Lady V. |
|
(17.10.2015 9:20:03) No ja už roky čekám na ten chalifát a ono furt nic.
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 9:26:41) Ovšem ja ziju v zemi s nejvyšším procentuálním zastoupením muslimů v Evropě. A zatím jediný, kdo mě tady chtěl obrátit na víru, byli Svědkové Jehovovi.
|
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 9:29:31) Jo pardon, ne v Evropě, ale v EU. V Bosně a Albánii jich samozřejmě bude vyšší procento.
|
|
Kafe |
|
(17.10.2015 10:48:17) Buchli - když se začalo šířit křesťanství, tak pohanům to také muselo připadat jako konec dějin a mnoho z nich bylo zabito. No a stačilo pár set let, a i s křesťanstvím se dalo existovat.
Já osobně z Islámu strach nemám. Má mnoho verzí a proudů a pochybuji, že by se v Evropě mohla šířit jeho radikální větev, tedy wahabbismus.
|
Raduna |
|
(17.10.2015 12:07:04) Já z islámu strach mám a to veliký. Nerada bych na starý kolena byla kamenovaná za to, že jsem brala antikoncepci a nelíbám chlapovi nohy. Je mi celkem šumák, co kdo říká, ale pro mě je to náboženství, který potlačuje lidská práva žen a u mě tudíž naprosto nemají šanci mě přesvědčit o své mírumilovnosti. Howgh.
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 12:13:01) Antikoncepce v islámu na rozdíl od křesťanství zakázána není.
|
DaVinci |
|
(17.10.2015 12:22:26) Lady jak by rekl muj pubertalni syn: to byl ster
|
|
Raduna |
|
(17.10.2015 12:25:37) Vendetto,
jenže my nežijeme v křesťanské alébrž ateistické a sekulární zemi, kde ženy, světe div se, mají právo chodit samy po ulici a nosit mini a nebičují se za to. Hovada, která přijdou a hodlají takové nehoráznosti prosazovat v mojí zemi, nemají právo na žádný můj soucit.
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 12:42:03) A v tvoji zemi někdo prosazuje bičování žen za nošení minisukně? Nečetlas to náhodou na nějakých BDSM stránkách?
|
Raduna |
|
(17.10.2015 12:50:01) Naštěstí ne a z hloubi duše si přeju, aby k tomu taky nikdy nedošlo. Mně osobně i vadí, že muslimky v Čechách nosí šátky, protože si nejsem nikdy úplně jistá, že je to jejich volba...ale nad tímhle ještě dokážu mávnout rukou. V islámu jsou ale tradicí ještě horší věci a nad těmi fakt oči zavírat nedokážu.
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 12:53:59) Tak pokud ti vadí šátky, tak by ses mohla docela dobře vcítit do pocitů toho, komu vadí minisukně.
|
Raduna |
|
(17.10.2015 12:57:44) Lady,
to teda nemůžu, protože minisukně jaksi ženy nosí úplně dobrovolně a ne proto, že jim to otec či starší bratr přikázal. Ty fakt v tomhle nevidíš žádný rozdíl?
|
|
Anthea |
|
(17.10.2015 13:00:54) Lady, když jsem někde hostem, mám se přizpůsobit domácím, ne zavádět u nich doma své vlastní moresy.
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 13:03:08) Co přesně znamená, přizpůsobit se domácím? Kde je to definováno?
|
Raduna |
|
(17.10.2015 13:10:52) Lady,
za prvé je to definováno v zákonech. V prvé řadě musím dodržovat místní zákony a vyhlášky. To nám tady v Čechách bude prozatím stačit bohatě.
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 13:16:18) A který zákon nebo vyhláška zakazuje nosit šátek? A komu?
|
|
|
Anthea |
|
(17.10.2015 13:16:35) Tak si představ, že pojedes do arabských zemi. Prizpusobis se domácím, nebo tam budeš chtít chodit v minisukni?
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 13:23:57) Ty se přizpůsobuješ v cizině místním? Jako že se třeba v Egyptě koupeš v burkinách?
|
Raduna |
|
(17.10.2015 13:31:38) Lady,
ano, představ si, že v Itálii jdu do kostela v dlouhé sukni a v Turecku jsem byla při vstupu do mešity zahalená od paty k hlavě, protože to tak vyžaduji místní zvyky. A to jsou Turci jinak dost liberální, že mě tam jako ženu vůbec pustili.
