Kudla2 |
|
(27.5.2018 8:46:59) Buchli,
to by vlastně byl stejný režim, jako ty děti z děcáku měly dosud, ne? (ten internátní), pokud to nedokázalo zasuplovat rodinu předtím, jak by ji to dokázalo zasuplovat teď?
Navíc se obávám, že při našem odezdikezdismu a politické korektnosti bychom to pro jistotu udělali povinně pro všechny, i ty, co to nepotřebujou (jako předškolácké třídy ve školkách), aby to nevypadalo, že někoho diskriminujeme, a to by nebylo moc žádoucí.
|
Alena |
|
(27.5.2018 8:56:04) Ano Buchli, mas pravdu, ty rodiny diteti ve vzdělávání efektivne brání. Musí proto holt probihat ve skole.
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 9:04:12) ano, pak je otázka, nakolik je dobře, když se děti musí učit ještě doma, respektive když se na to do značné části spoléhá.
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 9:22:05) Buchli,
to jistě, ale to je asi trochu něco jinýho než "učení" v tom školním smyslu.
Obávám se, že pokud má ta rodina celkově nějakej postoj, tak ho škola moc měnit nemůže, a je otázka, nakolik by měla (takovým tím stylem "my víme lépe než vy, co je pro vás dobré")
A uvědomuji si, že to není černobílé a neexistuje na to jednoznačná odpověď.
|
Majákova |
|
(27.5.2018 9:32:22) Buď se jedná o rodiče, kteří se stydí za to, že by měli mít dítě s diagnózou nějaké poruchy či nízkého intelektu, nebo o rodiče, u kterých není vzdělání absolutně prioritou a je jim víceméně jedno, že jejich dítě tzv. propadá.
|
Alena |
|
(27.5.2018 9:42:49) " o rodiče, u kterých není vzdělání absolutně prioritou a je jim víceméně jedno, že jejich dítě tzv. propadá." a takove deti pomoc skoly potrebuji nejvic, aby se z toho mohly vyhrabat.
|
Majákova |
|
(27.5.2018 9:51:02) Aleno, a jak by sis to konkrétně představovala? Pokud by se učitelka v rámci hodin věnovala nadmíru takovému dítěti (pro kterého by to mohlo i nemuselo být přínosem), těžko by se plnohodnotně mohla věnovat ostatním a to je, podle mě, diskriminace celé skupiny dětí. To, že bych dětem zadala nějakou samostatnou práci, které se budou věnovat po dobu, kdy já se budu věnovat jednomu dítěti, nepokládám za plnohodnotnou výuku. Mně jako rodiči by se to rozhodně nelíbilo, kdyby se učitelka mých dětí věnovala individuálně nějakému dítěti na úkor celé třídy. Mimo vyučování je to často rovněž nemožné z různých důvodů...třeba už to, že tyto děti mimo výuku prostě nepřijdou.
|
Alena |
|
(27.5.2018 10:01:11) Majáková, někdo to dokáže, někdo ne.A není to jen o case, ale i o pristupu (jak pise ZEtko, deti se neustale hodnoti - a tim padem posouvaji mezi vyvrhele). Systém by tomu rozhodne mel být nápomocen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(27.5.2018 9:41:39) "Aleno, ale to, co by se dosáhlo zrušením úkolů, rezignací na pomůcky atd., by bylo zase jen srovnání směrem dolů. " nic takoveho netvrdim a nepozaduju. K cemu jsou ale plosne stejne denni ukoly pro kazdeho? K cemu je chtit po prvnakovi z sileneho prostredi denne ukol, kdyz ucitel vi, ze doma mu nikdo nepomuze, nikdo s nim cist nebude? K tomu aby mu napsal poznamku nebo petku nebo cerny puntik a bylo v pololeti jasne, ze tohle dite je sigr a problem? Mam kamaradku velmi schopnou ucitelku, vyfasli do prvnich trid chlapce ze zname problemove rodiny, dite je tam posledni kolo u vozu, chovani ditete moc kultivovane nebylo. Bylo ji ho lito, vzala ho k sobe do tridy a diky jejimu usili, systematicke pomoci spoluzaku,podpore jeho sebevedomi, duslednemu a prehlednemu prostredi je v celku zarazen a primerene prospiva (domaci pripravu po nem vazne chtit nemohli). Kdyby skoncil v jedne z paralelek, byl by vyvrhel a propadlik. Ja ucitele chapu, ze jsou zavaleni administrativou, predpisy, pedagogicke fakulty nejsou nic uzasneho, financni ohodnoceni slabe,jenze jednoznacne v duslekdu toho chybi ucitelske osobnosti. Kdyz tady ctu uz v nekolikatem tematu od ucitelek, jak jsou rodice hrozni, tak si rikam, co cekaly? Spolecnost je proste ruznoroda a skolni dochazka povinna pro vsechny.
|
Jahala. |
|
(27.5.2018 9:52:29) Chybí učitelské osobnosti. Nechybí i ty o jedné takové píšeš, myslím každý nějakého takového zná. Jen takový není každý učitel a to tedy nikdy ani nebylo. Také záleží kdy a v jaké kondici toho kterého učitele potkáš i ten s osobností může mít slabší období. Primárně musím počítat s tím, že na mem dítě nejvíc záleží mě a ja se musim postarat aby melo co nejlepší podmínky pro svůj rozvoj. Ojediněle leze narazit na lidi kteří jsou angazovanejší nad ramec, ale to je pak fakt super a štěstí. Nelze po cizích lidech požadovat angažovanost větší než jakou jsem ochotná pro vlastní dítě vydat ja.
