Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2017 14:49:16) maximální důležitost má na zákaldce čeština a matika, přijímačkový předměty další je cizí jazyk, stejnou důležitost by měla mít informatika, ale je tak blbě učená, na spoustě škol, že spadá o několik kategoriáí dál k výchovám pak zhruba na stejnou dějepis, zeměpis, přírodopis, fyzika a chemie
pak výchovy, k čemukoli - zdraví, občanství, společenská, multimediální, enviromentální, hudební pracovní, výtvarná tělesná, a kdoví jaká ještě
musí mteda říct, že ty výchovy, co nebyky dřív, mi dost vadí, zaplácávají rozvrh, je to ztráta šasu, učitelé stejně neví, co tam učit, děcka to berou jako úlet. Místo toho mají být ty důležitý věci, toto jsme vůbec nepochopila, k čemu to má být a taky netuším, kde na to ty hodiny vznikly Teda tuším - deváťáci nemají dvě hodiny přírodopisu, místo toho mají jen hodinu a druhou mají enviromeńtálku
ve výsledku jednou tádně to obrčas odpadne, příroďák nestíhají a nebaví je, je to na stejné úrovni, tou jednou hodinou se to dostává z ohniska zájmu a pak ještě jedna změna - učí to dva různí učitelé, takže i jim se drolí rozvrh
|
Marta. |
|
(6.1.2017 14:55:32) Yuki, mám syna v devítce a přírodopis mají 2 hodiny týdně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2017 14:56:26) Marto, buď ráda, máte rozumnou školu, aspoň v tomto určitě
|
Marta. |
|
(6.1.2017 14:58:44) Yuki, to máš pravdu, rozumná škola to je. Jen ten dějepis se tam učí stejně špatně jako jinde. Ale mají dobré učitele na jazyky /Aj, Fj a Nj/.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2017 14:55:34) na střední jsou důležitý maturitní předměty a zároveň ty, ze kterých bude děcko dělat nějaký zkoušky, závěrečný nebo přijímačky
z toho ostatního ať si mají klidně trojku a nezdržují se tím, ovšem to musí vědět, co chtějí dělat po gymplu. ¨Syn je matematik, je njasný, že humanitním věcem se věnovat nebude, kdyy měl trojku z dějepisu a biologie, ale i chemie, je mi to jedno. Druhý chce na medicínu, zase si může dovolit vypustit zeměpis, dějepis
blbý je ,že zrovna z těch potřebných předmětů mají neschopnou učitelku :( takže když je potřeba zjistit, jak ovlivnit ne známku, ale znalost, tak se jdu zeptat taky, známky do trojek na vysvdčení neřeším vůbec, schopný učitel na to vliv nemá, to je v režii dětí, u neschonýho učitele j to ale bohužel naopak a taky to rodič nevyřeší
|
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:01:21) Yuki, jenže dost dětí na té střední neví, co chtějí jednou dělat/studovat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2017 15:03:05) Monty, na učňák nebo průmku jde člověk už za nějakým oborem, tam je to jasný, no a na gymplu - i s tou trojkou se dá pak vykřesat tolik, aby se to dohnalo v seminářích, až to děcku dojde prní dva roky moc důležitý z hlediska známek nejsou, to až pak, vybere seminář a dožene, co zanedbával
|
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:03:08) Monty, nevím, jestli ti to neuniklo
http://www.antik-chimera.cz/cz/ucebnice/stare-do-roku-1950
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:04:39) Marto, uniklo, díky moc, mrknu na to.
|
|
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:07:04) Jinak zajímavé téma, Monty.
Četla jsem rozhovor s Ondřejem Štefflem a ten tvrdí, že předměty nejsou nutné vůbec, proto založil scioŠkolu. Jde podle něj hlavně o to, aby děti měly chuť se učit. V nechuti českých dětí se učit vidí velký problém. Myslím, že má pravdu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2017 15:09:20) Marto, naprosto s tím souhlasím a doufám, že v takové škole jednou budu učit, zatím se tomu snaží přiblížit Montessori, ale ta jejich filozifie je moc vlezlá, to mi vadí, scioškola by se mi líbila víc
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:17:11) Yuki, já o tom zatím jen četla, ale někdy bych se chtěla podívat, jak ta výuka probíhá ve skutečnosti.
|
|
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:19:24) Marto, má pravdu a já se těm dětem nedivím. Klasické školství samo o sobě většinu dětí nenadchne, spíš otráví. I když hodně záleží na učiteli.
