margotka78 alias shit-roller |
|
(6.10.2016 8:21:00) Argumenty. Už je pozdě, běž si napsat ten úkol, musíme ještě toto a toto a potom se vykoupat a měla bys jít spát, ať tě zítra zas netahám z postele jako dnes. Výhružky u nás nefungují. Ale mně docela tohle jde, nevím, jestli to mám ze svojí obchodní praxe, ale minule jsem něco vysvětlovala ohledně oprav společných prostor sousedce a skončilo to mým čtvrthodinovým monologem s podáním asi 10 argumentů proč ne toto a toto. Sousedka jen žasla, asi to ode mě nečekala ( neznáme se tak dlouho).
|
ivaxx |
|
(6.10.2016 8:26:19) Margotko - jenže jsou děti, naprosto odolné vůči argumentům. Myslím, že dokáži logicky argumentovat, vysvětlovat (je to součást mojí práce) velmi dobře a na jedno naše dítě to funguje a prostě se domluvíme a ono udělá, co musí.
Na to druhé nefunguje prakticky NIC, zákazy situaci vyhrotí, argumenty odkýve (v autě) a ve výsledku se radami neřídí... Předpokládám, že až si po 50. nabije čumák, tak pochopí, co mu říkáme. Už si nabilo, ale zřejmě ještě stále málo.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(6.10.2016 8:35:21) Tak moje děti se mými radami taky moc neřídí. Syn /17) si de facto od 1. třídy všechno určuje sám. Náš rozhovor: "Byl jsi v té hudebce si domluvit termín zkoušek?" "Ne, nebyl, půjdu zejtra." "Ráno jsme se domluvili, že se tam stavíš dnes!" "No jo, tak jsem tam ale nebyl, staví se tam zejtra..." Druhý den se tam stavil a zařídil. To bylo asi ve 2. třídě. Od té doby asi tisíce podobných situací. "Už ses přihlásil do výuky Španělštiny, aby nebylo plno nebo na tebe zbyde Němčina..." " Ne, zejtra." "Tak už jsi přihlášen? Ne nebyl jsem tam, už je plno, stejně se asi spíš chci učit německy..." ( spíš nechtěl, ale z lenosti musel) atd. atd. Ale tohle asi nemá zakladatelka na mysli. Ono totiž jistý prostot k rozhodování děti musí mít. Dokonce psychologové říkají, že to tak má být, dítě by o sobě mělo z velké části rozhodovat samo a pokud si o tu zodpovědnost říká, má ji dostat. Ale zakladatelka spíš myslí situaci, kdy dítě ODMÍTÁ POVINNOSTI...
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 8:38:49) Jenže proč je odmítá?
Protože mu přijdou zybtečné a opruz? Protože ho rozčiluje rodič? Protože mu vpracování přijde obtížné?
|
a0majda |
|
(6.10.2016 8:41:38) Proč? Protože prostě NECHCE. Do školy se musí učit a připravovat snad každý, ne? A vypracování zvládl levou zadní, jen prostě v ten moment NECHTĚL
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 8:52:14) No, jsou školy, kde nemusí. Já myslím, že školní příprava, zvláště na prvním stupni je přehazování zodpovědnosti na rodiče a to, že mé děti toho byly ušetřeny, nemělo žádný vliv na jejich další vzdělávání.
|
Analfabeta |
|
(6.10.2016 10:40:22) Eržiko, nemusí. Jenže když nemusí, tak nic neudělají. Moje děti taky kdysi nemusely, kdybych je netlačila, nemusely chodit ani do školy a dneska by byly leda tak na pracáku. Když jsem je tlačila, postupně se chytily a dneska mají dobře placenou práci. A taky jsem používala metodu "já taky přece nemusím", tu nebyl oběd, tu nebylo nakoupeno nebo umyté nádobí. Postupně pochopily...
|
|
|
|
Fiba71 |
|
(6.10.2016 13:33:15) "Jenže proč je odmítá?
Protože mu přijdou zybtečné a opruz? Protože ho rozčiluje rodič? Protože mu vpracování přijde obtížné?"
Jsou děti a nejenom děti, kterým naprosto chybí vnitřní motivace k čemukoliv a tak musí nastoupit ta vnější ať už pozitivní a pokud nefunguje tak negativní.
Spoléhat na to, že to někomu dojde je opravdu hodně naivní... Bohužel celý život se musí dělat věci, které se nám nechce, nejenom které chceme. Nechat dítě dělat jenom to co chce a považuje za sobě přínosné je opravdu hodně velký úlet.
