ivaxx |
|
(22.11.2018 21:59:20) Tohle jsem zažívala s dcerou - hodinové úkoly - stránka z písanky, příklady, vybarvit... Ona byla zlatá, nevztekala se, ale bylo mi jí líto. Rozhodně nemám pocit, že jí to dalo něco více, než synovi, který měl jinou učitelku a úkoly na max. 20 minut. On je sice kvůli nepozornosti, vztekání atd. také občas protáhl na hodinu, ale když hrábl, bylo to rychlé.
Čtení večer v posteli jsem brala jako automatické, bez toho se prostě děti číst nenaučí, ale to nesmyslné vybarvování atd u dětí, které tužku držet uměly a ruku měly uvolněnou, mě štvalo. Vždycky jsem si říkala, jak by tato učitelka asi byla nadšená, kdyby si denně domů nosila práci na 2 hodiny (děti 4 hod v práci a z toho 1/4 = 1 hod, ona 8 hod...).
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 6:42:57) Ona je taky 4 hodiny v práci. Protože přípravu nedělá, tak musíte tu práci za ní dodělávat doma.
|
Majákova |
|
(23.11.2018 6:50:23) Zetko, to by tě hnaly naše učitelky pěkně koštětem za takové názory, které jsou úplně mimo realitu...zas jen dokazuješ, jak o této práci prd víš. Nevím jak na které škole, ale u nás chodí učitelky po 4. hodině suplovat 5.-8.hodinu suplovat na 2.stupeň, do školní družiny a školního klubu a přípravy si také dělají. Vyhledávají si materiály, pracovní listy, kopírují, však je vidím každý den. Snad si nemyslíš, že se tohle všechno chystá samo?
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 7:07:37) Mně je úplně putna co by dělaly nějaké čardějnice. Ve skutečnosti, kdyby se vyměnilo 90 procent prvostupňových učitelek, tak by to věci jen pomohlo. Bohužel není za koho. Pedagogické fakulty u nás jsou v totálním rozkladu a jediný jejich klad je, že titul je tam zadarmo a může si ho zua docházku pořídit každý. V první třídě by materiály měly být individuální. Připravené pro konkretní dítě v konkretním stavu. Kromě těch 4 hodin co učí jsou placené i za další čtyři hodibny přípravy. Jak to mají se suplováním netuším. Docela by mě zajímala příprava na suplovací hodiny. Obecně ze své i zprostředkované zkušenosti vím, že jestli přípravě věnují čtvtinu placeného času, tak je to moc. A podobné dítěti škodlivé domácí úkoly , jsou toho výsledkem.
|
Majákova |
|
(23.11.2018 8:49:56) Zetko, nevím, jak kde, já u nás žádné čarodějnice nevidím...tvá tvrzení svědčí jen o tvé osobní zaujatosti.
Když se stále prezentuješ jako znalec této oblasti, tak bys mohl vědět, že na každou 1 hodinu odučenou připadá 1/2 hodina přípravy a ne celá hodina, jak jsi v předešlém příspěvku napsal. Za tu placenou půlhodinu jako češtinář nestihnu ani opravy, natož přípravu. Jako dějepisář za tu půlhodku nestihnu postahovat a zhlédnout dokumenty, povybírat materiály, okopírovat, vytvářet myšlenkové mapy. Ale co ti budu psát, však ty máš přece jasno a víš, jak to chodí...jsi znalec.
|
K_at |
|
(23.11.2018 8:55:53) Majakova, asi tak.
|
|
kysnutá knedla |
|
(23.11.2018 9:36:03) Aha, nejak som nepostrehla, že sa tu preberala i téma prípravy učiteľov na vyučovanie. (ja som súhlasila so Zetkom v téme o nutnosti riešiť učiteľku z diskuze). Samozrejme poctivá príprava zaberie mnoho času, vidím to u oboch synových triednych. Často až nechápem, koľko času sú schopné a ochotné obetovať (napr. na podrobné správy o deťoch /ktoré dostaneme písomne na rodičku/, alebo na výtvarku. Klobúk dole, a to koľkokrát zapoja do príprav i členov svojich rodín (obšiť 28 obrúskov, vykrojiť 28 pologulí atd...)
