Delete |
|
(14.3.2017 21:31:46) Ze všeho nejvíc využívám pomůcky a přehledy učiva plus neomezený čas na práci a kontrolu. Potom je to dopomoc prvního kroku a ověřování si porozumění zadání, častější oční kontakt, respektování pracovního tempa, hodnocení výhradně sledovaného jevu (především v diktátech, když je diktát na vyjmenovaná slova po S, tak sleduju pouze zvládnutí vyjmenovaných slov po S, ostatní chyby žák opravuje, ale nezahrnuju je do hodnocení). Pak ještě využívám preferenci určitého způsobu prověřování znalostí (často se doporučuje ústní místo písemného, ale mně se u některých dětí osvědčuje opak), možnost doplnění a opravení nejasných a neúplných odpovědí v testu ústně....
Hodnocení neupravuju, teda až na to výhradné hodnocení sledovaného jevu.
|
Brunhilda |
|
(14.3.2017 21:52:08) Maargitt, učitelka ale není speciální pedagog, takže může být výborná, ale všechno zvládnout fakt nemusí. Já mám třeba ve třídě kluka s naslouchátkem a rady, jak s ním pracovat, se mi fakt hodily.
Jinak co se týče PLPP, myslím, že je to jen zbytečná administrativa, protože dobrá učitelka opravdu dělá, co jí přijde nejlepší. Teď se to bohužel musí sepisovat.
|
HelenaPa |
|
(15.3.2017 6:29:26) Brunhildo, pokud stačí drobná podpora, tak se ani PLPP psát nemusí. Říká se tomu, tuším, přímá pedagogická podpora.
|
Majákova |
|
(15.3.2017 8:25:37) Jen jsem se chtěla ujistit, zda v 1.stupni PO nepozměňujete také klasifikaci. Žákovi nabízím individuální přístup, zvýšenou komunikaci s rodiči, změnu zasedacího pořádku, hodinu doučování navíc, přípravu před testy, navýšení času. Přijde mi, že se rodiče cítí dotčeni, že dělám málo a očekávají úpravu klasifikace. Přitom v papírech z PPP je v kolonce zvýhodnění 0, úprava klasifikace 0, úprava výstupů 0. Jak upravit metody a formy vím, jen jsem chtěla poradit s tou klasifikací. Všechny jste mě zde utvrdily v tom, že zvýhodnění v klasifikaci neděláte, tak je to asi v pořádku. Díky.
|
|
|
|
Delete |
|
(14.3.2017 21:52:19) maargit,
jde o podpůrná opatření prvního stupně, tedy ta, co dělá učitel, aniž by mu to někdo diktoval .
Takže to samozřejmě dělám proto, že to žák potřebuje. A klidně u celé třídy, když vidím, že to ty děti potřebují. Třeba pomůcky považuju za samozřejmost, začínají s nimi všichni, odkládají je podle potřeby.
Pamětné počítání trénujeme, ale vždy formou hry, nikdy to nezahrnuju do hodnocení
Když vím, že má dítě problém se čtením, tak mu zadání slovní úlohy přečtu a je mi jedno, do jakého stupně podpůrných opatření to patří a tedy jestli na to má nebo nemá teoreticky nárok.
|
Majákova |
|
(14.3.2017 21:54:51) Zkušenost s druhým stupněm ZŠ nikdo nemá?
|
Brunhilda |
|
(14.3.2017 22:13:25) Majakova, já jo. Píšu níže: v hodnocení používám kombinaci sumativního a formativního. Výstupy se nemění. Jinak tedy děti, u kterých toto používám, byly odeslány do PPP. Jde případně využít slovní hodnocení a to může být (pokud schválí ředitel) použito i na vysvědčení.
|
|
Bledulík |
|
(14.3.2017 22:23:38) Mám, používám většinou dostatek času, ujištění se, že to chápe, používání tabulek, přehledů, pomůcek. Někdy mají doplňovačky, kratší práce.... Známkování neměním, myslím si, že pokud mu dám úlevy (viz výše), není potřeba známky upravovat. Pokud mu to nestačí, snažím se posílat do PPP.
|
|
HelenaPa |
|
(15.3.2017 6:25:13) Majáková, já jsem psala o druhém stupni. Vlastně i o prvním, učím na obou.
|
|
|
|
|