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:20:56) Monty, část rozhovoru je zde:
http://www.lidovky.cz/ve-skole-jako-v-zajeti-rika-ondrej-steffl-k-povinne-skolni-dochazce-1di-/zpravy-domov.aspx?c=A160825_182248_ln_domov_ELE
|
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:24:41) Monty, bohužel je to tak. Mám dlouholetou zkušenost s vlastními dětmi.
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:27:38) Marto, taky je hodně důležitý, aby byl ten učitel spravedlivý. Nevadí, když je "přísný", ale nesmí měřit každému jiným metrem. Děti jsou na to obvykle dost citlivé.
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:33:58) Monty, samozřejmě osobnost učitele je důležitá vždy. Na spravedlnost jsou děti velmi citlivé a je těžké takového člověka najít. Jak jsem tak vypozorovala, na mnoha školách jsou učitelky vyhořelé a jen chodí do školy si ty hodiny odsedět. Těší se na každý pátek až bude konec. To je špatně.
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:36:00) Marto, proto si myslím, že měl syn na školu kliku, přijde mi, že tamní učitelé vyhořelí rozhodně nejsou. Je fakt, že má většinu učitelů ve věku mezi 30 - 40, i mladší, ono v šedesátí je asi těžší být entuziastický, když učíš třicet let a máš "to za pár" do penze, ale jsou samozřejmě i takoví.
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:38:58) Monty, tam, kam chodí syn, jsou mladší učitelé. Ale tam, kam chodí nejmladší dcera je to blíž,/dcera nechce dojíždět/, tak tam je drtivá většina učitelek právě v důchodovém věku.
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:41:32) Marto, a výjimky to asi nejsou, že? Ono je těžko jim to mít za zlé, po třiceti letech ve školství by fakt byl stále nadšenec jen málokdo. Podle mne by měli učitelé chodit do penze mnohem dřív, třeba jako baletky.
|
Myšutka* |
|
(6.1.2017 15:53:15) Monty, ono by stačilo, kdyby měl učitel po X letech možnost rok, nebo pololetí "neučit". Věnovat se v té době třeba intenzivnímu doškolování, práci v administrativě atp. Vím, že někde to tak funguje a dokonce to "volno" je pro učitele povinné. Sama mám vyzkoušené, že jeden semestr s minimální výukou dělá zázraky s mým elánem. Náš ředitel to točí po cca čtyřech letech a moc to pomáhá.
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:55:26) Myšutko, tak to je dobrý ředitel, že to tak dělá.
|
Myšutka* |
|
(6.1.2017 16:00:30) Je to úžasně empatický člověk, učil hodně v zahraničí a měl možnost srovnávat. Jenže na VŠ to je proveditelné, přirozeně se nahradí výuka větším podílem vědecké práce. Ředitel základky těžko přeřadí učitelku na jinou práci.
|
Delete |
|
(6.1.2017 16:12:27) Myšutko,
ale jistě by to šlo. Ono vedení kabinetů, knihovny, předmětových komisí, k tomu hromady administrativy, vše se dělá za běhu a nikdy na to není čas a podle toho to vypadá....
Pomůcky se nakupují jen podle katalogů, aniž někdo viděl jejich využití v praxi, potom se ukáže, že je to k ničemu a leží to v kabinetech roky, než se to může účetně vyřadit, a přitom pak nejsou peníze na věci potřebné. A kdo jiný by měl posuzovat, co nakoupit a jestli to škola využije, než učitel, ne? Jenže na to někde to vidět opět není prostor. A předváděčky po pracovní době bez dětí jsou prostě k ničemu....
|
|
|
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:55:46) Myšutko, nebo tak, máš pravdu, to je taky dobré řešení.
|
|
Delete |
|
(6.1.2017 16:05:28) Myšutko,
souhlasím. Taky bych brala po jednom nebo dvou cyklech tak rok pauzu, věnovat se sobě, myšleno tedy zpracování všech nabytých zkušeností z předchozích let, v návaznosti na to potřebným školením, odpočinku od toho sice souvisejícího a neoddělitelného, ale prostě unavujícho a vyčerpávajícho (pro mě třeba hluk, neustálé řešení všch těch prkotin, které se vyřešit musí ve stylu "stokrát nic umořilo osla"...to pak člověka pěkně nakopne, navíc se mu i začne dost stýskat a vysloveně se začne těšit, až bude moct to nebo ono použít, vyzkoušet, uplatnit...