|
Majákova |
|
(23.11.2018 9:51:04) Zakladatelce bych poradila, že není špatné se zkontaktovat s dalšími rodiči...u mých dětí jsem vytvořila soukromé uzavřené skupiny pro rodiče na FB a velice se mi osvědčily. Když nějaký rodič něco neví, chce se zeptat, porovnat, tak se zde zeptá. Nejde zde o nadávání na učitele, spíš se zde sondují názory jiných, dohodneme se zde na dalším postupu a tak. Je to skupina čistě jen pro rodiče žáků dané třídy. Já zde figuruji jako rodič, ne jako učitel.
|
|
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 12:24:35) Majková nemáš pravdu. Záleží na víc faktorech, ale učitel na ZŠ má 22 hodin týdně přímé vychovné činosti. To opravud z 40 nejsou dvě třetiny.
|
Majákova |
|
(23.11.2018 12:30:40) Přímá vyučovací činnost 22 hodin, nepřímá 11, to je ta půlhodina přípravy na 1 celou odučenou hodinu. Vydělit to snad umíš. Toto mám ve smlouvě. Další činnosti nepočítáš? To si opravdu myslíš, že ve škole je jen přímá a nepřímá vyučovací činnost?
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 12:38:34) Jo a co tam máš teda na těch zbylých 7 hodin?
|
Majákova |
|
(23.11.2018 12:52:50) Však jsi znalec, tak to přece musíš vědět A pokud ne, tak raději mlč a nemluv do věcí, kterým nerozumíš. Stejně tak to dělám já. Nikdy by mě nenapadlo krafat do témat, o kterých nemám ani páru a hrát si na všeználka.
|
Majákova |
|
(23.11.2018 12:59:42) Zakladatelce bych ze své zkušenosti poradila řešit vše včas, neodkládat to, kontaktovat učitelku (osobně, přes mail, bakaláře), trvat na vysvětlení, dohodnout se na dalším postupu. Hlavně u prvňáčka je dost pozdě začít toto řešit až na konci listopadu. Co se týká PPP - v naší pobočce dělají diagnostiku až od 3. třídy, co se týká možných SPU, ale nemám přehled, jak je to jinde.
|
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:00:46) To fakt nemusím. Odučíš 22 hodin. Zbytek je na přípravu a práce s ní související. Viz třeba tady: http://www.msmt.cz/dokumenty/pravni-vyklad-k-23-zakona-o-pedagogickych-pracovnicich
|
Dana |
|
(23.11.2018 13:09:51) Mně to s tou dobou, co je údajně potřeba na přípravu, také připadá přehnané. Přece se zkušený učitel, který již nějaký rok učí třeba dějepis nebo zeměpis, nemusí pořád na vyučovací hodiny připravovat. Vždyť to již všechno musí umět zpaměti, když to mele pořád dokolečka.
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:13:13) Dano, nemusí a nepřipravuje , ale měl by. Každá třída je jiná. Zvlášť v té první třídě by měl připravovat látku přímo třídě na klíč. Dle složení žáků. Bohužel, naprostá většina to nedělá a myslí si jako majková, že příprava na vyučování je opravování testů.
|
K_at |
|
(23.11.2018 13:14:58) Z, lzes. To Majakova nepsala. Nauc se cist. Lzes tak nehorazne, ze se musim ozvat.
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:19:53) Kat. "Za tu placenou půlhodinu jako češtinář nestihnu ani opravy" Já chápu, že je to na Tebe složité, ale snaž se. Majáková třeba dokáže mluvit za sebe, ale uznávám,je to učitelka, neradno ji přeceńovat.
|
|
|
|
K_at |
|
(23.11.2018 13:14:05) Dano, jasne, tak ucitel, ktery to ma na haku jede furt dokolecka. Ale problem je, ze kazda trida je odlisna. A to nekdy velmi vyrazne odlisna. Takze kdyz chce, aby to bylo zaky bavilo, musi to "sit na miru", tudiz delat i tedy, pisemky na miru.
