Přidat odpověď
I pokud by chyba - poškození bylo na straně přepravce musí si to s ním řešit dodavatel, tedy ten který přepravu objednal, jen ten je totiž v obchodním vztahu s přepravcem.
Nelze to "přehrát" na příjemce zásilky, že si to má vyřešit s přepravcem on. Ten přepravce nevybral, přepravu neobjednal. Tedy s jedinou výjimkou - kdy by zboží bylo objednáno k vyzvednutí u dodavatele a přepravu si objednal sám zákazník.
Pokud bylo zboží objednáno s doručením na určitou adresu, tak až do dodání na tuto adresu zboží ručí prodávající. Poškození při přepravě si musí řešit on s přepravcem, kterého zvolil či dal do nabídky.
Navíc jako eshop má i poněkud jinou vyjednávací "obchodní" pozici, neboť může přestat tohoto přepravce používat atd.
Je to obdobné jak s pojištěním balíku na poště, tam je to pojištění také vztaženo k odesílateli - tedy objednateli, nikoliv příjemci.
P.S. Řeším momentálně shodou okolností něco podobného, převzala jsem balík, vizuelně v pořádku, po otevření byla jedna věc uvnitř rozbitá. Mám ovšem mám za to že problém byl ve špatném - nedostatečném zajištění uvnitř balení - potlouklo se to mezi sebou. Koneckonců mohli to poslat už rozbité. Tady třeba moc nevidím jak by za toto mohl ručit přepravce, ale to by si měli pořešit oni mezi sebou. Bohužel teda eshop nereaguje.
Ale u mně je to asi "jen" za 700. V tvém případě bych trvala na reklamaci u dodavatele. S přepravcem jsou povinni si to pořešit oni.
Při přebírání zásilky je nutno řešit pouze zjevné poškození balíku. Trvat na to že při převzetí je nutné balík otevřít a zboží vyzkoušet, to je alibismus. A není to v praxi reálné, to by ti přepravci nic nedoručili, kdyby všude čekali až si rozbalí balíky a vyzkouší dodané věci.
Pohrozila bych jim negativními referencemi na netu a právníkem.
Předchozí