Paulis |
|
(10.11.2015 20:28:53) Zakoupila jsem vanička za 14000,- Kč. Masážní. Do práce Obal byl neporušený, po rozbalení vanička rozbitá. Tudíž mi nikdo reklamaci neuznal. Mají na to právo? PPL prý jsem neměla podepisovat převzetí, dovozce zase, že vše zaslal v pořádku.
|
Maťa. |
|
(10.11.2015 20:39:42) Bohužiaľ, ak prepravca prevzal od dodávateľa balík bez výhrad (tým de facto potvrdil, že prevzal balík v pořádku) a Tebe došla zásielka rozbitá, tak chyba je na strane prepravcu.
Pokiaĺ je balík viditeľne poškodený, nemala si ho prevziať. Pokiaĺ viditeľne poškodený nebol a prevzala si ho, otvorila, tak bezprostredne po otvorení si ho hlavne mala nafotiť (máš foto? podrobné!) a okamžite reklamovať na prepravnej firme.
Dodávateľ za to neručí. V dobe prepravy za to ručí prepravca. Tak to proste je a dáva to aj logiku.
Samozrejme prepravné firmy sú hajzlíci a vždy sa chcú z takejto reklamácie vykrútiť v prvom rade rutinnou vetou, však ste podepsala převzetí balíku.
Musíš sa brániť, trvať na svojom, reklamovať písomne u prepravcu. Ale bez fotiek je to tvrdenie proti tvrdeniu :-( Lepšie by bolo s podrobnými fotkami okamžite po otvorení balíku...aby bol dokaz, že to rozbili prepravci a ne Ty.
Tož, asi tak.
Záver: Reklamáciu Ti musí uznať prepravca. Právo je na Tvojej strane. Ale zároveň je na Tvojej strane to dokazovanie...
|
Paulis |
|
(10.11.2015 20:44:31) Děkuji. Vaničku jsem hned nafotila a fotografie odeslala e-shopu.. Nabídka je, že vaničku slepí. Což za ty peníze mi připadá celkem výsměch. Krabice bohužel rozbitá nebyla, na to jsme dávali pozor.
|
Maťa. |
|
(10.11.2015 20:53:52) No tak to je dobre, že máš fotky, to je důkazní matroš.
Trvaj na svojom, ať Ti přepravní služba preplatí škodu v plnej výši. Budú sa krútiť ale dlho, budeš musieť trpezlivo "buzerovať"...
|
Paulis |
|
(10.11.2015 20:58:47) No když se bude kroutit dlouho, je to problém neboť bez vaničky nemohu pracovat. Už tak stojím týden.. :-(
|
Maťa. |
|
(10.11.2015 21:01:06) to je blbé :-( Ale ak si nebudeš trvať u prepravky na svojom...tak inde nepochodíš. Leda, že by eshop v rámci dobrého vzťahu so zákazníkom (nie je to ale žiadna ich právna povinnosť v tomto prípade), Ti zboží zaslal druhé ako náhradu... Ovšem to sa jednoduchšie dosiahne u levného zboží že jo...
Ja mám eshop a zboží mi prepravca pri preprave rozbil 4x. Balené bolo naprosto dobre a bytelně. Ovšem prepravca robil také manévry, že ja som to napr. nakoniec zákazníčkam poslala znovu za svoje. Prepravca mi nič nevrátil. Ale rozbili to oni, jednoznačne....Toť skúsenosť z tej druhej strany. Nemala som totiž dovod posielať rozbité a vyliate parfémy - o to viac dokazov som mala o preprave. Ale nemala som na nich nervy...
|
|
|
|
|
hgfjdmh |
|
(10.11.2015 20:48:39) Proc by mel reklamaci uznavat prepravce? On je prepravce zodpovedny za to, ze prepravuje v neporusenem obalu rozbitou vec? Pokud obal neni porusen a vec je rozbita, tak bud byla zabalena jiz rozbita vec, nebo prodejce nezvolil adekvatni obal nebo zpusob prepravy.
|
Maťa. |
|
(10.11.2015 20:56:56) Tak balenie je z fotiek tiež poznať že jo.
Prepravci tú povinnosť majú, ale radi sa vykrúcajú a mnohých už takto (eshopárov aj zákazníkov odrbali, sorry za výraz).