|
|
Alena |
|
(23.11.2018 13:22:26) Vždyť to již všechno musí umět zpaměti, když to mele pořád dokolečka" ale takhle to presne vypadat nemá, učitel nikde nemá nic "mlit"
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.11.2018 16:28:28) Dano, to je nepochopení práce učitele. Učitel nemá nic "mlít dokolečka", jeho práce není primárně o tom, co si on sám pamatuje nebo nepamatuje, je mnohem vice o tom, JAK ty informace detem předat. Podle jednoho mustru může jet možná na gymnáziu (možná!), určitě ne na prvním stupni ZŠ, kde se ve třídě scházejí různorodé děti.
|
|
|
|
|
|
|
|
...j.a.s... |
|
(23.11.2018 13:02:52) Majáková, ale učitelé nejsou jediní, co pracují za malý plat i zadarmo. Jsou i jiné profese, kde za menší plat musíš pracovat zadarmo, např. sebevzdělávání a tak prostě když se ti to do úvazku, platu nevejde, tak to děláš zadarmo. To by si učitelé mohli uvědomit a ne pořád zmiňovat, jak nestíhají v placenné době vytisknout, najít materiály... Já to chápu, ale tyhle činnosti nejsou výsadou jen učitelů, jenže hlavně oni o tom nejvíc kafrají. Skoro bych řekla, že je to rys učitelů na ZŠ, asi mají nějaký mindrák nebo jsou tak namyšlení, že vůbec nemají kontakt s dalšími lidmi a profesemi, ale pořád pindají o hodně práci zdarma a malém platu. Fakt nejsou jediní.
|
...j.a.s... |
|
(23.11.2018 13:04:51) A ještě bych dodala, že v mnoha profesích děláš za podobné peníze 8 hodin denně, žádné dětské prázdniny - jarní, velikonoční, podzimní. A ty neplacené věci samostudium např. děláš až po těch 8 hodinách v práci. To se fakt s učitelkama na ZŠ srovnat nedá.
|
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:07:01) Normální a dobrý učitel to zvládně hravě., Špatný učitel se vymlouvá a přípravu pořádně nedělá, přestože na ní má víc než dost času. A protože je nepřipravený, tak za něj jeho praci nahrazují rodiče a domácí prace, což je diskriminační a poškozuje to celé generace socialně slabších dětí.
|
K_at |
|
(23.11.2018 13:11:34) Z, kydy kydy.
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:14:25) Kat, nepsala jsi , že na mně neraguješ. Tito nějak nejde. Jsi jak malá holčička. Navíc se vzmůžeš vžd y jen na urážky. Věcné reakce jsou mimo tvé možnosti.
|
|
Alena |
|
(23.11.2018 13:19:11) V cem konkretne jsou to kydy?
|
K_at |
|
(23.11.2018 13:22:39) Aleno, dotycny zvatla ma zmapovane vsechny ZS v CR? Ze tak fundovane hodnoti? Oducil mnoho hodin na ruznych ZS, ze vidi vsem pod poklicku? Ztkovy vystupy na tema skolstvi jsou z 90% jen exhibice, jako ostatne vetsina jeho zdejsich pocinu.
|
Ambrosie |
|
(23.11.2018 13:25:31) On akorát brousil pár učitelek, tak si myslí, že ví všechno
|
K_at |
|
(23.11.2018 13:26:43) Chantrey, hele, to me nenapadlo! ale to by odpovidalo!
|
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:40:06) Máš pravdu, že učitelky jsou laciné zboží. Ale málokdo se o něčem poučí, když s nimi dělá cokoliv.
|
|
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:25:33) Kat, chápu, že při tvé slabé inteligenci si nedokážeš představit, že by si člověk udělal přehled o čemkoliv, bez tohom aby to roky dělal. Ale jde to. Stačí viděta poslouchat. Buď konkretní, co z toho co jsem v tom příspěvku napsal není pravda a s čím nesouhlasíš a proč.
|
|
Alena |
|
(23.11.2018 13:28:49) Prosim te, kat, ano, zetko je brouk Pytlík, co ví všechno o všem. Ale nechápu co konkretne nesmyslného bylo zrovna na tom příspěvků, ten zrovna žádný oduceny fundament nepotřeboval, že je nadmerna domácípriprava diskriminacni na tom se snad odborníci shodnou.
