iiii |
|
(16.5.2018 12:21:51) Je to tu sice nepopulární, ale mám naprosto stejný názor. Aneb jak říkal jeden můj známý-profesor: "Inkluze je jen iluze".
|
Len |
|
(16.5.2018 12:56:18) Neni, kdyz se to umi.
|
iiii |
|
(16.5.2018 13:02:58) Len, tož tady se to evidentně neumí, a přijde mi jako nehoráznost aby kvůli jednomu nezvladatelnému grázlíkovi trpěl celý kolektiv x dalších normálních dětí, nebo aby bezproblémové děti byly nuceny měnit školu atd. Na hlavu postavené, totálně.
|
Manka+Cipísek |
|
(16.5.2018 13:14:08) ...nehoráznost aby kvůli jednomu nezvladatelnému grázlíkovi trpěl celý kolektiv x dalších normálních dětí, nebo aby bezproblémové děti byly nuceny měnit školu atd...
Mám stejný názor.
Zaráží mě, že třeba nikoho nezajímá, co si z toho ty bezproblémové děti odnesou... Že je může kdokoli, kdo "má papír na hlavu" beztrestně mlátit a oni to musejí tiše strpět? A není proti tomu obrany, je jim maximálně vysvětleno, že on za to nemůže. A proč? Zaráží mě, že je každému úplně jedno, jaké následky může nechat útok spolužáka na dvanáctileté dívce, která si v tomto věku začíná vytvářet názory na budoucí muže, je v pubertě a prostě v citlivém období... Že se "celý svět" točí a přizpůsobuje agresorům, chodí se kolem nich po špičkách, aby náhodou zase po někom nevystartovali...
|
iiii |
|
(16.5.2018 13:16:59) Manko, moje slova. Vidět spolužáka, jak hází židlemi, lavicemi, strká do ostatních a je agresivní x dalšími způsoby, to musí být pro psychiku těch zdravých dětí fakt obrovský přínos.
|
Manka+Cipísek |
|
(16.5.2018 13:31:40) Navíc, v očích těch dětí je to všechno strašně nespravedlivé. Jak mám potom já sama naučit syna, že takové chování je nepřípustné, i když u jiných je přípustné. Sice můžeme stokrát vysvětlovat, že on za to nemůže, ale je to celé ošidné. Obecně se kluci rádi perou, kde je ta míra, kdy za to to dítě může a má nést následky a kdy už ne? Když dojde na téma násilí na ženách, okamžitě se všichni shodnou, že je naprosto nepřípustné, neexistuje omluva, ale mladé dívenky na zš nutíme trpět útoky agresorů, abychom si mohli udělat čárku, že takový člověk může existovat mezi normálními lidmi. A až takový člověk v dospělosti někoho znásilní nebo zabije, tak taky řekneme obětem, sorry, on za to nemůže, neměl(a) jsi provokovat?
|
Ivka3 |
|
(16.5.2018 15:50:26) .... vždyt je to tu každou chvíli, že někdo někoho zabije a nemůže za to, protože byl nepříčetný/schyzofrenik/ dosaď si sama
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(16.5.2018 13:50:48) Tak školy se to musí postupně naučit. problematičtí žáci byli vždy. Vůbec nemusí jít o inkluzi.
|
Buřt |
|
(16.5.2018 14:04:57) Je to fakt tezky. Taky mame ve tride takoveho zaka, chovani asi neni az tak extremni, ale proste od prvniho dne skoly prislo dite s tim "ze ten XY je proste divnej a hroznej", a z tohoto postoje neuhnulo. To dite nema zadne kamarady ve tride, uceni mu nejde, je frustrovane.
Ja nevim, pro koho je to pak prinos?
|
Buřt |
|
(16.5.2018 14:08:28) Me je toho kluka i lito, ale dite to proste nebere. Ty argumenty, ze za to chovani proste nemuze. Proste podle nej se chova hrozne a proc s nim musi chodit do tridy ... :(
|
|
Manka+Cipísek |
|
(16.5.2018 14:19:53) Přesně tohle jsem psala v prvním příspěvku. "Normální" děti ho do kolektivu nepřijmou, ani kdyby se učitel na hlavu postavil, v nejlepším případě si ho nebudou moc všímat, ale těžko budou mít touhu kamarádit se s někým, kdo jim ubližuje, ať má poruchu chování nebo ne. Celé dění ve třídě se přizpůsobuje člověku, který ostatním tak akorát ubližuje a na ostatní děti, které taky ten prostor potřebují už nezbývá. A ještě musí strpět zlomyslnosti od "divného" spolužáka. Fakt super přístup. Notabene jak asi pomůže tomu inkludovanému dítěti vědomí toho, že se s ním nikdo nechce bavit a nikdo ho nemá rád? Nejsem odborník na poruchy chování a psychologii, ale nehraje roli při léčbě poruch chování i to, jestli je dítě šťastné a spokojené? Myslím že ano. A může být dítě šťastné a spokojené v kolektivu, kde "vyčnívá" a nikdo ho nebere? Není v tomto pohledu celá inkluze spíš kontraproduktivní? Nebylo by dítěti lépe v kolektivu "mezi svými", kde mu budou rozumět? A nebylo by ostatním lépe ve třídě v kolektivu, kde po nich nikdo nebude házet židle nebo je strkat ze schodů. A ptám se znovu: Kde je jaký přínos inkluze?