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 9:58:19) "Nelze po cizích lidech požadovat angažovanost větší než jakou jsem ochotná pro vlastní dítě vydat ja. "
To máš sice úplnou pravdu, ale to platí u "normálních" rodičů, kteří nejsou asociálové.
U těch asociálů to vnímám spíš jako ochranu společnosti, aby nevyrostl zase další asociál.
|
|
Alena |
|
(27.5.2018 9:58:28) Jahalo, ucitelskych osobnosti proste je malo. A to ze se nejake najdou neznamena, ze to je celkove v poradku. Moje deti potkavaji ucitele dobre a skvele. Ale krome velkeho stesti take proto, ze venuju vyberu skoly, postrkovani k tem pravym ucitelum velke usili. To je vuci detem ze zanedbaneho prostredi na ktere povetsinou zbydou ti horsi ucitele proste velmi nespraedlive a je chyba cele spolecnosti, ze takove rozevíráni nůžek v rámci státního školství dopousti.
|
Majákova |
|
(27.5.2018 10:05:24) Aleno, a v které profesi se to podle tebe hemží osobnostmi? Každá profese, podle mě, má stejnou míru "osobností", jak to nazýváš ty. Každá profese má umětely a neumětely, proč očekáváš, že zrovna ve školství se to bude hemžit osobnostmi? A jak bys to chtěla změnit? Pokud bych chtěla někoho nazvat "osobností", tak u mě je to především člověk, který se s takovými vlastnostmi rodí, ne že je k tomu erudován. A rozložení v populaci je snad jasné, Gaussova křivka je neúprosná.
|
Majákova |
|
(27.5.2018 10:15:06) Aleno, moc nechápu tvůj pojem "vyvrhel". Dítě, které nezvládá běžnou výuku, není přece žádný vyvrhel, na to jsi přišla jak? Když pracuji pro nějakou instituci - základní škola, musím se řídit jejími nastavenými pravidly - klasifikačním řádem, nemohu ho obcházet. Kdybych pracovala v jiné instituci, musím zase dodržovat pravidla, které jsou nastavena tam. Já nediskutuji momentálně o tom, jaká jsou ta pravidla, jestli dobrá nebo špatná. V nedávné době jsme měli několik jadnání, kdy nám bylo přímo vedením školy zdůrazněno, že se máme držet čistě klasifikačním řádem a neřešit, co by dítěti více nebo méně prospělo. Toto vidím jako velký posun někam...? Osobně to hodnotím záporně, z počátku mé učitelské kariéry jsme byli vedeni především k tomu, abychom dělali takové kroky, které by byly nevíce prospěšné dítěti. V současnosti se po nás chce, abychom se striktně drželi klasifikačního řádu (dopis z PPP vedení školy) bez ohledu na to, jaký to bude mít dopad na dítě a z jakého prostředí dítě pochází.
|
Alena |
|
(27.5.2018 10:17:29) ANo, souhlasim, take mi to nepripada prinosne a smysluplne. A jsme obloukem zpatky na zacatku, kdy tvrdim, ze za propadajici deti muze take system.
|
Monty |
|
(27.5.2018 10:24:13) Aleno, ale systém nemůže za to, že má jedno dítě IQ 130 a druhé 70. Jsou limity, které prostě při výši intelektu nepřekročíš. Pokud budeme trvat na "známkování", tak nelze zvýhodňovat méně nadané děti, aby zažily úspěch a tím to hodnocení devalvovat. Je to mj. jeden z hlavních důvodů, proč si myslím, že by se známkování mělo zrušit.
|
Majákova |
|
(27.5.2018 10:28:20) Monty, přesně tak. Jsou nastaveny nějaké limity, nějaký klasifikační řád, který nelze obcházet. Že je to pro mnohé děti špatně, že budou stále jen na chvostu hodnocení, je jasné. Ovšem většina rodičů klasickou klasifikaci známkami vyžaduje, diskuzí o tom bylo mnoho.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 12:49:27) Báro,
v tomto s Tebou vřele souhlasím, škola sice může v lecčems prospět i leccos zkazit, ale házet na ni úspěch žáka jako celek a zcela pominout vliv rodiny je neuvěřitelně mimo.
|
Alena |
|
(27.5.2018 12:57:47) "zcela pominout vliv rodiny je neuvěřitelně mimo" jenže to nikdo netvrdil. Naopak tu bylo zminěno, že za propadajici žáky muže rodinne prostredi.