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 13:41:49) Jenže můj názor je, že jim tu vnitřní motivaci někdo ubil. Třeba škola a její přístup. Všechny malé děti jsou nadšené...
|
Monty |
|
(6.10.2016 13:42:45) "Všechny malé děti jsou nadšené..."
Eržiko, nejsou.
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 13:44:00) Tří, čtyřleté? To byl S., nekecej.
|
Monty |
|
(6.10.2016 13:45:28) Eržiko, nejsou všeobecně nadšené. A nemluvím o svým dítěti, viděla jsem spoustu dětí. I tříletých. Prostě některé nadchneš snadno pro cokoli, některé jen pro něco a některé skoro pro nic.
|
Alena |
|
(6.10.2016 13:58:43) Dite v ranem veku, ktere nelze pro nic nadchnout je skoro porucha. Ochota k uceni je reflex, jinak by tvor v prirode neprezil.
|
Monty |
|
(6.10.2016 14:01:25) Aleno, pro nic je asi méně obvyklé, ale ne pro všechno mi přijde časté. Taky jsem byla dítě, ještě si na to pamatuju. Např. jak se tu často píše, že se všechny děti těší do školy. A ať se na to ptám koho chci, tak převažující odpověď je, že se do školy jako děti netěšili.
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:10:18) A proc se tam netesily? protoze jim okoli nakuka, ze je to tam nuda? ze vidi starsi otravene sourozence?
|
Monty |
|
(6.10.2016 14:13:33) Aleno, tak já neznám důvody všech dětí, co se netěšily do školy. Obecně bych řekla, že je škola braná jako povinnost, ať už je jaká chce, a malý dítě nemá rádo povinnosti. Do školky nemusíš, když se ti nechce. Do školy jo. To nemusí vyhovovat každýmu.
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:23:41) Nemyslim, ze je to o povinnosti. KDyby to obecne byla instituce podstatne pro deti vhodnejsi, vedelo by se to o ni, okoli by se tak k ni stavelo, byl by vztah deti k ni uplne jiny. TO ostatne nektere ( casto alternativni) tridy a ucitelky dokazuji.
|
|
TaJ |
|
(6.10.2016 21:44:32) Monty, syn do školy taky nijak natěšený nebyl, bral to prostě tak, že do školy musí, tak tam holt půjde - a nebylo to ani tím, že by mu jí někdo znechutil (staršího sourozence nemá), ani tím, že je to už povinnost, protože do školky taky chodit musel, nebylo to žádné, že když se nám nechce, tak nemusí - chodila jsem do práce, sice babička by někdy mohla hlídat, ale na to jsem ho zvykat fakt nechtěla, takže do školky nešel jedině když byl nemocný...byl ze školky zvyklý i na úkoly - dostávali každý pátek nějaký úkol v sešitě z logopedie, takže taky nic nového...když jsme mu o škole říkali, že se tam naučí číst a počítat apod., tak nám na to řekl - ale já umím písmenka a umím počítat...
|
TaJ |
|
(6.10.2016 21:54:05) Jinak - školku miloval, i když tam musel každý den a vstávali jsme ráno v 6 a dojížděli úplně stejně, jako teď do školy...
|
|
|
|
Karkulkaaa |
|
(6.10.2016 14:17:56) U nás syn viděl starší nadšenou sestru, to je taková šprknička a stejně se do školy netěšil. Ve škole to není, tak je dobrá, ale jeho prostě prudí ty povinnosti, už jenom to ranní vstávání, úkoly, příprava, sezení ve škole, prostě všechno. Inteligenci má nadprůměrnou, motivaci cokoliv dělat žádnou, kromě sportu, který si vybral a tím žije, nic jiného ho nebaví a všechno je otrava. Opravdu nejsou všechny děti nadšené z učení.
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 14:22:04) No jenže pokud dítko chodí do školy, kde si může vybírat způsob učení, dobu k jeho provedení, může spolupracovat se spolužáky, nemá domácí úkoly a nemusí se šprtat nazpamět, tak je to kolikrát baví...
|
|
Monty |
|
(6.10.2016 14:26:29) Eržiko, ale to je strašný zjednodušení. Mýmu dítěti nevadí, že se musí učit, má rád svý učitele, většina předmětů ho baví, ale vstávat ráno prostě musí na sedmou nejpozději, ať chce nebo ne. A to nesnáší. Kdyby byla škola odpoledne, tak by se tam možná těšil od začátku.