|
|
neznámá |
|
(16.5.2018 15:05:13) Jenže "divné" dítě by měla umět začlenit do třídy učitelka, to by snad nemusel být takový problém. My jsme malá škola, max počet dětí ve třídě je 14 a asi i diky tomu se nám tu divné děti kumulují. Přecházejí z jiných škol, kde jsou šikanovaný nebo prostě jen jejich školy nezvládají integraci. Tady se začlení většinou dobře, ze čtrnácti dětí jich dobrou polovinu možná více potkáváme u psycholožky v PPP a problém není.
Problém je ten jeden chlapec a ta jedna třída, s tím si nikdo neví rady.
|
|
|
Analfabeta |
|
(16.5.2018 17:27:28) Nechodily. Za nás mu jednu facku ubalil učitel a pokud to řekl rodičům, tak doma otec odepnul pásek. Dřív se agresivita taky netrpěla. Dneska budeme podobné typy držet na práškách a ničit jim zdraví? Jak jsem proti bití dětí, tak tady to má bohužel opodstatnění, ve smyslu "nedělej jiným to, co nechceš aby ti dělali jiní". A jak jsem kdysi ve školství vypozorovala, jsou tyto děti na pohlavek nebo rákosku až přecitlivělé, po pohlavku vystřihnou hysterák jako malovaný. U mně ale nikdy nepochodily, klidně si stěžuj, třeba na státním nádraží, jestli budeš řvát, ještě ti přidám (nesměl mně ale nikdo vidět). Dítko se poté obvykle hodně rychle zklidnilo a já jsem taky pohlavky používala jen několik málo měsíců po nástupu do školství, pak už ne, nebylo to potřeba. Tyhle děti si pohlavek pamatovaly a vím, že častokrát to byl jediný prostředek, jak dítko zklidnit. Jenže učitel ho NESMÍ použít. Když jsem ještě byla ve školství, platilo, že pokud dám dítku pohlavek, NESMÍ to nikdo vidět, protože pak je to tvrzení proti tvrzení a nikdo mi to neprokáže. Jenže tehdy nebyly ani mobily, ani jiná záznamová zařízení a pohlavek, vlepený dítku na WC, byl skutečně neprokazatelný. No, a na zvýšený hlas tyto děti nereagovaly, to bylo ve stylu "jen si pindej, na to ny jsme zvyklí" (= citát z Jáchyme, hoď ho do stroje).
|
Lassiesevrací |
|
(16.5.2018 17:50:32) Analfabeto, děláš si legraci? A ještě v podstatě obhajuješ řezání dětí páskem... Takovouhle úču měl brácha, kromě facek tahala děti za kotlety a mlátila je pravítkem přes prsty. Ona to ale dělala normálně ve třídě. Kráva neskutečná. Brácha jí tu facku jednou vrátil. Sice z toho měl průšvih, ale říkal, že do konce školy byl u spolužáků za hrdinu. Co bys dělala, kdyby ti to dítě vrátilo? A kdyby si stěžovalo rodičům, tak bys lhala? Jako že si to dítě vymyslelo?
|
Analfabeta |
|
(16.5.2018 17:55:59) Lassie, já si srandu nedělám, jen konstatuju, jak se to dělalo dřív. Ty myslíš, že kolem děcek stály zástupy psychologů, neurologů a dalších -logů? Dneska je moderní děti nevychovávat, on to někdo udělá za rodiče. Takže dítě si odmalička dělá co chce a školka a posléze škola po něm chce kázeň, kterou ale dítě nikdy nezažilo a neví, co to je? Tk se dítě pošle do PPP, pak k psychologovi, pak ke speciálnímu pedagogovi, posléze dostane asistentku... Přitom někdy stačí fakt málo. Zeptej se pedagogů v důchodu, jak podobné deti řešily před nějakými 30-40-50 lety. Myslíš, že tehdy byly děti jiné?
