Re: Agresivní spolužák
Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly...
Je sice hezké, že se děti učí, že jsou mezi námi i "jiní", ale jestli pro ty "jiné" není nakonec ve finále lepší, když jsou ve speciální škole mezi "svými"? V normální škole i přes veškerou snahu budou prostě jiní, budou osamělí, i když přesvědčíte ostatní děti o tom, že on za své chování nemůže, tak se mu v nejlepším případě nebudou posmívat ani ubližovat, ale rádi ho mít nebudou a bude prostě vyčleněn z kolektivu. A stejně bude sám. A nevím jak se dá naučit děti, aby měly rády někoho na povel, koho jim určíme a ten jim provádí různé nepříjemnosti. Jedna věc je tolerance, jiná věc je přijetí ostatními.
Kdeždo ve speciální škole by měl být proškolený personál, psycholog a já nevím, kdo ještě, přizpůsobené prostředí, ale hlavně děti, mezi které bez problémů zapadne, protože je spojuje stejný problém, budou mít pro sebe navzájem větší pochopení...
Komu tenhle celý experiment na našich dětech má sloužit? Mám pocit, že jsou z toho nešťastní všichni. Učitelé, asistenti, personál, nadané děti, průměrné děti a nakonec i ty (ne)inkludované...
Ach jo, proč zrovna na dětech se musí dělat nedomyšlené experimenty, které je můžou dost poznamenat?
Takový povzdech...
Odpovědět