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 13:00:52) Aleno,
ano, většinou máš pravdu, ale myslím, že to tu ojediněle padlo, že "za vše může jen škola".
|
|
|
|
|
|
|
|
Majákova |
|
(27.5.2018 12:59:08) Povinná výuka dvou cizích jazyků je, podle mě, naprostý nesmysl. Mnozí žáci nezvládají jeden cizí jazyk, nezvládají ani mateřský jazyk - češtinu.
Co se týká skupinové výuky, také ji zařazuji, ale nevidím v ní až takový přínos. Maká jeden tahoun té skupinky, maximálně 2,3. Většina žáků, když někdo převezme iniciativu, mají tendenci "vypínat" a rádi se vezmou. Když to řeknu hodně škaredě, tak prakticky parazitují na té skupince. Jak těžko se pak hodnotí (myslím dle kasifikačního řádu) práce skupinky, to je na samostatnou diskuzi, několikrát se tu už probíralo.
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 13:02:19) Majáková,
tak pokud se hodnotí jen výstup té skupinky bez ohledu na přínos jejích jednotlivých členů, tak to tento "parazitující" přístup jen podporuje, ne?
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 13:12:06) Zefýr,
ano, já to vnímám přesně stejně.
A připadá mi to strašlivě nevýchovný, nejhorší mi na tom přijde ta volba mezi tím nechat ze sebe udělat vola a být za bonzáka.
|
|
Monty |
|
(27.5.2018 13:13:10) Zefýr, dobrý učitel to ale ví, kdo co reálně udělal nebo neudělal. A pak samozřejmě k hodnocení skupinové práce nepřihlíží při známkování.
|
Majákova |
|
(27.5.2018 13:22:01) Monty, nepochopila jsem tvou poslední větu. Jak nepřihlíží při klasifikaci? Tak buď práci klasifikuje, nebo ne. Pokud známku udělí, musí ji zapsat do ŽK, popřípadě do Bakaláře a musí známku zahrnout do klasifikace. Učitel si přece nemůže vybírat, které známky do klasifikace zařadí a které ne. Může pracovat jen s vážeností, ale udělenou známku nemůže z klasifikace vyškrtnout.
|
|
Kudla2 |
|
(27.5.2018 13:49:20) "vylepšit horší známku těm, co mají známku špatnou, a dát zažít radost z výborné"
a opravdu ty děcka ty známky takhle moc prožívají, nebo to jsme jen my rodiče (a případně je tím nakazíme)?
Jako naše děti, když schytaj z něčeho kouli nebo čtyřku, tak nemám pocit, že by jim to nějak extra trhalo žíly, to trhá jen nám rodičům, a to ještě jen v omezený míře (protože z toho vidím, že se na něco buď vykašlali nebo to nechápou a jelikož to budou ještě potřebovat, tak je žádoucí, aby o tom aspoň nějakej ánunk měli)
|
|
|
|
Monty |
|
(27.5.2018 14:34:50) Zefýr, ale ty předpokládáš, že každý rodič chce, i když dítě nechce. Já myslím, že existují i rodiče, co nechtějí víceméně ve shodě s dítětem, protože jedničky odshora až dolů prostě nepokládají za nutný výstup vzdělávání. Zvlášť u předmětů, které jsou pokládané za "méně důležité". Stačí se ostatně podívat, o co je největší zájem na doučování. Matika, angličtina, čeština. Doučování z dějepisu nebo zeměpisu nikdo neřeší.
|
Monty |
|
(27.5.2018 14:54:32) zefýr, nevím, na tohle mám asi jiný názor. Myslím, že spousta lidí má v matice svůj strop a i kdyby počítali 8 hodin denně, moc velký efekt to mít nebude. A kdo je na matiku nadaný, ten to dohoní, i když to bude třeba stát nějakou práci a čas. Proto taky tvrdím, že matika na úrovni základního vzdělání by neměla být odtržená od reality a více zaměřená na praktické dovednosti.
|
|
|
Konzerva |
|
(28.5.2018 12:38:19) Předměty, které jsou z největší části "jen pamatovací", doučovat nepotřebuješ. Na to stačí dítě přitlačit, ať si to doma čte. A zvládneš to doučit sama, pokud si to sama přečteš. Doučování zvenku je zapotřebí u předmětů, kde je návaznost a nestačí si přečíst 2,3 poslední kapitoly.
|
Monty |
|
(28.5.2018 12:47:04) Konzervo, no, ono ani doučování z fyziky a chemie není úplně v kurzu, a to bych už tak jednoznačně neviděla. Mmch., když se někdo učí dějepis jen tím, že si přečte text v knize, je to dost mizérie a nelze se divit, že znalosti historie jsou obecně nula nula nic.
|
Konzerva |
|
(28.5.2018 14:25:25) To souhlasím.
|
|
|
|
|
|