Oni preberajú balík v poriadku, podpíšu prevzatie a od tej chvíle za neho ručia a vlastne tým prevzatím aj potvrzujú to, že je balenie v poriadku.
Praxe je taká, že to prekrucujú neustále. Dodávateľ nemože predsa ručiť za to, že s tým prepravca hádže na linkách a v autách a podobne. LOGICKY.
A prepravca pri preberaní balíkov vidí, jak to je baleno, či je pevný obal - krabice a podobne.
Navyše z logiky veci vyplýva aj to, že dodávateľ nemá dovod baliť rozbitú vaničku a posielať to takto zákazníkovi, kaziť si bezdovodne meno eshopu a podobne.
No a pokiaľ je vnútri výstelka, problém musí riešiť prepravca a nikto iný.
Ešte k způsobu přepravy, ten si volí zákazník v nákupnom procese. Ale to len na okraj.
|
|
|
|
Paulis |
|
(10.11.2015 21:11:53)
Doporučení časopisu dTest
Rozhodně není. Jako spotřebitel máte právo vadné zboží reklamovat a prodejce je povinen jej vyměnit za nový kus. Do šesti měsíců od koupě se má za to, že výrobek byl vadný již od počátku (§ 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pokud by chtěl prodejce reklamaci zamítnout, musel by mít jednoznačný důkaz o tom, že v době kdy jste zásilku od přepravce přebíral, byla pánev v pořádku. K zajištění tohoto důkazu Vám však nemůže ukládat povinnost zboží překontrolovat.
Vůči spotřebiteli nelze uplatňovat obecné pravidlo, že kupující má povinnost si zboží při převzetí zkontrolovat a k neoznámeným zjevným vadám se později nebude přihlížet. Spotřebitel není časově omezen při oznamování vad. Podle evropské směrnice č. 1999/44/ES o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží (článek 5 odst. 2) by mohl členský stát přistoupit k tomuto omezení, nicméně lhůta by nesměla být kratší než dva měsíce. V České republice dané omezení nebylo zavedeno, a i kdyby bylo, měl byste na vytknutí právě zjištěné vady minimálně dva měsíce.
S ohledem na výše uvedené je podmínka kontroly zboží při převzetí obsažená v obchodních podmínkách prodejce v rozporu s právní úpravou ochrany spotřebitele, protože není možné omezit nebo vyloučit práva spotřebitele při vadném plnění. To platí i pro podmínku uplatnění reklamace před použitím zboží. Ustanovení § 2174 uvedeného zákona stanoví, že se k daným podmínkám nepřihlíží. Prodejce se jich nemůže s úspěchem dovolávat, nejsou totiž vymahatelné.
Naše poradna. Našla jsem ohledně reklamace v dtestu.
|
Maťa. |
|
(10.11.2015 21:29:55) tak to zkus. dTest síce nie je všemocný, ale zákon cituje správne. Otázkou zostáva (to už pre právnika), či existujú aj iné paragrafy, ktoré by tvrdili niečo iného (tipujem, že právnik by ich našiel
Nie je totiž možné, aby prepravca bol zbavený zodpovednosti, keď poskytuje službu za úplatu.
Celý čas sa totiž bavím o zodpovenosti prepravcu za služby, ktoré poskytuje. Nie o tom, že by zákazník bol niečo povinen
|
|
|
Neznámá | •
|
(11.11.2015 3:08:42) I pokud by chyba - poškození bylo na straně přepravce musí si to s ním řešit dodavatel, tedy ten který přepravu objednal, jen ten je totiž v obchodním vztahu s přepravcem. Nelze to "přehrát" na příjemce zásilky, že si to má vyřešit s přepravcem on. Ten přepravce nevybral, přepravu neobjednal. Tedy s jedinou výjimkou - kdy by zboží bylo objednáno k vyzvednutí u dodavatele a přepravu si objednal sám zákazník.
Pokud bylo zboží objednáno s doručením na určitou adresu, tak až do dodání na tuto adresu zboží ručí prodávající. Poškození při přepravě si musí řešit on s přepravcem, kterého zvolil či dal do nabídky. Navíc jako eshop má i poněkud jinou vyjednávací "obchodní" pozici, neboť může přestat tohoto přepravce používat atd. Je to obdobné jak s pojištěním balíku na poště, tam je to pojištění také vztaženo k odesílateli - tedy objednateli, nikoliv příjemci.