|
Lassiesevrací |
|
(16.5.2018 18:02:55) Má to drobný háček - velmi často tuhle "výchovu", jak tomu říkáš, odnášely děti, které jen nepadly učiteli do oka. Dítě se onálepkovalo a už to jelo. Ostatní děti na ně mohly kdykoliv hodit cokoliv. Přesně tohle dělá synova třídní. Trestá děti, které nemusí, aniž by se vůbec namáhala zjistit si, jak se věci semlely. Dvě takové děti už odešli na jinou školu. Tu možnost je proplesknout by ti záviděla. Asi byste si káply do noty.
A ano - dnešní možnost dát dítěti asistenta je dobrá věc. Mimo jiné takový asistent pohlídá, aby dítě nebylo otloukánkem. Kdyby se jednalo o dítě tvé a učitel ho pohlavkoval na záchodě, asi by ti to jedno nebylo.
|
Analfabeta |
|
(16.5.2018 18:22:03) Tak v tom jsem asi byla jiná. Mně se třeba stalo,, že děcka z mé třídy se pošťuchala s dítkem z jiné třídy. Moje dostaly poznámku. Jenže oni se pošťuchaly, protože bránily spolužáka. Kolegyně to neřešila a "potrestala" viníky, moje děti. One mne si to vysvětllit nechala. Tudíž poznámka mým dětem byla škrtnuta a poznámku dostal skutečný agresor. Upozorňuju tě, že pedagog není ve škole od toho, aby děti mlátil. Ale vždycky by měl vědět, co se ve třídě děje, kdo si ve sporu začal a to by měl řešit. Pokud má svoje oblíbence, je to špatně. Pedagog může být různý, ale měl by být spravedlivý. Ja jsem tu a tam dala děckám pohlavek. Ale když jsem odcházela ze školství, tak moje děti stávkovaly, abych ve škole zůstala. A můžu tě ubezpečit, že mne zdraví dodneška včetně rodičů, a to nejsem ve školství pomalu 30 let.
|
Marika Letní |
|
(16.5.2018 18:34:33) Analfabeto "Ja jsem tu a tam dala děckám pohlavek. Ale když jsem odcházela ze školství, tak moje děti stávkovaly, abych ve škole zůstala."
Neslýchaná drzost se chlubit pohlavkováním žáků.
TI pohlavkovaní také stávkovali a také tě zdraví? To bych se dost divila.
|
|
Lassiesevrací |
|
(16.5.2018 18:57:11) Analfabeto, já jsem se ptala na dvě věci, na které jsi mi neodpověděla. První dotaz byl, co bys dělala, kdyby ti to žák oplatil, druhá, zda bys rodičům lhala, pokud by si dítě stěžovalo. Děkuji za odpověď.
|
Analfabeta |
|
(16.5.2018 20:39:25) a) Nevím, nikdy se nestalo. Nicméně jednou jsem plácla synovcovu čtyřletému synkovi jednu na zadek, když ubližoval psovi. Dítko se vzteklo a zvedlo ruku, že mi plácanec vrátí. Chytla jsem jeho ruku, řekla důrazné NE a plácla ho ještě jednou. Situaci ovšem viděl rodný otec, ulomil z keře proutek a dítku svižně vysvětlil, že NE je za každých okolností NE, že dostal plácanec právem a pokud si bude stěžovat, tak mu ještě přidá. Pokud vím, tak dítko už od té doby dospělému plácanec vrátit nechtělo. b) Vysvětlila bych jim situaci, proč k tomu došlo. Viník vždycky věděl, za co pohlavek dostal. Jenže já byla ve školství v době, kdy by si rodičům asi nestěžoval, a pokud ano, tak bych dostala květiny s omluvou, že příště se nic takového opakovat nebude, a doma by to dítku ručně a stručně vysvětlili rodiče.
