Vejce |
|
(16.4.2015 19:03:53) Máme doma dítko školkou povinné, čerstvě 6 leté, dg. ADHD, vývojová dysfázie a lehká forma PAS, ale nemyslím si, že by to s mým aktuálním problémem souviselo. Vždycky jsem nevhodné chování svého syna řešila zvýšením hlasu, případně plácnutím přes zadek. Samozřejmě jsem vždy i vysvětlila, proč se to nesmí atd. Doposud to mělo efekt. Bylo mu líto, že se maminka zlobí a polepšil se. Poslední dobou to už ale nestačí. Začal se vztekat, odmlouvá, při konfrontaci musí mít poslední slovo. Začaly si stěžovat i učitelky ve školce, tak nějak na to samé. Občas vyhrožuji, že se nepůjde na hřiště nebo se nekoupí hračka, kterou je v plánu koupit, chtělo by to ale něco nového Potřebuji přitvrdit, ale zase nechci šlápnout vedle. Syn zlobí, ale taky je dost cíťa. Přijde mi dost problém trestat ho po návratu domů, když se něco dělo ve školce... ale něco zavést musíme. Poraďte, jak řešíte podobné situace vy a jak trestáte svoje děti v tomto věku. Dííííííky
|
Ropucha + 2 |
|
(16.4.2015 19:19:49) Nikdy jsem děti nijak netrestala. Nebyl důvod. Synovi byl párkrát zamezen přístup k počítači, když hodně kašlal na své povinnosti, ale to nebylo prezentováno jako trest, nýbrž tak, že počítač příliš odvádí jeho pozornost od povinností, tak že ho na čas nebude mít v dosahu, aby se naučil na povinnosti myslet. Nic víc, vždycky jsme se nějak domluvili, děti v pořádku fungují, jsou slušně vychované, samostatné, ve škole dobře prospívají ... Fyzické tresty jsem nepraktikovala nikdy, párkrát jsem v rámci "výchovy" křičela, ale to byl spíš můj stres, než nějaké opravdu výchovné působení.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2015 19:22:53) Vejce, nejde jen o to, jak vychovávat děti "v tomto věku", jako spíš s touto dg. To má jistě svá specifika, bohužel ti neporadím, akorát obecně bych zkusila motivovat spíše pozitivně, než tresty. Přeji hodně sil.
|
Ropucha + 2 |
|
(16.4.2015 19:29:52) Ráchel, já když nad tím přemýšlím, ani si neumím představit, kam bych měla ve výchově dojít používáním trestů Mé děti samozřejmě nedělají od narození všechno správně a podle mých představ, to zdaleka ne, ale nikdy se nedopustily žádného zločinu, za nějž bych měla potřebu je trestat Občas bylo nutné trvat na tom, že "ne" znamená opravdu "ne", nebo naopak, že něco myslíme opravdu vážně a závazně, ale vždy to děti nakonec pochopily a akceptovaly bez použití násilí.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2015 20:52:57) Anett, no, to je prima, že ti to takto funguje. Já jsem běžně tresty používala a používám, resp. já "odebírám privilegia" :)Což ale neznamená, že bych musela nutně trestat nějak děsně často. A někdy jen nechám dopadnout přirozené důsledky V normálním životě jsi taky "potrestaná", když neděláš to, co máš - třeba ti strhnou peníze z platu apod.
|
Ropucha + 2 |
|
(16.4.2015 21:05:13) Ráchel, ale jo, také někdy např. přistoupím k opatření, kdy dítě musí nějakou ztrátu uhradit ze svého kapesného apod., ale to neberu jako trest, to je podle mě přirozený chod věcí
|
Limai |
|
(16.4.2015 22:03:01) Anett,jaký je rozdíl mezi trestem a přirozeným důsledkem?
|
Ropucha + 2 |
|
(16.4.2015 22:21:57) Limai, rozdíl je následující: trest ti někdo shora uloží, protože tě chce potrestat, případně ti dát najevo svou moc a převahu (něco příjemného ti zakáže nebo tě naopak přiměje dělat něco nepříjemného, v extrémním případě tě zbije). Přirozený důsledek prostě vyplyne ze situace, např. něco ztratíš, no tak holt ti to chybí a musíš se bez toho obejít, nebo koupit nové. Nebo se musíš nějak podílet na nápravě škody, ale nikoliv za trest, ale prostě proto, aby byla napravena ta škoda.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(17.4.2015 17:10:54) pak jsou ale situace, kdy dítě něco vyloženě provede a nejde to řešit přirozenými důsledky (typu nahradit škodu). a trest by měl přijít. pokud něco v dospělém životě provedeš, tak taky můžeš třeba skončit ve vězení, že... Takže pokud hošík třeba nedodrží, že má přijít v deset večer domů (a přijde opravdu o hoooodně později), tak se nemůže divit, že dostane zaracha
|
|
|
|
|
|
|
|
Jita111 |
|
(16.4.2015 19:23:45) No, já spíš domluvou, někdy stylem "ok, nechceš to udělat, nedělej; já pro tebe taky něco neudělám, až budeš chtít". Ale chce to důslednost. Až zjistí, že to fakt dodržíš, příště si dá pozor. Fyzické tresty moc neuznávám, i když občas jsem jim taky plácla na zadek; ale to mě museli fakt vytočit. Tresty po návratu ze školky nejsou asi dobré, můj manžel si dodnes pamatuje, jak dostal na zadek vždy po návratu ze školky, kde si na něj učitelky stěžovaly. Trauma na celý život. A tchýně tvrdí, že to není pravda. Ale nevím, jak na ADHD/ PAS. Možná bych se poradila tam, kde ho diagnostikovali...
|
Mishula |
|
(16.4.2015 20:13:53) Trestat za prohřešek ve školce není úplně košer. To si musí primárně vyřešit školka, rodič by měl doplnit rozhovorem, domluvou. Ale rozhodně ne fyzickým trestem.
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2015 19:24:05) jo a to, co se děje ve školce, se nějakými domácími tresty fakt nevyřeší, to musí řešit učitelky přímo na místě.
|
Marika Letní |
|
(16.4.2015 19:39:12) Ráchel - souhlasím, s tím, co se děje ve školce si mají poradit učitelky. Jak to asi má na dálku zařídit rodič?
|
|
Ropucha + 2 |
|
(16.4.2015 19:55:44) Šuplíku, ano, mluvit o dění ve školce/škole je v pořádku a žádoucí. Ale tresty na základě toho, že učitelka na dítě žalovala, považuji za překonanou výchovnou metodu minulých staletí.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.4.2015 20:53:32) to sice může, ale jak to často jako má dělat? a jaký se očekává efekt?
|
|
|
|