Já bych třeba hodně moc chtěla vidět výuku na jiných školách, u jiných lidí, to je něco, co vlastně není kdy a jak absolvovat, a přitom se očekává, že to dělat budeme. Já jsem za tohle pololetí stihla jednu vyučovací hodinu u jiné kolegyně, za předchozí dva roky ani jednu. A to jsem nepřekročila hranici školy, kde sice každá máme svůj styl, ale ten rámec je pořád stejný. Ale jak to dělat jinak prostě není kdy vidět .
|
|
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:54:17) Monty, nebo víc s těmi lidmi pracovat. Mám na mysli ochranu před vyhořením.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(6.1.2017 15:21:19) Tak v našich dětech učitelky se celou svojí osobností snaží touhu se učit potlačit.
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:23:10) Z+2, to je fakt kus od kusu. Vidím to u syna, jak moc je ta osoba učitele důležitá.
|
Z+2 |
|
(6.1.2017 15:26:07) Bohužel víc než by bylo zdravé. Byl bych radši kdyby to bylo víc o systému, ale není. Je to o schopnosti děti nadchnout a tu bohužel lidé co většinově ve školství zůstávají nemají.
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:29:33) Z+2, njn, ale čemu říkáš nadchnout? Ony se všechny děti nadchnout nedají a už vůbec ne všechny stejně. Vzbudit zájem stačí, výsledky budou stejně individuální, ale základ je nepojímat předmět jako nudu a opruz. Což pravda každý neumí, ale jsou i tací.
|
Z+2 |
|
(6.1.2017 15:32:08) Tak skoro každý se nadchnout dá. Ale samozřejmě čím ve později se s tím u dětí začne, tím je to těžší. Já vidím jak to jde na našší škole. Děti se do ní těžší. Chtějí se učit. Zajímá je vše kolem nich a mám pocit, že to platí skoro o všech dětech.
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:33:40) Z+2, o všech fakt ne. Sama jsem se do školy netěšila, ani syn se netěšil. Děti nejsou všechny stejné.
|
Rodinová |
|
(6.1.2017 15:36:23) Moje dcera rok pred skolou na otazku Jak se tesi do skoly odpovidala prubezne Ja do skoly nepujdu.
|
|
Z+2 |
|
(6.1.2017 15:41:12) Monty já přece nepíšu o situaci před nástupem do první třídy , ale o každodenní situci v době docházky do školy. To, že jsi se ty a syn netěšili do první třídy je dáno situací v rodině. To o škole nevypovídá vůbec a ani o tom dítěti. Z mého pohledu jde o nezvládnutí situace před nástupem do školy od rodičů. Ale i s tím by měl učitel pracovat. z mého pohledu je strašně důležité, aby nadšení dokázala podchytit učitelka v první třídě.
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:43:20) Z+2, ale to vůbec není situací v rodině. Mne ani syna nikdo školou nestrašil. Prakticky se o ní doma nemluvilo. Ani se ho nikdo z příbuzných trapně neptal, jak se těší do školy. To je především věc povahy. Ano, někdy v tom hraje roli rodina, ale není to jediná možnost.
|
|
Rodinová |
|
(6.1.2017 15:44:27) Neni to dany situaci v rodine.
Mam dve deti, syn se do skoly tesil, chodil tam nadsene, zvladal levou zadni, zadny krizovky se doma neresily.
Mladsi dcera to cely vnimala, nicmene tvrdila pred prvni tridou rok, ze ona do skoly nepujde ...
|
|
Monty |
|
(6.1.2017 15:55:18) Z+2, to ale není vždycky tak jednoduchý. Sama jsem šla do první třídy a uměla jsem plynule číst, ve školce jsem předčítala dětem místo učitelek, když měly odpoledne spát. Těžko mne někdo mohl nadchnout pro slabikování a pro "Ema má mísu". Tím, že mne nenechali v klidu si číst Ohníček a nutili mne skládat na lavici Pe-pa lá-me fakt žádný zájem vzbudit nešel. Jo, je možný, že to většinou jde, ale u té menšiny je zapotřebí víc individuální přístup (a někdy nepomůže ani to), a k tomu není čas, prostor a často ani vůle. Jak by se dal vzbudit zájem u mého dítěte v první třídě, to taky nevím. Už jsem tu psala několikrát, že celý první stupeň si ve škole jen odseděl. Druhý ho nadchnul víceméně bez jakékoli zvláštní snahy, jen to prostě začalo být pro něj zajímavý. Takže to u něj bylo přesně naopak, protože děti se spíš na druhém stupni v prospěchu zhorší.
|
Z+2 |
|
(6.1.2017 17:44:16) Individuální přístup je snad nezbytný základ.
|
|
|
|
|
|
Marta. |
|
(6.1.2017 15:36:05) Z+2, jen že to je soukromá škola. To je trochu rozdíl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|