Nejsem příznivec tělesných trestů, ale chápu, že i pedagog je jen člověk a občas mu prostě ujedou nervy a posléze mu může ujet i ruka. Pokud jsem sledovala situaci kolem ADHD, tak se prý odborníci shodují na tom, že cca 80 % dětí, jimž bylo diagnostikováno ADHD, žádné ADHD ve skutečnosti nemají, ale jsou to pouze děti nevychované. Tak si obrázek udělej sama.
|
sovice |
|
(17.5.2018 9:47:26) Analfabeto,
Pokud jsem sledovala situaci kolem ADHD, tak se prý odborníci shodují na tom, že cca 80 % dětí, jimž bylo diagnostikováno ADHD, žádné ADHD ve skutečnosti nemají, ale jsou to pouze děti nevychované. Tak si obrázek udělej sama. tak moment: a) buď to říkají odborníci, kteří se diagnostikováním ADHD nezabývají, pak je otázka, zda jsou to odborníci na tuto problematiku, b) nebo to říkají odborníci, kteří se tím zabývají. Zajímalo by mě, jestli z jejich ordinací odchází skutečně úměrně menší procento diagnostikovaných a co si o tom myslí rodiče dětí, které diagnózu nedostaly - případně zda ji dostaly následně jinde a v jakém procentu. Nebo snad tito odborníci diagnostikují ve přibližně stejné míře jako ostatní? To by bylo divné.
|
Vaitea |
|
(17.5.2018 9:59:19) Výskyt ADHD velmi úzce koreluje ( neznamená je bezpodmínečně podmíněn) s výrazným rodičovským nesouladem, duševní poruchou u matky a dlouhodobě nepříznivým rodinným prostředím. Biederman et al. Takže vliv rodiny výchovy je jistě neopominutelný. Pochopitelně jak jsem už napsala výš. není jedinou možnou příčinou rozvoje ADHD.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(16.5.2018 18:11:42) " Zeptej se pedagogů v důchodu, jak podobné deti řešily před nějakými 30-40-50 lety. Myslíš, že tehdy byly děti jiné?" mozna to nekteri tak resili, ale rozhodne nic nevyresili, jen zanechali dost frustrovanych jedincu. Spolecnost holt dopoustela a dopousti(a za saocialismu obzvlast), ze ucitelem muze byt kde jakej primitiv.
|
Analfabeta |
|
(16.5.2018 21:33:09) Když jsem chodila do školy já (od r. 1963, venkovská škola), měl náš pan učitel na katedře rákosku. Oficiálně teda ukazovátko, ale v případě potřeby ho použil. Když pak v požehnaném věku zemřel, přišlo mu na pohřeb přes 2.000 lidí. Myslíš, že by se s ním přišli rozloučit, kdyby hromadně vyráběl frustráty a byl to "kde jakej primitiv"?
|
Analfabeta |
|
(17.5.2018 8:39:28) Maargit, já nevím. My tu meleme o inkluzi a neumíme ji uvést do života. Za nás ta inkluze byla v praxi a nemluvilo se o tom. Jenže ten učitel mohl učit tehdy, když měl ve třídě kázeň, proto ta rákoska. Já si třeba pamatuju, že za nás běžně odcházely na učňák děti, které skončily základku v 7. nebo 8. třídě. Je mi jasné, že i když propadly, tak stejně byly věci, kterým neporozuměly, třeba ve fyzice nebo chemii. Tak holt skončily dřív a šly na učňák. Učňáky nabízely řemesla právě pro tyto děti, ty se vyučily a šly do praxe, nikdo se z toho nehroutil. Dneska je stav učňáků tristní a na střední školy jdou děcka se čtyřkama. Nebylo toto tehdy lepší? Pro řadu těchto dětí by třeba byla vhodnější škola zvláštní. Jenže ta byla od nás 30 km a přeřadit dítko do zvláštní byla ekonomická likvidace rodiny, na to by ani za socialismu neměla zdroje. I proto se rodiče snažili, aby děcka - když už teda nezvládala výuku - v té škole aspoň nezlobila. Dneska máme děsnou demokracii, dítě je bůh, může si dělat co chce a skáčou kolem něho psychologové a další -logové. Je tento systém o tolik lepší?
Měla jsem kamarádku mezi Vietnamci (už nemám, zabili ji při loupežném přepadení provozovny) a zajímala jsem se o to, jak děti trestají Vietnamci. Ti děcku pohlavek nebo plácanec na zadek nadají. Oni štípou nebo krákají za vlasy. A nepřála bych ti vidět rozzuřenou vietnamskou maminku, když dítko neposlechlo! Jsem měla dojem, že ho musí skalpovat. Jejich tresty nebyly tak nápadné jako naše pohlavky, ale byly daleko tvrdší, jak krákání za vlasy, tak štípance.
|
Alena |
|
(17.5.2018 9:31:43) "Za nás ta inkluze byla v praxi a nemluvilo se o tom. Jenže ten učitel mohl učit tehdy, když měl ve třídě kázeň, proto ta rákoska." Inkluze znamena serezat nekoho rakoskou? Neucis uz, ze jo?
