Přidat odpověď
Jenže to, co píše Šuplík, nepopisuje žádné preferování "humanitních věd". To popisuje, jak se po revoluci zatočilo s matematikou. Nepopisuje to, jak se zatočilo s ostatními vzdělávacími obsahy (ono se totiž zatočilo i s nimi) a co všechno ve skutečnosti způsobilo to "nepochopení" pracovníků MŠMT, přičemž pravděpodobně o žádné nepochopení ani nešlo...
A i tak nějak "v rámci paradigmatu" si můžeš udělat obrázek, když si porovnáš, kolik "přírodní věd" a v jaké dotaci učí naše škola a kolik "humatitních". Na "přírodní" straně máš matematiku, fyziku, chemii a bilologii. Na "humanitní" straně dějepis (nikoliv historii !!) a něco, co nemá jasnou formu ani obsah a říká se tomu "ZSV". Ve skutečnosti jsou studenti na poli přírodních věd vzdělávání ne chabě, ale spíš nekompetentně a na poli humanitních vůbec, protože se jim i veřejnosti jako humanitní věda podstrkuje cosi, co se vzpírá popisu.
Kromě toho u těchto úvah vždycky skončíš v místě, kdy je potřeba říct, co to je vlastně věda a proč mnoho z toho, co je třeba čit mládež, věda není.
A těmi změnami, které popisuje Šuplík, tak těmi sice utrpěla matematika, ale daleko víc fyzika, chemie a biologie, ty byly v podstatě zlikvidované.
Jediné, co se dneska těší podpoře veřejnosti a je konsenzuálně brané jako "důležitý předmět" je angličtina. A světe div se, když se pak podíváš, jak se učí. Ale hodin má hodně.
Předchozí