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 13:34:58) Jako že ženy nesmí do mešity? A to máš prosím odkud?
|
Raduna |
|
(17.10.2015 13:36:53) Lady,
smí, ale jenom do pro ně určených prostor, kdežto Turci turistům umožňují jí vidět celou.
|
DaVinci |
|
(17.10.2015 15:32:07) Raduno, i v synagoze maji zeny vyhrazeny prostor. Stejne tak u Zdi narku. A je zidovstvi dle tebe nabozenstvi, ktere narusuje tve kruhy? Ja moc rada chodim na jidlo k Hare Krisna. Holky tam nosi uzasny sari. Nevsimla jsem si, ze by mi kvuli tomu mene chutnalo. Ostatne i do katolickych kostelu by mel clovek chodit nalezite ustrojen, nemit odhalena ramena, muzi by meli mit dlouhe kalhoty. Pravda, ve sv. Vitu casto ani cepici nesundaj, ale to nic nevypovida o nabozenstvi, ale o cloveku samem.
|
Yanull & 2 |
|
(17.10.2015 15:39:24) a do divadla na operu sa chodí v spoločenskom odeve
ak nedodržiavaš spoločenské zvyklosti, môže sa ti stať max. to, že sa na dané miesto nedostaneš, nikto ťa za to ani nezmláti, ani nezabije
|
|
Analfabeta | •
|
(18.10.2015 12:11:08) Dokonce i v Emirátech se může do mešit, mohou tam i ženy, ale musí se zahalit. Zahalní je jim zdarma půjčeno. V Řecku se do monastýrů taky zahaluje, a není to muslimská země. Zato turisti v křesťanských zemích lezou do kostelů div ne nahatí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yanull & 2 |
|
(17.10.2015 13:54:46) ak pokud ti vadí šátky, tak by ses mohla docela dobře vcítit do pocitů toho, komu vadí minisukně.
Tak táto veta krásne demonštruje nepochopenie "kultúrnych rozdielov a tradícií". Skutočne nejde o to, či má niekto burku alebo minisukňu, ale o to, že jedna tú burku nosiť musí a druhá tú minisukňu/burku/kroj/vedro na hlave etc. nosiť môže, ak chce, a nemusí, ak nechce.
|
Raduna |
|
(17.10.2015 14:06:01) Janullo,
přesně tak. Jde o svobodu nosit či nenosit, tu u muslimů nenacházím. Oni vůbec mají problém s pojmem svoboda jednotlivce.
|
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 14:24:20) Janullo, všechny tady promítate do ženy v šátku vlastní pocity a vycházíte z toho, že žádná muslimka šátek nosit nechce, ale je do toho nucena. Kde berete tu jistotu?
|
Raduna |
|
(17.10.2015 14:28:11) Lady,
já už jsem napsala, že si nejsem zcela jistá, že to dělají dobrovolně. Ani ony by to často na veřejnosti nepřiznaly, že ho třeba nosit nechtějí, ale prostě musí. Ale nepochybně ten šátek nosí mnoho z nich opravdu dobrovolně, s tím se nepřu.
|
|
cinnamon |
|
(17.10.2015 14:57:54) Lady, mně naprosto nevadí, chodí-li kdo v burce, šátku, mnišském hábitu, minisukni nebo čemkoli jiném. Co mi vadí - a to velmi zásadně, je to, když já jsem ochotna respektovat a uznávat druhé v jejich projevech i náboženství, ale není mi přiznána stejná úcta a respekt. Ať chodí muslimská žena zahalena, jak je jí nebo jejím zvyklostem libo, ale odmítám, aby se na mě někdo díval jako na levný kus masa, protože takto oblékaná nechodím. Ať se muslim necítí znevážen ve svém náboženském přesvědčení a považuje jej za nejlepší pro sebe samého, ale ať stejně tak respektuje mé náboženství, nepohrdá mnou, nepovažuje za své právo urážet a znevažovat mé přesvědčení, nebo se nepokouší prosadit, aby mělo jeho náboženství výsadní postavení a respekt jiný, než všechna ostatní náboženství a jejich projevy... a tady asi narazíme, viď? Ne protože by měl islám nutně ve všech podobách expanzivní charakter, ale protože tam, kde je náboženství nedílnou součástí života a kde je založeno na nekompromisním uznávání jednoho jediného Boha, tam je vždy obtížné uznat i jiná náboženství a je třeba k tomu ujít dlouhou cestu. Ani křesťanství to až tak dobře nezvládá - a to má vývoj poněkud delší...