P.S. Řeším momentálně shodou okolností něco podobného, převzala jsem balík, vizuelně v pořádku, po otevření byla jedna věc uvnitř rozbitá. Mám ovšem mám za to že problém byl ve špatném - nedostatečném zajištění uvnitř balení - potlouklo se to mezi sebou. Koneckonců mohli to poslat už rozbité. Tady třeba moc nevidím jak by za toto mohl ručit přepravce, ale to by si měli pořešit oni mezi sebou. Bohužel teda eshop nereaguje.
Ale u mně je to asi "jen" za 700. V tvém případě bych trvala na reklamaci u dodavatele. S přepravcem jsou povinni si to pořešit oni.
Při přebírání zásilky je nutno řešit pouze zjevné poškození balíku. Trvat na to že při převzetí je nutné balík otevřít a zboží vyzkoušet, to je alibismus. A není to v praxi reálné, to by ti přepravci nic nedoručili, kdyby všude čekali až si rozbalí balíky a vyzkouší dodané věci.
Pohrozila bych jim negativními referencemi na netu a právníkem.
|
Neznámá | •
|
(11.11.2015 3:22:16) pavlo, ještě bych tě upozornila na to, že pokud jsi zboží objednávala do práce, tudíž možná jako firma? nevztahují se na to zákony o ochraně spotřebitele. V tom případě totiž nejsi spotřebitelem, ale obchodní vztah se řídí tzv. "dohodnutými" podmínkami, které mají dodavatelé obvykle uvedeny na netu, objednáním obvykle automaticky s nimi souhlasíš. Takže není např. možnost vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu, mohou "jednostranně" zkracovat záruční lhůtu apod. Na to dávej pozor, už jsem se taky s tímto spálila.
Nicméně i tak to neznamená že bys neměla nárok na reklamaci, ale asi to bude chtít toho právníka. Při této částce, totiž asi se jim nebude moc chtít vyměnit ti to za nové zboží.
|
Paulis |
|
(11.11.2015 8:30:15) Děkuji. Ano, odmítli to s tím že vaničku vyexpedovali v naprostém pořádku a jejich dodavatel to neuznal jako reklamaci. Chjo.. před tím jsem u nich objednala křeslo, také přišlo poškozené - ale dalo se to spravit.
|
Neznámá | •
|
(11.11.2015 8:56:17) Podle druhu zboží - no mám také jednu velmi špatnou zkušenost se jedním prodejcem, kromě problému se zbožím byl pan majitel neuvěřitelně arogantní, pokládal telefony apod.
Nezačíná náhodou název na Me..... ?
|
|
Molly. |
|
(11.11.2015 12:29:19) Dá se obchod vyhledat na Heuréce? Obvykle často reagujou na negativní hodnocení obchodu, zmínila bych do negativního hodnocení oba případy, určitě pak na reklamaci reagovat budou.
|
Paulis |
|
(11.11.2015 19:39:35) Děkuji Molly - zkusím se juknout.Takže mají a hodnocení mají skoro stoprocentní.. což mi je malinko divný..
|
Molly. |
|
(11.11.2015 19:54:36) V tom případě si ho asi kontrolujou a budou se snažit se domluvit, abys ho třeba smazala, když se oni bbudou chovat slušně Jsem zvědavá, jak tohle dopadne, dej prosím pak nějak vědět
|
|
Maťa. |
|
(12.11.2015 22:59:39) Dohledej si aj Facebook trebárs. Ja som tak u jednej banky dosiahla najnižšieho úroku úverového, ktorý sľubovali, ale nedodržovali. Rozjela som im diskusi na ich stránke a šup, úroky dali tie, čo som chcela Len ako príklad, že i tak sa to možno dá.
|
|
|
|
Maťa. |
|
(12.11.2015 23:01:07) Hm, tak keď už Ti raz niečo doručili rozbité, bála by som sa tam objednať znovu.
Inak bacha ešte na to, že vačšie eshopy si už balenie balíkov nahrávajú. Práve pre dokaz, že zboží balili nepoškodené, pre prípad, že sa niečo stane.
|
|
|
|
|
|