nového neděje, syn chodí opakovaně s poznámkami v deníčku, že neudělal úkol (já jsem vůbec netušila, že ho má), stále na něj křičí. Na třídní schůzku se mi ani nechce, protože je mi jasné, že na něj budou jen stížnosti. Přitom hloupý není, jen si to kazí tou svou nepozorností.
|
K_at |
|
(8.3.2019 17:15:32) Xsky, tak do skoly, konzultaci a jednat. 15 deti ve tride je luxus!!!! A 1.trida, co ucitelka ceka???? Nenech to byt. Komunikuj, vysvetluj, zadej, atd.
|
vertigo |
|
(8.3.2019 17:30:59) Já po tom ne-výsledku domluvy na třídní schůzce nečekám bůhvíjaké zlepšení. Jsem z paní učitelky tak trochu rozčarovaná, přijde mi, že navíc hodně "letí", už dopisují třetí písanku ze čtyř a to je teprve začátek března. Každý den nové písmenko, syn teda píše hrozně, což mě tak nějak nepřekvapuje, protože vůbec nechtěl kreslit. Ale i tak mám pocit, že ta rychlost je velká, protože si to písmenko ani nemůže pořádně zažít a už se učí nové. Podle toho jeho písanka vypadá, má samé 3 nebo mračící se smajlíky. Jediný štěstí je, že on to má tak nějak "na salámu", vůbec ho ty špatné známky nermoutí, neřeší to. Nebo nedávno přišel se známkami z matematiky 1,3,5 - psali 3 sloupečky příkladů, první měl celý, druhý do půlky a třetí nenapsal vůbec, protože "asi spal". Podle mého by učitelka měla dohlédnout na to, jestli pracuje, když už ví, jaký je, a nedávat mu zbytečně špatné známky, protože on umí počítat dobře, ty chyby jsou jen z nepozornosti.
|
K_at |
|
(8.3.2019 17:43:08) Xsky, tak uvolnovani ruky jde cvicit i doma. Protoze jestli ho boli ruka po par znacich,je to na prd. Ale ucitelka je koza sanska. Kdyz to nechas ted byt, za rok ci dva budes mit uplne demotivovany frustrovany dite.
|
vertigo |
|
(8.3.2019 18:38:19) "uvolnovani ruky jde cvicit i doma"
Kat, už jenom donutit ho udělat si všechny resty ze školy mi dá strašnou spoustu práce a energie, takže na nějaký uvolňovací cviky není čas. Právě tou poruchou pozornosti se domácí příprava strašně natahuje, furt kouká všude okolo a nesoustředí se na úkol. Já chodím do práce a mám další 2 děti, takže už není moc kde brát. No je to boj
|
K_at |
|
(8.3.2019 19:00:26) Xsky, jasne. Chapu uplne. Jen pro info,nemusi jit o "ukoly", dobry je vokoliv s rozsahem pohybu v rameni - tedy i prace s hadrem, myti houbou, natirani,. A cokoliv s motorikou prstu - testo,plastelina, papir,koralkovani, cokoliv. A jen jeste tip- obecne decka neumi sedet, nezapojuji zadove svaly, a vsechno tahnou svaly na ramenou. Tudiz nejde ruka uvolnit. Tak muze byt treba problem i v tom. Ale to jsou jen stripky, tezko rict.
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(8.3.2019 21:08:18) x.sky "Podle toho jeho písanka vypadá, má samé 3 nebo mračící se smajlíky. Jediný štěstí je, že on to má tak nějak "na salámu", vůbec ho ty špatné známky nermoutí, neřeší to. Nebo nedávno přišel se známkami z matematiky 1,3,5 - psali 3 sloupečky příkladů, první měl celý, druhý do půlky a třetí nenapsal vůbec, protože "asi spal". "
Proč to těm dětem necháte dělat? První třída ještě neskončila a tady už lítají pětky? To asi bude ta MOTIVACE k poznávání a učení. To bude hned počítat rád.
A nežij v mylné představě, že neřeší špatné známky. Dítě není blbé, chápe o co jde. Ale co má dělat? Brečet? Ne, rezignuje a školu bude nesnášet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|