|
Lady V. |
|
(17.10.2015 15:04:54) Cinnmon, já s tebou v podstatě souhlasím. Nesnáším náboženské (vlastně i jiné) fanatiky. Ovšem paušalizace prostě není nikdy správná a mě znepokojuje vzrůstající hysterie a xenofobie v ČR - protože ta mě a mou rodinu aktuálně ohrožuje mnohem víc než islamismus.
|
cinnamon |
|
(17.10.2015 15:24:29) Chápu, asi je dobré si uvědomovat, že jak moc naše obavy souvisí s tím, co se nás osobně dotýká. Pro někoho to může být ohrožení odporem proti cizincům jako takovým, protože je jasně, že ta vlna smete ledasco, pro jiného ohrožení násilím, pro dalšího náboženská nesvoboda... Bohužel se obávám, že klidný a racionální přístup je momentálně velmi nedostatkovým zbožím - a i kdybychom jím byli vybaveni, druhá strana podle projevů není a zřejmě ani nemůže být - a to samo o sobě stačí k vyvolání velmi emotivních reakcí pro i proti.
|
Ruth |
|
(17.10.2015 15:37:05) Cinnamon, tak. Klidný a jánevímjak racionální přístup je dobrá věc a řídím se tím. A v posledních dnech mám fakt důvod, ale nebudu to ukazovat, snad zatím... Jde o to, že ti uprchlíci jsou z jiného světa a pokud si budou začínat ve zlým, tak je potřeba jim ve zlým odpovědět.
|
|
|
|
DaVinci |
|
(17.10.2015 15:50:34) Kde se berou muslimští mužové, kteří se na ateistické a jinověrné ženy dívají jako na kus masa? Kde jsou ti, kteří Češky na každém kroku ohrožují svými nenávistnými pohledy? Žiju v Praze, v práci máme spoustu cizinců, u některých se dá předpokládat, že jsou muslimové, ale toto jsem nikdy nezažila. Pravda, už asi 15 let na mě nepohvizdují ani čeští kluci Odtud bude vítr foukat. Jo, a chodím na masáže k Egypťanovi. Asi bude kresťan nebo nepraktikující muslim, protože mě ještě neznásilnil. A to jsem s ním 90 minut jen v kalhotkách úplně sama.
|
cinnamon |
|
(17.10.2015 17:07:51) DaVinci, samozřejmě, že tady žije řada muslimů, kteří s naší kulturou nemají problém - přišli za jiných okolností, v jiné době a s tím, že se dokážou a chtějí v jiné kultuře uplatnit. Nepoměřovala bych celkové dění tím, co se děje v Praze na Václaváku - jaké procento muslimů zde bude schopno zakotvit, profesně se dobře uchytit a žít s vědomím toho, že žijí v jiné společnosti, jejíž zákony je třeba ctít nad své vlastní tradice, které mohu mít v soukromí, ale nemůžu je povýšit nad obecnou normu. Já nevím, kde se berou islámští muži, kteří v Rotherhamu znásilňovali dívky, nevím, proč je stále znovu a znovu připomínán fakt, že mnohé ženy jsou islámskými bojovníky prodávány či používány jako sexuální otrokyně, nevím, proč si berou nedospělé dívky za manželky, proč se i v uprchlických táborech objevuje násilné jednání vůči ženám, proč vůbec ukládají ženě povinnost se zahalovat (a nemyslím si, že by to všechny ženy dělaly dobrovolně), proč krutě trestají ženy, které byly sexuálně napadeny, za pošpinění cti jejich rodiny, proč je schopen otec stít vlastní dceru nebo ji nechat ukamenovat... Z mého pohledu to jsou všechno činy, které normálně uvažující člověk nemůže akceptovat a už vůbec ne provádět. Netvrdím, že všichni muslimové jsou stejní a jednají stejně, ale ani se naivně nedomnívám, že do Evropy přicházejí výhradně ti, kteří před těmito činy prchají a sami by je nikdy nedělali. Protože