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:33:09) Urážky místo jakýchkoliv argumentů. Od Tebe Aleno bych to nečekal. Proč?
|
Alena |
|
(23.11.2018 13:41:03) Urážka? Vždyť se te zastávám, že nepises kydy, ale vseobecE známe skutecnosti
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:45:59) Brouk Pitlík je urážka. Zbytečná a naprsto mimo souvislost. Má smysl polemizovat o čemkoliv co kde napíšu. Shodit to všechno šmahem podobnou urážkou je laciné. A ano souhlasíš se mnou, ale aby jsi udělaal dojem na Kat, tak se snížíš k zbytečné urážce. Prám se proč?
|
Alena |
|
(23.11.2018 13:59:59) a) brouk Pytlík není urážka, je to charakteristika typu člověka, který má na všechno názor a o všem ví. To že je tocharakterova vada je pouze tvůj vyklad. b) pises, že reaguji tak abych na někoho anonymniho udělala dojem, tak to o me vic vis než ja (což potvrzuje toho brouka Pytlika)
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 14:04:05) a) Brouk Pytlík je v tomhle kontextu myšlen jako urážlivé označení zcela nepochybně. , ale dobře beru na vědomí, že top vlastně obdivuješ. b) jo podsouvám ti to, po Kudlím způsobu, to není úplně dobře. Ale tak mi to přišlo. Proto se ptám proč to děláš. když jsi se obecně k urážkám na rozdíl třeba ode mne zatím moc nesnižovala?
|
Alena |
|
(23.11.2018 14:09:46) Tak pokud vnímáš a) tak jak vnímáš, tak otázka b) nedává smysl.
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 14:11:42) Takže to byl výraz obdivu?
|
Alena |
|
(23.11.2018 14:13:52) Spíš logika.
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 14:17:13) Tahle odpověď je nelogická.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(23.11.2018 13:39:17) Aleno, domaci priprava ditete v 1.tride na dlouhy cas je blbost. To jiste. Ale o tom, kolik casu, na jakou pripravu, co vsechno atd, opet Z nemuze vedet. A to, ze dobri ucitele proste delaji mnoho hodin navic zdarma (ano, jako mnoho jinych profesi), to tak je. Takze pojem "ma na to dost casu", je hloupost. Myslim si, ze casto dobrej ucitel venuje cast sveho casu " cizim" detem, a to leckdy i na ukor deti vlastnich.
|
Z+2 |
|
(23.11.2018 13:44:21) Blbost. Naporstá. Dobří učitelé mají času dost. Dokáží si ho zorganizovat. Špatní dělají, že nestíhají a rozdávají domácí ukoly. Tak to prostě je. A nemusí člověk roky učit, aby to věděl.
|
|
|
|
|
|
|
Majákova |
|
(23.11.2018 14:43:15) Jas, mohu s tebou jen souhlasit. Sice do jiných zaměstnání nevidím, a proto do nich nekafrám, ale věřím, že to tak je, jak to píšeš. Já nikde nikdy nepsala o tom, jak je to jinde, mohu napsat jen to, jak je to u nás. Já si nestěžuji na své povolání, já jen reaguji na to, co napsal Zetko, že učitelé nepracují 40 hodin týdně, nic víc. Já dělám do školy i více než 8 hodin denně, i o víkendech, ale jen proto, že chci být ve své profesi dobrá a chci mít výuku pestrou a pro děti aspoň trochu poutavou a motivující (každé dítě je jinak motivovatelné). Nikdo mě k tomu nenutí. Kdybych to dělat nechtěla, tak to nedělám...proto si ani nestěžuji. Mám svoji práci ráda.
|
Majákova |
|
(23.11.2018 14:55:40) Já psala, že za půl hodiny nestihnu udělat opravy a přípravu dohromady, ne že nevím, jaký je rozdíl mezi opravou a přípravou...lépe čti a nemel nesmysly, ty "pitlíku".
A opravy nemyslím písemky, ale jsem zvyklá vybírat si sešity od dětí, abych viděla jejich práci ve škole a měla tak zpětnou vazbu. Práci jen kontroluji, opravuji a popřípadě směruji.
A samozřejmě množství práce jde také ruku v ruce s vybranou aprobací, o tom žádná. Já jsem si vybrala takovou kombinaci předmětů, se kterou mám prostě více práce, ale beru to tak, jak to je - moje volba.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|