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:27:39) jo, ta hodina je pro radu deti problem. Ale proc by nemohly byt skoly, ktere zacinaji pozdeji? jsou.
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:29:40) Zmena casu mi pripada to nejmensi. Ale spoustu dospelých si ani nedokaze predstavit, ze by skola mohla vypadat jinak.
|
Monty |
|
(6.10.2016 14:32:19) Aleno, jako že by škola začínala ve dvě odpoledne?
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:36:24) A proc ne, kdybz bylo dost zajemcu? :) ostatne to uz tu pri budovani sidlist bylo :)
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:25:12) Kolik mu je? ja si myslim, ze na prvni stupen ukoly, priprava ani stale skolni sezeni nepatri.
|
|
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 14:26:34) Jenže to právě třeba v té "alternativní" škole odpadá - dítě začne pracovat tam, kde je, s tím, co už umí, a nikdo neobtěžuje s tím, že se to má učit, když se to teď učí všichni.
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:53:08) Ale to mi nepripada jAko dukaz nenadsenosti tveho syna, ale spis dukaz toho, ze klasicke skolstvi je Pro malokoho.
|
Alena |
|
(6.10.2016 15:03:51) " a nikoho ani rodiče to nijak neznepokojuje." ja znam dost rodicu, ktere to teda znepokojuje. A soukrome komunitni skoly pribejvaj.
|
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 15:06:12) Ale znepokojuje čím dál tím více rodičů a vzniká čím dál tím více "jiných" škol a některé státní se proměnují. Individualizovanou výuku lze provozovat u ve třídách, kde je přes dvacet žáků...
|
Alena |
|
(6.10.2016 16:47:44) TOhle by se ti mohlo libit, to je o skole syna,ne? http://www.eduin.cz/clanky/lidove-noviny-soutez-je-skola-nemoralnosti/
"-I u nás se vyskytují školy, které se snaží podporovat přirozené učení a sociální funkci školy.
Ano. Například v Chrudimi existuje jedna velmi dobrá základní škola, která se zásadami, o nichž mluvím, snaží řídit. A ačkoliv jako taková přitahuje i děti s problémy, výsledky třeba v testech Kalibro, které každoročně její žáci absolvují, jsou velice dobré. Lepší, než by odpovídalo nadání dětí, které tam přicházejí.
-Zajímavé.
Logické. Jestliže se cítím dobře, mám šanci ze sebe vydat to, co ve mně je."
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(6.10.2016 14:54:02) jentak, jenže já nemyslím práci navíc. Já myslím výuku bez frontálky, kde se každé dítko učí ve své úrovni a pracuje na své práci (nejlépe ve věkově smíšení třídě).
|
Alena |
|
(6.10.2016 14:57:11) Ale tady prece nevedeme debatu o tom, jestli to jde nebo ne. Tady jde o to, ze to, ze deti chodi otravene uz k zapisu neni dukaz toho, ze je nelze nadchnout, ale spis toho, ze je ta skola proste blba a pro deti v podstate nevhodna.
|
Slonisko |
|
(6.10.2016 15:24:14) Šuplíku, tak syn (jo je to mladší sourozenec a navíc měl za sebou už půlroční zkušenost se školou v UK) učitelce při zápisu, když předvedl co měl a ona ho chválila s otázkou "Co budeš v té škole dělat?" odpověděl "budu se nudit".
|
|
Monty |
|
(6.10.2016 15:59:17) jentak, můj syn nebyl ani otrávený, ani rozjasněný, prostě to bral věcně. Škola pro něj není nic, co by bylo k těšení, ani nic, z čeho by měl být "demotivovanej", prostě je to nutnost a není třeba k tomu zaujímat nějaký vyhroceně emocionální postoj. A co si tak pamatuju z vlastního dětství, byla jsem na tom stejně.
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(6.10.2016 15:04:56) ja nektere ano (i kdyz moc ne), ale jsou to prevazne mladsi sourozenci otravenych sourozencu.
|
|
Monty |
|
(6.10.2016 15:19:00) Šuplíku, ony nemusí být přímo otrávený, jen nemusí být nadšený.
|
|
|
|
|
|
|
Kafe |
|
(6.10.2016 15:39:19) jentajk - tedy, já bych nemohla učit...
|
|
|
|
|