pokud by tomu tak bylo, tak kdo potom ty britské dívky znásilnil - a kdo chodí znásilňovat ženy do německých uprchlických táborů? Ty ženy si to vymyslely? Je nezpochybnitelné, že se tyto věci dějí - a v muslimském světě a komunitách se dějí s podstatně větší četností než v evropské společnosti. Tato kultura má jiné postoje k ženám než má Evropa, jsou hluboce zakořeněné a vycházejí z jejich tradic. Nezpochybňuji, že v té oblasti je možný vývoj (nakonec i Evropa má v tom kus cesty za sebou) - ale ten bude trvat mnoho a mnoho generací a je dost nejisté, jakým směrem půjde. A obavy - soudím jen podle toho, jak se ke mně a k mým kamarádkám na různých cestách chovali muži v Egyptě, v Turecku a jinde... a to žádná z nás nechodila výrazně nalíčená, v minisukni a v tílku na ramínka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mirek_ |
|
(17.10.2015 21:08:34) "Antikoncepce v islámu na rozdíl od křesťanství zakázána není."
Mohla by mi Lady Vendetta nebo někdo jiný vysvětlit, jak to, že křesťanství zakazuje antikoncepci? Bibli jsem četl a nevzpomínám si, že by proti ní Ježíš vystupoval.
|
Monty |
|
(17.10.2015 21:12:42) Genesis, 38
8 Juda tedy řekl Ónanovi: „Vejdi k bratrově ženě, vezmi si ji podle švagrovského práva a postarej se tak svému bratru o potomstvo.“ 9 Ale Ónan věděl, že to potomstvo nebude patřit jemu; proto kdykoli vcházel k ženě svého bratra, vypouštěl semeno na zem, aby svému bratru nezplodil potomka. 10 Jeho počínání bylo v očích Hospodinových zlé, proto usmrtil i jeho.
|
Mirek_ |
|
(17.10.2015 21:23:45) To ovšem, Monty, uvádíš situaci, kdy bylo chybou nenaplnit švagrovské právo a antikoncepce byla jen způsobem, jak to právo nenaplnit. Kdyby byl Ónan vůbec nevešel k oné ženě, taky by to byla chyba. Kdyby přerušovanou soulož používal se svou manželkou (ideálně po zplození x dětí), problém by to přeci nebyl, či máš odkaz že ano?
Jinak starý zákon je i součástí islámské tradice, i když si jej musulmani upravují. Takže názory starého zákona na antikoncepci by IMHO měly víceméně platit i pro musulmany.
|
|
|
|
|
|
|
cinnamon |
|
(17.10.2015 14:39:02) Liško, problémem je, že běžný člověk nemá několik set let k dispozici, aby si řekl, ono se to přežene. Pokud někdo žije v období náboženského útlaku, pak mu vize, že jeho praprapravnuci se nakonec vzájemně s novým náboženstvím nějak vyrovnají, je houby platná. Dejme tomu, že se tady nedostane nějaká radikální větev islámu k moci, ale i tak - jsme sekulární společnost, přestože se to tak mnohým nejeví, je tady poměrně velká náboženská pluralita. Dobrá, abrahámská náboženství se nějak snesou, nakonec žádné z nich ženám nepřiznává rovnocenné postavení s muži a v žádném z nich ženy nerozhodují téměř o ničem. Co příslušníci jiných náboženství, která leží v žaludku islámu (a nakonec i křesťanům) daleko víc? Co lidé bez jakéhokoli vyznání, kteří mají taky horší postavení než příslušníci jakžtakž akceptovaného křesťanství a judaismu? Jak se budou rostoucí muslimské komunity vyrovnávat s nimi? Myslíš, že to bude na klidný mezikulturní a mezináboženský dialog? Do Evropy neputují kultivovaní akademikové ochotní nad kafíčkem nebo čajem podebatovat o náboženských odlišnostech a vzájemné toleranci.
|
|
|