|
Analfabeta |
|
(17.5.2018 10:02:12) Aleno, neznamená. Jedno švihnutí rákoskou není seřezání do bezvědomí. Ty učíš? Jak krotíš nezkrotné? Pokud neučíš, proč to neděláš? Teoreticky to máš zmáknuté perfektně, tak teď šup do praxe.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(17.5.2018 8:15:33) Nikdy mě nenapadlo, že se pedagogicke schopnosti ucitele pomeruji velikosti ucasti na jeho pohrbu. Skoda, ze se Stalin nevenoval ucitelske draze, byl by asi vynikajici.
|
Analfabeta |
|
(17.5.2018 8:42:29) Škoda, že nevidíš jemný rozdíl mezi účastí dobrovolnou a povinnou. Holt moderní demokracie dělá divy. Rákoska je fuj, zato střílení do lidí v Americe je ten jedině pravý a správný demokratický model a vzor našich světlých kapitalistických zítřků.
|
Analfabeta |
|
(17.5.2018 9:59:23) Maargit, zvláštní škola nebyla použitelná, protože byla DALEKO, kdyby byla blíž, asi by byla využita. Co měly děti z pobytu ve třídě, kde třeba nemohly porozumět látce, protože byla pro jejich mentální kapacity náročná - a co z toho mají dneska? Látku jim má vysvětlit asistent, který má 150 hodin kursu a nemusí mít ani maturitu. Má zkušenosti s prací s těmito dětmi? A co z toho mají spolužáci, když po nich jeden spolužák hodí židlí? Jo, já zapomněla, že mají aspoň adrenalinový zážitek, že. A to všechno proto, že dítku nikdo nedal včas plácanec po zadku. Netrestáme my ty děti náhodou za to, že jsme my selhali při jejich výchově?
A zeptám se tě: jak bys toto dítko vychovávala ty? Tady jsou všichni chytří, ale hlavně v tom, jak by to měli dělat jiní. Postavit je do této situace, tak jejich vyčtené poučky shoří jako papír. Zkušení pedagogové jsou z inkluze na mrtvici, ale tady by ji zvládal každý v prstem v nose.
|
|
Alena |
|
(17.5.2018 10:05:47) " Látku jim má vysvětlit asistent, který má 150 hodin kursu a nemusí mít ani maturitu." Nezlob se Analfabeto, ale vis vubec neco o tom, jak probiha vyucovani v prostredi, kde inkluzi zvladaji? Jak probiha vyucovani ve smisenych tridach?
|
|
|
|
sovice |
|
(17.5.2018 9:51:00) Analfabeto, Rákoska je fuj, zato střílení do lidí v Americe je ten jedině pravý a správný demokratický model a vzor našich světlých kapitalistických zítřků. Copak, docházejí argumenty?
|
Analfabeta |
|
(17.5.2018 10:22:41) Argumenty nedocházejí. Akorát nemusím inkluzi v té podobě, jak se dělá v Čechách, kdy je dítě bohem, na kterého se nikdo nesmí ani křivě podívat, aby se mu nááááhodou nepošramotilo ego, a které může téměř všechno a všichni mu mají jít z cesty. Protože on může a ti druzí ne, on na to má totiž papír.
|
sovice |
|
(17.5.2018 10:36:59) No, o že nám o "nepošramocení ega" píše někdo, kdo když už neví co by, tak pro podporu svého tvrzení bez zábran využije argumentační faul... Jak tvé ego snáší nesouhlas ostatních?
|
Analfabeta |
|
(17.5.2018 12:23:55) Sovice, já jsem schopná i ochotná změnit názor, pokud mám o věci málo informací a problém mi vysvětlí praktik, který se kolem dotyčně věci pohybuje, zná problematiku i úskalí, která se vyskytují. Ovšem musí tomu rozumět, ne mít knižní znalosti a být praxí nepolíbený. Zažila jsem to i v reálu, kdy nám o věci plácal nesmysly někdo, kdo naprosto netušil, wo co go. Takže pokud jsi praktik a učíš ve škole, kde je inkluze úspěšná, pouč mne. Já totiž tvrdím, že není problém začlenit kdejaké dítě, leč bohužel nesmí mít poruchu chování a nesmí při výuce vyrušovat. Výuku totiž naruší i jedno jediné vyrušující dítko. Zažila jsem to ve školství, v sousední třídě. Učitelka skákala radostí, když dotyčné dítko nepřišlo do školy, protože bylo nemocné. To se snažila dohnat, co za jeho přítomnosti nestihla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|